بازدید 71875
۲
هشتادوهفتمین «سی دقیقه» با «تابناک»؛

فیلم: به تماشای پادشاه جزیره شیطان بنشینید

فیلمی تکان دهنده که بنا بر یک داستان واقعی ساخته شده، ماجرای جوانی را به تصویر می کشد که در شهر «اوسلو» زندگی می کند و با کمک دوستان خود برای شورش علیه رژیم استبدادی و ظالم این شهر تلاش می کنند.
کد خبر: ۴۰۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶ 13 June 2014
تجربه ترس در ندامتگاهی دور از مردم برای نوجوانانی که خطایی در زندگی‌شان مرتکب شده‌اند، می‌تواند بیش از مجازاتی باشد که استحقاقش را داشته‌اند و این تجربه بارها در تاریخ برای نوجوانان بزهکار تکرار شده و دستمایه تولید آثار مهمی در سینمای جهان شده است؛ یکی از این آثار را سینمای سوئد به خود دید که بر پایه داستانی واقعی ساخته و به سرعت جهانی شد؛ اثری که حال فرصت مرورش فراهم آمده است.

به گزارش «تابناک»، «پادشاه جزیره شیطان / King of Devil`s Island»؛ فیلمی تکان دهنده به کارگردانی ماریوس هولست ساخته شده است؛ اثری بر پایه یک داستان واقعی که ماجرای جوانی را به تصویر می کشد که در شهر اسلو زندگی می کند و با کمک دوستان خود برای شورش علیه رژیم استبدادی و ظالم این شهر تلاش می کنند.

بنا بر این گزارش، ماجراهای واقعی این فیلم در اوایل قرن بیستم میلادی در جزیره باستوی، یکی از سردترین مناطق کشور نروژ می گذرد. گروهی از پسران جوان و نوجوان، دوران سختی را در دارالتأدیب این جزیره می گذرانند. نگهبانان از نظر روحی و جسمی آنها را آزار می دهند و به مرز مرگ می رسانند. این ماجراها تا زمان آمدن پسری هفده ساله به نام آرلینگ ادامه می یابد. او پس از مدتی، پسران زندانی را به شورش ضد مسئولان دارالتأدیب تشویق و با تعدادی از آنها فرار می کند.

بر پایه داستان این فیلم، در زمستان سرد قرن 20 در نروژ، تعدادی پسر بچه بزهکار یازده تا هفده ساله در سردترین منطقه در یک جزیره که ندامتگاهی در آن بنا شده، زیر دست مردانی سختگیر کار می کنند. آنها در آنجا شرایط بسیار سختی را می گذرانند و هیچ کس نیز تا کنون موفق به فرار از جزیره نشده است. یکی از پسرها که سن کمتری دارد و ضعیف تر از دیگران است، توسط سرپرست آسایشگاه مورد آزار قرار می گیرد تا جایی که خودکشی می کند و این رویداد باعث شروع حوادثی در ندامتگاه می شود … .

ماریوس هولست که با ساخت فیلم سینمایی «از قلب من عبور کن و امیدوار باش تا بمیرم / Cross my Heart and Hope to Die» در سال 1995 میلادی و با حضور در جشنواره بین المللی فیلم برلین به چهره ای جهانی تبدیل شده بود، در فیلم پادشاه جزیره شیطان نیز عملکرد موفقی داشته و توانسته مخاطبش را درباره این رویداد حقیقی راضی نگه دارند، هرچند ظاهراً اتفاق اصلی بسیار دردآورتر از آنچه در فیلم به تصویر کشیده بود و هولست ترجیح داده به همین تصویرسازی بسنده کند.

در جریان سی و دومین دوره جشنواره فیلم‌های والنسیا، فیلم نروژی پادشاه جزیره شیطان، ساخته ماریوس هولست جایزه فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره را دریافت کرد. این فیلم همچنین در جشنواره های سیاتل، ادینبورگ و روتردام موفق به دریافت جایزه شده و در سال 1390 نیز موفق شد جایزه بهترین کارگردانی بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر را دریافت کند.

هم اکنون به دیدن خلاصه این فیلم در «تابناک» بنشینید.

دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
دوستان تابناکی:
اصطلاح "cross my heart and hope to die "
یعنی:
به جون خودم ، بمیرم اگه دروغ بگم!
Cross my heart and hope to die
یعنی قسم میخورم. این کلمات را هنگام صلیب کشیدن با دست راست روی قلب بیان می شوند و نشانه قسم عمیق فرد بیان کننده هستند. زهی ترجمه...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر