بازدید 53302
دهمین «سی دقیقه» با تابناک

فیلم: یک تریلر جذاب از سودربرگ را به تماشا بنشینید

اگر در پی یک فیلم اکشن یک دست با تعدادی فراوانی از صحنه های تعقیب و گریز و درگیری رزمی هستید و از فیلم های پردیالوگ نظیر «لینکلن» خسته شده اید، سودبرگ قطعاً معجون قابل هضمی پیش رویتان قرار داده است؛ معجونی که تا انتهایش را نخورید، نمی توانید نتیجه اش را حدس بزنید و شاید تجربه ای شبیه هویت بورن را بتوانید با این فیلم تکرار کنید
کد خبر: ۳۱۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۰ 29 March 2013
به همان میزان که قرار گرفتن امضای استیون سودربرگ در پای یک فیلم اکشن عجیب به نظر می رسد، ساخت فیلمی ضعیف توسط او بعید تصور می شود و به همین دلیل وقتی «غیر قابل کنترل / Haywire» با کارگردانی این آمریکایی ساخته شد، همگان منتظر تماشای اثری بودند که حرف های بیشتری نسبت به آثار پیشینش در این ژانر داشته باشد و حداقل یک اثر تکراری شبیه یازده یار اوشن نباشد و سودربرگ نیز خواسته ها را برآورده کرد، هرچند گیشه به آن در حد انتظار استقبال نشان نداده است.

به گزارش «تابناک»، کارگردان جریان موسوم سینمای مستقل آمریکا، تاکنون آثار پیچیده ای ساخته که برخی از آنها به شدت جریان ساز بوده اند و نکته جالب اینکه برخی از این آثار با بودجه ای بیش از یک میلیون دلار ساخته شده که در سینمای آمریکا عدد کوچکی برای یک فیلم بلند سینمایی است. با این حال «غیر قابل کنترل / Haywire» با بودجه 23 میلیون دلاری بدون بهره برداری از جلوه های تصویری پرهزینه و صحنه های شلوغ را نمی توان آنچنان مستقل تصور کرد و طبیعتاً انتظار می رفت این اثر که نسبت به اثری چون یازده یار اوشن از حداقل ستاره برخوردار است، فروش بالایی داشته باشد اما حتی امتیاز 6 تا 8.8 منتقدان به این فیلم نیز باعث فروش مورد انتظار نشد.



سودبرگ برخلاف دیگر آثارش در این فیلم سراغ نماهای طولانی نرفته و به ریتم تند به عنوان قواعد فیلم های اکشن مبتنی بر قواعد جاسوسی و ترور پایبند بوده است. داستان ساده و سرراست فیلم توان برقراری ارتباط با مخاطب عام را دارد اما سادگی و عدم پرداختن به جلوه های ویژه منجر به عدم اقبال اندک مخاطبان و فروش 33 میلیون دلاری منجر شد و در واقع این اثر به لحاظ تجاری شکست خورد. با این حال از این تریلر می توان درس های بزرگی گرفت و مهم ترین آنها فراگیری شیوه ساخت چنین سبک آثاری بدون هدر دادن حتی یک دقیقه از فیلم است و حقیقتاً سکانس به سکانس این فیلم بر اساس یک داستان حساب شده و نفس گیری پیش می رود.

اگر در پی یک فیلم اکشن یک دست با تعدادی فراوانی از صحنه های تعقیب و گریز و درگیری رزمی هستید و از فیلم های پردیالوگ نظیر «لینکلن» خسته شده اید، سودبرگ قطعاً معجون قابل هضمی پیش رویتان قرار داده است؛ معجونی که تا انتهایش را نخورید، نمی توانید نتیجه اش را حدس بزنید و داستان علی رغم سادگی به طور کامل لو نمی رود و شاید تجربه ای شبیه هویت بورن را بتوانید با این فیلم تکرار کنید، هرچند امیدی به ساخت قسمت دوم و سوم این فیلم نیست.



باید این نکته را نیز متذکر شد که شاید نقش آفرینی جینا کارانو تا حدودی طبیعی به نظر نرسد. این مشتزن که نقش اول این فیلم را بازی می کند، علی رغم آنکه یک رزمی کار حرفه ای است، در درگیری های زنانه ظاهر می شود و مخاطب نمی تواند بپذیرد که این کاراکتر از سابقه حضور رزمی در نیروی دریایی برخوردار است و اصولاً بازیها در سطح متوسطی قرار دارد و حتی مایکل داگلاس هم که در این فیلم نقشی فرعی و حاشیه ای دارد، حضور تاثیرگذاری مقابل دیدگان تماشاچی ندارد.

داستان این فیلم پیرامون  زن مزدور به نام مالوری کین با بازی «جینا کارانو» که مستقیماً برای سازمان جاسوسی آمریکا/CIA یا سازمان جاسوسی انگلیس/MI6 کار نمی کند اما از طریق شرکت های عامل پروژه های ترور و جاسوسی که برای این سازمان ها از طریق استخدام مزدور، پروژه های تروریستی انجام می دهد، فعالیت های اینچنینی را به عنوان شغل پی میگیرد و می بایست شغلش را به گونه بدون ردگذاری پی بگیرد که ماموران امنیتی آمریکا نظیر کوبلنز با بازی «مایکل داگلاس» بتوانند بی اطلاعی اش و عدم دخالت دولت شان را در این عملیات ها باور پذیر جلوه دهند.



بعد از به انجام رساندن مأموریتی در بارسلونا، مافوقِ مالوری به نام کنت با بازی «ایوان مک گرگور» که در واقع رئیس کمپانی خصوصی طرف قرارداد MI6 و CIA است، او را به دوبلینِ ایرلند می فرستد تا آنجا با همکاری پاول با بازی «مایکل فاسبندر»، مأموریت جدیدی را تکمیل کنند اما کل ماجرا توطئه و ظاهرسازی است.

مالوری در سناریویی مشخص، سوژه CIA و MI6 را می دزد و چنین صحنه سازی می شود که او شوریده است تا هم شرکت طرف قرارداد با این سازمان درگیر نشود و هم با سر به نیست کردن این زن جاسوس، داستان مختومه به نظر آید اما مامور MI6 که مسئول کشتن این زن شده، خود کشته می شود و ماجرا به گونه ای دیگری پیش می رود.



نگارنده با دعوت به تماشای بیش از 48 دقیقه از این فیلم که تقریباً نیمی از این اثر است، پرسش مطروحه در فیلم های پیشین را مجدداً پیش رویتان قرار می دهد که آیا در شرایطی که اصولاً کپی رایت در مفهوم کلی اش در ایران رعایت نمی شود و فیلم های دوبله شده در کشور حق کپی رایتشان خریده نمی شود و قریب به اتفاق کتب ترجمه و چاپ شده در کشور نیز بدون خرید حق کپی رایت پروسه طبع را طی می کنند و ایران نیز هنوز عضو کنوانسیون برن نیست و آثارش فرهنگی کشورمان در جهان در صورت عدم ثبت در دیگر کشورها، مشمول کپی رایت نمی شود، آیا نقد فیلم های روز و همچنین پخش حداکثر 30 دقیقه (مگر در موارد استثنایی) از فیلم های روز و همچنین فیلم های شاخص کلاسیک دنیا در «تابناک» موافقید؟

«تابناک» تا انتهای تعطیلات نوروز، هر روز یک فیلم شاخص را تقدیم تان خواهد کرد و پس از آن، در صورت جلب نظر شما عزیزان در جمع بندی نظرات، هر هفته یک فیلم این گونه عرضه خواهد شد.

دانلود بخش نخست

دانلود بخش دوم

دانلود بخش سوم
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۸
در جواب پرسشتان؛ خيلي ارزشمند و خوب است و البته جذاب و مفيد
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
سلام.خیلی خیلی عالیه.برای تقویت زبان انگلیسی هم خوبه.لطفا ادامه بدید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
حیف سه گانه بورن که با این فیلم مزخرف مقایسه شده.تابناک کلا توی حیطه ای که تخصص نداری وارد نشو.ریت این فیلم توی imdb خیلی پایینه .همچین تبلیغش رو کردی که آدم فکر میکنه آخرت اکشنه.تابناک تو بری خبر جمع کنی بهتره .
لطفا فیلم "zero dark thirty" رو هم بزار تابی...ممنون خدا قوتتتـــــــــت!!!
دوستان ببینن اکه فونتش بهتر یعنی میشه خوند لطف کنن بگن من هم دانلود کنم
حداقل می گفتید اسم فیلم چیه؟؟!!! یادتان رفته اسم فیلم را بنویسید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
haywire
سلام تابی...خیلی دیر فیلم رو گذاشتی نگران شدیم چون فکر کردیم دیگه فیلم نمی ذاری....راستی فونت زیرنویس فیلم ها رو بهتر کنید...والا چشم مان درد گرفت از بس که زوم کردیم!!
همشو بگذارید ...
لطفا فیلم هایی رو بیشتر بذارین که هم هزینه ساختشون بالا باشه و هم فروششون
از همه زحمات تابناک هم متشکرم
از اونجای که بنده طرفدار سایت تابناک هستم در مرحله اول بسیار خرسند شدم از این حرکت ،ولی انقدررررر فیلم گنگ و بد بود که.....حداقل وقت میذارید ی چیز درست حسابی و کامل بذارید
تابناک عزیزم، باتوجه به بازدید بسیار سایتتون خواهش میکنم یک بخش سینمایی برای معرفی فیلم در نظر بگیرید. و فیلم های دارای محتوا رو بیشتر معرفی کنید. مثلا فیلمی مثل هاراکیری: مرگ یک سامورائیی اثر تاکاشی میکه. ممنونم
هر چند فیلم چندان جذاب از آب در نیامده ولی به نظر بنده جزو اندک فیلمهای هالیوودیه که یک زن تونسته تا حدود زیادی از پس صحنه های اکشن فیلم بر بیاد.در ضمن این فیلم محصول 2011 میلادیه
لطفا از کلمات انگلیسی استفاده نکنید: بخصوص کلماتی مثل تریلر یا اکشن...
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
پس از چی استفاده کنن ؟ کلمات استاندارد و جهانی هستن !!! بازم میخواین نوآوری کنید ؟
مثلاً جا اکشن بگیم " بزن بهادر " :-)
روزبه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
آقا محسن شما بدون اینکه خودت بدونی روزانه واژگان غیر پارسی بسیاری استفاده میکنی.عربی روسی انگلیسی فرانسوی.به عنوان مثال شما به تلفن چی میگی؟!
عالیه
الان داشتم تو مشرق نیوز یک مطلب در مورد به سرقت بردن اثر بادگیر ایران توسط امارات رو می خوندم . یک نفر از کپی رایت حرف میزد خندم گرفت. البته جسارت نباشه نه به این دلیل که خودم خیلی رعایت میکنم به این دلیل که فقط وقتی به فکر حق سازنده می افتیم که از خودمان دزدی بشود.
با تمام قوا ادامه بدین
هفته ایی یه دونه فیلم خیلی کمه ، اونم یه تیکه از فیلم . تازه اصن معلوم نیس که خوب باشه مثه این یکی که مزخرف بود
با تشکر از اینکه این فیلمو گذاشتین ولی نتاسفانه بخش اولش دانلود نمیشه
اگر بررسییش کنین ممنون میشم
من موافقم شما فیلم های تاپ رو پخش کنید زمانشم یکم بیشتر بشه خیلی بهتره مثلا 60 دقیقه
اما خیلی از دی وی دی ساازارو از نون خوردن میاندازید
در هر صورت 5شنبه و جمعه هر هفته با 2 تا فیلم درست و حسابی عالی میشه
لطفا فیلم رو کامل رو سایت بگذارید و به نظر من با کیفیت های مختلف رو رو سایت بزارید تا کسانی مثل من که فقط علاقه به تماشای فیلم 1080 دارند هم بتونن از این امکان جدید شما استفاده کنند.
ای شیطون
این فیلم رو خیلی وقت پیش دیدم. قشنگه
سلام
احسنت به کسی که فکر قراردادن فیلم در سایت رو گذاشت خیلی عالیه دست همتون درد نکنه و سلامت باشید.
این فیلم رو بر اساس معرفی شما امروز دیدم. خیلی عالی بود. جینا کورانو سالها جزو قهرمانان ام.ام.ای و کیک بوکس بود. نشون داد بازیگر خوبی هم هست.
سپاس از شما بخاطر معرفی.
به نظر من این فیلم نمایشی بیش نبود

این زن تمامی حرکاتش به مشتزنها و بوکسور ها شبیه بود تا یک مامور حرفه ای ؟!!
در برخی صحنه اغراق شده بود(با اینکه فیلم در سرما ساخته شده بود ولی هیچکدام احساس سرما نکرده و با سویشرت در برف به مبارزه می پرداختند) و با اینکه طرف تا سرحد مرگ کتک خورده بود(صحنه از پشت سر ضربه خوردن مامور زن و بلند شدن برای دفاع از خود؟!!!) خونی کمی از وی خارج شده بود همچنین اثار کوفتگی اصلا روی صورت بازیگران مشهود نبود
داستان فیلم هم چیزی نداشت که بخواهد اینقدر کش پیدا کند
بازیگر زن نقش اول هم فقط ژست های خوبی می گرفت و با فضای فیلم سازی کاملا بیگانه بود.به نظر من که نمره 3برای این فیلم کافی هست.
شما که زحمتش رو می کشید حداقل فیلم با کیفیت تر یا با کیفیت بالاش رو بذارید . دستتون درد نکنه
با سلام
ازاينکه به معرفي آثار روز و با کيفيت و محتوا سينماي جهان مي پردازيد بسيار خوب و سود مند مي باشد ولي بايد در نظر داشته باشيد با معرفي برخي از فيلمها با وجود تمام زيبايي و جذابيت موار غير اخلاقي و نا مناسب نيز در آنها ديده مي شود( مثل فيلم پرواز) و اين موضوع ممکن است براي جامعه و بخصوص قشر نوجوان و -18 مضر و خطرناک باشد اميد است در صورت معرفي فيلمهاي اينچنيني نحوه دسترسي به اينگونه آثار را نيز در نظر گرفته و در صورت موجود بودن در شبکه توزيع خانگي نسبت به معرفي آن اقدام نماييدو با تشکر
سلام تابي

خيلي خوبه
من موافق پخش فیلم هستم
خیلی خوبه
چند ماه پیش دوبله فارسی این فیلم را از کلوپ کرایه کردم نگاه کردم صحنه های رزمی این فیلم حرفه ای هست.
و بیشتر از فنون جوجیتسو برزیلی استفاده شده است.
سلام
دستتون درد نکنه ولی اگه می شه لطفا این لوگوی تابناک کنار تصویر نگذارید یا حداقل کوچیکش کنید.
ممنون
عالي-فقط لطف نماييدفيلمهاي اكشن بيشتربگذاريد.باتشكر
سلام
فقط همین رو میتونم بگم که واقعا فیلم بسیار خوبی ...
اکثر فیلم هایی که معرفی میکنید مال 2011 هست .

باز هم دستتون درد نکنه
زير نويسش خيلي خيلي خيلي خيلي بده

هم فونتش و هم محل قرار گيريش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل