بازدید 79298
بیستمین «سی دقیقه» با «تابناک»

فیلم: وقتی کره زمین دیگری کنار زمین پدیدار می‌شود

دختری که بر اثر مصرف بیش از حد مشروبات با خودرویش تصادف کرده و همسر مردی را کشته، اینک پس از چهار سال زندان آزاد شده و می‌خواهد تا زندگی این مرد را احیا کند و به همین دلیل تصمیم می‌گیرد، بلیت سفر به کره تازه پیدا شده در آسمان را که در قرعه کشی برنده شده به این مرد هدیه کند...
کد خبر: ۳۱۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱ 26 April 2013
«زمین دیگر / Another Earth» یکی از مهم‌رین فیلم‌های سال ۲۰۱۱ بود که به رغم داستان منحصر به فرد و پرداخت متفاوت دیده نشد و فروش اندکی در سینمای آمریکا داشت؛ فیلمی مستقل که به شدت مخاطب را تکان می‌دهد و پیرامون این پرسش همیشگی بشریت رفته که آیا زمینی همچون کره زمین ما هست و آیا در آن زمین انسان‌هایی شبیه ما در حال زندگی هستند؟ داستانی که به استقبال این مجهولات رفته و بدون تخیل‌پردازی افراطی و گرایش به فانتزی، خط داستانی پیچیده‌ای را پیش گرفته است.

به گزارش «تابناک»، «زمین دیگر / Another Earth» فیلمی است که بر پایه ایده‌ای عجیب پیش می‌رود؛ داستانی که شاید به ذهن هر یک از ما برسد، اما هیچ‌گ اه به ذهنمان نرسیده است! یک سیاره جدید که اندازه‌اش چهار برابر ماه است در آسمان زمین دیده می‌شود و آهسته آهسته همزمان با خط اصلی داستان، مشخص می‌شود که هر آنچه در این کره هست، عیناً در آن کره وجود دارد و هر اتفاقی در این کره رخ می‌دهد، با اختلاف چهار سال در آن کره نیز رخ می‌دهد.



دختری که بر اثر مصرف بیش از اندازه مشروبات با خودرویش تصادف کرده و همسر مردی را کشته، اینک پس از چهار سال زندان آزاد شده و می‌خواهد تا زندگی این مرد را احیا کند و به همین دلیل تصمیم می‌گیرد، بلیت سفر به کره تازه پیدا شده در آسمان را که در قرعه کشی برنده شده، به این مرد هدیه کند و این خط داستانی است که بریت مارلینگ و مایک کاهیل پیش گرفته‌اند و اثری بی‌همتا آفریده‌اند که خود مایک کاهیل کارگردانی‌اش کرده و البته این داستان است که فیلم را پیش برده و کارگردانی سهم کمتری نسبت به سناریو دارد.

فیلم، از ریتم ویژه‌ای برخوردار است و مخاطبی که عادت به دیدن ملودرام دارد، از نگاه کدن این اثر نه تنها خسته نمی‌شود، بلکه در‌می‌یابد همچنان فیلم سازی مستقل، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد که حداقل توسط منتقدان دیده می‌شود و امتیاز بالای منتقدان به این فیلم نیز از همین موضوع حکایت دارد.



با این حال، ‌به کار نگرفتن بازیگران مشهور که ویژگی پروژه‌های مستقل و نسبتاً کم هزینه غربی است و همچنین عدم اکران این فیلم در سالن‌های متعدد پخش‌های بزرگ نظیر سونی و تبلیغات محدود حین اکران، باعث شد این فیلم فروش بالایی نداشته باشد و با یک میلیون و هفتصدهزار دلار فروش، در حد یک اثر مستقل در گیشه ظاهر شود.

این فیلم با «سولاریس» تارکوفسکی توسط راجر ایبرت مقایسه شده و شاید همین مسأله تا حدودی اهمیت این اثر را نیز به تصویر بکشد. فیلم به خوبی بیننده را در این موقعیت قرار می‌دهد که آیا هر آنچه ما انجام می‌دهیم، ممکن است بر اتفاقاتی در دیگر نقاط این کهکشان آثاری عمیق بگذارد و تاوانی بیش از آنچه در نظر می‌آید، برایش پرداخت شود؟ همچنین اگر امکان جبران چنین خطایی باشد، درصدد جبرانش برخواهیم آمد و هزینه‌هایی را که ‌خواهد داشت، پرداخت خواهیم کرد؟



شاید بهتر باشد، درباره این شاهکار کمتر نوشت و دعوت کرد تا این اثر ۹۴ دقیقه‌ای را که ۴۶ دقیقه از آن در بیستمین «سی دقیقه» تقدیمتان می‌کنیم، ببینید..

دانلود بخش نخست

دانلود بخش دوم

دانلود بخش سوم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۸
ممنون تابی که این فیلم جذاب را گذاشتی....تو همیشه تو قلب ما ایرانیانی.
راستش اگر میشه فیلم zero-dark-thirty را هم بذارید.....ممنون
فیلم جالبی بود
ای تابناک همیجاست که مملکت من قانونمند نمی شود کپی رایت چی شد؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
برداشت حق کپی رایت از محل تحریمها و اموال بلوکه شده ایران امکان پذیر است.
زارعي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
خيلي به قانون كپي رايت علاقه مندي ؟
اين قانون فقط بايد در مورد نرم افزار هاي ايراني تو ايران اجرا بشه ، همين و بس !
اگه قرار بشه در مورد نرم افزار ها و فيلم هاي خارجي هم اعمال بشه ميدوني چقد ارز سالانه از كشور خارج مي شه ؟
فكرشم نمي توني بكني !
داداش معلومه شما خبرنگارا هم گاهگداری کله هاتون کار میکنه.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
واقعا شما هم فیلم میبینین؟
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
خیلی ایده ها رو به ذهن میاره. تخیلی اما مفهومی.
ممنون امیدوارم این فلیم های جالب ادامه دار باشه ممنون میشم هوش مصنوعی از اسپیلبرگ رو هم نماش بدی ضمنا زمانش رو اگه بیشتر کنی خیلی بهتر میشه
مرسی اینها رو امکان داره توی یک بخش بایگانی بشه که بتونیم سر فرصت ببینیم؟ ضمنا اگر امکان داره بلند تر باشه چون یک فیلم حدودا 2 ساعته فقط 30 دقیقه را میگذارید . به هر حال متشکرم. من سالهاست دنبال یک فیلم به اسم دام میگردم که ماجرای کسی هستش که در کوهستان برفی زندگی میکرد بین گرگ ها و یک پاش هم قطع شده بود نمیدونم شاید تقاضای زیادیه اما اگر بتونم ببینم خیلی مخلصم . قریان شما .
زیبا ... ساده... عمیق... عالی..........
عالی بود مرسی تابییی
من فیلم هابیت ها رو از سایت شما دانلود کردم و دیدم، البته فیلم سانسور نشدش رو هم بعدا دیدم
سخت پشیمون هستم که مقداری از ترافیک اینترنتم رو پای دانلود فیلم از سایت شما از دست دادم
تابی جون بخش دوم ناقصه قربونت برم.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
جیگرتو سید جون چقد شما گوگولی هستی آخه
اصولا وبگاه ای اسلامی که به معرفی آثار خاص غرب بپردازه نداریم!
جدا خسته نباشید
خواهشا یه مقدار آپدیت باشین!فیلم واسه دو سال پیشه!
كماش فيلمها رو كامل مي ذاشتيد
نگو فيلم معروفي نيست كه نديده بودمش
merci
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها