بازدید 71528
شصت‌و‌هشتمین «سی دقیقه» با «تابناک»؛

فیلم: جدال رابرت ردفورد در قلب اقیانوس را با مرگ تماشا کنید

پس از تصادف کانتیر افتاده از یک کشتی باربری در اقیانوس که اتفاقی معمول به خصوص پس از شرایط توفانی است، یک دریانورد کاربلد که ظاهراً جامعه و نزدیکانش را رها کرده و دل به دریا زده، بع رغم همه کوشش‌هایش و تکنیک‌های خاصی که کار می‌گیرد، نمی‌تواند بر طبیعت غلبه کند و قایق سوراخش را به ساحل آرامش برساند...
کد خبر: ۳۸۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰ 14 March 2014
آن هنگام که با قایقی شکسته در میانه یک اقیانوس گرفتار شده باشید و افق‌های دور این بیم را در چشمانتان پایدار سازد که مرگ چشم انتظارتان است، چگونه برای زنده ماندن تلاش خواهید کرد و چه تدبیری در این شرایط دشوار خواهید اندیشید؟ حال اگر هر ابتکارعملتان را با توفانی در هم بکشند، چه شیوه‌ای ‌پی خواهید گرفت؟

به گزارش «تابناک»، یکی از بازیگرانی که به زعم منتقدان در کنار لئوناردو دی کاپریو مستحق دریافت جایزه اسکار ۲۰۱۴ بهترین بازیگر بود، رابرت ردفورد بازیگر توانمند سینمای آمریکا بود. ردفورد هفتاد و هفت ساله بر خلاف دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی، در دو دهه اخیر بسیار گزیده کار شده و تلاش کرده در واپسین دهه‌های عمرش، آثاری بسازد که بخشی از برترین‌های تاریخ سینمای جهان شود و در این زمینه تا حدودی نیز موفق بوده و در مجموع به گونه‌ای عمل کرده که وقتی نامش به عنوان یکی بازیگران فیلمی شنیده می‌شود، نتوان دیدن آن فیلم را از دست داد.

فیلم: جدال رابرت ردفورد در قلب اقیانوس را با مرگ تماشا کنید

ردفورد که در این سال‌ها در عرصه کارگردانی نیز بوده، روی صندلی کارگردانی معمولاً آثار متوسطی را ارائه کرده که «The Company You Keep» یکی از آنهاست که پیش از این درباره اش در «تابناک» خوانده‌اید و خلاصه‌اش را دیده‌اید؛ اما در بازیگری  او همچنان در اوج قرار دارد و آخرین اثر درخشانی که به شدت متکی به نقش آفرینی اوست، «All Is Lost / همه چیز از دست رفته است» محصول سال 2013 سینمای آمریکا است؛ فیلمی که دیالوگ‌های بسیار محدودی دارد و همین امر، کار برای هر بازیگری بسیار دشوار می‌سازد که مخاطب را 106 دقیقه مقابل خود نگه دارد.

بر اساس داستان این فیلم، پس از تصادف کانتیر افتاده از یک کشتی باربری در اقیانوس که اتفاقی معمول به خصوص پس از شرایط طوفانی است، یک دریانورد کاربلد که ظاهراً جامعه و نزدیکانش را رها کرده و دل به دریا زده، علی رغم همه کوشش‌هایش و تکنیک‌های خاصی که کار می‌گیرد، نمی‌تواند بر طبیعت غلبه کند و قایق سوراخش را به ساحل آرامش برساند. اینچنین است که مرگ را در یک قدمی خود می‌بیند و جنگی سخت را برای زنده مانده آغاز می‌کند.

فیلم: جدال رابرت ردفورد در قلب اقیانوس را با مرگ تماشا کنید

شخصیت هیچ نامی ندارد. او واقعاً هیچ داستانی از گذشته و یا زندگی‌نامه‌ای ندارد. پایان فیلم را می‌توان مبهم و دوپهلو تلقی کرد. بسته به اینکه شما به یک تفسیر صریح و واقعی تمایل دارید یا به چیزی نگاه می‌کنید که بیشتر نمادین باشد، لحظات پایانی به دو مسیر به شدت متضاد هم ختم می‌شوند.

به عنوان فیلمی با قصه تقلا برای زنده ماندن، این فیلم را می‌توان در کنار فیلم‌هایی چون «دور افتاده» و «۱۲۷ساعت» و «جاذبه» گذارد که فرضیه اصلی همه ‌آنها، تقلاهای یک انسان است که به تنهایی در شرایطی بحرانی برای زنده ماندن گیر افتاده است.


هم‌اکنون به تماشای خلاصه ای از این فیلم بنشینید.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
این فیلم تقریبا دیالوگ نداره و فیلم خوبیست تو ژانر خودش یکمی خسته کنندست
فیلم ناقص است
با سلام --قبلا یک فیلم به چند بخش تقسیم و پشت سرهم در سایت قرار می گرفت که امکان دیدن فیلم برای کسانی که سرعت اتصالشان به اینترنت کم بود میسر شده بود ولی الان کل فیلم دریک بخش ارائه می شود که خود بنده نمی توانم همه فیلم را ببینم چون بعد از کمی از پخش فیلم قطع می شود..خواهشمندیم در صورت امکان کما فی سابق فیلم ها به چند قسمت مختلف تقسیم و در سایت قرار گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
تقصیر شما نیست برادر! تابی فیلمو ناقص گذاشته.
دو هفته ای میشد که این فیلمو دانلود کرده بودم ، بعد از خوندن این خبرتون تصمیم گرفتم نگاه کنم باید بگم که بدک نبود .
ممنون تابناک....باز هم از این فیلم ها بگذارید
سلام . ممنون خیلی فیلم جذابیه . ولی فقط تا قسمت اسفاده از چادر نجات رو داره ! بقیه رو نشون نمیده یا قضیه چیه؟
توی خلاصه ای که گذاشتین ته فیلم نیست
تابناک فیلماتو فشرده بذار که ماهم بتونیم دانلود کنیم لطفا
ممنون تابناک!فعلا مشغول تماشای فیلم (کابوس هزینه شب عید)هستیم!!!!تو ژانر وحشته!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار