بازدید 33029
۲
شصت‌و‌پنجمین «سی دقیقه» با «تابناک»؛

فیلم: پس از بمب‌گذاری در لندن باید در انتظار چه بود؟

بمب‌گذاری در لندن باعث کشته شدن صد‌ها انسان می‌شود و برخی از تروریست‌ها نیز در جریان این انفجار‌ها از بین می‌روند و تنها یکی از آن‌ها می‌ماند... نیمه نخست فیلم با یک فیلمبرداری حساب شده، دیدنی و پرجاذبه است...
کد خبر: ۳۸۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۷ 21 February 2014
فیلم: نوای کمانچه کیهان کلهر و باقلامای اردال ارزنجان را بشنویداگر شخصی جزو گروه‌های بنیادگرا باشد که اقدام به بمب‌گذاری در شهری کلیدی چون لندن کرده باشد، پس از عملیات موفقش زیر چتر شدید امنیتی این شهر، چه حوادثی می‌تواند برای او، دیگر عاملانش و هر آن‌ که درگیر این اتفاق است، رخ دهد؟ فیلمی که این هفته در «سی دقیقه» به دیدن خلاصه‌ای از آن می‌نشینید، پاسخی جالب برای این پرسش‌ دارد.

به گزارش «تابناک»، «مدار بسته / Closed Circuit» نخستین ساخته جدی پیتر کراولی است که می‌توان آن را ‌اثری انتقادی از سیستم قضایی بریتانیا محسوب کرد که ارزش دیدن دارد. خیلی پیش نمی‌آید که اثری را ببینیم که تا این حد به جزئیات دستگاه‌های قضایی اشاره کرده ‌و سوژه را پرورش داده باشد.

بر مبنای داستان این فیلم، بمب‌گذاری در لندن، باعث کشته شدن ۱۲۰ تن می‌شود و برخی از تروریست‌ها نیز در جریان این انفجار‌ها از بین می‌روند و تنها یکی از آن‌ها ‌می‌ماند. حال این تروریست در اختیار مقامات قضایی است و دو وکیل به نام‌های مارتین رز (اریک بانا) و کلودیا سیمنز هاو (ربکا هال) نیز به این پرونده وارد می‌شوند تا جزئیات را بررسی نمایند؛ اما مارتین و کلودیا که سابقاً رابطه‌ای عاطفی ‌با هم داشته‌اند، در ادامه راه پی می‌برند که فعالیتشان به شدت تحت نظارت سازمان اطلاعات بریتانیاست و خطراتی متوجه آنهاست که... .

فیلم: پس بمب گذاری در لندن باید در انتظار چه بود؟

نیمه نخست فیلم با یک فیلمبرداری حساب شده، دیدنی و پرجاذبه است. فیلمنامه به خوبی سوژه خود را پرورش داده و اطلاعات بسیار جامعی درباره سیستم قضایی بریتانیا و پرونده مورد بحث، در اختیار تماشاگر قرار می‌دهد؛ اما فینال فیلم شاید برایتان آنچنان دلچسب نباشد.
کمتر پیش می‌آید ‌در یک تریلر جزئیات اینچنینی در اختیار مخاطب قرار گیرد؛ هر چند در عوض بر خلاف آنچه در ژانر تریلر مورد انتظار است، ‌لحظات اکشن کمتری دارد. شاید به همین دلیل در تعطیلات روز ملی کارگر مصادف با نخستین دوشنبه سپتامبر در آمریکا و کانادا که یکی از بد‌ترین زمان‌های هر سال برای اکران فیلم در آمریکاست، رنگ پرده نمایش را دید!

بازیگران فیلم در نقش‌های خود عالی هستند. اریک بانا و جیم برودبنت ستاره‌های فیلم هستند و ربکا هال هم در مسیر پیشرفت بازیگری‌اش در نقش کلودیا، یک گام به جلو برداشته است. شیمی بین مارتین و کلودیا نقطه قوت فیلم است. هرچند فیلم‌ زیاد به گذشته این دو نمی‌پردازد، ‌زمان حال را به بهترین نحو ممکن پرورش داده است.

در فیلم خبری از جلوه‌های ویژه و انفجارهای پیاپی نیست و درک این اثر با بازی‌های درخشانی که در آن می‌بینیم، توجه و بردباری بیننده را می‌طلبد. به همین دلایل می‌توان گفت مخاطبان خاص و محدودی خواهد داشت؛ فیلم برای افرادی که به این سبک علاقه‌مندند 96 دقیقه جذاب را رقم می‌زند.

اکنون دیدن‌ خلاصه فیلم «مدار بسته» محصول سال ۲۰۱۳ را از دست ندهید.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
این فیلم از نظر تکنیکی خیلی جالب توجه نیست و از نظر فیلمنامه و روند داستان خیلی پخته و جذاب نیست.
فیلم زیبایی است.امیدوارم کارگردانان ما هم اجازه ساخت اینچنین اثرهایی رو داشته باشند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی