بازدید 39307
چهل‌وهشتمین «سی دقیقه» با «تابناک»

فیلم: وقتی خون به سادگی با خون پاک نمی‌شود

آن هنگام که تسویه‌حساب‌های خونین خانوادگی آغاز می‌شود و صاحبان دو پسوند فامیلی با اسلحه‌های پر برابر هم صف‌آرایی می‌کنند، هر کشته از این سو،‌ کشته دیگر از آن سو را در پی خواهد داشت و این ریتم کشتار تا آنجا که طرفین دیگر توان کشتن نداشته باشند یا ‌دیگر کسی در دو سوی میدان ‌نمانده باشد، ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۳۵۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲ 17 October 2013
آن هنگام که تسویه‌حساب‌های خونین خانوادگی آغاز می‌شود و صاحبان دو پسوند فامیلی با اسلحه‌های پر برابر هم صف‌آرایی می‌کنند، هر کشته از این سو،‌ کشته دیگر از آن سو را در پی خواهد داشت و این ریتم کشتار تا آنجا که طرفین دیگر توان کشتن نداشته باشند یا ‌دیگر کسی در دو سوی میدان ‌نمانده باشد، ادامه خواهد یافت اما در «هتفیلدها و مک‌کوی‌ها» جنگ خونین دو قوم در آمریکای یک سده پیش به کدامین نقطه ختم خواهد شد؟

به گزارش «تابناک»، ‌برای نخستین بار «تابناک» اقدام به پخش خلاصه یک سریال در سه روز تعطیل و نیمه تعطیل این هفته می‌‎کند و گزینه انتخابی، مجموعه‌ای نیست ‌جز «هتفیلدها و مک‌کوی‌ها / Hatfields & McCoys»؛ سریال کوتاه سه بخشی که سال ۲۰۱۲ توسط سونی پیکچرز و شبکه هیستوری تولید و از شبکه هیستوری در آمریکا طی سه شب پیاپی پخش شد.

فیلم: وقتی خون به سادگی با خون پاک نمی‌شود

هتفیلد‌ها و مک‌کوی‌ها ‌جوهره داستان‌نویسی کم نظیری دارد و به رغم تعدد کاراکتر‌ها و حجم وقایع ریز و درشتی که می‌افتد و همه این‌ها طی سه شب پیش روی مخاطب قرار گرفته بود و به رغم آن که وحدت نگاه در نگارش حاکم نبود و بیل کربی، تد‌من و رونالد پارکر به ترتیب نویسنده قمست‌های اول، دوم و سوم این مجموعه بودند اما یکپارچگی کم نظیری در پیرنگ‌های بنا شده برای این داستان ۲۹۰ دقیقه‌ای که احتمالاً زمانش بیش از این‌ها نیز بوده، قابل رویت بود.

علاوه بر موضوع خاکستری بودن شخصیت‌ها در این سریال متفاوت که پیشتر و در معرفی قسمت نخست سریال به آن اشاره شده بود، ‌جزئی‌نگری را شاهد بوده‌ایم که بعید به نظر می‌رسد همه این جزئیات توسط کارگردان و عوامل پیرامونی‌اش ترسیم شده باشد و احتمالاً مرهون ‌فیلمنامه قوی است و کوین رینولد در بستر این داستان قوی بوده که تواسته بهترین اثر تاریخ فیلم و سریال سازی‌اش را بسازد و با پیشنهادهایی همراه شود که تا ۲۰۱۵ مشغولش کرده است.

فیلم: وقتی خون به سادگی با خون پاک نمی‌شود

داستان این سریال به واقعه تاریخی درگیری دو خانوادهٔ هتفیلد و مک‌کوی می‌پردازد که پس از جنگ‌های داخلی آمریکا، شعله‌اش برافروخته می‌شود و سال‌های پیاپی ادامه داشت تا آنکه به نقطه بدون بازگشت رسید و هر دو خانواده تک به تک همدیگر را به گلوله بستند.

بنا بر داستان این سریال، ویلیام هتفیلد و رندال مک‌کوی، دو دوست صمیمی و هم‌رزم در جنگ داخلی آمریکا به خانه ‌‌باز‌می‌گردند که در واقع هتفیلد‌ها در یک سوی مرز ویرجینیای غربی و مک‌کوی‌ها در آن سوی مرز ریور تاگ در کنتاکی هستند و در عین حال که همسایه هستند، در دو ایالت جدا زندگی می‌کنند.

فیلم: وقتی خون به سادگی با خون پاک نمی‌شود

بر اثر برخی از درگیری‌های کوچک میان دو خانواده، کینه‌هایی شکل می‌گیرد که به مرور تشدید ‌و منجر به درگیری بی‌سابقه‌ای می‌‎شود که حتی پای جایزه بگیر‌ها را برای شکار آن‌ها به قلمرو این دو خانواده باز می‌کند. در این میان، علاقه‌مندی مرد جوان یک خانواده به دختر جوان خانواده دیگر، آن هم در میانه این جنگ، اوضاع را پیچیده‌تر می‌سازد و منجر به عمیق‌تر شدن کینه‌های خانوادگی و تشدید درگیری‌های خونینی می‌شود که فرجام عجیبی برایش رقم می‌خورد.

در روز پیشین خلاصه بخش اول این مجموعه تقدیم تان شد. اینک به دیدن خلاصه بخش دوم از مجموعه سه قسمتی «هتفیلدها و مک‌کوی‌ها» بنشینید و بخش پایانی را ‌روز جمعه در «تابناک»، تماشا کنید.

دانلود قسمت دوم - بخش اول

دانلود قسمت دوم - بخش دوم

دانلود قسمت دوم - بخش سوم

دانلود قسمت دوم - بخش چهارم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار