فیدلیتی پرستیژ؛ وقتی وعدهها با واقعیت رانندگی روبهرو میشوند
فیدلیتی پرستیژ، نسخه لوکس فیدلیتی پرایم، با طراحی مدرن و امکانات رفاهی جذاب وارد بازار ایران شده است، اما تجربه رانندگی واقعی نشان میدهد که قدرت موتور، فضای جادار و فناوریهای رفاهی تنها بخشی از ماجرا هستند و محدودیتهایی در خدمات پس از فروش و کیفیت قطعات، تجربه مالکیت را تحت تاثیر قرار میدهند.
اسپارتاک؛ زرهی تازهنفس در میدانهای بیرحم مرزی ایران
از همان لحظهای که اسپارتاک روی خاک ایران نشست، نگاه همه به یک نکته بود: آیا این زرهی سنگین میتواند شرایط سخت، درگیریهای نامنظم، حملات خمپارهای پراکنده، تلههای انفجاری و کمینهای مسلحانه را تاب بیاورد؟ آیا واقعاً بهتر از نمونههای داخلی ظاهر میشود یا فقط یک بدنه بزرگ و پرهیاهوست؟ پاسخ این سؤال را باید در جزئیاتش پیدا کرد؛ از شاسی تقویتشده گرفته تا طراحی کابین، جنس زره، رفتار دینامیکی و مدیریت ضربه.
گرانفروشی با لباس «تخفیف»/ چگونه دیجیکالا، تخفیفها را به گرانفروشی تبدیل میکند؟
پشت پرده کمپینهای تخفیفی مانند بلک فرایدی در پلتفرمهای بزرگ داخلی، یک عملیات مهندسیشده برای تقلب در قیمتگذاری در جریان است؛ به طوری که آنها نه تنها با افزایش ساختگی قیمت قبل از حراج، سود مضاعف میبرند، بلکه کالای تخفیفخوردهشان را علناً گرانتر از فروشگاههای دیگر به دست مشتری میدهند.
افزایش قیمت بنزین تصویب شد/ تصمیم مهم دولت برای مالکان «خودروهای خارجی وارداتی» و «نوشماره داخلی» / هر ۹۰ روز یک نرخ جدید در جایگاه؟
با تصمیم دولت پزشکیان، نرخ سوم بنزین وارد نظام قیمتی سوخت شد و از نیمه دوم آذرماه، سوختگیری با کارت جایگاه به نرخ جدید انجام میشود و خودروهای دولتی، مناطق آزاد و برخی خودروها از دریافت سهمیه یارانهای محروم خواهند شد.
آبروی تأمین اجتماعی به حراج گذاشته شد/ سلامت بازنشستگان، قربانی بیمسئولیتی سالاری!
سازمان تأمین اجتماعی با مدیریت مصطفی سالاری، با اصرار بر تثبیت سهم ۱۵۰ هزار تومانی، قشر آسیبپذیر را در بحران درمان تنها گذاشت اما مجلس، برای مهار این فاجعه و توقف سواستفاده از سلامت بازنشستگان، قاطعانه به موضوع ورود کرد و حال باید دید این سازمان تسلیم می شود یا خیر؟
سیبک؛ قلب کوچک سیستم تعلیق که امنیت رانندگی را شکل میدهد
سیبک شاید قطعهای کوچک باشد، اما نقش آن در فرمانپذیری، پایداری و امنیت خودرو غیرقابلانکار است. از تجربه تست رانندگی گرفته تا مصاحبه با دارندگان خودرو، همه نشان میدهند که سلامت این مفصل کروی، تفاوت بین سواری نرم و رانندگی پرخطر را رقم میزند.
هیوندای النترا 2025؛ قورباغهای دهنگشاد با هزار تناقض
در بازاری که مصرفکننده ایرانی هر روز باید یک معادله تازه را حل کند، حالا هیوندای النترا 2025 هم وارد شده؛ ماشینی که طراحیاش سلیقهای است، اطلاعات فنیاش در ایران با منابع جهانی نمیخواند و واردکنندهها طبق معمول داستانی ساختهاند که حتی خود هیوندای هم از شنیدنش تعجب میکند.
زانتیا پادشاه جاده ها
وقتی پشت فرمان یک زانتیا تقریباً صفر کیلومتر با کارکرد ۲۰۰۰ کیلومتر مینشینی، فقط یک خودرو را تجربه نمیکنی؛ حس لمس تاریخچهای از رانندگی در ایران، خاطرههای نسلها و تجربهای نرم و دقیق از سواری اروپایی با طعم نوستالژی به تو منتقل میشود.
صنعت خودرو یا صنعت آچارکشی؟/ تناقض بزرگ کشوری که میسازد، اما مونتاژکار مانده است
در حالی که ایران ظرفیت ساخت کامل یک خودرو را از موتور تا کوچکترین قطعه دارد، هنوز درگیر مونتاژهای نیمهکارهای است که بیشتر شبیه واردات با تعرفه کمترند تا تولید واقعی.
۱۶ ضربه کاری مجلس به وزیر راه/ نزاع فنی یا تسویهحساب سیاسی؟
پس از ماهها تذکر و سوال، مجلس سرانجام با بیش از ۷۰ امضا و طرح ۱۶ محور انتقادی برنده، فرزانه صادق مالواجرد را رسماً به میدان استیضاح کشاند و این استیضاح، که نمایندگان آن را آخرین گام نظارتی میدانند، نه تنها درباره ناکامی در ساخت مسکن است، بلکه ناشی از سوء مدیریت در حادثه بندر شهید رجایی و بیثباتی در عزل و نصبها را نشانه رفته است.
اطلس؛ همان کوییکِ روتوششدهای که سایپا اسمش را گذاشته تحول
سایپا اطلس قرار بود «خودروی جدید» باشد، اما وقتی درِ کاپوت را بالا میزنی همان پلتفرم قدیمی X200، همان موتور سالخورده و همان ایرادهای تکراری خانواده تیبا و کوییک جلوی چشم میآید. سازنده فقط ظاهر را رنگ و لعاب داده و اسمش را عوض کرده؛ و عجیبتر اینکه این بستهبندی دوباره را با ادعای تحول و کیفیت، به مردم با قیمت بالاتر میفروشد. این گزارش دقیقاً درباره همین دستکاریهای سطحی و خدمات پسازفروشی است که هنوز در دهه ۸۰ گیر کرده.
سقوط آزاد در جهاد کشاورزی؛ پرواز با چتر نجات دیپلماتیک! / پست نامرئی برای مدیر جنجالی
مدت کوتاهی پس از عزل پرحاشیه شهرزاد مشیری از معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، که با اتهامات سنگینی چون توزیع مشکوک مجوزهای واردات کالاهای اساسی و «فقدان کارایی سامانهها همراه بود؛ او در یک جابهجایی سیاسی به نهاد دیپلماسی کشور منتقل شد که این انتقال سریع به یک پست غیر اجرایی با اما و اگرهای زیادی همراه است.
از هشدار مجلس تا سکوت وزارت رفاه/ آقای میدری، آبان گذشت و کالابرگ به سفره مردم نرسید
طرح کالابرگ الکترونیکی بنا بود در آبانماه اجرا شود، اما با وجود تأمین منابع و هشدارهای رئیس مجلس، وزارت رفاه آن را عملی نکرد. حال، نگاهها به آذرماه دوخته شده تا معلوم شود این وعده بالاخره اجرا میشود یا باز هم به تأخیر میافتد.
فیدلیتی پرایم؛ راحتی در ظاهر، محدودیت در عمل
فیدلیتی پرایم، نسخه اقتصادی فیدلیتی، با کابین جادار، موتور اقتصادی و سواری نرم وارد بازار ایران شده است، اما تجربه رانندگی واقعی و نظر دارندگان نشان میدهد که محدودیتهای گیربکس، کیفیت بعضی قطعات داخلی و خدمات پس از فروش، تجربه مالکیت را تحت تأثیر قرار میدهد و خرید آن نیازمند واقعبینی و صبر است.
بلبرینگ ژامبون چرخ؛ این اسم عجیب، این قطعه حیاتی
کمتر رانندهای اسمش را شنیده، اما وقتی پای ایمنی، سکوت کابین و نرمی حرکت چرخها وسط باشد، بلبرینگ ژامبون چرخ تبدیل میشود به همان قهرمان خاموشی که اگر خراب شود، با یک زوزه کوتاه میتواند کل آرامش رانندگی را زیر و رو کند. قطعهای پنهان اما حیاتی که خیلی وقتها دیر به فکرش میافتیم؛ درست وقتی که دیگر کار از کار گذشته است.
Kia EV4؛ برقیِ آرامی که میخواهد دلِ بنزینی دوست ها را هم نرم کند
EV4 تازهترین تلاش کیا برای خلق یک برقی کامپکت است؛ ماشینی که در دو نسخه سدان و هاچبک طراحی شده و قیمت پایهاش در اروپا از حدود ۳۷ هزار یورو شروع میشود. اما سؤال اصلی اینجاست: آیا این برقی میتواند برای کسی مثل من که هنوز به صدای نفسزدن موتورهای بنزینی معتادم قانعکننده باشد؟
دردسرهای جداسازی یارانهها تمام شد!
نرخ تورم سالانه در آبان ماه اعلام شد
سامانه جدید بنزین برای رانندگان اینترنتی در راه است
وزارت رفاه یا کلونی حمایت از ضدانقلاب؟
بنزین در حقیقت ۴ نرخی است نه ۳ نرخی
پیشبینی قیمت طلا، سکه و دلار امروز ۶ آذر
هدف دولت از اصلاح قیمت بنزین مهار تورم است
اسپارتاک؛ زرهی تازهنفس در میدانهای بیرحم مرزی ایران
طنین فقر در گستردهترین استان ایران؛ مسکن، رویایی دور برای کرمانیها/چه کسی پاسخگوی ۳۲ سال انتظار مسکن است؟
بیت کوین دوباره به کانال ۹۰۰۰۰ دلار رسید + نمودار
همه چیز درباره خرید آنلاین طلا
اینفوتابناک | مهمترین اقلام صادراتی و وارداتی کشور
فیدلیتی پرستیژ؛ وقتی وعدهها با واقعیت رانندگی روبهرو میشوند
آمادگی ایران و افغانستان برای توسعه همکاریها
قیمت سوخت هواپیماهای بارورسازی ابرها مشخص شد
سیبک؛ قلب کوچک سیستم تعلیق که امنیت رانندگی را شکل میدهد
سهمیه ارز ۲۸۵۰۰ تومانی قبل از پایان سال تمام شد
هیوندای النترا 2025؛ قورباغهای دهنگشاد با هزار تناقض
طلا صعودی شد/ قیمت جدید طلا و سکه
آورده ۷۰۰ میلیونی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن!
جنگ مسکن در کرمان: 32 سال انتظار برای یک خانه!
مصوبه بنزینی تاثیری بر مصرف و قاچاق ندارد
زانتیا پادشاه جاده ها
تاریخچه تغییر قیمت بنزین در ایران
محرومیت خودروهای صفرکیلومتر از سهمیه بنزین!
اسپارتاک؛ زرهی تازهنفس در میدانهای بیرحم مرزی ایران
دیجی کالا به نام بلک فرایدی، قیمت کالاها را افزایش داد
افزایش قیمت بنزین تصویب شد/ تصمیم مهم دولت برای مالکان «خودروهای خارجی وارداتی» و «نوشماره داخلی» / هر ۹۰ روز یک نرخ جدید در جایگاه؟
۱۶ ضربه کاری مجلس به وزیر راه/ نزاع فنی یا تسویهحساب سیاسی؟
زانتیا پادشاه جاده ها
قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۳ آذر
قیمت سکه پارسیان امروز ۳ آذر +جدول
آورده ۷۰۰ میلیونی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن!
قیمت سوخت در کارت جایگاهها بالا میرود
فیدلیتی پرایم؛ راحتی در ظاهر، محدودیت در عمل
از هشدار مجلس تا سکوت وزارت رفاه/ آقای میدری، آبان گذشت و کالابرگ به سفره مردم نرسید
فیدلیتی پرستیژ؛ وقتی وعدهها با واقعیت رانندگی روبهرو میشوند
سقوط آزاد در جهاد کشاورزی؛ پرواز با چتر نجات دیپلماتیک! / پست نامرئی برای مدیر جنجالی
قیمت طلا امروز ۳ آذر +جدول
اما و اگرِ نسخه فرزین برای موسسه ملل؛ آیندهای دیگر در راه است؟
قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۵ آذر
حقوق ۱۴۰۵ کارکنان دولت چقدر خواهد شد؟
پرداخت مرحله جدید «کالابرگ» طی هفته جاری
قیمت سکه و طلا امروز سه شنبه ۴ آذر
۶۰۰ هزار کارت سوخت سوزانده شد
قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۴ آذر
مسیر طلای جهانی بر عکس دلار شد
این خودروها از این پس کار سوخت دریافت نمیکنند
محرومیت خودروهای صفرکیلومتر از سهمیه بنزین!
آبروی تأمین اجتماعی به حراج گذاشته شد/ سلامت بازنشستگان، قربانی بیمسئولیتی سالاری!
ایران؛ هاب هوشمند تجارت پتروشیمی منطقه
علی چاغروند؛ کارشناس اقتصادی و انرژیگزیرِ آینده؛ پایانی بر بانک زیان ده
حسین جعفریآینده بانک آینده در مرحله پسا گزیر
علی نظافتیانآسیب های فراموشی مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی
دکتر حامد خلیلی راد، کارشناس صنعت کشاورزیافزایش قیمت بنزین تصویب شد/ تصمیم مهم دولت برای مالکان «خودروهای خارجی وارداتی» و «نوشماره داخلی» / هر ۹۰ روز یک نرخ جدید در جایگاه؟
۱۶ ضربه کاری مجلس به وزیر راه/ نزاع فنی یا تسویهحساب سیاسی؟
آسمانِ بیپرواز؛ از ناوگان زمینگیر تا حقوقبگیران بیکار/ پرداخت حقوق ۲۵۰۰ نفر در ازای یک هواپیمای فعال
افشای جزئیات وامهای کلان بدون وثیقه در بانک پاسارگاد/ بیش از ۹ هزار میلیارد تومان کجا رفت؟
سقوط آزاد در جهاد کشاورزی؛ پرواز با چتر نجات دیپلماتیک! / پست نامرئی برای مدیر جنجالی
گرانفروشی با لباس «تخفیف»/ چگونه دیجیکالا، تخفیفها را به گرانفروشی تبدیل میکند؟
از هشدار مجلس تا سکوت وزارت رفاه/ آقای میدری، آبان گذشت و کالابرگ به سفره مردم نرسید
تکلیف افزایش حقوق در سال ۱۴۰۵ مشخص شد
مصوبه جنجالی برای اضافه کار و حقوق / محاسبه حقوق بازنشستگی متحول شد
فیدلیتی پرایم؛ راحتی در ظاهر، محدودیت در عمل
۳۰ هزار تومان افزایش قیمت پنیر فقط در ۱۰ روز / گردن کشی با پول مردم!
شوک جدید به جیب و جان بازنشستگان/ بحران بیمه تکمیلی به نقطه جوش رسید
محرومیت خودروهای صفرکیلومتر از سهمیه بنزین!
دیجی کالا به نام بلک فرایدی، قیمت کالاها را افزایش داد
مدیریت جدید ایرانخودرو صادقانه عمل نمیکند/ زمان حسابوکتاب است/ کروز تحولی در ایرانخودرو ایجاد نکرد/ قوه قضائیه ورود کند
اما و اگرِ نسخه فرزین برای موسسه ملل؛ آیندهای دیگر در راه است؟
ابهامات دقیقه نودی «واردات بنزین سوپر»/ از نامهای پنهان تا بهای نامعلوم و بازار شایعات!
آبروی تأمین اجتماعی به حراج گذاشته شد/ سلامت بازنشستگان، قربانی بیمسئولیتی سالاری!
حذف رانت چند خودرویی: پایان یارانه ویژه مرفهین
اسپارتاک؛ زرهی تازهنفس در میدانهای بیرحم مرزی ایران
آغاز عرضه بنزین سوپر وارداتی با قیمت ۶۵ هزار تومان
زمان واریز یارانه ۳۰۰ هزار تومانی آبان/ چه کسانی از فهرست یارانهبگیران حذف میشوند؟
قیمت سوخت در کارت جایگاهها بالا میرود
آریزو ۸ پرو محصولی از مدیران خودرو پر رو !
سهمیه بنزین به کارت ملی منتقل شود یا کارت بانکی؟
محمد خوش چهره در گفتوگو با تابناک/ بخش دوم
قبل از برکناری وزیر، مجلس را محاکمه کنید
عضو هیئتعلمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با تابناک/ بخش دوم
انحلال بانک آینده درس عبرت می شود؟
محمد خوش چهره در گفتوگو با تابناک-بخش اول؛
مجلس کیلویی رای می دهد؛ به اسم وفاق و همدلی/ سوره الرحمن برای نظام تصمیم گیری بخوانیم؛ هرکس ساز خودش را میزند/ شگرد نفوذیها چیست؟
عضو هیئتعلمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با تابناک/ بخش اول
چهار بانک خصوصی در آستانه انحلال؟
خودرو های نظامی
اسپارتاک؛ زرهی تازهنفس در میدانهای بیرحم مرزی ایران
از همان لحظهای که اسپارتاک روی خاک ایران نشست، نگاه همه به یک نکته بود: آیا این زرهی سنگین میتواند شرایط سخت، درگیریهای نامنظم، حملات خمپارهای پراکنده، تلههای انفجاری و کمینهای مسلحانه را تاب بیاورد؟ آیا واقعاً بهتر از نمونههای داخلی ظاهر میشود یا فقط یک بدنه بزرگ و پرهیاهوست؟ پاسخ این سؤال را باید در جزئیاتش پیدا کرد؛ از شاسی تقویتشده گرفته تا طراحی کابین، جنس زره، رفتار دینامیکی و مدیریت ضربه.
فیدلیتی پرستیژ، نسخه لوکس فیدلیتی پرایم، با طراحی مدرن و امکانات رفاهی جذاب وارد بازار ایران شده است، اما تجربه رانندگی واقعی نشان میدهد که قدرت موتور، فضای جادار و فناوریهای رفاهی تنها بخشی از ماجرا هستند و محدودیتهایی در خدمات پس از فروش و کیفیت قطعات، تجربه مالکیت را تحت تاثیر قرار میدهند.
پاسارگاد زیر ذرهبین تابناک
افشای جزئیات وامهای کلان در یک بانک خصوصی
آمار جدید بانک مرکزی از عملکرد بانک پاسارگاد، پرده از واقعیتی تکاندهنده برداشته که نشان می دهد میلیاردها تومان وام کلان بدون حتی یک ریال وثیقه پرداخت شده و اکنون در ردیف بدهیهای مشکوکالوصول جای گرفته است.
تست و بررسی خودرو
آریزو ۸ پرو محصولی از مدیران خودرو پر رو !
آریزو ۸ پرو، سدان پرچمدار چری که توسط مدیران خودرو وارد ایران شده، در نگاه اول طراحی شیک، کابین پرامکانات و مشخصات فنی جذابش جلب توجه میکند. اما وقتی پشت فرمان مینشینید و تجربه واقعی رانندگی را لمس میکنید، متوجه میشوید که واقعیت کمی با تبلیغات فاصله دارد.
عملکرد مالی سایپا زیر ذره بین تابناک
زنگ خطر برای سایپا به صدا درآمد؟
سایپا در نیمه نخست سال با رشد هزینهها و افت فروش، بیش از ششهزار میلیارد تومان زیان ساخت؛ روند منفی که احتمالا تا پایان سال تداوم داشته باشد!
پژو در نسل جدید 3008 سعی کرده با زبان طراحی تازه، فناوریهای نو و پیشرانههای متنوع، از سایه نسل قبلی بیرون بیاید. خودرویی که حالا ظاهری جسورتر دارد و از کابینی بهره میبرد که ترکیبی از مدرنیته و سادگی است. اما پرسش اینجاست: آیا همه این تغییرات در عمل هم به تجربهای بهتر برای راننده منجر میشود؟
