بازدید 53218
شصت‌و‌هفتمین «سی دقیقه» با «تابناک»؛

فیلم: «جاذبه» برنده هفت اسکار 2014 را تماشا کنید

این فیلم را می‌توان یکی از واقع گرایانه ترین و باورپذیرترین فیلم‌هایی خواند که درباره فضا ساخته شده و شاید همین مسئله باعث شده اعضای آکادمی اسکار، حاضر شوند به این فیلم 90 دقیقه‌ای که سناریویش قابل رقابت با برخی از رقبایش نبود، هفت اسکار مهم را به استثنای اسکار بهترین فیلم را بدهند.
کد خبر: ۳۸۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲ 07 March 2014
اگر یک فضانورد باشید و در جریان یک ماموریت با چالشی بزرگ مواجه شواید که برایتان چاره‌ای به جز تلاش برای زنده ماندن و بازگشت به زمین را نگذارد اما گزینه های پیش رویتان یک به یک از دست برود، تا چه میزان می‌توانید برای ادامه حیات‌تان - آن هم به تنهایی - هوشمندانه عمل کنید و چه میزان به ادامه حیات تان امید خواهید داشت؟ شاید این پرسش را بتوانید در یکی از واقع گرایانه ترین آثار پیرامون سفرهای فضایی بتوانید بیابید.

به گزارش «تابناک»، ‌«جاذبه / Gravity» به کارگردانی آلفونسو کوارون، جدی‌ترین فیلم سه بعدی است که تاکنون ساخته شده است. راین استون (سندرا بولک) و مت کُوالسکی (جرج کلونی) کار خود را در جهت بهبود تلسکوپ هابل در یک پیاده روی فضایی انجام می‌دهند؛ اما در همین حین انفجاری باعث سرگردانی آن‌ها در فضا شده و در ادامه تلاش برای بقا و زندگی و... خط داستانی سر راست است و به مشکلات یک زن در حال مبارزه برای بقا می‌پردازد.

فیلم: «جاذبه» برنده هفت اسکار 2014 را تماشا کنید

اگرچه کلونی و بولک زوج خوبی را تشکیل داده‌اند، فیلم آن‌ها را از هم جدا کرده و با بولک در نبردش با این شرایط سخت همراه می‌شود. او که در فضا سرگردان شده و تمام ابزارش برای فرار از این شرایط را از دست داده، باید با چالش‌ها و خطرات جدیدی ـ آتش سوزی، اتمام اکسیژن، نبود سوخت و قطعات ماهواره‌ای معلق در فضا ـ دست و پنجه نرم کند، در حالی که هدف ظاهرا ساده‌ای پیش روی دارد: رفتن به خانه.

این فیلم را می‌توان یکی از واقع گرایانه ترین و باورپذیرترین فیلم‌هایی خواند که درباره فضا ساخته شده و شاید همین مسئله باعث شده اعضای آکادمی اسکار، حاضر شوند به این فیلم 90 دقیقه‌ای که سناریویش قابل رقابت با برخی از رقبایش نبود، هفت اسکار مهم را به استثنای اسکار بهترین فیلم را بدهند و زمینه فروش بیشتر این فیلم را در گیشه سینماهای جهان فراهم سازند.

فیلم: «جاذبه» برنده هفت اسکار 2014 را تماشا کنید

دوربین کوآرون بلندتر از فیلم نامه او حرف می زند؛ مسئله ای که جیمز برادینلی منتقد مشهور این گونه بر آن تاکید می کند: فیلم با یک نمای بیست دقیقه ای بدون کات (چیزی شبیه آن چه در فیلم "Children Of Men/فرزندان انسان" بود) آغاز می شود که در خلال آن دو شخصیت فیلم، فضانوردان راین استون (سندرا بولک) و مت کُوالسکی (جرج کلونی) کار خود را در جهت بهبود تلسکوپ هابل در یک پیاده روی فضایی انجام می دهند. دوربین شناور می شود، شیرجه می رود و حرکت می کند تا حس بودن در مدار را منتقل کند و زمین بزرگ و زیبا در پس زمینه تصویر می درخشد.

سپس حادثه ای غافل گیر کننده و هولناک اتفاق می افتد و راین که از کنترل خارج شده در فضا شروع به پشتک زدن می کند و دوربین به داخل کلاه فضایی او می رود و بیننده از دیدگاه اول شخص می تواند گیجی او را لمس کند. کوآرون در سراسر فیلم موفق شده بین رابطه دو شخصیت و گستردگی فضا ارتباط ایجاد کند. میزان سه بعدی بودن فیلم هیچ گاه بیش از حد نیست و در همه صحنه ها با دقت و ظرافت خاصی تنظیم شده است.

فیلم به شدت امید را به مخاطب تزریق می‌کند و برای مخاطب یک پیغام روشن را دارد: در بدترین لحظات از تلاش بازنایست، حتی وقتی در کپسول نجات سفینه‌ای چینی گرفتار می شوی که در تمام صفحه کلید مقابلت، کلیدهای چینی خودنمایی می‌کنند که شیوه رهاسازی کپسول فشردن برخی از آنها است اما کدام کلیدها را باید فشرد تا در لحظاتی که مواجهه با جو زمین می‌تواند نابودت کند، از مهلکه جان به در ببری؟ هیجان این لحظات از دست دادنی نیست، به خصوص اگر در سینمای سه بعدی به تماشای چنین فضایی بنشینیم.

حال به تماشای خلاصه ای از فیلم «جاذبه» در «تابناک» بنشینید


دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۲
هی روزه گار ببین این آمریکایی ها چی درست میکنن اونوقت ما...خدایا شکرت
پاسخ ها
پوپوف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
والا شرایطی که ما الان داریم درش زندگی می کنیم بغرنجتر و بحرانی تر از شرایط این فضانورداست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
واقعا که امثال شما بیمارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
تابناک گناه داره این کار درست نیست .حق نشر پس چی میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
خداییش به ندرت در ازای میلیارد ها تومن بودجه فرهنگی یکی دو تا اثر مثل چ حاتمی کیا حاصل خوبی دارهه بقیه بودجه فرهنگی ما دود میشه
این فیلم فوق العاده است...تو صدا گذاری بی نظیره...جالبه بدونین کارگردانش با 3 تا فیزیکدان همکاری کرده تا بتونه به بهترین نحو کنش ها و واکنش ها را در نبود جاذبه، به تصویر بکشه...توصیه می کنم نسخه سه بعدی این فیلمو با حجم 10 گیگ دان کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
لینک سه بعدیش را داری بگذاری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
10 گیگ؟ داداش ما نسخه 1 بعدی 1 گیگ رو هم نمی تونیم دانلود کنیم چه برسه به 10 گیگ
در انتظار فرم جدید یارانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
10 گیگ؟! مرفه بی درد برای 10 گیگ با اینترنت پر سرعت من 3 روز وقت میخواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
دوست عزیز چرا الکی جو میدی؟3بعدیش با کیفیت فول اچدی 1250 مگابایته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
منظورش اینه که 3تا فیزیکدان با کارگردانش همکاری کردن :)
فیلم زیبایی بود. ولی تنها از لحاظ فنی و تکنیکی.
فیلم خیلی خوبی بود. جلوه های ویژه واقع بینانه ای داشت.
فيلمي فوق العاده مرسي از ساندرا بولاك بابت بازي زيبا در فيلم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
ساندرا بولاك کدومشونه اونوقت؟!!
این فیلم رو دیدم. انصافا بسیار زیبا و خارق العاده است. جدا از جلوه های ویژه ای استثنایی و احتمالا تمرینات بسیار سنگینی که بازیگران برای این فیلم دیده اند، این فیلم به خوبی تونسته است احساس ترس همراه با هیجان از جنس واقعیش در مخاطب بوجود می آورد. تماشای این فیلم رو از دست ندید.
البته یکی از ویژکی های این فیلم تماشای آن در فضای سه بعدی است.
به این میگن یه کار فرهنگی واقعا دست مریزاد. دمتون گرم . زندگی تلاش و انسانیت
این فیلم اتفاقا سناریوش هم جالب بود و به نظرم بهتر از "12 سال یک برده" بود.
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
باهاتون کاملا موافقم
نمی دانم تابناکی ها متوجه شده اند که مخاطبان صرفا برای خواندن متن خلاصه، و نظرات کاربران درباره فیلم ها بازدید می کنن از این بخش، بعید می دانم کسی چند دقیقه از فیلمی را دانلود کند! اینطور نیست؟
لحظه ای که هیچ امیدی نیست با موتورهای عقب سفینه رو راه میندازه و موسیقی فیلم فوق العاده است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها