بازدید 44619
سی‌امین «سی دقیقه» با «تابناک»

فیلم: یک کمدی جنایی نوستالژیک را تماشا کنید

این فیلم 26 میلیون دلاری که نامزد دریافت نخل طلای کن 2000، اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین فیلمبرداری در سال ۲۰۰۱ میلادی بود، در گلدن گلوب 2001 جایزه بهترین بازیگر کمدی را برای جورج کلونی به همراه آورد و علاوه بر گیشه‌، نظر منتقدان را جلب کرد...
کد خبر: ۳۲۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۵ 21 June 2013
در سال‌های اخیر، برادران کوئن فیلم‌های فراوانی ساخته‌اند؛ فیلم‌هایی که بسیاری‌شان در سینمای آمریکا و جهان جریان‌ساز بوده‌‌ و به همین دلیل، میان منتقدان درباره بهترین فیلمشان اختلاف نظر دارند، چرا که شمار آثار ارزشمند این دو بیش از انگشتان دو دست است. پیشنهاد این هفته نیز یکی از آثار نوستالژیک کوئن‌هاست؛ اثری که صرفاً به واسطه اقتضائات زمانی که در آنیم، تقدیمتان می‌کنیم.

به گزارش «تابناک»، «ای برادر کجایی؟ / ?O Brother, Where Art Thou» فیلم سینمایی بود که قرار بود ‌هفته پیش در بخش «سی دقیقه» به نمایش درآید؛ فیلمی متعلق به سال 2000 که نخستین بار در جشنواره کن به نمایش درآمد و جزو آثار برادران کوئن است و احتمال اینکه پیش از این، فیلم را در تلویزیون خودمان دیده باشید و حتی برایتان جنبه نوستالژیک داشته باشد، هست؛ اما شاید بهتر باشد یک بار دیگر ‌‌این اثر را ببینید.

فیلم: یک کمدی جنایی نوستالژیک را تماشا کنید

این کمدی ـ جنایی که برداشت آزادی از کتاب اودیسه اثر هومر است، در بخشی مضمونی سیاسی و انتخاباتی نیز می‌گیرد و این بخش که پیش از این، چند فیلم با مضمون سیاسی را تقدیمتان کرده بود، هفته پیش قصد نمایش خلاصه این فیلم را داشت اما برای آنکه در روز ‌رأی‌گیری سوءتفاهمی پیش نیاید یا داستان این فیلم، کنایه به برخی کاندیداها تلقی نشود، آن را این هفته تقدیمتان می‌کنیم.

بنا بر ‌داستان این فیلم، اولیس اورِت مک گیل با بازی «جرج کلونی»، پیت با نقش آفرینی «جان تورتورو» و دلمار با بازی «تیم بلیک نلسون»، از میان یک دسته جنایتکاران زندانی فرار می‌کنند و تصمیم دارند برای رسیدن به 1.2 میلیون دلاری که دلمار ادعا می‌کند، پیش از دستگیر شدن از یک ماشین مخصوص حمل گنج دزدیده و آن را در زمین پنهان کرده، راه بیفتند.

فیلم: یک کمدی جنایی نوستالژیک را تماشا کنید

آنها فقط چهار روز برای رسیدن به گنج اورت مهلت دارند و پس از آن، قرار است دره‌ای که پول در آن پنهان است، برای پروژهٔ تولید نیروی برق آبی در آب غرق شود. آنها در حالی که گروهی از پلیس به دنبالشان ‌هستند، با سیاه پوست جوانی به نام تامی ‌گیتار زن برخورد می کنند و همین برخورد زندگی‌شان را تغییر می‌دهد و آنها را در پی خواندن یک آهنگ در یک ایستگاه رادویی و یک سلسله رخدادهای نامنتظره دیگر، به مشهورترین خوانندگان ایالت می‌ سی سی‌ پی مبدل کرده و عامل رأی آوردن دوباره فرماندار این ایالت می‌شوند.

فیلم: یک کمدی جنایی نوستالژیک را تماشا کنید

مشهوریت سریع این چند زندانی فراری با همین یک آهنگ، منجر به عفو آنها توسط فرماندار می‌شود؛ اما سرانجام آنان گرفتار پلیس‌هایی می‌شوند که شهر به شهر در پی‌شان بوده‌اند؛ پلیس‌هایی که رادیو ندارند و بنابراین این زندان‌های نه چندان نرمال را ‌‌پای چوبه‌دار می‌برند.

این فیلم 26 میلیون دلاری که نامزد دریافت نخل طلای کن 2000، اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین فیلمبرداری در سال ۲۰۰۱ میلادی بود، در گلدن گلوب 2001 جایزه بهترین بازیگر کمدی را برای جورج کلونی به همراه آورد و علاوه بر گیشه‌، نظر منتقدان را جلب کرد؛ هرچند با آثاری که پس از این توسط کوئن‌ها ساخته شد، می‌توان با قاطعیت گفت، این فیلم بهترین اثر این دو نیست.

هم‌اکنون شما را دعوت‌‌ می‌کنیم تا به دیدن خلاصه 57 دقیقه ای این فیلم در «تابناک» بنشینید و نظرتان را درباره این فیلم با ما در میان بگذارید.

دانلود بخش اول

دانلود بخش دوم

دانلود بخش سوم

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۲
فیلم خیلی جالبیه واقعیت های اجتماعی رو به حالت طنز بیان میکنه
کلا حق صاحب اثر و این ها کشک هست از نظر شما دیگه؟
دست تابناک درد نکنه
فیلمهای خوبی برای نمایش میگذارید
********
کمی کیفیت رو بهتر کنید ممنون میشم
*****************
این فیلم یه شاهکار بی نظیره که مورد بی مهری قرار گرفته به نظر من فیلم جزو ده فیلم برتر سنمای جهانه بازی های فوق العاده ( به خصوص بازی جورج کلونی ) فیلم برداری عالی ، فیلم نامه و ریتم فیلم از نقاط قوت فیلم هستش . من خودم بیش از چهار بار فیلم را دیده ام
از تابناک برای انتخاب و پخش گزیده های از بهترین فیلم های دنیا تشکر می کنم، امیدوارم این رویه ادامه داشته باشد.
عالی بود
دستتون درد نکنه.واقعا قشنگه.دارم دانلودش میکنم.با وجود شما دیگه فیلمهای بی ارزش رو دانلود نمیکنم.
فیلمها خوبن ولی برای دانلود کیفیت خوبی ندارن
فیلمش زیاد خنده دار نبود اما اینکه گروه بچه های خیس اگر درست یادم بیاد شانسی تو یه ایستگاه رادیویی خوندن و از استعدادشون خبر نداشتم مخصوصا بازی کلونی جالب بود
اقاي ناش ناس كه از حقوق صاحب اثر و اين چيزا ميگي ، يادت بأشه اينجا جهان سومه حتي خود غربي ها هم بي خيال جهان سومي ها هستن
مثل آدم کاملش رو بزارین خب
مرسی واسه معرفی فیلمها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی