بازدید 70634
سی‌وسومین «سی دقیقه» با «تابناک»

فیلم: تازه ترین نقش آفرینی آلپاچینو را تماشا کنید

ماجرای فیلم، داستان یک دزد سابقه دار است که پس از تحمل بیست و اندی سال حبس از زندان آزاد شده اما حالا پس از این همه سال تحمل زندان و آزادی، یک رئیس مافیا که فرزندش در آخرین سرقت با این زندانی (آل پاچینو) بوده و به طور اتفاقی توسط آل پاچینو مجروح و کشته شده، فرمان مرگش را صادر کرده است.
کد خبر: ۳۲۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲ 05 July 2013
از آل پاچینو تاکنون آثار جنایی فراوانی را تماشا کرده ایم و این بازیگر شاخص، هر نقشی را پدیرفته، حرفهای تازه‌ای برای بیان در قالب تازه ای داشته و حتی اگر این نقش به کلی نیز تکراری بود، این بازیگر 73 ساله تفاوت هایی میان نقش آفریتی هایش نسبت به همین نقش در فیلم های پیشینش ارائه کرده و در واقع بدترین فیلم ها نیز با حضور او، به سطح متوسط ارتقا پیدا کرده و حکایت آخرین حضور آقای بازیگر مقابل دوربین نیز از همین جنس است و اگر فیلم «مردان قوی / Stand Up Guys» بدون آل‌پاچینو ساخته می‌شد، شاید سطح پایین تری داشت. با این حال این فیلم در هر سطحی باشد، محصول 2013 با بازی این بازیگر و کریستوفر واکن است و بنابراین نمی توان از تماشایش گذشت.

به گزارش «تابناک»، دانیل دی-لوئیس درباره اش می گوید: «آل پاچینو به دنبال اسکار نیست بلکه این اسکار است که به دنبال آل پاچینو می‌گردد.» و فرانسیس فورد کاپولا کارگردان سه گانه پدرخوانده در تحسین توانمندی‌هایش تاکید دارد: «اگر کارگردان نمی‌شدم دوست داشتم یک پاچینو می‌بودم.» و البته اگر قرار باشد همه نقل قولهای اینچنینی را درباره اش بیاوریم، احتمالاً یک کتاب از اینها می‌توان استخراج کرد و بازیگری که نقش محوری یا مکمل بسیاری از مهم ترین و جدی ترین آثار تاریخ سینما را بازی کرده را اساساً نمی توان به چالشی جدی کشید. او نشان داده اگر ده نقش شبیه به هم را بازی کند، هیچ کدام شبیه دیگری نمی‌شود و هر کاراکتری برای خود هویتی متفاوت خواهد داشت.

فیلم: آخرین نقش آفرینی آلپاچینو را تماشا کنید

با این حال او نیز در دهه هفتم عمرش همچون دیگر ستارگان کهنسال هالیوود نقش‌های ضعیفی را ایفا می‌کند و روند نزولی داد، هرچند این بازیگر توانمند آنقدر در نقش آفرینی تسلط دارد که نقش های کمرنگش نیز برای مخاطب جذاب باشد. «مردان قوی / Stand Up Guys» محصول 2013 سینمای آمریکا نیز از این دست آثار است که هرچند داستان قوی ندارد اما به واسطه حضور ستاره ای چون آل پاچینو از سطح قابل قبولی برخوردار است و جزو معدود آثار این ابازیگرست که علاوه بر ژانر جنایی، در کمدی نیز صاحب مضمون است و یک کمدی-جنایی کم بازیگر و البته نه چندان شاخص از آب درآمده است.

البته این نظر نویسنده «تابناک» و برخی منتقدان است و گروهی این فیلم را یک فیلم قابل توجه تلقی می‌کنند و فضای نه چندان سالمش را نیز متاثر از رویکردی که درباره چند سارق مافیایی کهنه کار است، مرتبط ساخته اند؛ فضایی که قیچی کردن این فیلم برای خلاصه نمودن ساده تر ساخت! ماجرای فیلم، داستان یک دزد سابقه دار است که پس از تحمل بیست و اندی سال حبس از زندان آزاد شده اما حالا پس از این همه سال تحمل زندان و آزادی، یک رئیس مافیا که فرزندش در آخرین سرقت با این زندانی (آل پاچینو) بوده و به طور اتفاقی توسط آل پاچینو مجروح و کشته شده، فرمان مرگش را صادر کرده است.

فیلم: آخرین نقش آفرینی آلپاچینو را تماشا کنید

مامور اجرای حکم، کسی نیست جز دوستش که در سالها گذشته با او و دوست سومی شان به سرقت می رفته است. فیلم برای آینده دستمایه های کمیکش پررنگ شود، دست به دامان برخی مضامین نه چندان اخلاقی نیز شده که طبیعتاً در خلاصه سازی حذف شده و همین مضامین نیز منجر به طبقه بندی سنی در آمریکا شد و در افت فروش اثر در سینمای آمریکا به شدت موثر بود؛ موضوعی که کارگردانان بزرگ کمتر به سراغش می روند تا گروه های سنی وسیع تری، خریدار بلیت فیلم هایشان باشند.

دعوت تان می کنیم تا در این «سی دقیقه» به تماشای خلاصه 52 دقیقه ای از آخرین فیلم «ال پاچینو» محصول سال 2013 باشید.


دانلود بخش اول

دانلود بخش دوم

دانلود بخش سوم
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۶
واقعا فیلم فوق العاده ایست ال باچینو مانند سلطانی در این فیلم است البته یادگاری کمرنگ از هنر افرینی ما فوق بشری در صورت زخمی.خدایا یعنی این اسطوره تکرار نشدنی فقط باید یک اسکار داشته باشد.باید جدا در جوایز اسکار شک کرد
خیلی بی کیفیت.برنامه های بهتری برای فشرده سازی هست
بابا شما ديكه جرا، اين كبي رايت رو شما بايد ياد مردم بدين مثلا رسانه ي حرفه اي هستيد،
من این فیلم رو یکی دو ماه پیش دیدیم! به خاطر حضور آل پاچینو توی فیلم!
داستان فیلم کاملا به درد نخور بود! نمی دونم چرا آل پاچینو این فیلم رو بازی کرد! خودشو زیر سوال برد!
امیدوارم از این اشتاباهات دیگه نکنه!
زنده باد هاليوود و بازيگران توانايش
بسیار عالی .ممنون.
یه تار موی الپاچینو به هزار تا از این بازیگرانی که با پارتی و صرفا زیبایی وارد سینمای ایران شده می ارزه
فیلم جالب قشنگی بود
فيلمش ارزش يه بار ديدن را دارد و نه بيشتر
فیلماتون خیلی بی کیفیتن ...
ممنون برای این فیلم بسیار زیبا بود از استاد آل پاچینو
دلم براش سوخت دیگه زوارش در رفته آل بزرگ
پاسخ ها
شهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
اون موقع که تو مف مف میکردی اون پدر خوانده رو نقش آفرینی کرد.قد قد نکن
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
درسته پیره ولی شیر پیر هم هنوز خطرناکه
هنوزم خدای فیلمای مافیاست
دیگه کسی مثلش نخواهد آمد
با نشکر نسخه کاملش رو دیدیم قبلآ.خلاصه نقد بنویسید اما فیلم قیچی قیچی شده رو بیخیال شید
سلام به تابناک و تابناکی های عزیز که زحمت میکشید و این سا یت را به روز نگه میدارید... این دومین فیلمه که من از سایت شما میبینم... فیلم اول داستانش مربوط به یه بچه بود که قاچاقی اومده بود پاریس و چند نفر بسیج شدند و کمک کردند تا به مادرش توی لندن برسه و باید بگم ماه بود... این فیلم هم ماه بود و من لذت بردم... من از بچگی عاشق فیلم و سینما بودم و هنوز هم ....
ممنونم تابناک عزیز که زحمت میکشید و زیر نویس میکنید تا ما از دیدنش لذت ببریم...
ممنونم ... ممنونم که بفکر ما هستید
موفق باشید
آقای تابناک آیا کپی رایت را در خصوص انتشار این فیلم رعایت شده اسا .
فکر کنم بهتر بود تیتر میزدید "تازه ترین نقش آفرینی آلپاچینو را تماشا کنید" چون به احتمال زیاد این "آخرین" کار او نیست و فیلم های دیگری از این هنرپیشه در آینده ساخته خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
ناشناس جان! "آخرین کار" یه اصطلاحه به معنی "جدیدترین کار"
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
منظورش از آخرین، آخرین بالقوه هست ، نه بالفعل
خیلی قشنگ بود عالی
بیست هشت سال رو نیمگن بیست و اندی! سال

هشت سال از "اندی" سه سال بیشتره
اقا ممنونم خیلی

عالیه.!!!
myyyyyyyyyyyy love pachinooooooooo jaaaaaast pachinoooooooo /goooooodddddddddd
اولین فیلمی که همین اقا باری کرد مخمصه بود بسیار واقعی و قشنگ بود اون تیر هایی که از تفنگ می امد بیرون کاملا واقعی و هیجانی بود مثل بقیه عیلم ها نبود تولی هم 1995 بود .
فیلمهای این چنینی عالی هستن و خیلی طبیعی و جالب هستن حداقل ادم فک میکنه واقعیت محض است و باید تا اخر رو این جور فیلمها مجسم بود و تا اخر نگاه کرد. منم ازتون ممنون هستم واسه اینجور فیلمها.سپاس
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل