بازدید 108764
چهل و یکمین «سی دقیقه» با «تابناک»

فیلم: وحشی گری نئونازی ها را به تماشا بنشینید

کرو در جایگاه یکی از اعضای نئونازی ملبورن با دیگر اعضای باندشان درصدد مبارزه با ویتنامی‌های ساکن ملبورن با استفاده از خشن ترین روش ممکن بر می آیند. ورایتی این فیلم را با پرتقال کوکی فیلم مشهور کوبریک مقایسه کرده است.
کد خبر: ۳۴۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۰ 30 August 2013
با فروکش کردن آتش جنگ جهانی دوم و مجازات تمامی رهبران نازی، تصور می‌شد این جریان به تاریخ پیوسته و فرجامش، انگیزه برای احیای دوباره اش توسط مردمان آینده باقی نگذاشته اما این تصوری باطل بود و نئونازی‌ها در چند نسل بعد ظهور کردند که عمدتاً جوانان خشنی بودند که در پی احیای آرمان‌های نازی و هیتلر بودند! راسل کرو در فیلمی پیرامون این جریان‌ها نقش آفرینی کرده که در این «سی دقیقه» تماشایش می‌کنید.

به گزارش «تابناک»، بیست و یک سال پیش راسل کرو بازیگر استرالیایی با یک فیلم در سطح بین المللی مطرح شد و آوازه‌اش از کشورش فراتر رفت. «Romper Stomper» یکی از بهترین فیلم های بلندسینمایی درباره جریان «نئونازی»، فرصت مناسبی بود تا توانمندی های بازیگری کرو بیش از پیش برای طرفدارانش نمایان شود و او با بدنی مملو از خالکوبی‌های نمادین نازیسم، نقش سردسته یک گروه نژادپرست ساکن استرالیا را به بهترین نحو ممکن بازی کرد.

وحشی گری نئونازی ها را به تماشا بنشینید

کرو در جایگاه یکی از اعضای نئونازی ملبورن با دیگر اعضای باندشان درصدد مبارزه با ویتنامی‌های ساکن ملبورن با استفاده از خشن ترین روش ممکن بر می آیند، غافل از اینکه ویتنامی ها نیز تا ابد سکوت نمی‌کنند و خود را برای جنگی بزرگ و از پای درآوردن این نژادپرستان مهیا می‌کنند؛ جنگی که بالاخره بر سر مالکیت یک کافه آغاز می‌شود و به مخفیگاه این گروه کشیده می‌شود و در همین مسیر، طی یک سلسله حوادث، تک تک اعضای این گروه نژادپرست کشته می‌شوند.

فیلم اگرچه داستان تکراری تسویه حساب یک گروه ناکام از گروهی تبهکار و زورگو را به تصویر می‌کشد اما قراردادن چنین داستانی در بستر نئونازی، بازخوردی متفاوت را در پی دارد که در این فیلم نیز شاهدش هستیم و در واقع شاید کمتر فیلمی به این شکل پیرامون درگیری های حول تسویه حساب گروه‌های نازی ساخته شده که علی رغم ریتم نسبتاً تند، اینچنین خاص به ماجرا بپردازد.

وحشی گری نئونازی ها را به تماشا بنشینید

مجله سینمایی ورایتی این فیلم را با پرتقال کوکی فیلم مشهور کوبریک مقایسه کرده و ظاهراً این فیلم به زعم منتقدان نیز توانسته تصویری از گروه های نئونازی که هم اکنون بیشتر در آمریکا، کانادا، برزیل، استرالیا، بلژیک، کرواسی، استونی، هلند، فرانسه، آلمان، روسیه، سوئد، سوئیس، ترکیه، برزیل و حتی مغولستان و کشور خودمان نیز به شکل غیرقانونی فعالیت دارند به تصویر بکشد؛ دسته های عمدتاً در سطح اوباشی که هر آنچه متعلق به آلمان دوره ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ و بازمانده هیتلر و ژنرال‌هایش باشد، برایشان مقدس است!

نکته جالب اینکه هیتلر اساساً قائل به اصالت نژاد آلمانی‌ها بود و در همین راستا کشتن دیگر نژادها را برای تسلط نژاد برتر بر جهان یک امر اجتناب ناپذیر تلقی می‌کرد و با این اوصاف مشخص نیست نئونازی‌های غیرآلمانی نظیر استرالیایی ها و مغول ها که حتی تیره نژادی‌شان نزدیک به آلمان ها نیز نیست، با چه انگیزه‌ای در پی احیای هیتلر هستند و آیا تصور می‌کنند دیگر آلمانی اصیل بودن، جزو اصول نازیسم نیست؟! این فیلم 118 دقیقه ای به خوبی بی هدفی و وندالیسم نهفته در نئونازیسم را به تصویر می‌کشد که نقطه اوج به کشتار بی هدف ختم می‌شود.

اینک دعوت‌تان می‌کنیم، به تماشای خلاصه 42 دقیقه‌ای از این فیلم بنشینید.

دانلود بخش اول

دانلود بخش دوم

دانلود بخش سوم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۵
مجید دلبندم
اون روایت است نه ورایت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
خوبی؟ ورایتی یک مجله سینماییه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
خانم اشرف ورایتی یک موسسه آمریکایی در زمینه سینما می باشد.
ناشناس
| Australia |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
ورایتی اسم مجله اس
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
یکم مطالعه کنی بد نیست دانشمند.ورایتی (به انگلیسی: Variety)‏ یک مجله سرگرمی-تجاری هفتگی است که در سال ۱۹۰۵ توسط سیم سیلورمن در شهر نیویورک آمریکا بنیان گذاشته شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
ورایتی نام یک مجله میباشد وچدوست نکته سنج.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
Variety Magazine
فیلم خوبیه
هرگونه نژاد پرستی ار دید ما ایرانیان از قرون گذشته محکوم یوده و شاید بتوان بجرأت قسم خورد که ایرانیان از دیر باز با هر گونه نژادپرستی مخالف بودند مایه تأسف است که هر از چند گاهی علامت صلیب شکسته هیتلر را در روی دیوارها مشاهده می کنیم این افراد به نظر من ایرانی اصیل نیستند چون حتی قبل از دین مبین اسلام عزیز نیز ما ایرانیان احترام به اقوام دیگر جزو فرهنگ و آئین ما بوده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
تو ایران اکثریت ناسیونالیسم هستن، الان یکم اتیشش کم شده
آقای تابناک این همه فیلم پخش می کنی کپی رایتش رو رعایت می کنی
اولا راسل کرو پرچم انگلیس رو زده و اصلا نازیسم نیست و نکته دوم
دئو نازی ها ابروی هر چی نازی رو بردن- سرشون رو میتراشن و حشی بازی در میارن
ein reich ein volk ein führer
(عین رایش عین فولک عین فیوقا)
حکومت یکی مردم یکی پیشوا یکی
لعنت به این نئو نازی ها
چه کسی گفته نژاد استرالیائی ها به آلمان نزدیک نیست؟! چرا با اطلاعات کم در یک زمینه ای نظر میدهید؟ استرالیائی ها انگلوساکسون هستند که از تیره های نژاد ژرمن هست و هیتلر بر حفظ اون تاکید داشته، هم انگل ها و هم ساکسون ها از زیر مجموعه های نژاد ژرمنی محسوب میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
دکتر ,آلمانها آریایی هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
اون جوریه، اها
جناب اشرف با سلام
مجله سینمایی ورایتی (به ویکی پدیا مراجعه کنید)یا variety یک مجله سرگرمی _تجاری است که از سال 1905 منتشر میشودو به موضوعات سینما تلویزیون موسیقی فناوری ....می پردازد .این مجله هفتگی بوده و در سطح بین المللی منتشر میشود .
فیلم خیلی تکان دهنده و عبرت انگیزی است با تشکر از سایت تابناک
تابناک جان خواهشا این آهنگ اول ویدیو هاتو عوضش کن.خیلی بد آهنگیه آدم یهو سکته میکنه
پاسخ ها
حسین طبیب زاده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
چقدر بگیم
متاسفانه همیشه درحال خراب کردن چهره این ابرقدرت(زمان خود)هستند. ترس کشورهایی که علیه هیتلر فیلم میسازنداین است که هیتلر جلوی استعمارگری و زورگویی آنها ایستاد. مانند تنزل قدرت بریتانیا از ابرقدرتی جهان پس از پایان جنگ جهانی دوم و غیره
این فیلم یه داستان ساختگیه چه ربطی به نازی ها داره؟
بنظرم هیچ مزیتی که هیتلر نداشت لااقل این یه مورد خوبی رو داشت که ترمز پیشرفت غرب رو کشید وگرنه ما الان هزارسال از غرب عقب بودیم نه صدسال
بله اصلا ابن این آهنگ زیبا نیست
البته چند سال دیگه باز یکی پیدا می شه می گه جنایت های نیونازی ها افسانه بوده!!!
منم به نحوه شروع ویدئوهائون انتقاد دارم. اگه ممکنه اون قسمت ابتدایی رو بردارید و به جاش آرمتون رو زیر فیلم "واترمارک" کنید.
بله اصلا ابن این آهنگ زیبا نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی