بازدید 104959
سی‌وپنجمین «سی دقیقه» با «تابناک»

فیلم: توحش وایکینگ‌ها را تماشا کنید

توحش این عده آنچنان بود که در تصاحب بستگان درجه یک نیز به یکدیگر رحم نمی‌کردند و بدترین رفتارهای ممکن را حتی نسبت به عزیزانشان داشتند. وایکینگ‌ها در دوران اوج خود یک بار با تشکیل ارتشی پاریس را فتح کرده بودند و برای دوره‌ای موفق به تصاحب بخش قابل توجهی از انگلیس شدند...
کد خبر: ۳۳۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۶ 19 July 2013
فیلم‌های سینمایی درباره وایکینگ‌ها، عموما چهره دلاور، جسور و شجاع از آن‌ها به تصویر می‌کشد که علاوه بر جنگاوری، از شرافت نیز برخوردار بوده‌اند اما تاریخ شبیه آنچه در بسیاری از فیلم‌ها درباره این قوم غارتگر به تصویر کشیده، نیست و این گروه که اساساً به هیچ چیزی اعتقادی نداشتند، در توحش قابل قیاس با مغول‌ها در آسیا بودند؛ واقعیتی که فیلم این هفته به آن پرداخته است.

به گزارش «تابناک»، وایکینگ‌ها یا همان نورس‌ها، گروهی نزدیک به تیره ژرمن‌ها بودند که در هزاره نخست پس از میلاد مسیح به جزایری که امروزه بخش‌هایی از خاک سوئد، دانمارک و ایسلند را در بر‌ می‌گیرد، مهاجرت کردند و قومیتی تازه را شکل دادند.

قالب آنها مردانی درشت اندام و جنگجو بودند که به جای داس، شمشیر به دست می‌گرفتند و به راهزنی به ویژه راهزنی دریایی می‌پرداختند و در این زمینه نیز با ابتکاراتی که داشتند، موفق بودند و به نوعی بهترین دزدان دریایی دوران خویش بودند!
فیلم: توحش وایکینگ‌ها را تماشا کنید
قایق مشهور وایکینگ‌ها به رغم طول زیاد، به واسطه نوع طراحی به اصطلاح امروز هیدرودینامیک که شبیه یک شاهکار طراحی و مهندسی است، تا ۷۵ کیلومتر در هر روز توان حرکت داشت که با تکنولوژی پارویی و تک پرچم آن دوران، هیچ قایقی توان تعقیب این دزدان دریایی را نداشته است.

این دریانوردان ماهر به رغم آنچه در بسیاری از فیلم‌ها به تصویر کشیده شده، مردان خوش‌خلق نبودند، بلکه خوی وحشی‌گری‌شان لرزه بر تن مردمان اروپا انداخته بودند. در میان این گروه که سه طبقه اجتماعی داشتند، پیوندهای زناشویی بیشتر به دست پدر و مادر‌ها و بسان خرید و فروش انجام می‌گرفت و آموزش‌هایی که در ‌دوران رشد صورت می‌پذیرفت، عمدتاً به مهارت‌های جنگ خلاصه می‌شد.

توحش این عده آنچنان بود که در تصاحب بستگان درجه یک نیز به یکدیگر رحم نمی‌کردند و بد‌ترین رفتارهای ممکن را حتی نسبت به عزیزانشان داشتند. در این فیلم نیز بر خلاف معمول فیلم‌ها که نیمه سیاه و اتفاقاً اصلی این دزدان دریایی را به تصویر نکشیده‌اند، دست ‌روی همین نقاط و توحش لجام گسیخته آن‌ها در دورانی گذاشته‌اند که مسیحیت رشدی نسبی یافته بود و وایکینگ‌ها به عنوان مردمانی قدرت طلب و بی‌دین، همواره به فرانسه و انگلیس ‌یورش می‌بردند.

وایکینگ‌ها در دوران اوج خود یک بار با تشکیل ارتشی، پاریس را فتح کرده بودند و برای دوره‌ای موفق به تصاحب بخش چشمگیری از انگلیس شدند و در ‌پایان در چندین سده بعد، هنگامی که دولتی را در نروژ تشکیل داده بودند، برای تصاحب کامل انگلیس به این کشور یورش بردند، ولی شکست سنگینی خوردند و همین جا نقطه پایانشان بودند.

فیلم «قصه‌های وایکینگ: تاریک‌ترین روز / A Viking Saga: The Darkest Day (۲۰۱۳) Poster» محصول سال ۲۰۱۳ نیز هرچند ‌امتیاز بالایی نزد منتقدان ندارد، ‌به واسطه جهت‌گیری متفاوتش به وایکینگ‌‌ها قابل توجه است و از این نگاه، دیدنش‌ را این هفته پیشنهاد کردیم؛ فیلمی که توحش بخش آرام کنونی اروپا در سال‌های دور را به خوبی به تصویر می‌کشد.

هم‌اکنون شمارا ‌به دیدن خلاصه 49 دقیقه‌ای از این فیلم محصول انگلیس دعوت می‌کنیم.

دانلود بخش اول

دانلود بخش دوم

دانلود بخش سوم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۰۶
انتشار یافته: ۱۹
میدونید که روسها و به طور کلی اسلاوها نوادگان واکینگها هستند.همونهایی که صدها هزار نفر تو چچن و داغستان قتل عام کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
خوبه كه دانماركيها، و هلنديها و ... اين رو بعنوان توطئه هاليوود بر عليه امت هميشه در صحنه وايكينگ قلمداد نكرده و ملبس به كفن نشده‌اند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
چه نظر سخیفی بود
اولا روس ها ارتباطی با واکینگ ها ندارن
ثانیا نوادگان واکینگ ها سوئدی ها و نروژ و فلاند هستند
ثالثا ربط دادن جنایات دو گروه مختلف زمانی انسان فقط به دلیل همنژاد بودن کار خیلی سخیفی است
همين وايكينگ ها الان سالم ترين كشور هاي دنيا از لحاظ اقتصادي هستند و با درا بودن بالتين شاخص رفاه و آزادي داراي كمترين فساد اقتصادي در سطح دنيا بوده و از لحاظ احترام به حقوق يكديگر و پايبندي به اخلاق فردي و اجتماعي در بالتترين سطح قرار دارند. كافيست براي يكبار هم كه شده سري به دانمارك بزنيد و شيوه زندگي اجتماعي مردمان آنها را ببينيد...
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
کاپیتالیسم وجاکمیت سرمایه داری را برچه مبنایی سالم ترین اقتصاد می دانید؟ در حال حاضر مشکلات مالی اروپا ناشی از چیست ؟!
چپاول ملتها در یکصد سال گذشته و تاراج اموال آنهاا و به خدمت گرفتن مغزهای جهان سوم تا چه زمانی این رفاه را برای اروپاییها تداوم خواهد بخشید؟!
از دنیا خیلی عقبی عامو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
با شما کاملا موافقم دوست عزیز
یکی از بهترین تمدن ها رو دارند و خیلی استانه تحمل بالایی دارند
نه فقط واکینگ ها
امروز حتی مغولستان هم دموکراسی خیلی موفق دارد و حقوق بشر ارزش زیادی در انجا دارد
این نسل الان همین سوئدی ها هستند که از نظر استانداردهای بین المللی رفاه و حقوق بشر در دنیا اولند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
از نظر بنیان خانواده و احترام به پدر و مادر چی؟
اینا آدم رو یاد اعراب خاورمیانه قبل از اسلام می اندازن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
ای کاش تابناک این نظرات را پخش نمی کرد. آقای ناشناس شما در مورد اعراب قبل از اسلام چه می دانید که این طور می نویسید.
غربیها هر وقت منافعشون در کار بوده ما رو از انواع تحریمها بی نصیب نزاشتن از تحریم انواع فناوری تا تحریم دارو و شیر خشک.... و عرصه رو برای ماها تنگ کردن...هر وقت هم نیازشون بوده اومدن و بامجان دور قاب چین شدن .....حالا چرا ما باید ادای ادمهای دموکرات را در بیاریم و قانون کپی رایت رو برای محصولاتشون رعیت کنیم...خوب قشنگ فیلم رو از اول تا اخر نشون بدید تا بیننده ایرانی هم یه فیلم خوب ببینه توی تلویزیون که همش سانسور شده است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
خیلی زشته که ایرانی از رفاه و تمدن غربی استفاده کنه و بعد فحش بده
یکی رو می شناسم سرطان داره میره داروی انگلیسی رو مصرف میکنه بعد به انگلیسی ها فحش میده!!!
متاسفانه این نگرش هالیوودی به اقوام دیگه است - من با چند نفر سوئدی صحبت میکرم بسیار از این موضوع دلخور بودند. در اینگونه فیلم ها سرخ پوست ها را همین طور نشان میدادند و اخیراً مسلمانان را
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
جالبه منم با چند نفر از دوستای دانمارکی صحبت میکردم نشسته بودن گریه میکردن
دو سوال؟
- وایکینگها از کجا به کشورهای اسکاندیناوی مهاجرت کردند؟
- اگر این قوم وحشی بودند چگونه توان ساخت چنان کشتی جنگی را داشتند و اگر مغولها هم وحشی بودند چگونه توان ایجائ بزرگترین امپراتوری تاریخ بشر را داشتند و قادر به اداره آن بودند؟
- دوستی بنام ناشناس- این موضوع را با اعراب قبل از اسلام قیاس نمو دند و هیچ منبعی مشخص نکردند که ما هم مطاله کنیم! ...
واقعا فیلم ضعیفی بود. کارشناسا حق داشتن بهش نمره پایین داد
سلام
من در سوئد هستم. متاسفانه امروزه هر کشوری میخواهد تاریخ را به نفع خودش نشان دهد، در حالی که تاریخ را عوض نمیکنند! تو این فیلم تلاش شده چهره وحشیانه ای از واکینگ ها نشان دهد. من به موزه های مختلف سوئد رفته ام و تا حدودی به فرهنگ واکینگ ها آشنا هستم آنها در مقابل بیگانگان بیرحم بودند ولی در بیشتر مواقع خانواده دوست بودند. طبیعی بود که در مقابل مسیحیت مقاومت میکردند چون آنها خدایانشان را دوست میداشتند.
نسل کنونی سوئد آدم های خوبی هستند به نظرم علاقه داشتن به طبیعت باعث میشود انسانها روحیات خوبی داشته باشند. سوئدی ها سرد ترین مردم جهان هستند ولی آدم های خوبی هستند.
اصلا این در حد فیلم نبود.کلا 10تا بازیگر داشت با یک فیلمانه ی ضعیف و داستانی ضعیفتر. فکر نمیکنم هزینه ی ساخت فیلم به 50هزار دلار هم رسیده باشه.
مطمئنا از نظر منطقی مردمی با اون وضع زندگی نمی تونستند خوش خلق و انسانی باشند، ولی تاریخ همیشه بنا به اهداف خاصی تقریبا تو همه کشورا تحریف شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار