بازدید 41972
۸
هشتادوچهارمین «سی دقیقه» با «تابناک»؛

فیلم: انتقام مافیا از پلیس مخفی را تماشا کنید

«عملیات غیرنظامیان» را سیلوستر استالونه با اقتباس از رمان جنایی چاک لوگان نوشته است. در مقطعی قرار بود فیلم به شکل یکی از دنباله‌های «رمبو» ساخته شود و استالونه در آن بازی کند و مجموعه فیلم پر سود خود را به چهارچوبی آمریکایی بازگرداند، ولی سرانجام اثری مستقل شد.
کد خبر: ۳۹۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۶ 03 April 2014
وقتی یک نظامی سابق آمریکا، خانواده‌اش را در خطر می‌بینید، چه واکنشی نشان می‌دهد؟ اگر این حادثه ابعادی بزرگتر از یک درگیری ساده داشته باشد و پای مافیای مواد مخدر در میان باشد، جنس واکنش چه خواهد بود؟ پاسخ به این پرسش‌ها در برخی فیلم‌ها داده شده؛ اما این بار قرار است جیسون استتهام به این پرسش پاسخ دهد و یک بار دیگر کاراکتر چند سال اخیرش را تکرار کند!

به گزارش «تابناک»، «عملیات غیرنظامیان / Homefront» محصول سال ۲۰۱۳ اثری متوسط ساخته ‌گری فلدر است، ولی در سال که فیلم‌های خوب اندکی اکران شد و از میان آن‌ها اکشن‌های بسیار محدودی قابلیت تماشا دارد، دیدن این فیلم صد دقیقه‌ای قابل تأمل است؛ فیلمی با نقش آفرینی جیسون استتهام که تلاشی برای تغییر کاراکتری که در یک دهه اخیر بار‌ها در آن نقش آفرینی کرده، ندارد و ظاهراً از کار خود راضی است!

فیلم: انتقام مافیا از پلیس مخفی را تماشا کنید

فیلمنامه «عملیات غیرنظامیان» را سیلوستر استالونه با اقتباس از رمان جنایی چاک لوگان نوشته است. در مقطعی قرار بود فیلم به شکل یکی از دنباله‌های «رمبو» ساخته شود و استالونه در آن بازی کند و مجموعه فیلم پر سود خود را به چهارچوبی آمریکایی بازگرداند، ولی سرانجام اثری مستقل شد. داستان این اثر در شهر کوچکی در ایالت لوئیزیانا می‌گذرد که یک عده کارگر متعصب سفید پوست را به قتل می‌رسانند،

استتهام، نقش پلیس سابق بخش مبارزه با مواد مخدر را بازی می‌کند که درون لانهٔ یک گروه مواد فروش نفوذ می‌کند، از عملیاتی که به مشکل می خورد، جان سالم به در می‌برد و دو سال بعد، به شهر کوچک ساکت و باتلاقی و نزد دختر نوجوانش بازمی‌گردد؛ نقش دختر را ایزابلا ودیودیچ بازی می‌کند که بیشتر فیلم را در حال گریه، فریاد کشیدن از سر وحشت و به دنبال گربهٔ خانگی‌اش گشتن می‌گذراند.

فیلم: انتقام مافیا از پلیس مخفی را تماشا کنید

جیمز فرانکو، نقش سردستهٔ محلی پخش متا آمفتامین (شیشه) را بازی می‌کند که تهدیدی همه جانبه به شمار می‌رود و‌‌ همان کسی است که وقتی گربه‌ها موش می‌گیرند، او گربه‌ها را به دام می‌اندازد. در ضمن شبیه به بالش خرگوش شکل بچه‌ها هم هست! اگر «عملیات غیرنظامیان» نکتهٔ ویژه‌ای داشته باشد، آن شیوهٔ قابل قبولی است که فرانکو برای بازی نقش یک شخصیت منفی معمولی و کلیشه‌ای به کار می‌برد؛ هرچند نام این شخصیت منفی گاتور (شخصیت اصلی فیلم «رعدِ سفید») است و ما را به دوران و فیلم «رعدِ سفید» بازمی‌گرداند. من تمام مدت داشتم شخصیت فرانکو را تشویق می‌کردم. حداقل او باعث نمی‌شود تماشاگران از دیدن لحظات احساس رنج ببرند.

شخصیت‌های مؤنث نسبت به آنچه معمولاً می‌بینیم، پیچیدگی بیشتری دارند و این موضوع مدیون قلم استالونه است. کیت باسورث و وینونا رایدر، نقش افرادی را بازی می‌کنند که روانی پیچیده دارند و در روش معمول رسیدگی به امور در یک دهکدهٔ کثیف و کوچک گیر افتاده‌اند. استالونه در تک تک خطوط نوشته‌اش علاقهٔ زیادی به استفاده از واژه ممنوعه «لعنتی» نشان می‌دهد؛ اما واژه کلیدی «عملیات غیرنظامیان» این است که فیلمی آشنا و شبیه به چندین فیلم دیگر است.

هم اکنون به دیدن خلاصه ای از این فیلم در «تابناک» بنشینید.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
تابی زدی تو کار فیلما :-)
فیلم بسیار خوبی بود ولی موزوعش تکراری بود
لینک فیلم خرابه
لینک دانلود کو؟
عاشق جيسون استتامم خيلي خوب
عاشق جیسون استاتهام هستم.واقعا کارش حرف نداره
واقعا حیف دقایقی که برای دیدن این فیلم گذاشتم ، افتضاح بود ،
فیلمش فوق العاده ست. عشق پدر به فرزند چکار که نمی کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار