بازدید 74416
صدوبیست و نهمین «سی دقیقه» با «تابناک»؛

فیلم: «بین ستاره‌ای» اثر تحسین برانگیز کریستوفر نولان را ببینید

اگر قرار باشد به «جاذبه / Gravity» از 100، 80 داد، قطعاً باید به «بین ستاره‌ای / Interstellar» عددی بالاتر داد، چرا که اثر آلفونسو کوارون بخش کوچکی از تصویر عظیمی است که کریستوفر نولان در اثر تازه‌اش از فضا خلق کرده و روابط تاریخی تیره و تاره نولان با آکادمی اسکار، باعث شد تا این فیلم تحسین برانگیز در جوایز اسکار 2015 به آن میزان که استحقاقش را داشت، دیده نشود و جوایزی که استحقاقش را دارد، دریافت نکند
کد خبر: ۴۸۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 23 March 2015
اگر قرار باشد میان مرزهای حقیقت و تخیل، تصویری نزدیک به حقیقت درباره نابودی بشر پس از نابودی امکان حیات بر روی زمین و واپسین کوشش برای یافتن امکان حیات در نقطه‌ای دیگر از عالم به تصویر کشید، با چه پدیده‌ای روبرو خواهیم بود؟ کریستوفر نولان کارگردان برجسته و خالق «ممنتو»، «بی‌خوابی»، «حیثیت»، «شوالیه تاریکی» و «تلقین»، این بار در «بین ستاره‌ای» از واپسین تلاش‌های بشر برای ادامه حیات با چنان مختصاتی را به تصویر کشیده است.

به گزارش «تابناک»؛ اگر قرار باشد به «جاذبه / Gravity» از 100، 80 داد، قطعاً باید به «بین ستاره‌ای / Interstellar» عددی بالاتر داد، چرا که اثر آلفونسو کوارون بخش کوچکی از تصویر عظیمی است که کریستوفر نولان در اثر تازه‌اش از فضا خلق کرده و روابط تاریخی تیره و تاره نولان با آکادمی اسکار، باعث شد تا این فیلم تحسین برانگیز در جوایز اسکار 2015 به آن میزان که استحقاقش را داشت، دیده نشود و جوایزی که استحقاقش را دارد، دریافت نکند.

تصویر عجیبی در این فیلم به نمایش در‌می آید که بی‌شباهت به ایران و طوفان رخ داده در تهران نیست. طوفان‌های عظیم گرد و خاک آنچنان پیاپی و مکرر شده که کشاورزی را مختل کرده و آهسته آهسته ذرت که تنها گیاه باقی مانده ی قابل کاشت بوده نیز به عمل نمی‌آید و کشاورزان مزرعه‌های بی‌حاصل‌شان را به آتش می‌کشند و خوراکی برای ادامه حیات بشریت باقی نیست و اینگونه بحران حیات در زمین به اوج خود می‌رسد.

فیلم: «بین ستاره‌ای» اثر تحسین برانگیز کریستوفر نولان را ببینید

حال در دورانی هستیم که سال‌ها است این حقیقت در کتاب‌های درسی به نگارش درآمده که سفر آرمسترانگ به ماه با آپولو یازده یک دروغ بوده و تنها در راستای تشویق شوروی برای هزینه تمامی منابعش برای برنامه فضایی و نابودی اقتصادی‌اش آن کشور طراحی شده بود و اکنون به دلیل علنی شدن این حقایق ناسا تعطیل شده و تنها یک برنامه زیرزمینی کوچک برای پرتاب آخرین فضاپیما و واپسین کوشش برای یافتن حیات باقی مانده است.

از دوازده فضانوردی که اعزام شده‌اند تا حیات را بیابند، سه تن از آن سوی کرم چاله، پیغام می‌فرستند. حال باید در یکی از سه سیاره‌ای که قبلاً انسان‌‌هایی رفته‌اند تا حیات را در آنها بیابند و از آنها سیگنال موفقیت آمده، در پی حیات قطعی بود و زمینه سفر انسان‌ها را فراهم نمود اما موضوع به این سادگی نیست و با تحلیل علمی همراه است که شاید هر تماشاچی از آنها سر در نیاورد.

کِرمچاله در فیزیک یک پل میانبر فرضی در فضا-زمان است. کرمچاله‌ها ساختارهای فضازمانی پل مانندی هستند که دو گسترهٔ جدا از یک فضازمان یا دو فضازمان جدا از هم را به یکدیگر پیوند می‌دهند. کرمچاله‌ها مسافت و زمان بایسته برای رسیدن از یک نقطه به نقطهٔ دیگر را کوتاه و آسان می کنند. یکی از جنبه‌های جالب کرمچاله‌ها، به‌کاربردن آن‌ها برای انجام سفر در فضازمان است. می‌دانیم که فاصله زمین تا نزدیک‌ترین ستاره به جز خورشید، نزدیک به ۴٫۲۸ سال نوری می‌باشد.

فیلم: «بین ستاره‌ای» اثر تحسین برانگیز کریستوفر نولان را ببینید

پس نور با سرعت تقریباً ۳۰۰ هزار کیلومتر بر ثانیه بیش از ۴ سال طول می‌کشد تا به این ستاره برسد. اکنون ما با فناوری امروزه بیش از یک میلیون و سیصد هزار سال زمان نیاز داریم تا به این ستاره برویم که برای آدمی نشدنی است. این‌گونه برمی‌آید که با انگارهٔ بودن کرمچاله، می‌توان از یک سو به درون آن رفت و تقریباً بلافاصله پس از خروج از سوی دیگر، در جایی دوردست از جهان سردرآورد. در این چهارچوب می‌توان از جهانی دیگر نیز سردرآورد.

یک کرمچاله در صورت وجود، خود بخشی از فضازمان چهار بعدی عالم می‌باشد. همان‌گونه که می‌دانید اینشتین در سال ۱۹۰۵ ثابت کرد که جهان تنها از سه بعد فضایی تشکیل نشده و زمان صرفآ یک پارامتر در حال تغییر نیست. بلکه زمان خود نیز به عنوان بعد چهارم عالم به‌حساب می‌آید. در این فضازمان چهار بعدی، کرمچاله‌ها می‌توانند سوراخی به جهانی دیگر یا ناحیه‌ای دیگر از همین جهان باشند. پس باید در نظر داشته باشیم که این اجسام چهاربعدی هستند و ما تنها برای ساده‌سازی آن‌ها را به صورت دوبعدی نشان می‌دهیم.

به‌عنوان مثالی ساده، یک صفحه کاغذ تخت را درنظر بگیرید که از چهار سو تا فواصل بسیار دور گسترده شده باشد. هر دو طرف صفحه که آن‌ها را «رو» و «زیر» صفحه می‌نامیم، بطور مستقل یک فضای دوبعدی را تشکیل می‌دهند که می‌توانیم آن را یک جهان دوبعدی بینگاریم. ساکنان این جهانها خود موجودات دوبعدی هستند. آشکار است که این دو جهان هیچ پیوندی با هم ندارند و ساکنان آن‌ها از وجود همدیگر بی خبرند. اکنون بینگارید یک سوراخ دایره‌ای در این صفحه ایجاد شود. به این ترتیب دو جهان بطور پیوسته با هم ارتباط دارند. ما این حفره تونل مانند را یک کرمچاله می‌نامیم.

فیلم: «بین ستاره‌ای» اثر تحسین برانگیز کریستوفر نولان را ببینید

اکنون بیایید به‌ جای یک سوراخ، دو سوراخ در صفحه ایجاد کنیم. سپس لبه‌های این دو سوراخ را بکشیم تا به صورت دو لوله درآید و با ادامه دادن این کار دو لوله را به‌هم وصل کنیم. این نیز یک کرمچاله‌است. با این تفاوت که نایکسانی در ان بر خلاف حالت پیشین دو گستره از یک جهان را به هم وصل می‌کند. در حالتی که فضای ما خمیده باشد مسافرت از طریق این کرمچاله بسیار تندتر شدنی است. چون مسافت کوتاهتر است. اگر در هر یک از دو ورق تخت همراستا نیز یک سوراخ ایجاد کنیم، با کشیدن لبه‌های سوراخ و رساندن دو لولهٔ ایجادشده به هم می‌توانیم یک کرمچاله ایجاد کنیم که صفحه بالایی یکی از ورق‌ها را به صفحه پایینی ورق دیگر وصل کند.

کریستوفر نولان سراغ چنین تئوری‌های پیچیده‌ای رفته و فیلمی علمی تخیلی با مدت زمان 169 دقیقه خلق کرده که کوتاه کردن یک دقیقه از آن نیز دشوار است و به همین دلیل، خلاصه این فیلم که در «تابناک» مشاهده می‌کنید، طولانی‌ترین خلاصه فیلمی است که در این قالب تقدیم‌تان می‌شود.

کریستوفر نولان صحنه های هیجان انگیز را یکی پس از دیگری در برابر چشمان تماشاگر می آورد؛ از جمله چند فرار که به فاصله تار مویی از مهلکه صورت می گیرد و یک سکانس خیره کننده جا خالی دادن فضایی که در آن به نظر می رسد کل سالن سینما به سانتِریفیوژی بزرگ تبدیل شده است و اینها بی‌ارتباط با فیلمنامه بسیاری قوی و تکان دهنده این اثر نیست. جاناتان نولان برادر کریستوفر نولان برای خلق این اثر به مدت چهار سال روی فیلمنامه کار کرد و برای یادگیری علوم، درس نظریه نسبیت را در دانشگاه مؤسسه فناوری کالیفرنیا برای نوشتن فیلمنامه خواند!

تماشاگران گذشت زمان سه ساعته فیلم را احساس نمی کنند.هیجان انگیزتر از این،چشم انداز نهایی فیلم از جهان است که در آن زندگی فرا زمینی سیمایی بسیار آشنا دارد. پروفِسور بِرَند زمانی که اِندِرِنس سفرش را آغاز می کند، این شعر اندوه بار را از شاعر اهل وِلز،دیلِن تامِس می خواند: «به شب نیک آرام وارد نشو، از مردن نور خشمگین باش، خشمگین باش.» اما با این حال، «بین ستاره‌ای» سر انجام فیلمی است که با نور و امکانات بی شمار آمیخته است؛ امکانات موجود در خود جهان، در چشمان درخشان یک کودک و در فیلم هایی مانند «بی ستاره‌ای» که این همه را در قالب تصاویری خیره کننده به تماشا می گذارند.

به تماشای خلاصه این فیلم در «تابناک» بنشینید


تعداد بازدید : 1001
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴۹
اگر کسی کمی فیزیک نسبیت بداند ایرادهای اساسی و آشفتگی در فیلمنامه را متوجه میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
شما فیزیکت نم کشیده داداش .. همه ی اصول فیزیک رعایت شده تووش .. میتونی واسه اینکه آپدیت بشی مقاله ای که کیپ ثورن و تیم جلوه های ویژه ی فیلم منتشر کردن رُ بخونی
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
من نمی دونم که شما از نسبیت چه می دانید اما تا انجایی که من مطلع هستم از لحاظ نسبیت فیلم مشکلی ندارد اما باید به نکات زیر هم توجه کرد
در علم فیزیک یک سری مسائل اثبات شده وجود دارد مانند نسبیت ،گرانش و... که فیلم کاملا نسبت به انها وفادار بوده است
اما یک سری مسائل دیگر در کیهان شناسی وجود دارد که فقط دانشمندان مختلف در باره ی انها فرضیه هایی رو ارائه دادن (مانند ماهیت سیاه چاله ها و کرم چاله ها)که هیچ کدام اثبات شده نیستند و بعضا فرضیه های دانشمندان مختلف با یکدیگر مخالف است که این فیلم بر اساس یکی از این فرضیه ها بنا شده است که نه می شود گفت درست نه غلط فقط فرضیه ای اثبات نشده
ناشناس
| New Zealand |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
استاد مسلم فیزیک، همه چی کشفیات فعلی هم با یک تئوری به ظاهر ساده و غیر منطقی شروع شده اند
ناشناس
| United States |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
فیلمه.میفهمی؟ ... (((فیلم)))
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
کاملا صحیح و منفی ها نشان می ده که کمتر کسی حرف شما رو فهمیده
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
پس احتمالا شما نسبیت و ... رو بهتر از کیپ تورن (مشاور فیلمنامه)فهمیدی.
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
در ساخت فیلم مخصوصا فیلم های علمی-تخیلی اشکال علمی مطرح نیست!
مهم باور پذیریه بودن فیلمه
rad
| United States |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
شک ندارم نه از فیزیک سرشته دارید نه از فیلنامه نویسی...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
یعنی الان می خوای بگی که تو فیزیک نسبیت می فهمی اونی بقیه نه!
پس کو؟ بچه های بالا پاکش کردند؟!
دقیقا کجا باید به تماشا بنشینیم؟
واقعا بی نظیر بود ولی متاسفانه به دلیل مفاهیم پیچیده ای که مطرح میکنه ممکنه هر بیننده ای نتونه باش ارتباط برقرار کنه
مومنتو فيلم نولان نيست. در تهران هم طوفان گرد و خاك نمى آيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
ممنتو فیلم نولان نیست ؟ نکنه دهنمکی ساخته ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
ببخشید مومنتو فیلم نولان نیست پس جدایی نادر از سیمینم مال فرهادی نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
Memento فیلم نولان است.
فقط می تونم بگم یه فیلم فوق العاده
از یه ذهن فوق العاده
تا چندین روز درگیر این فیلم میشین ...
چرت و چرته
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
شما داستانهای کلاه قرمزی و پسرخاله رو دنبال کن.
چرا روابطش با اوسکار خوب نیست؟
تابی جون، اینهمه تعریف کردی، لینکش کجاست که ببینیمش؟
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
اون دیگه به تابناک ربطی نداره!!
این فیلم بی نظیره بعضی از فیلم ها یک پنجره توی ذهن انسان باز میکنن و به بینش انسان نسبت به کائنات عمق میدن این فیلم یکی از اون فیلم هاست..
پدر و دختره میرن ببینن اونور جاده چه خبره بعد گیر ناسا میوفتن و میشینن از اول تا آخر تحقیقات سری را بهش میگن و بعد هم میگن بیا خودت بشین پشت سفینه چون تجربه داری!!

میشینه پشت سفینه جوک میگه و شوخی میکنه بعد وارد سیاه چاله میخواد بشه چشاشو میبنده اللهی به امید تو بریم ببینیم چی میشه،بعد اینا میخوان زمین را نجات بدن

چند دقیقه در موج دریا دیرتر میاد به سفینه 23 سال میگذره و هر چی میگه بیا نمیاد ...یعنی اینهمه تحقیق و بودجه و صرف وقت و انرژی پر بخاطر گوش ندادن دختره

دخترش 23 ساله برای نجات زمین هیچکاری نکرده بعد درست وقتی که طوفان میشه و همه دارن فرار میکنن و پیرمرده میمیره میگه من باید جوابو کشف کنم و جواب در همون اتاقیه که 23 سال پیش از پدر جدا شدم !!

و کلی ایراد دیگه میشه به فیلمنامه گرفت



1- این فیلم در طولش بسیار می خواست «علمی» جلوه کند،اما پایانش به معنی واقعی کلمه بی منطق و غیر علمی بود.
2-از نظر فیزیک حتی در مقام فرضیه هم نمی توانید وارد یک سیاه چاله بشوید، چرا که گرانشش به حدی است که بدن و سفینه شما متلاشی خواهد شد! (رجوع شود به مستند عبور از کرمچاله ها،و فیزیک ناممکن ها میچیو کاکو)
3- در عالم فیزیک محال است،کسی که به زمان عقب برگردد، چرا که عقب نیست شده و از بین رفته... بقول استیون هاوکینگ بزرگ،یکی از بهترین ردیات بر این تخیل اینست:

اگر سفر در زمان ممکن بود،ما حتما باید توریست هایی از زمان های آینده رو پیش خودمون می داشتیم...!

4- وارد سیاهچاله شد، حالا جدا از اونکه متلاشی نشد بدنش توی اون میدان سهمگین گرانشی! تلپی افتاد توی یه دنیای 5 بعدی، مسخره ترین ایده ای که میشد باهاش شلختگی های فیلم رو جمع کرد. بعد از اون دنیای پنج بعدی که به طرز عجیبی اینکه خالقش کیست رو باز پیچوند، و گفت انسان ها در آینده!
یعنی انسان ها در آینده یه دنیای 5 بعدی ساختن، که جناب کاناهی با مورس به دخترش نظریه فیزیک بگه:))
حالا نمی تونستم همین حضرات برگردن، و با اون نیروی محیر العقولشون، گرد و غبار زمین رو مهار کنند، که ناچار به مهاجرت نشن!؟
اینکه یک موجود سه بعدی مثل انسان چطور میتونه عالم پنج بعدی خلق! کنه هم اصلا تناقضی برای جناب نولان نداشته. (برای من که این قضیه از جن و پری مسخره تر بود)
5- پوشش مک کاناهی شکسته بود،توی اون سیاره، چطوری بعدش دوباره سالم شد؟
اکسیژنش مگه تموم نشده بود!؟
بعد چطوری چندین سال این اکسیژنش جواب داد، تا نیرو های امداد بتونن نجاتش بدن!؟نیرو های امداد از کجا اونو بعد اینکه میلیون ها سال نوری ازشون دور شده بود سه سوت یافتن!؟ توی فیلم میگفت یه کمی از اکسیژنت باقی مونده بود:))
یادش رفته بود، که اکسیژنش توی همون سیاره یخ زده تموم شده!
6- آخر فیلم هم همه چی به خوبی و خوشی (مثل اغلب پایان های زرد هالیوود) تموم شد و همه با خوبی و خوشی در کنار هم زندگی کردن!
آخرم رسید به بالین دختر در حال احتضارش که یه کمی بار دراماتیک داستانو بالا ببره مثلا! متیوی قهرمانم رفت به برند کمک کنه!!
اینکه فیلم رو بگیم علمی-تخیلی بعد کلا از منطق فیلمنامه خارجش کنیم که نشد دفع نقد! فیلمنامه خودش انقدر باید قوی باشه، که حتی توی عالم تخیلی خودشم نشه ازش ایرادو سوتی این مدلی گرفت،وگرنه شاهکار نیست و دارای ضعفه،حتی اگر نولان ساخته باشدش.


موافقم دوست عزیز. یه فیلم سر هم بندی شده شبیه دیگر فیلم های هالیوودی. این آمریکایی ها همیشه باید لوطی گری کنند مثل لوطی گری مک کاناهی،دختره زود اخترفیزیکدان شد و مسئله رو حل کرد ;-)، ناسا فقط این 4،5 نفر بود. خوبه واسه مک کاناهی کلاس نذاشتند که همه چیزو دانشمندا واسش توضیح می دادند اول چیزی نمی فهمید بعد یه پا نظریه پرداز می شد.عجیبه که اونجا اونقدر بی در و پیکر بود که مک کاناهی آخر فیلم راحت سوار فضاپیما یا سفینه شد و پرواز کرد و کسی جلوشو نگرفت. مثل فیلمهای ابرقهرمانی خوب بلد بود سفینه رو بچرخونه و چفت کنه و بنشونه.تو اینجور فیلما همیشه باید اون آخر یکی خیانت کنه تا نمکشو بیشتر کنند.تو بیشتر فیلمهای این سبک هالیوود فضا، سیاره، دایناسور، هیولا، آخرالزمان، نابودی زمین فقط بخاطر مسئله ی خانوادگی که آخرش یا با دخترش رابطش خوب بشه یا با زنش یا با دوست دخترش. در کل می شه گفت: تعفن احساساسات آمریکایی، جلوه های ویژه وهمان فیلمهای هالیوودی آخرالزمانی اما بشکلی دیگر.
آقا فرشاد کاش شما که فیزیک بلدی کمی حوصله میکردی و متن خبر را کامل مطالعه میکردی :

"جاناتان نولان برادر کریستوفر نولان برای خلق این اثر به مدت چهار سال روی فیلمنامه کار کرد و برای یادگیری علوم، درس نظریه نسبیت را در دانشگاه مؤسسه فناوری کالیفرنیا برای نوشتن فیلمنامه خواند! "
به عنوان یک فیزیکدان دعوت میکنم این شاهکار سینمایی را حتما ببینید. براحتی می توانید با خانواده مشاهده کنید چون یک فیلم کاملا خانوادگی و سالم است. شاید در برخی مفاهیم فیزیکی کاملا مطابق با کتب و نظریات فیزیک نسبیت نباشد ولی با قدرت میتونم بگم بینظیرترین اثری است که در مورد فیزیک مدرن، فیزیک کوانتوم و نسبیت ساخته شده. لینک دانلود رایگانش براحتی با یک جستجوی ساده قابل دستیابی است.
عالی بود مخصوصا دیالوگ موفی که میگه می خوام بدونم به کجا میریم

یاد حدیث امیرالمومنین علی ع افتادم
که می فرمایند خداوند رحمت کند کسی که بفهمد از کجا آمده برای چه آمده و به کجا خواهد رفت
چیزی که مهمه روحیه تجلی بخشیدن به مفاهیم پیچیده در قاب سینما است که کریستوفر نولان از آن هراسی ندارد. شما مطمئن باشید که وقتی یه نوجوان چنین فیلمی رو می‌بیند در درونش انگیزه زیادی برای کشف بیشتر علم پیدا می‌شود.
واقعا این فیلم خیلی عالی است
فیلم کاملا ایدئولوژیک و کاملا اومانیستی هست و بارها به این مطلب در فیلم اشاره میشه، کاش مسلمون ها هم همین قدر که اومانیست ها و بقیه دوستانشون تو اعتقادشون پایدار هستن پایدار می بودن.
چرند!!!!
من تا ساعت 4 صبح می‌دیدمش، واقعا عالی بود، فوق العاده بود، فوق العاده.
ممنون تابناک، ممنون. خیلی ممنون
متاسفانه به دلیل سرعت پایین اینترنت امکان دانلود فیلمو ندارم، اما بعضی فیلمای نولان واقعا محشرن، و به جای صحنه های اکشن و بی روح هالیوودی، (یا لااقل در کنار اونها) ظرافت خاصی دارن که ذهن تماشاچی را درگیر می کند.
جالبه ولی تحسین برانگیز نیست.
به نظر من که یه جورایی میخواد نقش خداوند رو در زندگی انسان ها کمرنگ نشون بده...منظورم اینه که انگار آیندگان هستند که دارن یک سری کارایی رو در زندگی گذشتگان درست و روبراه میکنن نه خداوند...کلا وقتی پای کارهای علمی میاد وسط خدا رو بیخیال میشن...
صحنه طوفان شنش عین طوفان شن خوزستانه که تو وایبر پخش شد واقعا عالیه!
مدتها بود فیلم علمی تخیلی به این زیبایی ندیده بودم
قبلا فکر می کردم اسکورسیزی کارگردان خوبی الان فکر می کنم شبیه بعضی ها که سنی ازشون گذشته فقط استاد استاد سر اسمشون مانده است
الان در این عصر بعد از فینچریزم شدن نوبت نولانیسم شدن است
سینما با این دو کارگردان فتح خواهد شد
به نظر من بهترین فیلم چند سال اخیر است.
در نقد وبررسی هایی که بطور رسمی منتشر می شن اگر اشاره ای اساسی به محتوای فیلم بشه که سبب اشکار شدن فیلم و از بین رفتن جذابیت ان برای بیننده بشه عموما از اعلان spoil alert استفاده می کنن تا کسی که فیلم رو ندید اگاه بشه و محتوای اون بخش رو نخونه. در مقابلش شما که در این محتوا مخاطبتون رو افرادی قرار دادید که فیلم رو ندیدن و تشویق می کنید به دید فیلم چطور دارید محتوای فیلم رو باجزییات بازگو می کنید.
مزخرف بود
من که از گرویتی بیشتر خوشم اومد! کاملا واقعی و باورمند بود اما اینتراستلار خیلی غیرقابل باور و پیچیده و ... بود!
معدود فیلم هایی بود که دوست نداشتم به پایان برسه و همچنان ادامه داشته باشه این فیلم رو باید قبل مرگ دید
تشکر از تابناک
شاهکاری دیگر از نولان، از اونجایی که این فیلم با موضوعات علمی مختلف به همراه تخیلات نویسنده و کارگردان آن در هم آمیهخته شده به طرز خلاقانه ای توانست به زبانی هر چه ساده تر مسئله نسبیت عام انیشتین و بعد زمان، سیاهچاله و تکینگی گرانشی رو به تصویر بکشه (اشاره به ساده بودن در مقایسه اثر تاریخی ادیسه فضایی 2001 استلی کوبریک)و با خط تعلیق داستانی فوق العاده ای اون رو به اوج خودش برسونه و همراه با موسیقی متن فیلم(هانس زیمر) در کش و قوس سکانس های بی نظیرش هر بیننده ای رو به حیرت وادار کنه و با پایانی باز به مانند اثر قبلی تلقین ما رو به چالشی بزرگ تنها بزاره.
خوشحالم که ارزش اینهمه انتظار برای تولید و دیدن این فیلم بیهوده نبود.
فیلمهای عملی تخیلی رو دانشمندا درست نمیکنند. به همین خاطر نتبجه اش میشه جنگ ستارگان.
ولی چند تا استثنا وجود داره. یکی "2001 یک اودیسه فضایی" هست، چون آرتور سی کلارک فیلمنامه اش رو نوشته. یکی هم همین بین ستاره ای به خاطر کرستوفرنولان.
این فیلم فوق العاده ست. نولان فیلم ید نمیسازه. خودش واقعا یه فیلسوفه. حتما ببینید.
گ
فیلمش اصلا در حد فیلم جاذبه نیست
کلا نولان خیلی به بحث زمان و گذشتن از اون علاقه داره. و درست هم هست به قول چارلی چاپلین بزرگترین دشمن من زمان است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها