بازدید 35475
مرور روزنامه‌های دوشنبه ۲۵ بهمن

واکنش حسین شریعتمداری به ماجرای فایل صوتی/وزارت امور خارجه، چرا بی‌عملی؟ /مزیت‌های سیستم دومجلسی

پدیده درز اطلاعات در دنیای سیاست، واکسـن گریــزان را تنبیــه کنید، تصویب طرح‌ صیانت هفته آینده، چین، شکارچی جدید در خاورمیانه، تأیید اصالت فایل صوتی جلسه فرماندهان، کاهش هزینه‌های دادرسی برای قشرهای کم‌درآمد، قیمت سیب‌زمینی رکورد زد، مسببان وضع بیمار نظام سلامت کشور کیستند؟ فاجعه انحصار در صنعت خودروسازی و فعالیت‌ خوشه‌ای اُمیکرون، موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۰۴۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۲ 14 February 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شد که «امتیازگیری روس‌ها» از تنش آمریکا و ایران، ورود مذاکرات وین به مرحله آخر و صادرات نفت ایران، هر ماه بیشتر از ماه قبل در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:

واکنش حسین شریعتمداری به ماجرای فایل صوتی

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان از دشمن انتظاری نیست شما را چه می‌شود؟! نوشت: این روزها، انتشار یک فایل صوتی از مکالمه فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یکی از مسئولان دیگر سپاه در فضای مجازی و برخی از نشریات، دست به دست می‌شود و برخی از مدعیان اصلاحات با استناد به این فایل صوتی علیه سپاه یقه چاک می‌کنند! در این خصوص گفتنی‌هایی هست.


۱- این فایل صوتی دو سال قبل منتشر شده و پاسخ روشنگرانه‌ای هم دریافت کرده بود و اکنون پس از دو سال بار دیگر و این بار از سوی رادیو آمریکا باز نشر شده و علاوه‌بر شماری از مدعیان اصلاحات، تقریباً تمامی رسانه‌های غربی و عبری و عربی برای مقابله با سپاه به آن پرداخته و هنوز هم این هجوم همه‌جانبه ادامه دارد. چرا؟ بخوانید!
۲- در این فایل صوتی طرف مکالمه سردار جعفری (فرمانده سابق سپاه) گزارشی از یک سوءاستفاده و فساد مالی که در یکی از شرکت‌های پوششی سپاه اتفاق افتاده بود را به فرمانده سپاه ارائه می‌کند. تا اینجای ماجرا بسیار طبیعی است و گزارش فساد مالی به فرمانده سپاه نه فقط ناپسند و مذموم نیست، بلکه اقدامی پسندیده و حاکی از مسئولیت‌شناسی طرفین مکالمه نیز هست.
۳- سردار جعفری، فرمانده وقت سپاه بعد از استماع گزارش و اطمینان از صحت آن بلافاصله، دستور عزل شریفی - شخص سوءاستفاده‌کننده- را صادر کرده و او را به دستگاه قضایی معرفی می‌کند. تا اینجای قضیه نیز به وضوح از مسئولیت‌پذیری فرمانده سپاه و دغدغه قابل تقدیر وی نسبت به بخش‌های تحت مسئولیت خود حکایت می‌کند. آیا غیر از این است؟
۴- دستگاه قضایی شخص سوءاستفاده‌کننده را تحت پیگرد قضایی قرار داده و حکم جلب او را صادر می‌کند. این نکته نیز نشانه سلامت دستگاه قضا و جدیت در پیگرد مفسدان اقتصادی است و صد‌البته افتخار‌آمیز نیز هست.
۵- متهم بعد از اطلاع از ماجرا، و قبل از بازداشت به خارج از کشور می‌گریزد که در این بخش از ماجرا، دکتر قالیباف که متهم یاد شده معاون وی در شهرداری تهران بوده است، به اقدام هوشمندانه‌ای دست می‌زند و با لطایف‌الحیل معاون سابق و سوءاستفاده‌کننده خود را از خارج کشور به ایران منتقل کرده و برای محاکمه و مجازات به دستگاه قضا تحویل می‌دهد. تا اینجای ماجرا نیز به وضوح از پاکدستی، مسئولیت‌شناسی و تعهد فرماندهان و مسئولان سپاه حکایت می‌کند.
۶- متهم در دستگاه قضایی محاکمه می‌شود و علاوه‌بر حبس، استرداد اموال به غارت برده نیز از جمله محکومیت‌های اوست که هم‌اکنون زندانی است و بخشی از اموال هم از او بازپس گرفته شده است.


فرمانده وقت سپاه، مدیران ذیربط و آقای قالیباف باید در مقابل فساد اقتصادی مورد اشاره چه اقدامی انجام می‌دادند که نداده‌اند؟! شریفی نیز مانند سایر مفسدان اقتصادی دست به فساد زده و از سوی سپاه عزل و معرفی و بازداشت شده. عزل و تحویل وی به دستگاه قضا و بازگرداندن او از خارج کشور نشانه سلامت و پاکدستی سپاه است یا‌... .


از رسانه‌های آمریکایی و اروپایی و صهیونیستی و نوکران عربی آن‌ها انتظاری نیست آن‌ها باید هم داستان را وارونه جلوه دهند و از این ماجرا علیه سپاه پاسداران که آرزو‌های استکباری و حاکمیت‌های دست‌نشانده و مزدور آن‌ها را برباد داده و می‌دهد انتقام بگیرند، ولی برخی از مدعیان اصلاحات با چه انگیزه‌ای در این شیپور فریب می‌دمند؟! و چه کینه‌ای از سپاه دارند؟!


وزارت امور خارجه، چرا بی‌عملی؟

روزنامه جمهوری اسلامی طی یادداشتی در سرمقاله امروز خود با عنوان وزارت امور خارجه، چرا بی‌عملی؟ نوشت: با گذشت چند روز از رسانه‌ای شدن ادای احترام سفیر روسیه در تهران به بنای یادبود گریبایدوف، سفیر مقتول دربار روسیه تزاری در کشورمان و اعتراضات فراوان مطرح‌شده به این اقدام نامتعارف، هنوز وزارت امور خارجه کشورمان واکنشی به این واقعه نشان نداده است!


نقش بستن پرچم چین بر برج میدان آزادی تهران در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی نیز با اینکه موجب اعتراض شدید مردم و رسانه‌ها شد، متاسفانه واکنش وزارت امور خارجه کشورمان را برنیانگیخت. نادرست بودن مورد چین را شهرداری تهران با توضیحاتی که داد به صورت غیرمستقیم پذیرفت و آن نقش نیز سریعاً حذف شد، ولی مورد روسیه نه‌تن‌ها با عذرخواهی سفیر این کشور همراه نشد، بلکه از ناحیه متولیان مربوطه کشورمان نیز هیچ اقدامی علیه آن صورت نگرفت.


نکته قابل تامل این است که از سال ۱۲۰۷ که سال وقوع ماجرای خیانت گریبایدوف و قتل او توسط مردم تهران است، این اولین‌بار است که سفیر روسیه به خود اجازه می‌دهد ادای احترام به او را رسانه‌ای کند و به رخ مردم ایران بکشد. ممکن است در طول این سال‌ها اقداماتی از قبیل ادای احترام و هر کار دیگری توسط سفیر یا کارمندان سفارت روسیه در تهران نسبت به گریبایدوف انجام شده باشد، ولی مهم اینست که اگر کاری کرده بودند به بیرون از سفارت درز نکرد. به چنین اقداماتی بدون رسانه‌ای شدن می‌توان اهمیتی نداد و از کنار آن‌ها گذشت، ولی آنچه قابل قبول نیست رسانه‌ای کردن این اقدام است. افکار عمومی جامعه ما نیز رسانه‌ای شدن کاری که سفیر روسیه کرده است را برنتافته و در برابر آن واکنش نشان داده است.


اینکه سفیر روسیه به خود اجازه داده اقدام خود را رسانه‌ای کند، از نوعی گستاخی خبر می‌دهد که در ماه‌های اخیر نمونه‌هائی از آن را در شکل‌های مختلف در رفتار روس‌ها با مسئولین ایرانی دیده‌ایم. به همین دلیل است که مردم از وزارت امور خارجه انتظار واکنش دارند، واکنشی که به سفرای روسیه و چین بفهماند ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی با ایرانِ قبل از انقلاب متفاوت است و مردم ایران هرگز هیچ اهانتی را از ناحیه هیچ قدرتی اعم از غربی و شرقی تحمل نخواهند کرد.


وزارت امور خارجه باید در این قبیل مسائل واکنش مناسب نشان دهد، تا اولاً گستاخی بیشتر نشود و ثانیاً مردم و رسانه‌ها احساس وظیفه نکنند و به صحنه نیایند. متولیان وزارت امور خارجه می‌توانند با روش خاص خودشان با این قبیل گستاخی‌ها مقابله کنند و مانع گستاخ‌تر شدن بیگانگان شوند. بی‌عملی وزارت امور خارجه در برابر گستاخی‌های سفارتخانه‌های خارجی به هیچ وجه به نفع کشور نیست.

 

مزیت‌های سیستم دومجلسی

احمد شیرزاد تحلیلگر مسائل سیاسی طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی با عنوان مزیت‌های سیستم دومجلسی نوشت: در ایران پیش از انقلاب هم ما دو مجلس داشتیم، مجلس شورای ملی و مجلس سنا و هر قانونی که در مجلس شورای ملی تصویب می‌شد، باید در مجلس سنا هم به تصویب می‎رسید. این سیستم دو مجلسی از جهات مختلفی مزیت دارد، اما مشکلش این است که فرآیند قانون‌گذاری را کند می‌کند. سیستم دو مجلسی این خوبی را دارد اگر بر فرض فضایی در مجلس نمایندگان ایجاد شد و آنان در خصوص یک موضوعی بر اساس جو تصمیم گرفتند و جنبه‌های فنی مسائل را ندیدند، این فرصت وجود دارد که به مجلس سنا برود و آنجا مجدداً بررسی شود، اما البته این را هم اضافه کنم گاهی این رفت و آمد‌ها بین مجالس تصمیم‌گیری را کند می‌کند.

یک اتفاقی که افتاده این است که مجلس سنا در همه جای دنیا به سمت انتخابات دموکراتیک رفته است. در زمان قدیم در انگلستان دو مجلس وجود داشت؛ مجلس عوام که مردمان در آن عضو بودند و مجلس اعیان که اشراف‌زادگان در آن حضور داشتند؛ البته من به طور دقیق نمی‌دانم اشراف‌زادگان با چه ساز و کاری وارد آن مجلس می‌شدند، اما به هر حال این تاریخچه پشت‌سر مفهوم سنا وجود دارد که سنا به نوعی از منتخبان و نخبه‌های سیاسی طبقات خاص هستند، اما امروز این مفهوم در همه جای دنیا تغییر پیدا کرده است و افراد در «مجلس سنا» با انتخابات تعیین می‌شوند. مجلس دوم که اسمش را مجلس سنا بگذاریم مجلسی است که شرایط ورود به آن سخت‌تر است به طور مثال در بعضی از کشور‌ها گفته می‌شود افرادی که قبلاً سابقه وزارت، معاونت وزیر، استانداری یا چند دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه خود داشته باشند، می‌توانند در این مجلس حضور یابند و به این ترتیب مجلسی می‌شود که به‌طور طبیعی از افراد پخته‌تر و صاحب تجربه‌تر تشکیل می‌شود. معتقدم آقای باهنر یک مقداری تحفظ کرده و نخواسته است این قسمت را بیان کند که در واقع اگر ما فرض کنیم امروز شورای نگهبان در جایگاه «مجلس دوم» نشسته است؛ یعنی مصوبات مجلس اول را از لحاظ تطابق با شرع و قانون اساسی بررسی می‌کند، که این سوال پیش می‌آید چرا فقط مسئله شرع و قانون اساسی؟ چرا مسائل دیگر و منافعی که برای مردم وجود دارد را این مجلس نسنجد؟

واقعیت این است همین شورای نگهبان در بسیاری از موارد بر مبنای مصالح دیگر تصمیم می‌گیرد، اما در جواب‌هایی که در مجلس شورای اسلامی می‌دهند لباسی از تطبیق شرع و قانون اساسی بر تن آن می‌کنند در صورتی که در بسیاری از اوقات مصالح دیگر در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین چرا مجلس دوم از هر جهت بررسی نکند که مسائل مطرح شده به نفع مردم است یا خیر. یک مجلس غیرانتخابی نمی‌تواند تاثیرگذار باشد و به تدریج باعث فاصله مردم از نظام می‌شود، مجلس شورای اسلامی فعلی هر چقدر هم در انتخاباتش فرض بگیریم یک نظر‌ها و سلایق خاصی اعمال شده باشد به هر حال عنوان یک مجلس منتخب را دارد. من فکر می‌کنم ماحصل صحبت‌های آقای باهنر این است که ایشان خواسته این را صریحاً واکاوی کند که سیستم دو مجلسی با «مجلس دوم» با اختیارات بهتر و بیشتر می‌تواند مشکلات کشورمان را برطرف کند، اما به شرط آنکه واقعاً «مجلس دوم» مجلس منتخب باشد نه یک مجلس تشکیل شده از نخبگان سیاسی، فرهنگی از یک صنف خاص بلکه باید بتواند با رأی مردم از بین نخبگان اجرایی فرهنگی، سیاسی و کسانی‌که سوابقی در اداره کشور دارند، انتخاب شود که به نظر من این پیشنهاد بسیار خوب است.

شاید اصلاح قانون اساسی نظام را از سیستم ریاست‌جمهوری به سمت سیستم پارلمانی سوق دهد، در فحوای صحبت آقای باهنر تعارضی با انتخاب ریاست‌جمهوری نمی‌بینم. مثالی که ایشان از آمریکا زده است؛ در آمریکا هم دو مجلس وجود دارد و هم رئیس‌جمهور هست. در بعضی از کشور‌ها هم ممکن است دو مجلس وجود داشته باشد و ریاست جمهوری نباشد. در برخی از کشور‌ها هم ممکن است نظام پادشاهی باشد، اما بسیاری از کشور‌ها «دو مجلس» دارند و رئیس‌جمهور هم در جای خودشان انتخاب می‌شود. سخنان آقای باهنر تعارضی با جمهوریت و انتخاب یک فرد به عنوان یک رئیس‌جمهور ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۸۸
‌طبق معمول کیهان فرار به جلو می کند!
اگر موضوع به این سرعت و دقت رسیدگی شد، چرا کسی مطلع نشد؟
مگر نه اینکه شما کاملا پرونده را شفاف رسیدگی کردید، آیا مردم نامحرم بودند؟
می شود نشان دهید که چطور ۲ سال پیش منتشر شده بود و شما بدون اشاره، از فساد چند هزار میلیاردی گذشتی؟
واقعا فکر می کنید الان زمان دروغ گفتن به این بزرگی است؟
فکر می کنید در اینترنت چیزی فراموش می شود؟
ایرادی ندارد، سرتان را زیر برف کنید و‌‌ روزی صدای مردم را خواهید شنید که دیر شده است
حسین جان لطفا اون قسمتش که عزیز میگه قاسم تازه فهمیده چه بلایی سرش اومده رو هم روشنگری بفرما ممنون
ممنون حسین جان شریعتمداری از توضیحاتتون. من به شخصه قانع شدم. مرسی که هستی!
روسیه و آمریکا با برگ کشورهای دیگر بازی را ادامه خواهند داد

فعلا ایران بازیچه و قربانی بزرگ این نمایش جنگی است .
نظر کیهان در مورد فایل صوتی سرداران مهم نیست .

مهم این است که مقصد این پولها کجاست ؟
مهم این است که چرا هر روز فقر در این کشور بیشتر و بیشتر می شود .

تلاش کیهانی ها برای تطهیر سرداران بی فایده است .
گرانی کالاها مخصوصا مواد غذایی همچنان ادامه دارد
قیمت ها در حال پیشرفت هستند .

جا دارد بخاطر این پیشرفت از دولت ، مجلس ، قوه قضاییه و همه مسئولان تشکر کنیم .
رییسی مچکریم
قالیباف مچکریم
...
..
..
.
حاج حسین!!! همه چیز عادی است؟! سندسازی چی اونهم عادی است؟!
هر چی خود روسیه اصرار داره که ما همان شوروی هستیم به سفیر شوروی ادای احترام میکنه و عکس 1320 استالین را بازسازی میکنه از داخل برخی برای تلطیف می گویند نه این روسیه شوروی نیست
فساد مالی بزرگی اتفاق افتاده .
حاج حسین کیهانی هم در حال توجیه آن است .
این کشور با این شرایط به هیچ دشمنی نیاز نداره .
حسین شریعتمداری زیاد زور نزن.
کسی باور نمی کنه .
اگه می خوای باور کنیم مقصد پولهای فایل صوتی سرداران را بگو .
همین یک مجلس هم کلی خرج رو دست مردم گذاشته و بی خاصیت.
آیا روزی نامه ی جمهوری اسلامی نسبت به امضای رئیس جمهور مورد حمايت اصلاح طلبان در جایگاه تقدیر از فاتح رومی ایران احیانا نظری ندارند؟؟
تردمیل سردار طلایی در کانادا تمام نشد ؟؟؟؟

روزنامه کیهان در این رابطه چه حرفی برای گفتن داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این شریعتمداری سردبیر کیهان است یا سردبیر کیهان؟ حتی خودش برای کسی مهم نیست چه برسد به نظراتش! برای حرص دادن مردم نظرات این موجود را منتشر میکنید؟!؟
مش حسین آقا ، به شما باید پایه استاد تمامی وپروفسوری ، در رشته توجیه، با گرایش سفسطه داد .
جناب شریعتمداری هر آنچه شما گفتید و دلیل آوردید در مورد فرماندهان سپاه جناب سرلشگر جعفری و معاون مالی کاملا درست و موبد دست پاکی هر دو می باشد و هیچ شک و شبهه ای در آن نیست، فقط بک قسمت ماجرا را توضیح ندادید و آنهم در مورد هشت هزار میلیاردی که جناب قالیباف در مسجد به معاون مالی می گویند امضائ کنید که ایشان نمیکنند لطفا این قیمت را نیز تبیین بفرمائید.
من الله توفیق
حسین شریعتمداری............‌
کیهان...........
کاش شما از هیچ کس دفاع نکنید!!!!!!!
بگمانم ایشان برخی قسمت های فایل صوتی را گوش ندادند؟
یعنی ماله ای که این آقای شریعتمداری می کشه باید تو کتاب رکوردهای گینس ثبت بشه.
قتل گریبایدوف درست نبود اگر جرمی هم مرتکب شده بود باید قانون به آن رسیدگی می کرد البته خوب است بحث آن مطرح شود
آقای حسین شریعتمداری مگر سر موضوع فایل صوتی آقای ظریف خودت کم سینه چاک دادی ؟
نکنه خودت هم تو این موضوع ذینفع هستی که اینقدر وحشت کردی
حسین آقا فایل صوتی رو که گوش کردن منتشر کنن چون ظاهرا با ورژن منتشر شده توسط رسانه های معاند متفاوت است.
جناب شریعتمداری جنایات شما فراموش نخواهد شد .
انتظار واکنش نداشته باش تا چند وقت دیگه کفش های سفیر روسیه رو هم باید واکس بزنیم
این تازه اولشه
یک مجلس کمه دو مجلس کمه کلی مجلس برا خودتون و فامیلاتون دست و پا کنید خخخخ
آقای شریعتمداری ماله بسه دیگه
جاله که آقای شریعتمداری دو تا عینک کاملا متفاوت دارد یکی برای دوستان که هر عملی عین ثواب میبیند و یکی برای دشمنان (هر جنبنده و غیر جنبنده غیر حلقه دوستان)که عین خباثت می انگارد.در این فایل این همه نکته قابل تامل بود که ایشان به آن نپرداختند
حسین ماست مالی هم حدی داره!
دو مجلسی شدن با نظارت استصوابی یعنی طیف اصولگرای تندرو بر مسند بنشینند و کشور را به شعب ابی طالب تبدیل کنند...... وقتی نخبگان را با نظارت استصوابی کنار بزنند می شود همین!
آقای کیهان شریفی معاون شهردار تهران بوده چگ.نه آقای جعفری دستور عزل ایشان را می دهد
یک مجلس با این بودجه کلان و حقوق های نجومی چه سودی برای کشور داشته اند که تازه دوتاش کنید
50 درصد قوانیننوشته شده بی مصرف و باید دور ریخته شوند و کل کشور با یک مجموعه قوانین مشخص اداره شود
خب وقتی رییس جمهور مملکت میره روسیه و بهش بی احترامی میکنن و مردم که اعتراض میکنن، وزارت امور خارجه و کل دستگاه ها فقط توجیه میکنن و تنها دستاورد ایشون رو فقط نماز خواندن قلمداد میکنن! نتیجش میشه این که در گام بعدی اینطوری به مردم بی احترامی کنن!! حالا اینا تازه اولشه و همینطور ادامه پیدا کنه ببینید به کجا میرسه.
برادر حسین ازاده نبوده و نیستی. بعد رادیو آمریکا انتشار نداا بلکه رادیو فردا بود. تو هیچ چیزی که منصف و امانت دار نبودی ولی لااقل تو رفرنس دادن صادق باش. اگر به اون دنیا باور نداری ما باور داریما
ماست مالی و ذکر صلوات طبق معمول بهترین گزینه است
جناب آقای شریعتمداری و .... با توجه بح حجم مفسدین که خیلی هاشون هنوز غایبند ولی همین افراد دستگیر شده ،که همه آنها رد مال داشتن اینهمه رد مال چی شده و چرا در جامعه نمود نداشته؟حد اقل تورم 45% را میتواند چند درصد کمتر کند
هر وقت مسیولین ژاپنی بر ارامگاه کشته های ژاپنی جنگ جهانی دوم ادای احترام میکنند با واکنش صریح وشدید دولت کره جنوبی مواجه میشوند چرا که کره ای ها معتقدند که سربازان ژاپنی در کشورشان مرتکب جنایت جنگی شده اند.مسیولین وطنی ما اما یا اصلانام گریبایدف را نشنیده اند وفکر میکنند گریبایدف نوعی گیربکس اتومات روسییه .خخخخخه یا انچنان در فکر مبارزه با غرب هستند که از انطرف بام به پایین میافتند
بزن به چاک کیهان زود تند سربع انفلابی فوری
خودتی کیهان
حسين اقا همين حرفا رو ميزنى كه مردم عاشقت ميشند
دامن زدن به فایل صوتی اخیر از طرف اصلاح طلبان برای پوشش قرار دادن فایل صوتی ظریف امریکایی است که ابروی همه اصلاخ طلبان را برد . و همچنین بی عملی وزارت خارجه به عمل سفیر سابق روسیه در مورد گریبایدوف و نقش پرچم چین کمونیست کثیف بر روی برج ازادی نشانه وجود مسولین و مدیران دوران ظریف در وزارت امور خارجه است .
حسین اقا! شما خودت رو‌ ناراحت نکن. این مردم ناسپاس ار کاه کوه میسازن . ۸ هزار میلیارد که چیزی نیست.
به به چه گل و بلبل است اوضاع !!!!!
جناب قالیباف به لطایف الحیل معاون خود را بازگردانده که به جای او تحمل مجازات نماید. ایشان اگر تا این حد لطایف الحیل بلد بودند اصلاً نباید اجازه می دادند چنین فساد بزرگی در نزدیکترین دایره اش رخ دهد.
اول از همه اینکه از نظر شما چند عدد از این هایی که در محلس فعلی هستند نخبه هستند و چندتاشون منتخب واقعی مردم
دوم آیا یه مجلس دیگه هم برای انتخاب اضافه بشه همین روش های من درآوردی حاکمیت برای انتخابشون استفاده نمیشه که واقعا مردم انتخابشون کنند و واقعا افراد با صلاحیت و کسانی که خارج از منافع شخصیشون و گروهیشون و برای خود خود مملکتمون ایران فکر کنند رو بهشون اجازه شرکت برای انتخاب میدن؟
مجلس شورا، شورای نگهبان، مجلس خبرگان و ... لابد تعدادی مثل باهنر دارن خسته میشن از پشت پرده بودن و میخوان یه مجلس دیگه هم اضافه کنن
حسرت به دل ماندیم جناب شریعتمداری یک مورد، بخوانید فقط یک مورد از خلاف خودیها رو ماست مالی نکنه. بشر:بی انصافی هم حدی داره! امام حسین میفرماید: اگه جوانمرد نیستید لااقل آزاده باشید. گیرم که خلق را به طریقی فریفتی
با دست انتقام طبیعت چه میکنی
نمیریزید تو سفارت روسیه رگ گردن بیرون زده ها ؟؟؟
این جمله را بخوانید: "در این فایل صوتی طرف مکالمه سردار جعفری (فرمانده سابق سپاه) گزارشی از یک سوءاستفاده و فساد مالی که در یکی از شرکت‌های پوششی سپاه اتفاق افتاده بود را به فرمانده سپاه ارائه می‌کند. تا اینجای ماجرا بسیار طبیعی است"
نمیفهمم کجای این ماجرا بسیار طبیعی است؟ آیا رقم فساد به گوش ایشان رسیده است که آن را طبیعی مبدانند؟
این یعنی فمن یعمل مثقال ذرتن...آقای شریعت مداری بکجا می روی چنیین شتابان یک؟یک جایزه هم به انها بدهید...
عده ای می گویند «کیهان» منطقی نیست و موضوعات را می پیچاند و یک چیز دیگر تحویل خواننده می دهد. اتفاقا برعکس، شریعتمداری نفوذ کلام قدرتمندی دارد اما بعضی وقت ها (مجبور است؟) از موضوعات غیرقابل دفاع، دفاع کند. ب
نمیدانم چرا وقتی که شریعتمداری از چیزی حمایت میکند من کاملا احساس بدی به موضوع پیدا میکنم
دمت گرم حاج حسین نابودشان کردی باز
اقای سریعتمداری
همه فایل صوتی رو شنیدن نیازی نیس الکی همه چی رو ۱۸۰درجه عوض کنی
نشان از کینه آنها از این نهاد انقلابی دارد چون قد علم کرده هم جلوی فساد و هم مقابل دشمنان و به همین خاطر عصبانی هستند
جناب شریعتمداری خیلی رو این حساب کردند که هیچکس به جز ایشون و رفقاش این فایل صوتی رو گوش نکرده
در واقع برا طرفداران و رفقای خودشون این دلایل رو اوردن و کسی که یکبار این فایل رو به دقت گوش کنه متوجه میشه که اوضاع چقد خیطه
گویا کیهانیان فایل دیگه ای بدستشون رسیده یا داستان شهر موشها رو شنیدن وگرنه ما که همه اون 50 دقیقه رو گوش کردیم میدونیم چه خبره و چه فضاحتی به بار اوردن بزرگواران
فرمانده وقت سپاه، مدیران ذیربط و آقای قالیباف باید در مقابل فساد اقتصادی مورد اشاره چه اقدامی انجام می‌دادند که نداده‌اند؟!؟؟؟؟
پاسخ: استعفا و توبیخ شدن
اما بجاش ارتقا یافتند
مدیری که زیر دستش چنین فسادی اتفاق میوفته یا خودش همدسته یا بیخبر
در هر دو صورت باید محاکمه و تنبیه میشد نه ارتقا پیدا کنه به ریاست مجلس
بعید نیست چند سال دیگه هم یکی از معاونین مجلس متهم به فساد بشه
شریعتمداری آدم خبراش پخش میکنید؟ فکر میکنه آدم مهمیه؟ اه
وقتی متهم قاضی است هیچ اتهامی نمی ماند
فکر کنم یه چیزی هم بدهکار شدیم!‌ ما و این همه خوشبختی؟!
یعنی کسی کامنتی نگذاشته .
ای کاش شریعت مداری ها مدتی سکوت میکرد و عقلا کشور بیشتر فکر می کردند
برادر حسین، هر چی شما بگید درسته. وای اگر این مفسد وابستگی به جریان اصلاحطلب داشت، سالها نقل محافل شما بود.
حسین خان این ها عامل دشمن در ایران هستند و دنبال آشوب و تحریم
چرا حکومت اجازه به آنها می دهد که در راس بیایند تعجب هست
باید در ایران قتل گریبایدوف جشن گرفته شود.
خدا لعنت کند منافق و دروغگو رو.
چندین ده هزار میلیارد ریال و دلار بی حساب و کتاب جابجا شده و همه دنبال مسکوت ماندن ماجرا آنوقت به نظر آقای ش. همه چیز خوبه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
البته به ایشان هم مبالغ میلیاردی عنایت میشود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
یک شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
چندین ده هزار میلیارد تومن و نه ریال
اقای شریعتمداری چطور قبول کنیم اختلاسی به این بزرگی بدون همراهی و همدستی مسئولان بالاتر اون معاون انجام نشده ؟؟؟؟
مگه میشه در مقابل ارباب پوتین واکنش نشان داد. حرف های نفاق افکن می زنید.
حاج حسین نام کسان دیگری هم در این فایل مطرح است
مردم می فهمند با سانسور هم چیزی عوض نمی شود مسله فراتر از این چند نفر است
آقای شریعتمداری اولا خود آقایان سپاهی در فایل تاکید دارند که تخلف بزرگی صورت گرفته است ثانیا چه دلیلی دارد که هر بخشی سهم خواهی کند
شریعتمداری
سرت را بکوب به دیوار
ما هم قبول داریم که مجلس فعلی ناکارآمد و حتی ترمز کشور شده است اما ساختارهای جدید و هزینه زا هم برای کشور نباید درست کرد.
شریعتمداری : و همه چیز به خوبی خوشی پایان یافت و قصه تموم شد.بچه های خوب حالا همه برید لالا کنید !
آقای شریعتمداری این قدر بال بال نزن
پیام دریافت شد. دیگه کامنت نمی زارم. اصلا مملکت خودتونه هرکار دوست دارین باهاش بکنین.
باشه شریعتمداری تو خوبی!!
حاج حسین خودش سوال طرح میکنه و خودش جواب میده و خودش نتیجه گیری میکنه و شب هم خوشحال و راضی میره
داشتم به نظر کیهان در مورد فایل صوتی فکر میکردم
بعضی ها چقدر استادند
ساده کردن مسایل بسیار پیچیده
و پیچیده کردن مسایل بسیار ساده
اقای شریعتمداری مردم را چه فرض میکنید ؟ کشور در اثر تفکرات حضرتعالی و تیمتان به اینجا رسیده و پاسخگوی کارهایتان نبوده اید
فاز حسین آقا؟؟؟؟؟؟؟؟
اقای شریعتمداری تو بعد ۱۵ سال هنوز دست ازسر سیدمحمد خاتمی برنمی داری در صورتی که مدعی می شوی این اختلاس ۸۰۰۰ میلیاردی مال سه سال قبل است وجدان هم خوب چیزیه
آقای شریعتمداری ....تو خوب میدانی که پاکترین دولت دولت خاتمی بود و این عقده و کینه تو نمیدانم برای چیست....گنده کاری های تو و امثال تو بوی تعفنش مشام مردم ذا آزار میدهد مرحمت کنید فقط دیگه حرف نزنید که این کار شما فقط باعث بیشتر شدن بوی تعفن میشود....خود طرف قبول کرده صدا مربوط به ایشونه اونوقت شما دارین تکذیب میکنی ....چی را دارید تکذیب میکنید؟؟؟؟؟//
آقای شریعتمداری فقط دو مورد پروژه عمرانی در کشور را نام ببرید که توسط هلدینگ یاس محصول مشترک سپاه و شهرداری اجرا شده باشد و به نتیجه رسیده باشد .
.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))
آقای شریعتمداری باید نوار صوتی پخش شده را چند بار دیگر گوش دهند و جوابی برای ادعای سردار صادق ذوالقدر بدهند که گفته قالیباف از ایشان خواسته تفاهمنامه صوری جهت پوشش مبلغ 8 هزار میلیارد دلار را امضا کند. ضمنا آقای میرسلیم هم اشاراتی به فساد مربوط به شهرداری داشت که ساکتش کردند وگرنه به سرنوشت آقای محمد علی نجفی دچار می شد.
به حسین خان شریعتمداری باید گفت اولا همین موضوع اگر در دوران و تحت امر مدیریت های اصلاحات یا اعتدالیون اتفاق می افتاد باز هم همین گونه قضاوت می کردی یا آبروی همه را می بردی و کفن می پوشیدی دوما آیا این قضاوت تان عادلانه است.نه اینکه باید مسول بالاتر که شریفی بسان چشم و گوشش عمل می کرده و بسیار هم مورد تائیدش بوده باید پاسخگوی اعمال زیر مجموعه اش باشد.؟چه شد نتیجه برخورد با قالیباف؟! تازه تشویق هم شد سوما یکی از علل پیشرفت کشور چین کمونیست در اقتصاد جهانی برخورد شدید با مفسدان اقتصادی است بالاخص با شاخص ترین افراد به حزب حاکم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی