بازدید 13484
مرور روزنامه‌های چهارشنبه بیستم بهمن

درسی که از چینی‌ها نگرفتیم /از چاله افراط تا چاه تفریط! /رسانه در پازل تهاجم ترکیبی

سخنان وزیر خارجه در مجلس درباره احیای برجام، شمارش معکوس برای حذف ایران از بازار گاز عراق، خلأهای قانونی مقابله با خشونت علیه زنان، یک بام و دو هوای مالیات خودرو، افق تورم و رشد در پسابرجام، واکسن نزن ها؛ ۹۰ درصد بستری‌ها و قرمز ممتد؛ سهم سهامداران از بورس، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۰۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۳ 09 February 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز چهارشنبه بیستم بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شد که فرمان تهاجم ترکیبی در بیانات رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش، سلطان سازی در بازار برنج، سردرگمی برای تعیین دستمزد کارگران و گزارش‌های مرتبط درباره قتل فجیع دختر ۱۷ ساله اهوازی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشر شده در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:


درسی که از چینی‌ها نگرفتیم

رضا بژکول ‪  طی یادداشتی در آفتاب یزد با عنوان درسی که از چینی‌ها نگرفتیم، نوشت: چین یکی از کشور‌های بزرگ آسیایی با قدمتی والا، جمعیت و وسعت بالا، برآمده از آفتاب شرق آسیا، در زمانه‌ای که فقر در آن کشور فراگیر بوده، اما با یک اصلاح سیاسی توسط دنگ، اقتصادش را فربه و نگاهش را فراگیر کرد!
کشوری کمونیستی با اقتصاد پویا و جهانی، اما تامین کننده منافع ملی چینی‌ها، توانست نگاه اقتصادی‌اش را به بیشتر کشور‌ها تسری دهد تا با ایجاد تسهیل در روابط و قرارداد‌های کلان اقتصادی، برای رفع بیکاری جوانان چینی با شرکت‌های متنوع داخلی، بازار کار جهانی ایجاد کند!
چین و امریکا بزرگترین رقابت اقتصادی را با هم دارند، در عین حال بزرگترین تجارت جهانی را با هم دارا هستند و در هر شرایط سخت و بحرانی با هم گفتگو می‌کنند.
از طرف دیگر، چین با اتحادیه اروپا نیز رقابت و تجارت فراوان دارد، اگر چه صادراتش بر وارداتش چیره دارد، اما کارشناسان خبره باور دارند که چینی‌ها بزرگترین تهدید برای امریکا و اروپا نیز به شمار می‌آیند!
دولت‌های توسعه یافته این را به خوبی می‌دانند که بزرگترین تهدید برای غرب بخصوص آمریکا نه ایران است نه روسیه، بزرگترین تهدید چین کمونیستی است. اما در عمل می‌بینیم که بیشترین تجارت بین‌المللی را نیز با چینی‌ها دارند (در مجموع نزدیک به یک میلیارد دلار)
چینی‌ها در سال ۱۹۷۹ با امریکا صادرات و واردات چهار میلیارد دلاری داشتند، اما پس‌از فراز و فرود‌ها و تقابل‌ها و نهایتا قرارداد‌های فی‌مابین، امروز نزدیک به ۶۰۰ میلیارد دلار تبادل کالا دارند که البته صادراتش چربش بیشتری دارد!
چینی‌ها با اروپا بر اساس آمار trade map طی بیست سال از حدود ۴۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۱ به ۴۶۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ رساندند که حکایت از رشد ۱۰ درصدی در این مدت است. از آن طرف صادرات اروپا به چین از ۳۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۱ با رشد ۷/۷ برابری به ۲۷۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ رسیده است. به عبارتی حجم تجارت چین با اروپا (در سال ۲۰۲۰، ۲۲ درصد بود، اما واردات چین ۱۰/۵ درصد از اروپا!
چیزی که خیلی‌ها به آن توجه نمی‌کنند و یا نمی‌پردازند این است که چینی‌ها پس از سه دهه تجربه دولت کمونیستی مطلق (دوره مائو) راهشان را به خوبی تغییر دادند و با غرب و شرق عالم روابط دوستانه برقرار کردند، تا بتوانند با کسب تجربه اقتصادی و علمی، جمعیت بالای یک میلیاردی کشورشان را از فقر عمومی و فراگیر نجات دهند.
پیامی که چینی‌ها در انتخاب این راه به جهانیان و سیاستمداران دادند این بود، که‌ای دولت‌ها «اقتصاد را فدای سیاست نکنید» تا جهان عرصه‌ای شود برای روابط، تبادل، تعادل، تفاهم، تجارت و تدبیر امور برای رشد و توسعه داخلی، در فرایند زمان برای ملت‌های جهان.
اینکه چه کشور‌هایی این پیام چینی‌ها را گرفتند آمار دقیقی نیست، اما آن دسته از کشور‌هایی که پیام را گرفتند، موفق‌تر بودند تا کشور‌هایی که همچنان در تقابل با قدرت‌ها ایستادند!
باشد که درس گیریم و مانند چینی‌ها اقتصاد را فدای سیاست نکنیم، و برای نجات اقتصاد از سیاست، با بهره گیری از نظریه پردازان سیاسی مستقل، اقتصاد کشورمان را به اقتصاد جهانی وصل کنیم تا رفاه را برای ملت ایران به ارمغان بیاوریم.
باشد که چنین کنند.

 

 

رسانه در پازل تهاجم ترکیبی

سید علی علوی در ستون یادداشت روز روزنامه خراسان با عنوان رسانه در پازل تهاجم ترکیبی نوشت: روز گذشته رهبر انقلاب در جمع فرماندهان نیروی هوایی به مناسبت ۱۹ دی ۵۷ بار دیگر از جهاد تبیین گفتند و هجمه چند بعدی دشمن در عرصه‌های مختلف به انقلاب اسلامی. ایشان با اشاره به «تهاجم ترکیبی» جبهه دشمن علیه ایران یعنی تهاجم اقتصادی، سیاسی، امنیتی، رسانه‌ای و دیپلماسی تأکید کردند: در مقابل این تهاجم ترکیبی و دسته‌جمعی، نمی‌توانیم همیشه در موضع دفاعی بمانیم و ما نیز باید در زمینه‌های مختلف از جمله رسانه‌ای، امنیتی و اقتصادی تهاجم ترکیبی کنیم که در این زمینه اهل فکر و اقدام به خصوص مسئولان، موظف به تلاش هستند. بیانات دیروز رهبر انقلاب را از جنبه‌های مختلفی می‌توان مورد مداقه قرار داد و در باره آن سخن گفت، اما آن چه برای نگارنده به عنوان یک فعال رسانه‌ای قابل تامل بود، توجه ویژه ایشان به حوزه رسانه بود. در واقع در شرایط فعلی رهبرانقلاب رسانه را یکی از اضلاع پنج گانه تهاجم دشمن برمی‌شمارند و در مقابل رسانه را یکی از اضلاع تهاجم ترکیبی علیه دشمن می‌دانند؛ موضوعی که نشان از اهمیت جایگاه رسانه در منظر و رویکرد ایشان دارد. رویکردی که در سایر بیانات ایشان از جمله در بیانیه گام دوم انقلاب به وضوح می‌توان دید.

موضوع از آن جا مهم‌تر می‌شود که بدانیم شرایط رسانه‌ای کشور در وضعیت مطلوبی نیست و در واقع توان و ظرفیت فعلی در جبهه رسانه‌ای کشور نیاز به یک بازطراحی ماهوی و شکلی جدی دارد. تغییر مدل رسانه‌ای کشور از «مرکز به پیرامون» به «پیرامون به مرکز»، حضور نهاد‌های مردمی و بخش خصوصی در عرصه رسانه داری به جای رسانه‌هایی که از بودجه عمومی و بدون توجه به خواست و نیاز مخاطب فعالیت می‌کنند، طراحی و برنامه ریزی حساب شده برای بازگشت مرجعیت رسانه‌ای به داخل مرز‌ها که یکی از نکات مهم در موضوع مقابله با تهاجم ترکیبی دشمن است، توجه به اقتصاد رسانه به عنوان مهم‌ترین عامل در استقلال رسانه، حمایت‌های حساب شده از بنگاه‌های رسانه‌ای برای کوچ از بستر‌های سنتی به بستر‌های مدرن، برنامه ریزی برای افزایش سواد رسانه‌ای در آحاد افراد جامعه، پذیرش ویژگی‌های جامعه شبکه‌ای به عنوان واقعیت‌هایی که بشر امروزی با آن مواجه است، تمرکز بر ایجاد و تولید پلتفرم‌هایی که ظرفیت پذیرش در ابعاد منطقه‌ای و بین المللی داشته باشند همچون تجربه چین در پلتفرم تیک تاک یا وی چت، سرمایه گذاری جدی در حوزه توسعه رسانه‌هایی در ابعاد ملی، منطقه‌ای و بین المللی و ... این‌ها بخشی از سر فصل‌هایی است که به نظرمی رسد اگر بخواهیم در جنگ رسانه‌ای با دشمن موفق باشیم باید به آن توجه کنیم و به آن مجهز شویم. طبیعتا در جنگ رسانه‌ای مورد اشاره رهبر انقلاب باید به ترکیبی از عملیات‌های پدافندی و آفندی مجهز شد. در عرصه‌هایی رسانه‌های کشور نیاز به تجهیز آفندی دارند و درعرصه‌هایی نیاز به تجهیز پدافندی. درعرصه‌هایی روی سخن با مدیران رسانه‌ها و هر تولید کننده محتواست و در عرصه‌هایی تکالیف و وظایفی بر عهده متولیان، اما آن چه مسلم است آن است که وضعیت رسانه‌ای کشور با ید متناسب با ظرفیت و توان تهاجمی دشمن تقویت شود. بااین شرایط در حالی که رهبر انقلاب به صراحت بر نقش ایجابی رسانه‌ها در عرصه خطیر جهاد تبیین و مقابله با تهاجم ترکیبی دشمن تاکید کرده اند، مسئولان و متولیان امر رسانه باید حجت را بر خود تمام شده بدانند و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز رسانه‌ها برای نقش آفرینی جدی در این عرصه را فراهم کنند.

 


از چاله افراط تا چاه تفریط!

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با عنوان از چاله افراط تا چاه تفریط! نوشت: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هر سال مقالات، مصاحبه‌ها، خاطرات، اخبار و گزارش‌هائی درباره انقلاب، چگونگی پیروزی آن، دشمنی‌هائی که با آن شد، مقاومت‌های مردم در برابر توطئه‌ها و فشارها، ضعف‌ها و قوت‌ها، پیشرفت‌ها، خدمات و دستاورد‌ها منتشر می‌شوند. طبعاً برای پیشگامان انقلاب، شهدا و ایثارگران و در راس همه، برای امام خمینی که رهبری انقلاب را برعهده داشت و موسس نظام جمهوری اسلامی است، در مطالبی که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر می‌شوند جایگاهی در نظر گرفته می‌شود.


نکته دیگری که آنهم طبیعی و قابل درک است، اینست که در هر زمانی هر قدر شرایط اقتصادی و امنیت و تامین آزادی‌های مشروع در جامعه خوب باشد، دوستان انقلاب بهتر و بیشتر می‌توانند به تشریح اهمیت آن بپردازند و هر وقت شرایط خوبی وجود نداشته باشد، کوتاه می‌آیند و حتی گاهی بعضی افراد از گفتن و نوشتن خودداری می‌کنند و در مقابل، عناصر مخالف یا ناراضی و یا حتی کسانی که دچار تردید و اشتباهاتی در محاسبات شده‌اند، با تحلیل‌های منفی درصدد انکار اهمیت انقلاب برمی‌آیند. آن کوتاه آمدن‌ها و این منفی‌بافی‌ها در سال‌های اخیر بیشتر شده و شرایط نامناسب اقتصادی و نادیده گرفته شدن حقوق مردم در بخش‌های مربوط به آزادی بیان و قلم و انتخاب براساس آنچه در قانون اساسی جمهوری اسلامی مورد تاکید و تصریح قرار گرفته، زمینه را برای دامن زدن به این وضعیت فراهم کرده است.


آنچه موجب تاسف شدید است اینست که در سال‌های اخیر به ویژه امسال، از یکطرف حملات تبلیغاتی به شخص امام خمینی برای افراد ناراضی یا کسانی که دچار تردید و اشتباه شده‌اند، به ابزاری برای خودنمائی تبدیل شده و از طرف دیگر کسانی که از آن‌ها انتظار می‌رود از امام دفاع کنند، به دلایل مختلف سکوت اختیار کرده‌اند. صاحبان قدرت هم بقدری سرگرم تحکیم پایگاه خود هستند که اصولاً یا فرصت توجه به چنین مسائلی را ندارند و یا خدشه وارد شدن به چهره امام خمینی برای آن‌ها اهمیتی ندارد.
در همینجا لازم است بر این واقعیت تاکید شود که منظور این نیست که بگوئیم امام خمینی معصوم از خطا و اشتباه بوده و نباید نقد شود. او خود اول کسی بود که گفت من هم اشتباه کرده‌ام و کسانی را که درباره او با زبان مبالغه صحبت می‌کردند، از این کار نهی می‌کرد.


میان انتقاد و انتقام، تفاوت زیادی وجود دارد. این روز‌ها عده‌ای با استفاده از عوارض منفی ندانم‌کاری‌های بعضی مسئولین، انتقاد را بهانه قرار داده و از امام خمینی انتقام می‌گیرند و عده‌ای نیز که در کارنامه خود سوابق تحکیم کردن قدرت جریان افراطی را دارند و حالا از کرده خود پشیمانند، با هدف پاک کردن آن سوابق منفی و بازسازی چهره مخدوش خود، به چهره موسس نظام جمهوری اسلامی چنگ می‌اندازند. امام خمینی در عین حال که عاشقان فراوانی در میان اقشار مختلف مردم ایران داشت بطوری که سخنان او را بدون، چون و چرا می‌پذیرفتند، هرگز از این جاذبه برای پیشبرد اهداف خود استفاده نکرد و از حق‌گوئی و تکیه کردن بر منطق عدول نکرد. او انقلاب اسلامی را با شناخت واقعیت‌های جامعه و چراغ راه قرار دادن تعالیم اسلام ناب محمدی به پیروزی رساند و مردم با دریافت حقیقت و درک منطق استوار او با انقلاب همراهی کردند و ایران را از یوغ رژیم فاسد و منحط پهلوی که دلال استعمار و مظهر استبداد بود خارج ساختند و به نظام مردمی جمهوری اسلامی رای دادند. در دوران ۱۰ ساله رهبری امام بعد از پیروزی انقلاب، باز هم در عین حال که همگان با طیب خاطر و از عمق جان به نقطه‌نظر‌های امام باور داشتند، او همواره به سخن ناصحان منصف و دلسوز و آگاه توجه می‌کرد و هرگز خود را از مشورت‌های آنان بی‌نیاز نمی‌دانست. علاوه بر اینها، چشم و گوش‌های بی‌نام و نشان و بی‌غرض و بی‌طرفی در میان مردم داشت که او را از آنچه در زیر پوست جامعه می‌گذشت با خبر می‌کردند و به همین دلیل بود که موضعگیری هایش تا آخرین لحظه عمر دقیقاً با منافع ملی و نیاز‌های مردم همخوانی داشت و هرگز از مصالح عامه فاصله نگرفت.


اینکه صاحبان کارنامه‌های پر از تلاش برای تحکیم جریان افراطی اکنون احساس پشیمانی می‌کنند، جای خرسندی دارد، ولی این حضرات باید بدانند که راه جبران آن سوابق، چنگ انداختن به چهره امام نیست. توسل به این روش، پناه بردن از چاله افراط به چاه تفریط است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۴
چینی ها خواستند و تونستند اما ما فقط در حرف می خوایم در عمل خواستنی در کار نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
ایکاش ما در عمل دنباله روی چین در کارهای خوبش مثلا در توسعه و ابادانی کشور

و تنش زدایی با کل دنیا وبدون شعارهای مرگ و لعنت و اتش زدن پرچم
و داشتن رفتار ارام و بدون شعار با کلیه کشورها برای حفظ منافع مردم و کشور

و اموزش و پرورش جوانان با
هدف ایجاد اشتغال و تولید ثروت

و برخورد بسیار بسیار شدید با مسولان ناکار امد

و امکان رشد کلیه افراد متخصص و با تجربه و با سواد و با هوش ، صرفنظر از وابستگی به خودی ها

و دهها و صدها و بلکه هزاران موارد مشابه دیگر
که از چین عقب مانده و پر مصرف و فقیر و جامانده

طرف تنها ۴۰ سال به اولین اقتصاد ثروتمتد و پیشرفته و اباد و مترقی رسانده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
از ما ایرانیها بدبخت تر کسی نیست
که منتظریم از بیرون با برجام و غیره اوضاع را بهتر کند
آن روزی که تصمیم بگیریم خودمان کشور خود را با همین امکانات به پیشرفت برسانیم پیروزیم
نباید خود را معطل چین یا آمریکا و اروپا کنیم
چندسال پیش رفتم مغازه سرکوچه برنج بخرم یک کیسه ده کیلویی برداشتم پرسیدم چقدرشد گفت ۳۶۰۰ تومان من از روی حواس پرتی ۳۶۰۰۰ تومان دادم فروشنده گفت ۳۶۰۰ نه ۳۶۰۰۰ باخنده گفتم اون روز هم میرسه که برنج ده کیلویی بشه ۳۶۰۰۰ تومان
حالا همان برنج ده کیلویی شده یک میلیون تومان اخه چرا؟!!!!
این وضعیت قراره تاکی ادامه پیدا کنه؟ به قول خودتون دلارهم که ارزان شد چرا قیمتها همچنان دارند میرند بالاتر؟!!!!
کمر مردم زیر گرانی شکست
قیمتها نه روزانه که ساعتی داره میره بالا
اقا برید توی میادین اصلی چندنفر را که عامل این اوضاع هستند محتکران و دلالان وگرانفروشان را ببرید بالای دار
بخدا اوضاع کنترل نخواهدشد اگر قاطعیت به خرج ندید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
حرف توافق برجام در وین میشود

تند روها با ابزار و تریبون و موصع گیری های متعدد بزرگ و کوچک دست بکار می شوند

و متاسفانه، نادیده گرفتن منافع ملی
و قدرتمدار بودن کاسبان تحریم و تندروهای جبهه پایداری ها

نمی گدارند تا توافق انجام‌گیرد
ایران بهشت و کشور امن سلاطین شده :

سلطان برنج
سلطان سکه
سلطان دلار
سلطان خودرو
سلطان میوه
سلطان شکر
سلطان آهن
سلطان سیمان
سلطان روغن
سلطان کاغذ
سطان .....
...
..

سلطان قبلا معنی زیبایی داشت اما حالا به معنای مافیاست .
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
سلطان همه موارد خود دولت ها هستند
لحظه شماری می کنیم برای روز جمعه .
ساندیس و کیک بدون کارت ملی .
ساندیس بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید
چین هرگز ابرقدرت در حد و اندازه آمریکا نخواهد شد .

چینی ها فقط مونتاژ میکنند
کافیست چند شرکت آمریکایی از چین خارج بشن . چین با مخ میخوره زمین .

زیاد به چین ارزش و بها ندید
.
( ساندیسی ها ناراحت نشن . واقعیت را گفتیم. از آمریکا دل خوشی نداریم . واقعیت را نمیتوان سانسور کرد . چین بدون اجازه آمریکا از ایران نفت نمی خره و اگر هم قاچاقی خرید کرده پول نفت را نداده و نخواهد داد )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
خواهیم دید
چینی ها دقیقا بادکنکی هستند که بزرگتر شدنش یعنی نزدیک شدن به ترکیدن .
چین کشوری با خفقان و سرکوب در داخل ..

چینی ها بزرگترین مونتاژکاران بلامنازع جهان هستن
همه تولیدات قابل صادرات چین از برندهای معتبر جهان هستند که در چین مونتاژ میشن

تولیدات بومی چین در حد سوزن ته گرد و میخ کفاشی است

اپل ، سونی ، سامسونگ ، ال جی ، توشیبا ، شارپ ، بوش ، دوو ، زیمنس ، جنرال ، آدیداس ، نایک ، استدلر ، فابرکستل ، متابو ، ............... در چین مونتاژ میشه.

مونتاژکاران همیشه وابسته و درمانده میمانند . هرگز خودکفا نخواهند شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
زیاد ماهواره غربی نگاه می کنی
ایران بهشت و کشور امن سلاطین شده :

سلطان برنج
سلطان سکه
سلطان دلار
سلطان خودرو
سلطان میوه
سلطان شکر
سلطان آهن
سلطان سیمان
سلطان روغن
سلطان کاغذ
سطان .....
...
..
این سلطان ها هر سال به یک جایی میلیاردی پرداخت میکنند
مثلا جناب گرامی قدیم ها پول کم‌داده بود ماشین هایش توی گمرک بندر عباس گیر کرده بود بعدا که مبلغ مورد درخواست را پرداخت کرد
اجازه ورود گرفتند. لطفا تابناک جان تحقیق کن پیدا میکنی سر نخ کجاست.
سلطان موبایل و سلطان سامسونگ و سلطان دارو را فراموش کرده بودید.
در دورانی که جهان به فکر تعامل وهمکاری برای افزایش رفاه، کاهش مخاطرات زیست محیطی و پیشرفت های علمی است، هنوز از دشمن و دشمنی و جهاد و .... صحبت می کنید!!!
افتاب یزد! عالی بود عالی. متأسفانه ما از همه درس های دنیا فقط درس لجبازی و منفی بافی را یاد گرفته ایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
آفتاب یزد تنها نگاهش به منجی از کشورهای غربی است و خود باوری ملی ندارد
مگه همه رسانه ها در بست در اختیار حکومت نيست؟
از چه درس گرفتیم ؟
همه دنیا پیشرفت کردند و ما در این فکریم که چند روز دیگه اسراییل و امریکا نابود میشن!!!!
جناب استاد گلشنی ، بقول خودتان آکسفورد هم رشته الهیات را نمی پذیرفت

و یک خانم با دادن یک میلیارد پوند ، انها را راصی کرد !!!!

ایا تنها دانشگاه شریف و دو سه دانشگاه دیگر که در رشته های فنی مهندسی و تکنولوزی جزو افتخارات کشور هستند
را هم امثال شما میخواهند ، در گیر رشته هایی کنید که دهها و بلکه هزاران مدل کوچک و بزرگش در قم و مشهد و تهران و تبریز و اصفهان و شیراز و تمام کشور وجود دارند !!!؟؟؟

لطفا بس کنید و اجازه بدهید تا این دو سه دانشگاه فنی مهندسی حداقل به کار تخصصی و مورد نیاز کشور و مردم بپردازند /ق
روزنامه آفتاب یزد
در هشت سال تعطیلی کشور به امید الطاف کریمانه غرب ، چرا ساکت بودید و آقایان غربگرای اصلاحات را ،راه نمایی نمی کردید
حالا که کشور در حال فاصله گرفتن از غرب است همه ی فعالان رسانه ، برای جلو گیری از به مخاطره افتادن منافع غربی ها به تکاپو افتاده اند .
آدرس غلط نده با واژه اصلاح سیاسی و دهان پرکن تعامل مورد نظرتان
چین فقط اصلاح اقتصادی کرد و از حالت کمونیستی خارج کرد و نه اصلاح سیاسی که همچنان همان روال قبلی هست
تعامل هم همیشه بوده همانگونه که شما دارید منتهی آنها مانند شما دیگر کشورها را در امو داخلی خودشان اجازه دخالت ندادن
نگارنده محترم متن از چین یاد بگیریم' بهتره در نگارش اعداد و مبالغ و محاسبه درصد افزایش از شخصی که دیپلم ریاضی داره کمک بگیرن.البته فقط سایت شما دچار این مشکل نیست پس جای خوشحالی داره!
بنده خودم حدود ده سال پیش در شانگهای با یک تاجر چینی صحبت میکردم و در حین صحبت از من پرسید که چرا شما با این همه منابع هنوز در کشورتان فقر هست ، من هم گفتم به دلیل جنگ و تحریم توسط آمریکا نمیتوانیم اقتصاد خودمان رو رشد دهیم ، در جواب من گفت که فکر نمیکنم هیچ کشوری به اندازه کشور ما از نظر فکری با امریکا مشکل داشته باشه اما راهش تقابل نیست چون تقابل باعث میشه مردم ما نتونن کالا به امریکا صادر کنند و الان آمریکا بزرگترین وارد کننده کالاهای چینی است پس ما با پیشرفت اقتصادی با امریکا مقابله میکنیم ( صحبت ده سال پیشه و امروز میبینم که حتی ذهنیت یه تاجر خرده پای چینی هم بر این اساس تنظیم شده و امروز شاهد موفقیت این کشور هستیم) ولی متاسفانه در کشور ما مردم میدونند اما مسئولین یا نمیدونندیا خودشون رو به ندانستن زدند یا منافع شخصی و ایدئولوژیکشون در اینه که خودشون رو به نفهمی بزنند ، بابا به خدا نمیشه با دنیا تقابل کرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی