بازدید 31774
۱
دوازدهمین ‌‌افطار‌‌ با «تابناک»، بازنشر؛

فیلم: مؤمن واقعی، عاقل واقعی است

سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین زائری را که برای روزهای مبارک رمضان و اختصاصی برای مخاطبان «تابناک» در نظر گرفته شده، خواهید شنید. گفتار روز دوازدهم این خطیب برجسته درباره رازداری است و روایتی که تأکید دارد، عاقل کسی است که رازدار باشد و همچنین روایت داریم که مؤمن واقعی، عاقل واقعی است.
کد خبر: ۴۱۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴ 29 June 2015
دوازدهمین غروب‌ رمضان 1436 هجری قمری رسید تا با این امید که آثار روزه در این روزها در جسم و روحمان مشخص شده باشد، به دعا برای بیماران بنشینیم و در این شب‌های نه چندان طولانی، به کمک مستمندان بشتابیم.

رسول خدا حضرت محمد مصطفی (ص) فرموده‌اند: «براى هر چیزى درى است و در عبادت، روزه است» و امام علی (ع) فرموده اند: «روزه عبادتى است بین بنده و آفریدگارش كه غیر از خدا كسى از آن آگاهى ندارد».

همچون مغرب‌های پیشین، نخست اسماءالله‌الحسنی را خواهید شنید و در ادامه نوای ربنا را با صدای سیدعلیرضا موسوی می‌شنوید.

به روال هر غروب، اشاره‌ای داریم به یکی از مشاغل سخت که شاید کمتر مورد توجه‌مان نیز قرار گرفته باشد. نجارها در این روزها، کار چندان ساده‌ای ندارند، به ویژه اگر مجبور به برش مداوم چوب با اره‌های برقی بوده و همواره در معرض خاک اره و گرده‌های چوب باشند. باید به نجارهای کشورمان خسته نباشید بگوییم که این ماه را با زبان روزه پشت سر می‌گذارند.

فیلم: مومن واقعی، عاقل واقعی است

پس از این تصاویر، نوای روح‌بخش اذان را با صدای استاد علیرضا موسوی خواهید شنید. ‌سپس دعای روزهای ماه مبارک رمضان و به ویژه دعای روز دوازده ماه مبارک ‌تقدیمتان می‌شود.

در دعای روز دوازدهم رمضان می‌خوانیم: «اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفافِ واسْتُرنی فیهِ بِلباسِ القُنوعِ والكَفافِ واحْمِلنی فیهِ على العَدْلِ والإنْصافِ وامِنّی فیهِ من كلِّ ما أخافُ بِعِصْمَتِكَ یا عِصْمَةَ الخائِفین.»؛ خدایا زینت ده مرا در آن با پوشش و پاكدامنى و بپوشانم در آن جامه قناعت و خوددارى و وادارم نما در آن بر عدل و انصاف و آسوده‌ام دار در آن از هر چیز كه می‌ترسم به نگاهدارى خودت اى نگهدار ترسناكان.

سپس سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین زائری را که برای روزهای مبارک رمضان و اختصاصی برای مخاطبان «تابناک» در نظر گرفته شده، خواهید شنید. گفتار روز دوازدهم این خطیب برجسته درباره رازداری است و روایتی که تأکید دارد، عاقل کسی است که رازدار باشد و همچنین روایت داریم که مؤمن واقعی، عاقل واقعی است.

شنیدن این گفتارهای کوتاه را از دست ندهید.

در ادامه، نماهنگی خاص را برای امام زمان خواهید شنید و در پایان نیز با دعای افطار امام علی (ع) زمزمه می‌کنیم. در این لحظات ما را نیز در دعایتان فراموش نکنید.

مجموعه برنامه‌ای که تماشا می کنید، برنامه سال پیشین تابناک برای ایام ماه مبارک رمضان است که به درخواست مخاطبین «تابناک» در رمضان امسال بازنشر می‌شود.


تعداد بازدید : 48
دانلود با کیفیت پایین
دانلود با کیفیت بالا
دانلود فایل صوتی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱
با توجه به این مفهوم تکلیف آنان که ناخواسته زوال عقل دارند از حیث گناه چه میشود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار