بازدید 32194
هفتمین ‌‌افطار‌‌ با «تابناک»، بازنشر؛

فیلم: کسی که انصاف ندارد، دین ندارد

رسول خدا فرمود، خدای تعالی فرموده است: «روزه برای من است و من پاداش آن را می‌دهم‌» و امام صادق ـ علیه السلام ـ فرموده اند: «هر کس که در روز بسیار گرم برای خدا روزه بگیرد و تشنه شود، خداوند هزار فرشته را می گمارد تا دست به چهره او بکشند و او را بشارت دهند تا هنگامی که افطار کند‌».
کد خبر: ۴۱۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 24 June 2015
هفتمین اذان مغرب در رمضان 1436 هجری قمری فرارسید تا پس از گذر از شش روز گرم تابستانی، با زبان روزه این ساعات مبارک را پشت سر بگذارید و روزهای پیش رو را با استقامت بیشتر سپری کنید.

رسول خدا فرمود، خدای تعالی فرموده است: «روزه برای من است و من پاداش آن را می‌دهم.» و امام صادق علیه السلام فرموده‌اند: «هر کس که در روز بسیار گرم برای خدا روزه بگیرد و تشنه شود خداوند هزار فرشته را می‌گمارد تا دست به چهره او بکشند و او را بشارت دهند تا هنگامی که افطار کند‌».

امروز نیز همچون غروب‌های گذشته، نخست اسماءالله‌الحسنی را می‌شنوید. در ادامه این بار نوای ربنا را با صدای استاد محمد قویدل خواهید شنید. سپس نوبت به اشاره‌ به یکی از مشاغلی می‌شود که دشواری‌هایشان در این مقطع بیش از دیگر مشاغل است و فرصت استراحت و یا در امان سایه ماندن را ندارد، چه رسد به آنکه نسیمی سراغشان آید.

چرخی‌هایی که در مناطق مختلف پایتخت و بیشتر در بازار‌ها به حمل حجم بالایی از بار بر روی چرخ‌هایشان می‌پردازند و سرمایه بسیاری‌شان،‌‌ همان چرخی است که حتی برخی‌شان بر آن می‌خوابند، جزو زحمت‌کشان جامعه هستند که این روز‌ها برایشان دشوار‌تر از دیگر اوقات می‌گذرد و با این حال، در زمره روزه‌داران و جهادگران با نفسند. به این قشر و همه زحمت‌کشان در این غروب شنبه خسته نباشید می‌گوییم.

فیلم:

پس از این تصاویر، نوای روح‌بخش اذان را با صدای استاد محمد قویدل خواهید شنید. ‌سپس دعای روزهای ماه مبارک رمضان و دعای روز هفتم ماه مبارک ‌تقدیمتان می‌شود.

در دعای روز هفتم ماه رمضان می‌خوانیم: «اللهمّ اعنّی فیهِ على صِیامِهِ وقیامِهِ وجَنّبنی فیهِ من هَفَواتِهِ وآثامِهِ وارْزُقْنی فیهِ ذِكْرَكَ بِدوامِهِ بتوفیقِكَ یا هادیَ المُضِلّین.»؛ خدایا یارى كن مرا در این روز بر روزه گرفتن و عبـادت و بركنارم دار در آن از بیهودگى و گناهان و روزیم كن در آن یادت را براى همیشه به توفیق خودت اى راهنماى گمراهان..

سپس سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین نقویان را که برای روزهای مبارک رمضان و اختصاصی برای مخاطبان «تابناک» در نظر گرفته شده، خواهید شنید. این خطیب مشهور این بار درباره انصاف به عنوان یکی از الزامات سبک زندگی مسلمانی سخن می‌گوید و حدیثی را یادآوری می‌‌کند، مبنی بر اینکه‌ کسی که انصاف ندارد، دین ندارد و انصاف یعنی وقتی قصد عمل را داریم، خود را به جای طرف مقابل بگذاریم.

شنیدن این گفتارهای کوتاه را از دست ندهید. متن کامل و فیلم مستقل گفتارهای روز هفتم را از اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

در ادامه برای اندکی آرامش بیشتر در این ساعت پس از افطار، موسیقی تلفیقی از گروهی از ترکیه با اجرای اسماعیل حاکی و ارکن اور را خواهید شنید.

در پایان نیز نوای مشهور ابراهیم رهبر را برای امام زمان (ع) می‌شنوید. در این لحظات ما را نیز در دعایتان فراموش نکنید.

مجموعه برنامه‌ای که تماشا می کنید، برنامه سال پیشین تابناک برای ایام ماه مبارک رمضان است که به درخواست مخاطبین «تابناک» در رمضان امسال بازنشر می‌شود.

تعداد بازدید : 43

دانلود با کیفیت پایین
دانلود با کیفیت بالا
دانلود فایل صوتی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست