بازدید 12918
هفتصد و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶

هفتصد و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵ 27 April 2024

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۰۰:۰۲

سخنگوی کرملین گفت مراحل اولیه امضای توافق میان مسکو و کی‌یف طی شده بود اما لندن مانع آن شد.

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت با وجود فشارهای غرب، چین می‌تواند از منافع ملی خود حفاظت کند و روسیه به تقویت همکاری خود با این کشور ادامه خواهد داد.

در روز جمعه «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت چین نمی‌تواند به دنبال تقویت همکاری خود با اروپا باشد و درعین‌حال از بزرگ‌ترین تهدیدی که امنیت اروپا را نشان رفته (روسیه) ‌حمایت کند.

پسکوف در واکنش به تلاش‌های آمریکا برای قطع ارتباط پکن و مسکو گفت: «چین یک کشور کاملا مستقل است، کشوری قدرتمند که توان دفاع و حفاظت از منافع خود را دارد. چین شریک نزدیک ماست و همکاری‌های خود را افزایش خواهیم داد.»

او همچنین گفت مخالفت کی‌یف با ادامه‌دادن مذاکرات صلح در استانبول به‌دلیل فشارهای مستقیم انگلیس صورت گرفته است.

پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا مسکو پس از نشست صلح استانبول در ۲۰۲۲ خواسته‌های جدیدی از اوکراین داشت، گفت: «به‌خوبی می‌دانیم که مراحل اولیه امضای توافق طی شده بود. همچنین همه به‌خوبی می‌دانند چه چیزی باعث شد اوکراینی‌ها به مذاکره ادامه نداده و امضای توافق را نهایی نکنند. به گفته نمایندگان اوکراین که در مذاکرات حضور داشتند، این اتفاق در نتیجه فشار مستقیم لندن افتاد.»

سخنگوی کرملین همچنین با بیان اینکه روسیه از حفظ ارتباطات میان ایروان و باکو استقبال می‌کند، گفت این گفت‌وگوها برای حل‌وفصل کامل مناقشات میان طرفین ضروری هستند.

او در پاسخ به اعتراضاتی که برخی شهروندان ارمنستان در مخالفت با امتیاز ارضی اخیر این کشور به جمهوری آذربایجان برگزار کرده‌اند، گفت: «نمی‌خواهیم دراین‌باره اظهارنظر کنیم. می‌دانید که ما طرفدار تداوم تماس‌های باکو و ایروان هستیم. ما معتقدیم این گفت‌وگوها برای تنش‌زدایی و حل‌وفصل نهایی مناقشات و حصول توافق بر سر معاهده صلح، ضروری هستند.»

پسکوف همچنین گفت گزارش روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» درباره مرگ «الکسی ناوالنی» منتقد کرملین در زندان از کیفیت بالایی برخوردار نبوده و استدلال‌های آن توخالی هستند.

این رسانه آمریکایی پیش‌تر با استناد به اظهارات منابع ناشناس گزارش داد آژانس‌های اطلاعاتی در ایالات متحده هیچ نشانه‌ای مبنی بر دست‌داشتن دولت روسیه در مرگ ناوالنی پیدا نکرده‌اند.

ناوالنی یکی از منتقدان جدی کرملین بود که در حصر از دنیا رفت. در پی درگذشت او، بسیاری از رسانه‌ها «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را به دست‌داشتن در مرگ او متهم کردند.

پسکوف در اظهارات امروز خود هدف وال‌استریت ژورنال از انتشار این گزارش را جلب‌توجه خوانندگان دانست و گفت: «این گزارش را دیده‌ام. نمی‌توان گفت که سند باکیفیت و شایان توجهی است. این‌ها استدلال‌هایی توخالی هستند.»

کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۱۸

اگرچه ایالات متحده کمک‌های تازه‌ای را برای اوکراین تصویب و بریتانیا اخیرا از بزرگترین کمک نظامی‌اش به کی‌یف رونمایی کرد، اما زمان خواهد برد تا اوکراین قدرتش را به واسطه این کمک‌های جدید احیا کند و البته در عین حال کمبود نیروهای اوکراینی نقطه ضعف دیگری برای این کشور در مقابل جنگ با روسیه تلقی می‌شود.

 به محض آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد، ارتش ایالات متحده شروع به ارسال تجهیزات مورد نیاز به خط مقدم کرد. با این حال، بعید است اوکراین بتواند پیشرفت چشمگیری را در مقابل برتری‌های روسیه کسب کند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: «رای مثبت کنگره جهت ارسال کمک به اوکراین موجب افزایش روحیه برای کی‌یف شده است اما کمبود نیرو دغدغه‌ای بزرگ و حیاتی برای این کشور قلمداد می‌شود. از طرفی شاید کمک‌های آمریکا انگیزه‌ای برای کشورهای اروپایی ایجاد کند تا کمک‌های خود را به اوکراین افزایش دهند؛ همانگونه که نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفرش به ورشو از یک بسته کمکی نظامی ۵۰۰ میلیون پوندی رونمایی کرد.»

این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: «اوکراین ابتدا امیدوار بود که کمک‌های واشنگتن در ابتدای سال جاری میلادی به دستش برسد اما ظاهرا انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ همچنان برای اوکراین به معنای حفظ خطوط باشد تا بازپس‌گیری قلمروهایش. هفته گذشته لایحه کمک‌ آمریکا به اوکراین تصویب شد و زمان خواهد برد تا اوکراین وضعیت دشوار خود را که از ماه‌های اول ۲۰۲۴ گریبان‌گیر آن شده، بهبود ببخشد. هم‌چنین یگان‌های جدید باید آموزش ببینند و زمان می‌برد تا اوکراین کاملا از کمک‌های آمریکا بهره‌مند شود.»

فایننشال تایمز با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده می‌نویسد: «کی‌یف شاید برای به رخ کشیدن دستاوردهای نظامی پیش از انتخابات نوامبر ایالات متحده و توجیه این کمک‌ها، تحت فشار قرار بگیرد و آمریکا (دولت جو بایدن) از او دستاوردهای نظامی بخواهد. اما اوکراین همچنان به جذب منابع نیاز دارد و در عین حال با توجه به انتخابات آتی آمریکا و حضور چهره‌ای جمهوری‌خواه نظیر دونالد ترامپ، آینده روند این کمک‌ها به اوکراین مشخص نیست.»

این روزنامه هم‌چنین تاکید می‌کند: «در حال حاضر بهترین راه اوکراین برای تداوم مبارزه با روسیه، ادامه دادن انواع حملاتی است که اخیرا در حال افزایش هستند. طی این حملات از پهپادهای دوربرد علیه پالایشگاه‌های نفت و سایر اهداف با ارزش استراتژیک در روسیه استفاده شده است اما اوکراین نمی‌تواند از موشک‌های دوربرد اتکمز یا موشک‌های کروز سایه طوفان که سوناک در ورشو این هفته وعده داد، برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.»

فایننشال تایمز در پایان با اشاره به قدرت روسیه می‌نویسد: «در حالیکه هیچ راه آسانی برای به زانو درآوردن روسیه وجود ندارد، اما شاید در این مسیر نقاط آسیب‌پذیر این کشور فاش شود. از لحاظ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم حتی اگر ترامپ پیروز شود، ضمانتی برای خرسندی پوتین ارائه نمی‌دهد زیرا ترامپ احتمالا بخواهد برنامه صلح خودش را در پیش بگیرد.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۲:۰۱

«ماریا زاخارووا» گفت: همزمان با اینکه لفاظی‌ها و آموزش نیروهای ناتو بخشی از «جنگ ترکیبی ناتو علیه روسیه» است، این کشور تمام مانورها و رزمایش‌های این ائتلاف تحت رهبری آمریکا را از نزدیک رصد می‌کند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: «بازی‌های جنگی ناتو دقیقا با هدف طراحی سناریوهایی برای رویارویی با روسیه ایجاد می‌شود.»

خبرگزاری تاس به نقل از این دیپلمات روسی نوشت: «طرف روسی تمام مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کند و لفاظی‌ها و آموزش نیروهای این ائتلاف بخشی از جنگ ترکیبی است که غرب جمعی علیه کشور ما به راه انداخته است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «ما حواسمان به تعدادی از بیانیه‌های افسران ارشد ناتو به خصوص دریادار تیم هنری است که گفته بود هدف رزمایش پاسخ نوردیک در شمال اروپا ارسال پیامی به روسیه درباره عزم ناتو جهت دفاع از سرزمین‌هایش است.»

زاخارووا در پایان تاکید کرد: «ناتو به دنبال اعمال فشار علیه روسیه، کشاندن آن به مسابقه تسلیحاتی، محدود کردن توانایی‌های رزمی آن و وادار کردنش به کنار گذاشتن اهداف عملیات نظامی ویژه است. آنها شکست خواهند خورد. ما به اندازه کافی توانایی داریم تا از امنیت روسیه اطمینان حاصل و از منافع آن در هر حوزه محافظت کنیم.»

واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین
۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۰:۵۱

کارآفرین آمریکایی در واکنش به اظهار امیدواری واشنگتن نسبت به پیروزی اوکراین بر روسیه، در پیامی کنایه‌آمیز از کاخ سفید خواست پیروزی را تعریف کند.

«ایلان ماسک» میلیاردر آمریکایی در واکنش به ادعای کاخ سفید مبنی بر اینکه اوکراین می‌تواند در جنگ پیروز شود، از واشنگتن خواست «پیروزی» را تعریف کند.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه گفت: «مقامات آمریکایی بر این باورند که اوکراین در نهایت می‌تواند در این جنگ پیروز شود. اوکراین عزم پیروزی در این جنگ را دارد و ما هم برای دستیابی به این هدف از آن حمایت خواهیم کرد.»

در همین رابطه ایلان ماسک در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «پیروزی چه شکلی است؟»

این کارآفرین آمریکایی از آغاز جنگ اوکراین نسبت به امیدواری‌های واشنگتن به عملکرد کی‌یف تردید داشته است؛ از جمله به طرح صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که اوکراین در آن خواستار پس‌گرفتن تمامی مناطقی شده که روسیه از آغاز جنگ تحت کنترل خود درآورده است.

اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۰:۴۵

۱۰ خلبان اوکراینی که اکثر آنها هرگز پرواز نکرده‌اند، برای گذراندن دوره‌های آموزشی جامع مطابق با استانداردهای نیروی هوایی وارد فرانسه شده‌اند.

 این آموزش در پایگاهی در جنوب غرب فرانسه برگزار می‌شود و مقامات فرانسوی به دلایل امنیتی اطلاعاتی در مورد مکان خلبانان اوکراینی فاش نکردند.

به نقل از لیبراسیون، بااین‌حال، آنها که بین ۲۱ تا ۲۳ سال سن دارند، باید بعد از کریسمس سکان جنگنده اف-۱۶ آمریکایی را در دست بگیرند.

قبل از عزیمت به فرانسه، خلبانان اوکراینی سه ماه را در بریتانیا گذراندند و زبان انگلیسی را آموختند، زبانی که خلبانان ناتو از آن استفاده می‌کنند.

در مجموع، خلبانان اوکراینی دوره ۸۰ ساعت پرواز و ۵۰ جلسه شبیه‌سازی را خواهند گذراند. این آموزش سریع نصف طول دوره نیروی هوایی فرانسه است، اما کی‌یف چاره‌ای ندارد زیرا نیروی هوایی این کشور از آغاز جنگ تمام‌عیار روسیه آسیب‌دیده است و نیاز به بازسازی فوری دارد.

انتظار می‌رود اف-۱۶های آمریکایی در تابستان امسال وارد اوکراین شود. پس از اتمام دوره آموزشی خود در فرانسه، خلبانان اوکراینی، بعد از یک دوره سازگاری چهار ماهه در رومانی، از این جنگنده‌ها استفاده خواهند کرد.

سه جنگنده دیگر اف-۱۶ از هلند اخیرا به مرکز آموزشی اروپا در نزدیکی شهر فاتستی رومانی وارد شده‌اند. در حال حاضر هشت فروند اف-۱۶ در این پایگاه وجود دارد که ۳۲ فروند دیگر از نروژ وارد این پایگاه می‌شود.

ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۰:۴۲

 «ولودمیر اولنیک» نماینده پیشین پارلمان اوکراین، کمبود سرباز را مهمترین چالش پیش‌روی کشورش در مسیر جنگ با روسیه دانست و گفت که ارائه مهمات به کی‌یف از سوی غرب نمی‌تواند این وضعیت را جبران کند.

 این سیاستمدار اوکراینی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: ارائه تسلیحات جدید از سوی آمریکا نمی تواند کمبود و فرسودگی شدید نیروی انسانی را در اوکراین جبران کند.

رسانه‌های غربی نیز اذعان دارند که اگرچه کمبود مهمات تا حدودی با کمک های خارجی کاهش یافته، اما فقدان نیروی لازم در ارتش اوکراین همچنان موضوع اصلی است.

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، از آغاز جنگ در اوکراین نزدیک به ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی جان خود را از دست داده اند.

نشریه آمریکایی پولیتیکو در ماه مارس (اسفند) یکی از دشوارترین چالش های پیش روی اوکراین را در جنگ جاری با روسیه، طفره رفتن و فرار مردان جوان برای اعزام به جبهه ها دانست.

اولینیک در بخشی دیگر از مصاحبه خود با اسپوتنیک خاطرنشان کرد: بسیاری از فرماندهان [اوکراینی] از کمبود ۳۰ تا ۴۰ درصدی نیروی انسانی شکایت دارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار مرد در رده سنی ورود به جنگ فراری هستند و حاضر به حضور در جبهه ها نیستند.

اولینیک ادامه داد: با توجه به پیشروی مداوم روسیه، اوکراین باید به سرعت ۲۰۰ هزار نیرو را بسیج کند که این امر غیرممکن است.

وی به قانونی که به تازگی از سوی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای بسیج نیرو و جبران کاهش سرباز به امضا رسیده است، اشاره کرد و گفت: این امر هم بعید است وضعیت را بهبود بخشد.

این قانونگذار سابق به یک مورد دستگیری گزارش شده اشاره کرد که براساس آن یک جوان ۲۰ ساله به موجب قانون جدید دولت زلنسکی به زور به جبهه جنگ فرستاده شده است.

بخش ثبت نام ارتش اوکراین نیز تائید کرده است که براساس قانون زلنسکی در صورت مقاومت این سرباز جوان برای اعزام به جبهه ها، ممکن است اعدام شود.

اولینیک در پایان گفت: «این یک سقوط است، یک بن بست است. مردم نمی خواهند از منافع آمریکایی ها و تیم زلنسکی محافظت کنند».

فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت بدتر می‌شود
۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۰:۴۲

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین امروز ـ شنبه ـ اذعان کرد وضعیت میدان نبرد برای نیروهای اوکراینی همچنان «رو به خامت است و بدتر هم می‌شود.»

 اوکراین مدتهاست در میدان نبرد با کمبود نیرو و تجهیزات دست‌وپنجه نرم می‌کند و برخی از مقامات و رسانه‌های غربی طی روزهای اخیر اذعان کرده‌اند که بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین چندان نمی‌تواند جریان جنگ را به نفع این کشورر جنگ‌زده اروپایی تغییر دهد.

خبرگزاری تاس به نقل از «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین نوشت: «وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود.»

این مقام اوکراینی این اظهارات را خطاب به متحدان غربی طی جلسه‌ گروه تماس دفاع اوکراین عنوان کرد.

او در پیام‌رسان تلگرامش نوشت: «من اعضای این ائتلاف را نسبت به وضعیت وخیم میدان نبرد که در حال بدتر شدن است، آگاه کردم.»

این اولین بار نیست که الکساندر سیرسکی نسبت به اوضاع وخیم اوکراین هشدار می‌دهد. وی پیش از این گفته بود که وضعیت جبهه شرقی «به طرز چشمگیری دشوار و بدتر شده است.»

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

وزیر انرژی اوکراین مدعی شد، روسیه امروز شنبه به تاسیسات انرژی این کشور در سه منطقه حمله کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشت: جرمن گالوشچنکو (German Galushchenko) وزیر انرژی اوکراین، در پیام رسان تلگرام نوشت: در حمله روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین در این سه منطقه، خساراتی به تجهیزات وارد و دست کم یکی از کارگران انرژی زخمی شده است.

گالوشچنکو در این پیام افزود: حملات روسیه منطقه دنیپروپتروفسک (Dnipropetrovsk) در مرکز اوکراین و مناطق لویو (Lviv) و ایوانوفرانکیفسک (Ivano-Frankivsk) در غرب این کشور را هدف قرار داده است.

آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور یک بسته کمک جدید به ارزش ۶ میلیارد دلار را به اوکراین اختصاص داده است.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی نیوز، روز جمعه لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این بزرگ ترین بسته کمک امنیتی آمریکا تاکنون است که صرف خرید سامانه های تسلیحاتی جدید برای اوکراین خواهد شد و شامل خرید موشک های پاتریوت بیشتری خواهد بود که کی یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به شهرهای این کشور به آن نیاز دارد.

آستین گفت: این بسته شامل سامانه های مهم رهگیری برای سامانه های دفاع هوایی NASAMS و پاتریوت اوکراین، سامانه های ضد پهپادی بیشتر و تجهیزات پشتیبانی، مقادیر هنگفتی مهمات توپخانه، مهمات تسلیحات هوا به زمین و تجهیزات پشتیبانی و نگهداری خواهد بود.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۱
الان آی پی کانادا میگه با این ۶ میلیارد دلار دیگه همه چی حله و اوکراین برندست !
من خودم طرفدار اوکراینم ولی با این میلیارد دلارا هیچی درست نمیشه جنگ هزینه بر تر از این حرفاست ، این کمک ها فقط واسه اینه که روسیه جلوتر نیاد .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
حتی یک کامتت از ای پی فلان بیاوربد که گفته باشد هدف کمک به اکراین پیروزی اوکراین هست! تمام هدف این کمکها اطمینان از ادامه جنگ و فریایشی شدن ان برای سالهایت و پیروز اصلی امریکا و انگلیس و چین و حتی پوتین و شرکا و بازنده اصلی ملتهای روسیه و اکراین است
نه روسیه نه آمریکا
امید و توکل و ایمان من فقط به خداست

لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
حرف درست همینه روسیه اوکراین وآمریکا به ما ربطی ندارن همشون مثل هم هستن نه روسیه دوست ایرانه ونه اوکراین
روسیه تمام تجهیزاتش که از زمان شوروی بود رو از دست داده در این جنگ . مخصوصا تانک هاش ، تو همین سه سال روسیه تقریبا ۳۰۰۰ تا تانک از دست داده در جبهه های جنگ . هواپیماهای زیادی رو هم از دست داد که آمار دقیقش رو ندارم . جایگزین کردن این تجهیزات خیلی زمان بر و هزینه بر هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
روسیه حدود ۷۰۰۰۰ تانک داره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
هفتاد هزار؟ا
داداش صحبت تانک جنگیه نه موتور گازی!!ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
چه اطلاعات دقیقی یکی میگه هفتاد هزار یکی میگه اکثرا را از دست داده فکر کنم خود ارتش روسیه اینقدر اطلاعات نداره
اف16 های بروز رسانی شده برسه می‌تونه ناوگان هوایی روسیه رو قلع و قمع کنه
جنگنده های آمریکایی از جنگنده های روسی سرتر و بهترند
همانند زمان جنگ 8 ساله ایران و عراق که f14 ها توانستن آهن قراضه های حلبی صدام را نابود و منهدم کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
کسانی که میگن تجهیزات روسها بهتر هست احتمالا انتظار دارند پراید از بنز ۲۰۲۴ تندتر برود
پوتینی ها همش میگن اکراین ویران شد! البته که ویران شد! مگر وقتی صدام به ایران حمله کرد خرمشهر خونین شهر نشد؟ پس کشورها و ملتها چه کنند؟ حتما پوتینی ها میگن مثل فتحعلیشاه قاجار یا سلطان حسین صفوی برای اینکه جنگ نشه و نصف ایران را قباله تزار روسیه و سلطان محمود افغان کردند ذلنسکی هم باید کشورش را به اسم پوتین بزند! جنگ هرگز و هرگز خوب نیست. ولی وقتی مورد حمله قرار میگیری انتخاب دیگری وجود دارد؟ خوب. با صدام هم نمی چنگیدیم دیگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
احسنت متن بسیار زیبایی نوشتی دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
سرسپردگی حکام اکراین به آمریکا باعث ویرانیش شد فرقش اینه
به امید نابودی آمریکا و روسیه بدست هم
همانند شوروی و آلمان نازی
بله. ظاهرا اکراین در دفاع از خاکش ویران شد. ولی مگر کره جنوبی در حمله مشترک کره شمالی و چین مائو ویران نشد؟ کره جنوبی فقیر ترین و عقب افتاده ترین قسمت کره در زمان جنگ کره بود. بدلیل معادن زیاد در کره شمالی تمام صنعت و اقتصاد کره در بخش شمالی بود. بعد از جنگ کره جنوبی یک ویرانکده سرتاسری با قحطی بود. ولی مهم این هست که توانستند اول خاک خود را حفظ کنند و از 1965 با کره شمالی از نظر صنعت و اقتصاد برابر شدند و حالا هم که دیگر نیازی به گفتن ندارد.
اولینیک در پایان گفت: «این یک سقوط است، یک بن بست است. مردم نمی خواهند از منافع آمریکایی ها و تیم زلنسکی محافظت کنند».
مرگ بر حامی روس
آمریکایی ها دیوانه وار با ارسال سلاح مردم اکراین را به کشتن می دهند و اکراین را بدهکار و تا صد سال به عقب برده اند با همکاری نوکرشان زلنسکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
لعنت به آمریکا و ر وسیه دوکشور خود کامه
روسیه یا شوروی سابق ، تو هیچ جنگی با جنگیدن پیروز نشده
اگر ناپلئون و یا هیتلر هم شکست خوردند ، از سرمای اونجا بود نه از دلاوری و شجاعت روس ها . ده سال تو افغانستان تو گل گیر کرد ، آخرش هم دست از پا درازتر برگشت . الآنم با همه جنایاتش تو اوکراین باز هم تو گل گیر کرده و دنبال راه فرار می گرده . یکی از راه های فرارش هم به آشوب کشیدن خاورمیانه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
اینها که فرمودی به آمریکا بیشتر جوره
یک سوال، اگر سربازها به جنگ روسیه یروند کشته می شوند، اگر نروند اعدام میشوند. به نظر شما راه چاره چیست؟
احتمالا با من همنظرید. به زودی علیه دشمن داخلی قیام و کودتا میشود و اوکراین به دامان مادر بر می گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
در هر کشوری جنگ بشه سربازان آن کشور میرندجنگ عده ای داوطلب وعده ای اجباری اعزام میشند
من اطمینان دارم جناب زلنسکی از مهره های دست نشانده آمریکا هستند،ایشان به خاطر مطامع اربابش میهن خود را به زمینی سوخته تبدیل کرد و به طور حتم در آینده با انتشار اسناد طبقه بندی شده خیانت او آشکار می شود،یک نکته را هم به دوستان یادآوری کنم،در این جنگ اوکراینی های ارتدوکس برای رژیم های غربی حکم گوشت دم توپ را دارند وگرنه در 2022چرا فنلاند و سوئد پروتستان را جلو نیانداختند که عضو ناتو شده و با خطر حمله روسیه مواجه گردند؟ بنابراین وقتی آنها ( مجموعه غرب) چنین نگاهی به پسرعموی خود( اوکراین) دارند دیگر وای به حال ما مردم خاور میانه.
کسی میدونه این غرب زده ها چرا هیچ وقت برای اختلاس و بی عدالتی و ... اعتراض و آشوب نمیکنن و فقط برای مسائل جنسی جنگ داخلی راه میندازن؟ سال ۸۸ هم همینجوری شد آخه واسه دیسکو کشورو آتیش زدن اما مسائل دیگه سابقه نداشته اینجوری کنن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
خدا وکیلی خییییییلی پرتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
حقیقت محض
خداوندا دشمنان اسلام را با همدیگر درگیر بفرما
زلنسکی اگر بتونه چند ماه دیگر مقاومت کنه قطعا پوتین امسال ژانویه را نخواهد دید به تاریخ میپیونده .
آمریکاوروسیه باهماهنگی یکدیگر زرادخانه اتمی اکراین را ازش گرفتندسپس اکراین را که ازکشورهای تازه استقلال یافته روسیه بودویکی ازکشورهایی باتوان صنعتی بالاوجای پیشرفت خیلی سریع درهمه عرصه را داشت به کشوری بازیرساخت های نابودشده و ورشکسته تبدیل کردندکه درآینده جایی برای اظهاروجود لااقل تا۲۰۰سال رانداشته باشد.قابل توجه مسئولان ایران که نبایدبه هیچ کشوری اعتمادکامل کنند
این کمک ها به کی آف فقط بخش ناچیزی از آن صرف جنگ خواهد شد وبقیه اختلاس میشود وکمک های تسلیحاتی : بخش اعظمی از این تسلیحات به صورت قاچاق به دلالان و کشورهای دیگر فروخته خواهد شد. نتیجه: اعتلاف اروپا وامریکا مالک پسمانده خاک اکراین خواهند شد . و در برهه آیی از زمان زلنسکی ترور میشود : پسمانده اکراین با همان نام اکراین خواهد ماند ولی عزل و روی کار آوردن به عهده اعتلاف خواهد بد
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی