بازدید 33186
شانزدهمین ‌‌افطار‌‌ با «تابناک»، بازنشر؛

فیلم: این عالم ظرف عمل و عکس‌العمل است

اسماءالحسنی، اذان با صدای استاد فاطمی، دعای روز شانزدهم، سخنان حجت‌الاسلام زائری را خواهید شنید. نوای حسبی ربی را با صدای سامی یوسف می‌شنوید و در پایان نیز با سوز صدای دکتر شریعی با هم دعا می‌کنیم.
کد خبر: ۴۱۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳ 03 July 2015
مغرب شانزدهم رمضان ۱۴۳۵ هجری قمری پیش آمد و این ماه پربرکت به نیمه رسید و می‌توان آثار روزه را در جسم و روح روزه‌داران واقعی احساس کرد که انوار الهی وجودشان را درنوردیده است.

رسول اللَّه(ص) فرموده‌اند: «رمضان، ماهى است كه اولش رحمت، وسطش آمرزش و پایانش رهایى از آتش جهنم است‌». ایشان در جای دیگری نیز تأکید دارند: «سه چیز از روح خداست: شب زنده‌دارى با نماز، جویاى حال برادران و روزه گرفتن‌».

همچون مغرب‌های پیشین، نخست اسماءالله‌الحسنی را خواهید شنید و در ادامه نوای ربنا را می‌شنوید. سپس به روال هر غروب، اشاره‌ای داریم به یکی از مشاغل سخت که در این ماه مبارک و روزهای پرحرارت نیز فعالیت‌هایشان ادامه دارد. آشپزها در این ماه، روزهای دشوارتری می‌گذرانند و در طول روز کنار حرارت، برای روزه‌داران غذا می‌پزند و از این جهت باید به این عزیزان خسته نباشید گفت.

پس از این تصاویر، نوای روح‌بخش اذان را با صدای استاد فاطمی خواهید شنید. ‌سپس دعای روزهای ماه مبارک رمضان و به ویژه دعای روز شانزدهم مبارک ‌تقدیمتان می‌شود.

فیلم: این عالم ظرف عمل و عکس العمل است

در دعای روز شانزدهم می‌خوانیم: «اللهمّ وَفّقْنی فیهِ لِموافَقَةِ الأبْرارِ وجَنّبْنی فیهِ مُرافَقَةِ الأشْرارِ وأوِنی فیهِ بِرَحْمَتِكَ الى دارِ القَرارِبالهِیّتَكِ یا إلَهَ العالَمین.»؛ خدایا توفیقم ده در آن به سازش كردن نیكان و دورم دار در آن از رفاقت بدان و جایم ده در آن با مهرت به سوى خانه آرامش به خدایى خودت اى معبـود جهانیان.

سپس سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین زائری را که برای روزهای مبارک رمضان و اختصاصی برای مخاطبان «تابناک» در نظر گرفته شده، خواهید شنید. این برجسته در سخنان روز شانزدهم به نتیجه اعمال اشاره ‌و تأکید می‌‌کند، اگر گناه بزرگی کرده بودی و خواستی برطرف شود، غمی از دل کسی بردار و بیچاره‌ای را سامان ده تا خدا بار غم از دوشت بردارد. این عالم ظرف عمل و عکس العمل است.

شنیدن این گفتارهای کوتاه را از دست ندهید.

در ادامه، نوای حسبی ربی را با صدای سامی یوسف می‌شنوید و در پایان نیز با سوز صدای دکتر شریعتی با هم دعا می‌کنیم. در این لحظات ما را نیز در دعایتان شریک کنید.

مجموعه برنامه‌ای که تماشا می کنید، برنامه سال پیشین تابناک برای ایام ماه مبارک رمضان است که به درخواست مخاطبین «تابناک» در رمضان امسال بازنشر می‌شود.


تعداد بازدید : 25
دانلود با کیفیت پایین
دانلود با کیفیت بالا
دانلود فایل صوتی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی