بازدید 34253
۳
سیزدهمین ‌‌افطار‌‌ با «تابناک»، بازنشر؛

فیلم: خودپسندی با انسان چه می‌کند؟

دعای روزهای ماه مبارک رمضان و به ویژه دعای روز سیزدهم ماه مبارک ‌تقدیمتان می‌شود.‌ حجت‌الاسلام و المسلمین زائری درباره خودپسندی و عوارض این صفت برای هر انسانی به ویژه یک مؤمن واقعی، سخنان کوتاهی ‌بیان می‌کند‌. برای اندکی آرامش بیشتر، نوای سامی یوسف را خواهید شنید، سپس با لحن صدای مرحوم کافی همراه می‌شویم و دعا می‌کنیم‌.
کد خبر: ۴۱۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳ 30 June 2015
سیزدهمین غروب‌ رمضان 1436 هجری قمری فرا رسید و بدین شکل نیمه ماه برای مومنین مجسم شد تا بتوان آثار روزه را در جسم و روح روزه‌داران واقعی احساس کرد و انوار الهی وجودمان را درنوردیده باشد.

پیامیبر (ص) فرمود: «سه چیز از روح خداست: شب زنده دارى با نماز، جویاى حال برادران و روزه گرفتن» و همچنین در جایی دیگر تأکید فرموده‌اند: «اى جوانان سالم ازدواج کنید که آن به چشم‏پوشى از نامحرمان و حفظ آبرو بهتر است و هر کس نتوانست ازدواج کند روزه بگیرد که به کنترل غریزه جنسى بهتر است‌».

همچون مغرب‌های پیشین، نخست اسماءالله‌الحسنی را خواهید شنید و در ادامه نوای ربنا را می‌شنوید. به روال هر غروب، اشاره‌ای داریم به یکی از مشاغل سخت که در این ماه مبارک و روزهای پرحرارت نیز فعالیت‌هایشان ادامه دارد. کارگران ساختمانی، بنا‌ها و دیگر فعالان در این بخش، از مشاغلی هستند که شغل سختشان در این ماه طاقتی دوچندان می‌خواهد و برای همین، باید به ‌این عزیزان خسته نباشید و خداقوت گفت.

پس از این تصاویر، نوای روح‌بخش اذان را با صدای محمدغفاری خواهید شنید. ‌سپس دعای روزهای ماه مبارک رمضان و به ویژه دعای روز سیزدهم ماه مبارک ‌تقدیمتان می‌شود.

فیلم: خوپسندی با انسان چه می‌کند؟

در دعای روز سیزدهم رمضان می‌خوانیم: «اللهمّ طَهّرنی فیهِ من الدَنَسِ والأقْذارِ وصَبّرنی فیهِ على كائِناتِ الأقْدارِ ووَفّقْنی فیهِ للتّقى وصُحْبةِ الأبْرارِ بِعَوْنِكَ یا قُرّةَ عیْنِ المَساكین»؛ خدایا پاكیزه‌ام كن در این روز از چرك و كثافت و شكیبایی‌ام ده در آن به آنچه مقدر است شدنى‌ها و توفیقم ده در آن براى تقوى و هم نشینى با نیكان به یاری‌ات اى روشنى چشم مستمندان.

سپس سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین زائری را که برای روزهای مبارک رمضان و اختصاصی برای مخاطبان «تابناک» در نظر گرفته شده، خواهید شنید. این خطیب برجسته در روز سیزدهم سخنان کوتاهی درباره خودپسندی و عوارض این صفت برای هر انسانی به ویژه یک مؤمن واقعی بیان می‌کند.

شنیدن این گفتارهای کوتاه را از دست ندهید.

در ادامه، برای اندکی آرامش بیشتر نوای سامی یوسف را خواهید شنید و در پایان نیز با لحن صدای مرحوم کافی همراه می‌شویم و دعا می‌کنیم. در این لحظات ما را نیز در دعایتان شریک کنید.

مجموعه برنامه‌ای که تماشا می کنید، برنامه سال پیشین تابناک برای ایام ماه مبارک رمضان است که به درخواست مخاطبین «تابناک» در رمضان امسال بازنشر می‌شود.

تعداد بازدید : 29
دانلود با کیفیت پایین
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
تابناک چرا فیلم رو نمیشه جلو کشید و باید منتظر مونده خودش تا اخر بره بعد بشه کشید.

این ضعف بزرگ فنی است.

بهتره از یک پلیر خوب استفاده کنید.
یک مومن واقعی که خودپسند نمیشه ؛ مغلطه بود
کار در پالایشگاه ها و نیروگاه ها و سکوها نفتی را فراموش کردید
کار در حرارت طاقت فرسای کوره ها و دیگ های بخار در این روز ها کم کاری نیست
من تجربه آن را داشته ام.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست