بازدید 19318
بیست‌و‌هفتمین ‌‌افطار‌‌ با «تابناک»؛

فیلم: ساده‌ترین چیزها که ما را شبیه خوبان می‌کند

نخست اسماءالله‌الحسنی را خواهید شنید و در ادامه، نوای ربنا را می‌شنوید.‌ نوای روح‌بخش اذان را با صدای حسین خانچی، ‌دعای روزهای ماه مبارک رمضان و به ویژه دعای روز بیست و هفتم مبارک را می‌شنوید. سپس سخنان حجت‌الاسلام زائری را خواهیم شنید و در ادامه، نوای محسن چاووشی برای مردم مظلوم غزه را خواهید شنید.
کد خبر: ۴۱۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶ 25 July 2014
بیست و هفتمین غروب رمضان ۱۴۳۵ هجری قمری فرارسید تا در لحظات عرفانی‌ واپسین روزهای ماه خدا با قلب‌هایی که پس از روزهای طولانی روزه‌داری زیر آفتاب مردافکن گذشته و جهاداکبری با نفس برای ماندن بر سر پیمان صورت پذیرفته، در کنار سفره الهی لبخند بر لب داشته باشیم.

حضرت محمد (ص) فرمود: «خواب روزه‌دار عبادت است، سكوتش تسبیح، عملش قبول شده و دعایش پذیرفته است‌» و امام صادق (ع) فرمود: «هر مؤمن روزه‌‌دار هنگام سحر و افطارش سوره قدر را بخواند، همانند كسى است كه در فاصله این دو وقت در راه خدا ‌خونش ریخته شده است‌».

همچون مغرب‌های پیشین، نخست اسماءالله‌الحسنی ‌و در ادامه، نوای ربنا را می‌شنوید. سپس به روال هر غروب، به یکی از مشاغلی اشاره‌ داریم که در این ماه عزیز نیز همچون دیگر ماه‌ها به کار خود ادامه می‌‌دهند.

فیلم: ساده‌ترین چیزها که ما را شبیه خوبان می‌کند

کیوسک‌های روزنامه فروشی و روزنامه فروشان ‌در سطح معابر و چهارراه‌ها بعضاً حتی در روزهای جمعه نیز تعطیل نیستند و از نخستین ساعات روز تا ساعاتی پس از بامداد مشغولند و درآمد چندان بالایی نیز ندارند. این قشر بخشی از گردونه فرهنگی کشور هستند که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. در غروب بیست و هفتم این ماه عزیز با تقدیم تصاویری کوتاه، به ایشان خسته نباشیم می‌گوییم.

پس از این تصاویر، نوای روح‌بخش اذان را با صدای حسین خانچی خواهید شنید. ‌سپس دعای روزهای ماه مبارک رمضان و دعای روز بیست و هفتم مبارک ‌تقدیمتان می‌شود.

در دعای روز بیست و هفتم می‌خوانیم: «اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ القَدْرِ وصَیّرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الى الیُسْرِ واقْبَلْ مَعاذیری وحُطّ عنّی الذّنب والوِزْرِ یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین.»؛ «خدایا روزى كن مرا در آن فضیلت شب قدر را و بگردان در آن كارهاى مرا از سختى به آسانى و بپذیر عذرهایم و بریز از من گناه و بار گران را اى مهربان به بندگان شایسته خویش».

سپس سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین زائری را که برای روزهای مبارک رمضان و اختصاصی برای مخاطبان «تابناک» در نظر گرفته شده، خواهید شنید. این خطیب برجسته درباره ساده‌ترین چیزهایی که ما را شبیه خوبان می‌کند، سخن می‌گوید و کلیدهای مهمی را پیش رویمان قرار می‌دهد به این امید که شبیه خوبان شویم.

شنیدن این گفتارهای کوتاه را از دست ندهید.

در ادامه‌ در بخش نوای دل، نوای محسن چاووشی برای مردم مظلوم غزه را می‌شنویم و در پایان نیز با هم دعا خواهیم کرد. در این لحظات ما را از دعایتان از یاد مبرید.

دانلود با کیفیت پایین
دانلود با کیفیت بالا
دانلود فایل صوتی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها