بازدید 22394
بیست‌و‌چهارمین ‌‌افطار‌‌ با «تابناک»؛

فیلم: چگونه با روزمرگی از خدا فاصله می‌گیریم؟

هم‌اکنون اسماءالله‌الحسنی، نوای ربنا، نوای روح‌بخش اذان، دعای روزهای ماه مبارک رمضان، صدای آهنگین موسیقی محلی آذربایجان و سخنان حجت‌الاسلام زائری برای روزهای مبارک را می‌بینید و می‌شنوید.
کد خبر: ۴۱۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵ 22 July 2014
بیست و چهارمین غروب رمضان ۱۴۳۵ هجری قمری فرارسید تا در این لحظات عرفانی‌ با قلب‌هایی که پس از روزهای طولانی روزه‌داری زیر آفتاب مردافکن گذشته و جهاداکبری با نفس برای ماندن بر سر پیمان صورت پذیرفته، در کنار سفره الهی لبخند بر لب داشته باشیم.

پیامبر اسلام (ص) فرمود: «درهاى آسمان در نخستین شب ماه رمضان گشوده می‌‏شود و تا آخرین شب بسته نمى‏‌شود‌»؛ این حدیث بدان معناست که هنوز فرصت بندگی مخلصانه در درگاه پروردگار فراهم ‌و درهای ملکوت همچنان گشوده است و می‌توان از این فرصت بهره وافری برد.
 
همچون مغرب‌های پیشین، نخست اسماءالله‌الحسنی را خواهید شنید و در ادامه، نوای ربنا را با صدای سیدعلیرضا موسوی می‌شنوید. سپس به روال هر غروب، به یکی از مشاغلی اشاره‌ داریم که در این روزهای گرم نیز همچون دیگر استمرار دارد.

جوشکارها و مشخصاً جوشکارهای ساختمان که زیر آفتاب سوزان و بر روی اسکلت اولیه ساختمان‌ها میان زمین و آسمان به کار مشغولند، علاوه بر خطراتی که پذیرایش هستند، با گرمای هوا نیز به بدترین شکل ممکن روبه‌رویند‌ و طبیعتاً خبری حتی از یک سایه کوچک نیز نیست که در آن پناه گیرند، چه رسد به نسیمی.

به این دشواری‌ها، آثار جرقه‌های جوشکاری ‌روی سلامت جوشکارها کمتر دیده می‌شود و بیشتر این عزیزان در هر ماه، شب‌هایی را تجربه می‌کنند که چشم‌هایشان ملتهب شده و تا سحر اشک از آنها جاری است و این صحنه‌ها برای خانواده یک جوشکار همیشه پیش چشم است.از همینجا به همه ‌این عزیزان در واپسین روزهای ‌ماه مبارک رمضان خسته نباشید می‌گوییم.

فیلم: چگونه با روزمرگی از خدا فاصله می‌گیریم؟

پس از این تصاویر، نوای روح‌بخش اذان را با صدای سیدعباس میرداماد خواهید شنید. ‌سپس دعای روزهای ماه مبارک رمضان و به ویژه دعای روز بیست و چهارم مبارک ‌تقدیمتان می‌شود.

در دعای روز بیست و چهارم می‌خوانیم: «اللهمّ إنّي أسْألُكَ فيه ما يُرْضيكَ وأعوذُ بِكَ ممّا يؤذيك وأسألُكَ التّوفيقَ فيهِ لأنْ أطيعَكَ ولا أعْصيكَ يا جَوادَ السّائلين.»؛ «خدايا من از تو مي‌خواهم در آن آنچه تو را خوشنود كند و پناه مى برم به تو از آنچه تو را بيازارد و از تو خواهم توفيق در آن براى اينكه فرمانت برم و نافرمانى تو ننمايم اى بخشنده سائلان‌».

سپس سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین زائری را که برای روزهای مبارک رمضان و اختصاصی برای مخاطبان «تابناک» در نظر گرفته شده، خواهید شنید. این خطیب برجسته در این باره نکاتی ‌بیان می‌کند که چگونه با روزمرگی از خدا فاصله می‌گیریم؟

گفتاری کوتاه که در این شعر خلاصه شده است؛

افسوس که آنچه برده‌ام باختنی است
بشنـاخته‌ها تمـام نشناختنـی است
بـرداشته‌ام هر آنچـه باید بگذاشـت
بگذاشته‌ام هر آنچه برداشتنی است

شنیدن این گفتارهای کوتاه را از دست ندهید.

در ادامه‌ در بخش نوای دل، صدای آهنگین موسیقی محلی آذربایجان را می‌شنویم و در پایان نیز با نوای مرحوم دکتر شریعی با هم دعا خواهیم کرد. در این لحظات ما را از دعایتان از یاد مبرید.

دانلود با کیفیت پایین
دانلود با کیفیت بالا
دانلود فایل صوتی
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل