بازدید 42957
هجدهمین ‌‌افطار‌‌ با «تابناک»، بازنشر؛

فیلم: آن کس که میانه رو نیست، جاهل است

در آستانه نخستین شب از لیالی قدر، مردم روزه دار در درگاه خداوند متعال برای رقم خوردن سرنوشت نیک در یک سال پیش رویشان دعا کنند. علی (ع) فرمود: «فاطمه(س) نمى‏ گذاشت كسى از اهل خانه در شبهاى قدر به خواب رود. به آنان غذاى كم مى ‏داد و از روز قبل براى احیاى شب قدر آماده مى‏ شد و مى ‏فرمود: محروم كسى است كه از بركات این شب محروم باشد.»
کد خبر: ۴۱۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴ 05 July 2015
هجدهمین غروب رمضان 1436  هجری قمری فرارسید تا در آستانه شب ضربت خوردن مولا علی (ع) و نخستین شب از لیالی قدر، مردم روزه دار در درگاه خداوند متعال برای رقم خوردن سرنوشت نیک در یک سال پیش رویشان دعا کنند.

حضرت على(ع) فرمود: «فاطمه(س) نمى‏ گذاشت كسى از اهل خانه در شبهاى قدر به خواب رود. به آنان غذاى كم مى ‏داد و از روز قبل براى احیاى شب قدر آماده مى‏ شد و مى ‏فرمود: محروم كسى است كه از بركات این شب محروم باشد.» و امام صادق (ع) فرمود: «مادرم فاطمه(س) همواره دو ركعت نماز را مى‏خواند كه جبرئیل به او آموخته بود، در ركعت اول آن پس از حمد صد بار سوره قدر و در ركعت دوم پس از حمد، صد بار سوره توحید را مى‏خوانى، و پس از سلام نماز تسبیحات حضرتش را نیز مى ‏گویى.»

همچون مغرب‌های پیشین، نخست اسماءالله‌الحسنی را خواهید شنید و در ادامه نوای ربنا را می‌شنوید. سپس به روال هر غروب، به یکی از مشاغلی اشاره‌ای داریم که فعالیت‌هایشان در این روزهای گرم نیز همچون گذشته استمرار دارد. خیاط‌ها جزو اقشار زحمت کش هستند که در این ماه نیز به فعالیت‌هایشان ادامه می‌دهند و شغل چندان ساده‌ای نیز ندارند. به ایشان خسته نباشید می‌گوییم.

فیلم: آن کس که میانه رو نیست، جاهل است

پس از این تصاویر، نوای روح‌بخش اذان را با صدای تاج اصفهانی خواهید شنید. ‌سپس دعای روزهای ماه مبارک رمضان و به ویژه دعای روز هجدهم مبارک ‌تقدیمتان می‌شود.

در دعای روز هجدهم می‌خوانیم: «اللهمّ نَبّهْنی فیهِ لِبَرَكاتِ أسْحارِهِ ونوّرْ فیهِ قلبی بِضِیاءِ أنْوارِهِ وخُذْ بِكُلّ أعْضائی الى اتّباعِ آثارِهِ بِنورِكَ یا مُنَوّرَ قُلوبِ العارفین.»؛خدایا آگاهم نما در آن براى بركات سحرهایش و روشن كن در آن دلم را به پرتو انوارش و بكار به همه اعضایم به پیروى آثارش به نور خودت اى روشنى بخش دلهاى حق شناسان.

سپس سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین زائری را که برای روزهای مبارک رمضان و اختصاصی برای مخاطبان «تابناک» در نظر گرفته شده، خواهید شنید. این خطیب برجسته امروز به مبحث اخلاقی میانه روی اشاره‌ای داشته است و با ذکر حدیثی از معصوم که در آن تاکید شده «آن کس که میانه رو نیست، جاهل است»، درباره عوارض افراط و تفریط نکات مهمی را یادآوری کرده‌ است.

شنیدن این گفتارهای کوتاه را از دست ندهید.

در ادامه، نوای دل را می‌شنوید و در پایان نیز با نوای شهید رحمانی و یاد همه رزمندگان دوران دفاع مقدس با هم دعا می‌کنیم. در این لحظات و همچنین در دعای نیم شبتان در این ایام ما را نیز در دعایتان شریک کنید.

مجموعه برنامه‌ای که تماشا می کنید، برنامه سال پیشین تابناک برای ایام ماه مبارک رمضان است که به درخواست مخاطبین «تابناک» در رمضان امسال بازنشر می‌شود.

تعداد بازدید : 64
دانلود با کیفیت پایین
دانلود با کیفیت بالا
دانلود فایل صوتی
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر