بازدید 136712
۵
ششمین ‌‌افطار‌‌ با «تابناک»، بازنشر؛

فیلم: ژاپنی‌ها با کودکانشان‌ چه می‌کنند و ما با کودکانمان چه می‌کنیم؟!

نوای ربنا را با صدای استاد شجریان و نوای روح‌بخش اذان را با صدای استاد حسین صبحدل و پس از آن سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین نقویان خواهید شنید. در ادامه یک موسیقی تلفیقی بسیار متفاوت از یک گروه آذربایجانی خواهید شنید. در پایان نیز با هم دعا خواهیم کرد؛ ما را نیز در دعایتان فراموش نکنید.
کد خبر: ۴۱۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶ 23 June 2015
رمضان ماه خداست؛ ماه رحمت، مغفرت، ماه برترین ماه ‏ها و شب قدرش بهترین شب هاست. رمضان ماه رابطه خلق و خالق و عبد و معبود است. رمضان ماه نزول كتاب هاى آسمانى و قرآن مبین است. رمضان ماه اخلاص و تقواست. رمضان ماه ایثار، صبر و مقاومت است. رمضان ماه روزه، مبارزه و جهاد با نفس است. رمضان ماه تقرب، پرورش ایمان، عبادت و عمل است. رمضان ماه بررسى اعمال و تقدیر برنامه هر سال است.

امروز نیز همچون غروب‌های گذشته، نخست اسماءالله‌الحسنی را می‌شنوید. در ادامه این بار نوای ربنا را صدای استاد شجریان خواهید شنید. سپس نوبت به اشاره‌ به یکی از مشاغل سخت در این مقطع زمانی است؛ رانندگان زحمت کش تاکسی در این روزها زیر این آفتاب و با حرارتی که با گوشت و پوست لمسش کرده‌ایم، در حال خدمات رسانی به دیگر شهروندان در خودروهایی هستند که حکم تنور را دارند. به همه آنها که با زبان روزه، روزهای سخت تابستان را می گذرانند، خسته نباشید می‌گوییم.

فیلم: با هم مهربان باشیم تا خدا با ما مهربان باشد

پس از این تصاویر، نوای روح‌بخش اذان را با صدای استاد حسین صبحدل خواهید شنید. ‌سپس دعای روزهای ماه مبارک رمضان و دعای روز ششم ماه مبارک ‌تقدیمتان می‌شود.

در دعای روز ششم ماه رمضان می‌خوانیم: «اَللّهُمَّ لا تَخْذُلْنی فیهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِیَتِکَ وَ لا تَضْرِبْنی بِسِیاطِ نَقِمَتِکَ وَ زَحْزِحْنی فیهِ مِنْ مُوجِباتِ سَخَطِکَ بِمَنِّکَ وَ اَیادیکَ یا مُنْتهی رَغْبَةِ الرّاغِبینَ»؛ خدایا در این ماه به خاطر دست زدن به نافرمانیت خوارم مساز و تازیانه‌های عذابت را بر من مزن و از موجبات خشم و غضبت دور گردان، بحق احسان و نعمت‌های (بیشمار) تو به خلق، ای منتهای آرزوی مشتاقان.

سپس سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین نقویان را که برای روزهای مبارک رمضان و اختصاصی برای مخاطبان «تابناک» در نظر گرفته شده، خواهید شنید. این خطیب برجسته درباره مهربان بودن مردم با هم سخن گفته و نکات مهمی در این زمینه یادآوری کرده است.

این روحانی در بخشی از سخنانش می‌گوید: من شنیدم گاهی در کشور ما می‌خواهند برای کودکان مسابقه بگذارند، نه صندلی می‌گذارند و ده بچه؛ بعد سوت می‌زنند که بچه‌ها بدوید. هرکس صندلی گیرش نیامد، او را خرک می‌کنیم و از رویش می‌پریم. معمولاً چه کسی صندلی گیرش نمی‌آید؟ آنکه ضعیف تر، نحیف تر، ناتوان تر است و خدا روی حکمتی او را مقداری ضعیف آفریده و ما هم (با این عمل) یک ضربه دیگر به سرش می‌زنیم تا او اولین فهمی که پیدا کرد، با خدا در بیافتد و از او قهر کند که «خدایا! تو حق مرا خوردی. تو برای من کم گذاشتی. از بندگانت هم هرکس رسیده، بر سر من زده است» به فکر خودکشی یا سرقت می‌افتد.

وی می‌افزاید: من شنیدم در ژاپن این گونه نیست. نه صندلی می‌گذارند و ده بچه و می‌گویند بچه‌ها بدوید، هرکسی صندلی گیرش نیامد، هر ده تای شما را جریمه می‌کنیم. اینها می‌دوند و همدیگر را می‌کشند که بیا کنار من. دوباره یک صندلی را بر می‌دارند و می‌شود هشت صندلی و دوباره به همان ده کودک می‌گویند که اگر کسی صندلی گیرش نیاید، هر ده تای شما را جریمه می‌کنیم. کودکان دو تا دوتا همدیگر را می‌کشند که روی یک صندلی بنشیند. چقدر این (رویکرد) خوب است.

حجت الاسلام نقویان در بخشی دیگر از سخنان تاکید می‌کند: ما باید با همدیگر مهربان باشیم تا خدا با ما مهربان باشد. اگر خدا گاهی برکاتش را نازل نمی‌کند، می‌گوید: «من چه کار کنم؟ شما خودتان هوای خودتان را ندارید، می‌خواهید من هوای شما را داشته باشم؟ شما اول خودتان با هم مهربان باشید» مهربانی فرمول‌هایی دارد که هرکس دقت کند می‌یابد. صبح که از خواب بیدار می‌شویم، در سر سودای مهربانی با خلق خدا داشته باشم، خدا راه‌هایش را به ذهن ما می‌آورد. امیدوارم هرکس وارد ایران می‌شود، ببینید این مردم چقدر با هم و با دیگران و حتی با غریبه‌ها مهربانند.

شنیدن این گفتارهای کوتاه را از دست ندهید. متن کامل و فیلم مستقل گفتار روز ششم را از اینجا می‌توانید تماشا کنید.

در ادامه یک موسیقی تلفیقی بسیار متفاوت را از یک گروه آذربایجانی خواهید شنید و در پایان نیز با هم دعا خواهیم کرد. ما را نیز در دعایتان فراموش نکنید.

مجموعه برنامه‌ای که تماشا می کنید، برنامه سال پیشین تابناک برای ایام ماه مبارک رمضان است که به درخواست مخاطبین «تابناک» در رمضان امسال بازنشر می‌شود.

تعداد بازدید : 34
دانلود با کیفیت پایین
دانلود با کیفیت بالا
دانلود فایل صوتی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱۸
انتشار یافته: ۵
تابی جون متشکرم واقعا عالی بود. متاثرم کرد.
اين تيتر با مطلب چه ارتباطي دارد؟؟؟؟
لطفابگید کدام کانال است
یکی از دوستان، شاهد نوع دیگری از این آموزش ها در ژاپن بوده.
یک پارچ شربت، که به اندازه 10 عدد لیوان شربت داشت رو به 10 کودک که هر کدام یک لیوان در دست داشتند تعارف می کردند. مربی پس از اینکه هر کودک شربت خود را می خورد مجددا به آن کودک شربت تعارف می کرد. در پایان اگر به نفرات آخری شربت نمیرسید یا کم می رسید، دلیل را از همه می پرسیدند تا مشخص شود دلیل آن زیاده خواهی سایر کودکان بوده است و با این روش کودکان را متوجه عدالت و تساوی می کردند.
اینقدر سرعت اینترنت بایین است که فیلم بخش نشه چه برسه به دانلود
در ضمن گزینهای دانلود با کیفیتهای مختلفو باک کنید چون اصل موضوع مشکل اساسی داره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست