بازدید 20837
سی امین «افطار» در تابناک

صوت: از دعای امام سجاد (ع) برای وداع با رمضان تا مناجات آخر

دعای شب‌های دهه‌ آخر ماه مبارک رمضان ...دعای چهل و پنجم «صحیفه سجادیه» را خواهید شنید؛ «امام سجاد»(ع) هنگام وداع با ماه مبارک رمضان این دعا را می‌خواندند... آخرین مناجات با خدا را در این ماه مبارک خواهید شنید.
کد خبر: ۳۳۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۶ 08 August 2013
سرانجام آخرین غروب رمضان ۱۴۳۴ فرارسید و ما در این شب‌های پایانی رمضان شکرگزاریم که در چنین روزهایی، فرصت هم‌نشینی با شما روزه‌داران را نصیبمان ساخت تا سی شب پیاپی همراهتان بوده و سهمی از زمزمه دعایتان را داشته باشیم.

به گزارش «تابناک»، همچون افطارهای پیشین‌، نخست نوای دلنشین «این دهان بستی دهانی باز شد...» ‌و سپس نوای خاطره‌برانگیز «بِنَبیٍّ عَرَبیٍّ وَ رَسولٍ مَدَنی» را خواهید شنید.

در ادامه، راز و نیاز با خدا با اجرای محمدعلی کریم‌خانی و حسام‌الدین سراج همراه با مناجاتی از خواجه عبدالله انصاری ‌و سپس نوای «ربنا» ‌را می‌شنوید.

پس از آن دعای روزهای ماه مبارک رمضان (یا علی و یا عظیم) را می‌شنوید که به روایت حضرت امام جعفر صادق و امام موسى کاظم ـ علیهماالسلام ـ پس از نماز‌ها در ماه مبارک رمضان خوانده می‌شود.

صوت: از دعای امام سجاد (ع) برای وداع با رمضان تا مناجات آخر

دعای شب‌های دهه‌ آخر ماه مبارک رمضان و دعای روز سی ام، بخش‌های بعدی این برنامه صوتی است. در دعای روز سی ام ماه مبارک رمضان می‌خوانیم:

اللهمّ اجْعَلْ صیامی فیهِ بالشّكْرِ والقَبولِ على ما تَرْضاهُ ویَرْضاهُ الرّسولُ مُحْكَمَةً فُروعُهُ بالأصُولِ بحقّ سَیّدِنا محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین والحمدُ للهِ ربّ العالمین.

خدایا قرار بده روزه مرا در این ماه مورد قدردانى و قبول بر طبق خوشنودى تو و پسند رسول تو ‌و استوار باشد فرعش بر اصل به حق آقاى ما محمد و خاندان پاكش و ستایش خاص پروردگار جهانیان است.


سپس دعای چهل و پنجم «صحیفه سجادیه» را خواهید شنید؛ «امام سجاد»(ع) هنگام وداع با ماه مبارک رمضان این دعا را می خواندند: «اَللَّهُمَّ يا مَنْ لايَرْغَبُ فِى‏الْجَزآءِ، وَ يا مَنْ لايَنْدَمُ عَلَى الْعَطآءِ، وَ يا مَنْ لايُكافِئُ عَبْدَهُ عَلَى‏السَّوآءِ، مِنَّتُكَ ابْتِدآءٌ...».

در پایان نیز آخرین مناجات با خدا را در این ماه مبارک خواهید شنید: «عید فطر آمد و ماه رمضان رفت ز دست/ای خوش آن بنده این مه به خدایش پیوست/ای خوش آن بنده که ماه رمضان توبه نمود/شد موحد دگر از آتش سوزنده برست/گفت آن هاتف غیبم که خدایت بخشید/سعی کن که از پس این مه نشوی مه پرست».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج