بازدید 18174
۸
ششمین «افطار» در تابناک

صوت: از توصیه شیخ بهایی تا سخنرانی شهید چمران

نوای دلنشین «این دهان بستی دهانی باز شد...» را می‌شنوید و سپس نوای پرخاطره ربنا را خواهید شنید... نوای اسماءالله‌الحسنی تقدیم شما می‌شود و پس از آن، گلبانک‌ اذان با صدای استاد کریم منصوری... مناجات بسیار زیبای محمد معتمدی، خواننده سنتی کشورمان را که برای ماه رمضان تقدیم به مردم ایران کرده، می‌شنوید... و پس از آن شعر مشهور شیخ بهایی را با صدای سینا سرلک تقدیمتان می‌کنیم.
کد خبر: ۳۳۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۱ 15 July 2013
ششمین غروب رمضان 1434 در حالی با نوای اذان به افطار روزه‌داران گره می‌خورد که این بار نیز با امیدواری هم‌سفره دعاهای زیبایتان شده ایم.

همچون افطارهای پیشین، در آغاز نوای دلنشین «این دهان بستی دهانی باز شد...» را می‌شنوید و سپس نوای پرخاطره ربنا را خواهید شنید.

در ادامه نوای اسماءالله‌الحسنی تقدیم شما میهمانان سفره کبریا می‌شود و پس از آن، گلبانک ملکوتی اذان با صدای استاد کریم منصوری را گوش جان خواهید سپرد.

پس از آن دعای روزهای ماه مبارک رمضان (یا علی و یا عظیم) را می‌شنوید که به روایت حضرت امام جعفر صادق و امام موسى کاظم ـ علیهماالسلام ـ پس از نمازها در ماه مبارک رمضان خوانده می‌شود.

صوت:

دعای روز ششم بخش‌ بعدی این برنامه است. در دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان می‌خوانیم: اَللّهُمَّ لا تَخْذُلْنی فیهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِیَتِکَ وَ لا تَضْرِبْنی بِسِیاطِ نَقِمَتِکَ وَ زَحْزِحْنی فیهِ مِنْ مُوجِباتِ سَخَطِکَ بِمَنِّکَ وَ اَیادیکَ یا مُنْتَهی رَغْبَةِ الرّاغِبینَ.

خدایا در این ماه به خاطر دست زدن به نافرمانیت خوارم مساز و تازیانه‌های عذابت را بر من مزن و از موجبات خشمت بدان نعمت بخشی و الطافی که نسبت به بندگان داری دورم بدار. ای آخرین حد اشتیاق مشتاقان.


در ادامه مناجات بسیار زیبای محمد معتمدی، خواننده سنتی کشورمان را که برای ماه رمضان تقدیم به مردم ایران کرده، می‌شنوید؛ مناجاتی که روز گذشته در تابناک منتشر شد و مورد استقبال شما روزه‌داران عزیز قرار گرفت.

پس از آن، شعر مشهور شیخ بهایی را با صدای سینا سرلک تقدیمتان می‌کنیم؛ شعری که امیدواریم در این ماه رمضان به فراموشی نسپاریم و به یاد داشته باشیم که رمضانمان صرفاً به دعا و نیایش نگذرد و دست فتاده‌ای نیز بگیریم. در این شعر مشهور شیخ بهایی که با صدای سرلک جلوه‌ای دیگر گرفته، آمده است:

همه شب نماز خواندن، همه روزه روزه کردن
همه ساله از پی حج سفر حجاز کردن

ز مدینه تا به کعبه سر و پا برهنه رفتن
دو لب از برای لبیک به گفته باز کردن

شب جمعه‌ها نخفتن، به خدای راز گفتن
ز وجود بی نیازش طلب نیاز کردن

به مساجد و معابد همه اعتکاف کردن
ز ملاهی و مناهی همه احتراز کردن

به حضور قلب ذکر خفی و جلی گرفتن
طلب گشایش کار ز کارساز کردن

پی طاعت الهی به زمین جبین نهادن
گه و گه به آسمان ها سر خود فراز کردن

به مبانی طریقت به خلوص راه رفتن
ز مبادی حقیقت گذر از مجاز کردن

به خدا قسم که هرگز ثمرش چنین نباشد
که دل شکسته ای را به سرور شاد کردن

به خدا قسم که کس را ثمر آنقدر نبخشد
که به روی نااميدي در بسته باز کردن

سپس سخنرانی شهید دکتر مصطفی چمران تحت عنوان ائمه و مقتضیات زمان را می‌شنوید و در پایان با دعای سوزناک این شهید گرانقدر همراه می‌شوید؛ شهیدی که امام خمینی (ره) در وصفش گفت: چمران در این دنیا شرف را بیمه ‌کرد و در آن ‌دنیا نیز رحمت خود را بیمه کرد. ما و شما هم خواهیم رفت، مثل چمران بمیریم... .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۸
مرحبا عالی بود. ان شاءالله چشمه انسانیت و معرفت در وجودتان جوشان
چه عکس قشنگي !!!
باسلام و تشکر انشاابه خدا قبول کند
motshaker
خوبه دست شما درد نکند.
ولی آدم دم افطار تلویزیون ببینه بهتر نیست؟
حالا اگر ربنا رو از یک فرد دیگر غیر از استاد بشنویم روزه مان قبول نمی شود؟
خدا همه ما را به راه راست هدایت فرماید.
فوق العاده بود.خدا خیرتان بدهد.
خدا میداند عالی بود
خیلی عالی بود التماس دعا.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست