بازدید 23549
۳
هفتمین «افطار» در تابناک

صوت: از نوای سینا سرلک تا مناجات شهید چمران

همچون افطارهای پیشین، در آغاز نوای دلنشین «این دهان بستی دهانی باز شد...»... دعای روزهای ماه مبارک رمضان و دعای روز هفتم... مناجات بسیار زیبای محمد معتمدی، خواننده سنتی... شعر مشهور شیخ بهایی را با صدای سینا سرلک... می‌شنوید و پس از پخش سخنرانی شهید دکتر مصطفی چمران در شب پیش، امشب مناجات کامل این قهرمان وطن را که خود نوشته و خوانده، گوش خواهید داد.
کد خبر: ۳۳۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۲ 16 July 2013
هفتمین غروب رمضان 1434 در حالی با نوای اذان به افطار روزه‌داران گره می‌خورد که این بار نیز با امیدواری هم‌سفره دعاهای زیبایتان شده‌ایم.

همچون افطارهای پیشین، در آغاز نوای دلنشین «این دهان بستی دهانی باز شد...» را می‌شنوید و سپس نوای پرخاطره ربنا را خواهید شنید.

در ادامه نوای اسماءالله‌الحسنی تقدیم شما میهمانان سفره کبریا می‌شود و پس از آن، گلبانگ اذان با صدای استاد سید مرتضی سادات فاطمی را گوش جان خواهید سپرد.

پس از آن دعای روزهای ماه مبارک رمضان (یا علی و یا عظیم) را می‌شنوید که به روایت حضرت امام جعفر صادق و امام موسى کاظم ـ علیهماالسلام ـ پس از نمازها در ماه مبارک رمضان خوانده می‌شود.

دعای روز هفتم بخش‌ بعدی این برنامه است. در دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان می‌خوانیم:

اَللّهُمَّ اَعِنّى فیهِ عَلى صِیامِهِ وَقِیامِهِ وَجَنِّبْنى فیهِ مِنْ هَفَواتِهِ وَ اثامِهِ وَارْزُقْنى فیهِ ذِکْرَکَ بدَوامِهِ بِتَوْفیقِکَ یا‌هادِىَ الْمُضِلّینَ.

خدایا مرا در این روز بر روزه گرفتن و عبـادت یاری فرما و در آن از بیهودگى و گناهان دور نما و توفیقی ده که همواره به یادت باشم ای هدایت کننده گمراهان.


در ادامه مناجات بسیار زیبای محمد معتمدی، خواننده سنتی کشورمان را که برای ماه رمضان تقدیم به مردم ایران کرده، می‌شنوید؛ مناجاتی که روز گذشته در تابناک منتشر شد و مورد استقبال شما روزه‌داران عزیز قرار گرفت.

صوت: از نوای سینا سرلک تا مناجات شهید چمران

پس از آن، شعر مشهور شیخ بهایی را با صدای سینا سرلک تقدیمتان می‌کنیم؛ شعری که امیدواریم در این ماه رمضان به فراموشی نسپاریم و به یاد داشته باشیم که رمضانمان صرفاً به دعا و نیایش نگذرد و دست فتاده‌ای را نیز بگیریم. در این شعر مشهور شیخ بهایی که با صدای سرلک جلوه‌ای دیگر گرفته، آمده است:

همه شب نماز خواندن، همه روزه روزه کردن
همه ساله از پی حج سفر حجاز کردن

ز مدینه تا به کعبه سر و پا برهنه رفتن
دو لب از برای لبیک به گفته باز کردن

شب جمعه‌ها نخفتن، به خدای راز گفتن
ز وجود بی نیازش طلب نیاز کردن

به مساجد و معابد همه اعتکاف کردن
ز ملاهی و مناهی همه احتراز کردن

به حضور قلب ذکر خفی و جلی گرفتن
طلب گشایش کار ز کارساز کردن

پی طاعت الهی به زمین جبین نهادن
گه و گه به آسمان ها سر خود فراز کردن

به مبانی طریقت به خلوص راه رفتن
ز مبادی حقیقت گذر از مجاز کردن

به خدا قسم که هرگز ثمرش چنین نباشد
که دل شکسته ای را به سرور شاد کردن

به خدا قسم که کس را ثمر آنقدر نبخشد
که به روی نااميدي در بسته باز کردن

پس از پخش سخنرانی شهید دکتر مصطفی چمران در شب پیشین، امشب مناجات کامل این قهرمان وطن را که خود نوشته و خود خوانده، گوش خواهید داد و با ابعاد تازه ای از شخصیت او آشنا خواهید شد؛ شهیدی که امام خمینی (ره) در وصفش گفت: چمران در این دنیا شرف را بیمه ‌کرد و در آن ‌دنیا نیز رحمت خود را بیمه کرد. ما و شما هم خواهیم رفت، مثل چمران بمیریم... .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳
ممنونم شهید چمران مرد بود
خدایاآرامش خاطر به تمام مردم دنیاعطاءکن
خسته نباشید ممنون که از شهید چمران یاد کردید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست