بازدید 22866
نهمین «افطار» در تابناک

صوت: از نوای موذن‌زاده تا سخنان علامه جعفری درباره نامه مالک اشتر

این روزها هرم هوا باعث شده مثل شمع عرق بریزید. نوایی کوتاه به صدای حزن آلود سلیم موذن زاده با نام «ساقی تشنه کامان» را در ادامه این برنامه تقدیمتان می‌کنیم. سپس نوای «مناجات» با صدای علیرضا افتخاری را می‌شنوید.
کد خبر: ۳۳۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۴ 18 July 2013
نهمین غروب رمضان 1434 در حالی با نوای اذان به افطار روزه‌داران گره می‌خورد که این بار نیز با امیدواری هم‌سفره دعاهای زیبایتان شده‌ایم.

همچون افطارهای پیشین، در آغاز نوای دلنشین «این دهان بستی دهانی باز شد...» را می‌شنوید و سپس نوای خاطره برانگیز «بِنَبیٍّ عَرَبیٍّ وَ رَسولٍ مَدَنی» را خواهید شنید.

در ادامه نوای «ربنا» را می‌شنوید و سپس اسماءالله‌الحسنی تقدیم شما میهمانان سفره کبریا می‌شود و پس از آن، گلبانگ اذان با صدای دلنشین استاد پرهیزگار را گوش جان خواهید سپرد.

پس از آن دعای روزهای ماه مبارک رمضان (یا علی و یا عظیم) را می‌شنوید که به روایت حضرت امام جعفر صادق و امام موسى کاظم ـ علیهماالسلام ـ پس از نمازها در ماه مبارک رمضان خوانده می‌شود.

دعای روز نهم بخش‌ بعدی این برنامه است. در دعای روز نهم ماه مبارک رمضان که بیشتر بر خواستن از خداوند متعال برای یافتن توانمندی کمک به یتیمیان، فقرا و مستمندان است، می‌خوانیم:

اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِكَ الواسِعَةِ واهْدِنی فیهِ لِبراهِینِكَ السّاطِعَةِ وخُذْ بناصیتی الى مَرْضاتِكَ الجامِعَةِ بِمَحَبّتِكَ یا أمَلَ المُشْتاقین.

خدایا قرار بده برایم در آن بهره‌اى از رحمت فراوانـت و راهنمایی‌ام كن در آن به برهان و راه‌هاى درخشانت و بگیر عنانم به سوى رضایت همه جانبه‌ات به دوستى خود اى آرزوى مشتاقان.


صوت:

در ادامه مناجات بسیار زیبای محمد معتمدی، خواننده سنتی کشورمان را که برای ماه رمضان تقدیم به مردم ایران کرده، می‌شنوید؛ مناجاتی که چند روز گذشته در تابناک منتشر شد و مورد استقبال شما روزه‌داران عزیز قرار گرفت.

این روزها هرم هوا باعث شده مثل شمع عرق بریزید و روزه‌داری در چنین روزهایی، جدی‌ترین نوع روزه داری است. در چنین فضایی بیش از هر زمان برای بنی آدم، شهدای دشت کربلا و سید مظلوم و معصوم، حسین بن علی (ع) و عباس علمدار (ع) در نظر تجسم می‌شوند. از این جهت نوایی کوتاه به صدای حزن آلود سلیم موذن زاده با نام «ساقی تشنه کامان» را در ادامه این برنامه تقدیمتان می‌کنیم.

سپس نوای «مناجات» با صدای علیرضا افتخاری را می‌شنوید.

در پایان سخنرانی زنده‌یاد علامه محمدتقی جعفری فیلسوف و مولوی‌شناس معاصر ایران را می‌شنوید. علامه جعفری در این سخنرانی به این موضوع پرداخته است که آیا گفتارهای امام علی به ویژه آنچه در نامه مالک اشتر در خصوص شرایط بلاد اسلامی و کارگزار مطرح شده، آرمانی است یا تحقق پذیر بوده و هست؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست