بازدید 27467
۲
بیستمین «افطار» در تابناک

صوت: سخنان آیت‌الله طالقانی و شهید مطهری درباره علی (ع)

سخنان آیت‌الله طالقانی (ره) را پیرامون لزوم الگوبرداری از سیره و حکومت علوی امیرالمؤمنین (ع) برای جمهوری اسلامی ایران و سپس مناجات امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) را در مسجد کوفه می‌شنوید... پس از آن جلسه سوم از مجموع چهار جلسه سخنرانی شهید مطهری با نام «جاذبه و دافعه حضرت علی (ع)» را خواهید شنید... دقایقی همراهی‌تان می‌کنیم با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی حاج محمود کریمی
کد خبر: ۳۳۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۵ 29 July 2013
بیستمین غروب رمضان ۱۴۳۴ فرا رسید و شب قدر دیگری پیش روی قرار گرفت و ما همچنان به درگاه احدیت شاکریم که در این روزها، فرصت هم‌نشینی با شما روزه‌داران را نصیبمان ساخت تا در هر مغرب، با بسته‌ای در‌خور میهمانان مهمانی خدا‌، همراهتان باشیم.

به گزارش «تابناک»، همچون افطارهای پیشین، در آغاز نوای دلنشین «این دهان بستی دهانی باز شد...» ‌و سپس نوای خاطره برانگیز «بِنَبیٍّ عَرَبیٍّ وَ رَسولٍ مَدَنی» را خواهید شنید.

در ادامه نوای «ربنا» ‌و پس از آن دعای روزهای ماه مبارک رمضان (یا علی و یا عظیم) را می‌شنوید که به روایت حضرت امام جعفر صادق و امام موسى کاظم ـ علیهماالسلام ـ پس از نماز‌ها در ماه مبارک رمضان خوانده می‌شود.صوت: سخنان آیت الله طالقانی و شهید مطهری درباره علی (ع)
 
دعای روز بیستم، بخش‌ بعدی این برنامه صوتی است. در دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان می‌خوانیم:

اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنانِ واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ وَوَفّقْنی فیهِ لِتِلاوَةِ القرآنِ یا مُنَزّلِ السّكینةِ فی قُلوبِ المؤمِنین.

خدایا بگشا برایم در آن درهاى بهشت و ببند برایم درهاى آتش دوزخ را و توفیقم ده در آن براى تلاوت قرآن اى نازل‌كننده آرامش در دل‌هاى مؤمنان.


سپس قطعه‌ای کوتاه از مؤذن‌زاده در مدح و ثنایی مولا علی (ع) را خواهید شنید: «مشکلی نیست که آسان نکند دست علی/ دست حق گشت، دست توانای علی / با مهر تو، پروانه شدم، شمع شدم، سوختم، آموختم / امروز روز شادی اهل یقین است / روز فرح از بهر کل مؤمنین است / روز نزول رحمت جان آفرین است/ تا می‌توانی کن شادمان».

پس از آن سخنان آیت الله طالقانی(ره) را پیرامون لزوم الگوبرداری از سیره و حکومت علوی امیرالمومنین(ع) برای جمهوری اسلامی ایران می‌شنوید.

در ادامه مناجات امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) را در مسجد کوفه می‌شنوید؛ نوایی آکنده از بندگی و خضوع و خشوع در بارگاه پروردگار متعال از سوی نخستین شهید محراب که تا پایان شب‌های قدر پیاپی تقدیمتان خواهد شد.

پس از آن، جلسه سوم از مجموع چهار جلسه سخنرانی شهید مطهری با نام «جاذبه و دافعه حضرت علی (ع)» را خواهیم شنید و بخش‌‌  پایانی نیز در غروب روز بیست و یکم رمضان تقدیم‌تان خواهد شد.

در آخر نیز دقایقی همراهتان می‌کنیم با نوحه خوانی و سینه زنی حاج محمود کریمی به مناسبت شهادت حضرت علی (ع). از شما عزیزان روزه‌دار و میهمانان ساحت الهی التماس دعا داریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
ای آنکه پس ازبسته شدن کارهاراه گشایشی ازبرای مامی گشایدکه اوهام بران راه نداردپس برمحمدوآل محمددرودفرست وبرای اموری که مرادرتنگناقرارداده راه گشایشی قرارده که اندیشه ای بدان راه ندارد ای مهربانترین مهربانان
ممنون زیبا بود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر