بازدید 14083
۳
سیزدهمین «افطار» در تابناک

صوت: از امداد غیبی با بیان صیادشیرازی تا نوای تازه سامی یوسف

نوای ربنا و دعای روز را خواهید شنید... ترانه سامی یوسف به مناسبت ماه مبارک رمضان را می‌شنوید: ألا بذکرِکَ قلبی یطمئنُّ... نوای «سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزََّ وَ هُوَ لَهُ أَهْلٌ/سُبْحَانَ الْإِلَهِ الْجَلِیلِ را می‌شنوید...
کد خبر: ۳۳۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۲ 22 July 2013
نوای سیزدهمین اذان مغرب رمضان 1434 در حالی گوش‌های روزه‌داران را نوازش می‌دهد و بدینسان لطف هم نشینی‌ با شما پای سفره افطار نصیب‌مان می‌شود که دور از انصاف است تا این ساعت عزیز را بدون بسته‌ای درخور چنین ساعتی کنارتان بگذرانیم.

همچون افطارهای پیشین، در آغاز نوای دلنشین «این دهان بستی دهانی باز شد...» را می‌شنوید و سپس نوای خاطره برانگیز «بِنَبیٍّ عَرَبیٍّ وَ رَسولٍ مَدَنی» را خواهید شنید. صوت: از تشریح مرگ توسط یک شهید تا لذت خودستایی!

در ادامه نوای «ربنا» ‌و پس از آن دعای روزهای ماه مبارک رمضان (یا علی و یا عظیم) را می‌شنوید که به روایت حضرت امام جعفر صادق و امام موسى کاظم ـ علیهماالسلام ـ پس از نمازها در ماه مبارک رمضان خوانده می‌شود.

دعای روز سیزدهم، بخش‌ بعدی این برنامه است. در دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان که در آن بیشتر بر قناعت و جایگاه قناعت نه به معنای معمول که به معنای خودداری از بسیاری از امور تأکید شده است، می‌خوانیم:

اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفافِ واسْتُرنی فیهِ بِلباسِ القُنوعِ والكَفافِ واحْمِلنی فیهِ على العَدْلِ والإنْصافِ وامِنّی فیهِ من كلِّ ما أخافُ بِعِصْمَتِكَ یا عِصْمَةَ الخائِفین.

خدایا زینت ده مرا در آن با پوشش و پاكدامنى و بپوشانم در آن جامه قناعت و خوددارى و وادارم نما در آن بر عدل و انصاف و آسوده‌ام دار در آن از هر چیز كه می‌ترسم به نگاهدارى خودت اى نگه‌دار ترسناكان.


صوت: از امداد غیبی با بیان صیادشیرازی تا نوای تازه سامی یوسف

سپس نوای «سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزََّ وَ هُوَ لَهُ أَهْلٌ/سُبْحَانَ الْإِلَهِ الْجَلِیلِ/سُبْحَانَ مَنْ لا یَنْبَغِى التَّسْبِیحُ/إِلا لَهُ سُبْحَانَ الْأَعَزِّ الْأَکْرَمِ/سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزََّ وَ هُوَ لَهُ أَهْلٌ» را می‌شنوید.

در ادامه، مناجات بسیار زیبای محمدمعتمدی، خواننده سنتی کشورمان را که برای ماه رمضان تقدیم به مردم ایران کرده است، می‌شنوید.

سپس ترانه سامی یوسف به مناسبت ماه مبارک رمضان را می‌شنوید. «ألا بذکرِکَ قلبی یطمئنُّ وهلْ بغیرِ ذکرِکَ قلبُ المرءِ یرتاحُ فأنتَ مُبدعُ هذا الکونِ أجْمَعِهِ وأنتَ خالقُ منْ جاؤا ومنْ راحوا وأولٌ أنتَ قَبلَ القَبلِ منْ أزلٍ بالکافِ والنونِ یارباهُ فتّاحُ ونورُ وجهِکَ بعدَ البَعدِ فی أبدٍ یبقى جلیلاً کریماً وهو وَضّاحُ رحمن رحیم منان کریم سلام علیم لا إله إلا هو غفار جمیل وهاب لطیف تواب سمیع بصیر لا إله إلا هو وحید قدیر محی ممیت الظاهر والباطن لا إله إلا هو»

پس از آن سخنان شهید صیاد شیرازی پیرامون نقش امداد‌های غیبی در عملیات‌ها و الهام‌ها و درس‌هایی را که از جنگ یاد گرفتیم ‌می‌شنوید؛ سخنرانی که در همان دوران جنگ صورت پذیرفته و نگاه این دلاورمرد ارتشی را در آن شرایط سخت به تصویر می‌کشد.

در آخر نیز دعای «اللهم ادخل علی اهل القبور السرور اللهم اغن کل فـقـیـــر» را با نوای «صالحی» می‌شنوید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
جدا جدا لینکشونو رو می گذاشتین خوب.
خداوند به ماتوفيق دهد راه صياد دلها را ادامه دهيم و خود را درگير دنيا نكنيم روحش شاد
پروردگارا!من به هرخیری که به سویم بفرستی سخت نیازمندم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست