بازدید 62212
مرور روزنامه‌های شنبه هفدهم آبان

انتقاد از چاپلوسی برخی مسئولین بعد از تذکر رهبر انقلاب / یادداشت کیهان در واکنش به نتیجه اولیه انتخابات آمریکا / روزنه دولت جدید آمریکا برای اقتصاد ایران

آقای «خروج» در آستانه اخراج، دگرگونی آبی در کاخ سفید، چاره بار روانی کرونا چیست؟ فصل جدید در فضای انتخاباتی ۱۴۰۰، عبرت‌های انتخابات ۲۰۲۰، حباب‌گیری از بازار ارز، طلا و سکه، آمریکا؛ از دعوای حقوقی تا جنگ داخلی! باخت ترامپ، مسئولیت بایدن و کشتار کرونا زیر سایه انتخابات آمریکا، از مواردی هستند که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۱۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۷ 07 November 2020

انتقاد از چاپلوسی برخی مسئولین بعد از تذکر رهبر انقلاب/یادداشت کیهان در واکنش به نتیجه اولیه انتخابات آمریکا/روزنه دولت جدید آمریکا برای اقتصاد ایران

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز شنبه ۱۷ آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که انتخابات آمریکا و زمزمه‌های شکست ترامپ از بایدن و حواشی روز‌های اخیر این انتخابات، عمدتا با تصاویری از ترامپ صفحات نخست بیشتر روزنامه‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.


تیترهایی همچون اخراج دموکراتیک (اعتماد)، تهدید به جنگ تمام عیار! (خراسان)، آقای «خروج» در آستانه اخراج (رسالت)، کاخ تنهایی (شرق)، یک قدم تا کاخ سفید (جهان صنعت)، آمریکای تماشایی! تقلب، هرج و مرج و جنگ خیابانی (کیهان) و رئیس جمهوری که مردم نخواستند (همدلی) تیتر یک روزنامه‌های امروز شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتنشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

جعبه انتخابات آمریکا؛ مار بیرون می‌آید یا عقرب؟

محمد صرفی در بخشی از سرمقاله امروز روزنامه کیهان با عنوان مار بیرون می‌آید یا عقرب درباره انتخابات آمریکا نوشت: مجموعه‌های صنعتی ـ نظامی پول کمپین‌های انتخاباتی را تامین می‌کنند. دولت‌های برآمده جنگ‌های قبلی را ادامه می‌دهند و جنگ‌های جدید به راه می‌اندازند تا محصولات این مجموعه‌ها همچنان فروش رود، آدم‌های معمولی و بی‌گناه در کشور‌های مختلف کشته می‌شوند. مسئول تطهیر و پاک کردن خون از پنجه و دندان آن‌ها نیز بر عهده هالیوود و دیگر رسانه‌های آمریکایی است که باید این کسب‌وکار پرسود و مرگ‌آفرین را مبارزه علیه تروریسم و جنگ برای آزادی و دموکراسی جابزنند. یمن یکی از فاجعه‌بار‌ترین نمونه‌های این اتحاد شوم است؛ کشتار در دوره دموکرات‌ها شروع شد در دوره جمهوری‌خواهان ادامه یافت و در دوره بعد نیز ادامه خواهد داشت.

انتقاد از چاپلوسی برخی مسئولین بعد از تذکر رهبر انقلاب/یادداشت کیهان در واکنش به نتیجه اولیه انتخابات آمریکا/روزنه دولت جدید آمریکا برای اقتصاد ایران
انتخابات آمریکا فقط در مورد سیاست خارجی این کشور بی‌تأثیر نیست. مسائل اساسی و چالش‌های بزرگ این کشور نیز فارغ از اینکه ترامپ برنده اعلام شود یا بایدن، ادامه خواهد داشت. لیست این چالش‌ها بلندبالاست و برخی از آن‌ها عبارتند از؛ نظامی شدن پلیس ادامه می‌یابد؛ در برخی شهر‌ها پلیس به هلی‌کوپتر‌های بلک‌هاوک و حتی تانک مجهز شده است!
-آمار زندانیان افزایش می‌یابد؛ زندان‌ها در آمریکا به شرکت‌های خصوصی سپرده و به کسب‌وکاری بسیار پرسود تبدیل شده است!
- -فقر گسترش خواهد یافت؛ ۴۶ میلیون آمریکایی زیر خط فقر هستند و ۱۶ میلیون کودک دسترسی به غذای کافی ندارند.
- کشتن مردم عادی به‌خصوص سیاه‌پوستان توسط پلیس ادامه می‌یابد؛ سالانه صد‌ها آمریکایی - عمدتاًً سیاه‌پوست- بی‌دلیل یا با دلایل واهی با شلیک مستقیم پلیس کشته می‌شوند. احتمال کشته شدن به دست پلیس در آمریکا هشت برابر بیشتر از مرگ بر اثر عملیات تروریستی است.
- فساد دولتی گسترش می‌یابد؛ از هر ۱۰ آمریکایی ۸ نفر معتقدند که دولت به‌شدت فاسد است و دولتمردان این کشور به منافع خود فکر می‌کنند تا شهروندان. این نظر با آمار نمایندگان کنگره تقویت می‌شود که اغلب آن‌ها ۱۴ برابر بیش از قشر متوسط جامعه دارند و در واقع کنگره جای ثروتمندان است نه آدم‌های عادی.
نظارت و کنترل بر مردم بیشتر خواهد شد؛ چشمان دولت در هر کجا و هر حال شهروندان را تحت نظر دارند. چه چیزی می‌خوانند، چه چیزی می‌بینند، کجا می‌روند، چقدر هزینه می‌کنند، با چه کسانی تعامل دارند و... همه‌چیز رصد و پالایش و آنالیز می‌شود.
این‌ها تنها چند نمونه از واقعیت‌های پیش‌روی آمریکاست. اسف‌بارتر و ترحم‌برانگیزتر از وضعیت آشفته و رو به انحطاط آمریکا، وضعیت آن‌هایی است که دل به این آمریکا بسته و از آن انتظار گشایش دارند. نکته رقت‌بار ماجرا آنجاست که اگرچه این جماعت خروار خروار به آمریکا ارادت داشته و به آن خدمت می‌کنند، اما آمریکا در برابر این ارادت قلبی و بی‌پایان، سرسوزنی هم به آن‌ها عنایت نمی‌کند.

 

روزنه دولت جدید آمریکا برای اقتصاد ایران

ناصر ذاکری- کارشناس اقتصادی طی یادداشتی در شماره امروز شرق نوشت: ۱ – در جهان امروز سیاست و اقتصاد به‌شدت درهم‌تنیده هستند و هر تغییری در میدان سیاست می‌تواند تغییرات متناظری را در میدان اقتصاد دامن بزند و فرصت‌ها یا تهدید‌های جدید خلق کند. ازاین‌رو نه‌تن‌ها انتخابات ریاست‌جمهوری بزرگ‌ترین اقتصاد جهان باید به‌عنوان یک اتفاق مهم مورد توجه و ارزیابی سیاسیون قرار بگیرد؛ بلکه حتی باید به انتخابات آینده قدرت‌های اقتصادی درجه‌چندم هم توجه لازم را داشته باشند. با چنین نگاهی، همسویی دولت و همه جریان‌های سیاسی درگیر در دوران پس از برجام و تلاش برای استفاده از فرصت تجارت و تنش‌زدایی آن ایام، می‌توانست مانع از پیروزی ترامپ در سال ۲۰۱۶ و افزایش قیمت دلار تا مرز ۳۰ هزار تومان شود.


۲ – امروزه استقلال اقتصادی و وابستگی‌نداشتن را باید طور دیگری معنی کرد. هیچ کشوری با بستن مرز‌های خود و کاهش تعامل با جهان خارج موفق به شکستن حصار توسعه‌نیافتگی نشده است. در سال‌های گذشته تحریم ظالمانه تحمیلی از طرف دولت آمریکا منجر به گسترش فقر در کشورمان شده و خط فقر را به بالای ۱۰ میلیون تومان رسانده است. هرچند برخی سیاسیون کم‌تجربه از جمله دکتر سعید جلیلی می‌پندارند بدون تعامل با جهان امکان رشد صادرات و گسترش تجارت و رسیدن به رونق وجود دارد؛ اما چنین ادعا‌هایی در تقابل با واقعیات رنگ می‌بازند. دشواری‌های پیش‌روی تولیدکنندگان داخلی و فعالان بازار تجارت خارجی به‌خوبی مؤید این ادعا است که بدون حل مشکلات در عرصه سیاست خارجی، رشد اقتصادی قابل تداوم نیست.

انتقاد از چاپلوسی برخی مسئولین بعد از تذکر رهبر انقلاب/یادداشت کیهان در واکنش به نتیجه اولیه انتخابات آمریکا/روزنه دولت جدید آمریکا برای اقتصاد ایران
۳ – تغییر رویکرد در میدان سیاست لزوما به معنای تبعیت از زورگویان عالم نیست. امضای سند نهایی توافق‌نامه برجام شرکای تجاری بالقوه ایران را متقاعد کرد که دولتمردان ایران طالب حل‌وفصل مسائل خود با شیوه گفتگو هستند.
همین امر باعث استقبال فعالان اقتصادی و شرکت‌های بزرگ جهان و تلاش آن‌ها برای ایجاد خط ارتباطی جدید با ایران شد.
هیچ‌کدام از کشور‌های مشتاق گسترش تجارت با ایران معنی امضای برجام از طرف کشورمان را وابستگی ایران به غرب و تبعیت از آمریکا نمی‌دانستند؛ بااین‌حال به صِرف این تغییر در عرصه سیاست، همراهی با ایران را یک فرصت بزرگ تاریخی می‌دیدند؛ اما فرصت‌سوزی‌هایی که ناشی از عدم همراهی سایر جریان‌های سیاسی داخلی با دولت بود، این علامت را به متقاضیان همکاری اقتصادی با کشورمان فرستاد که نباید روی چنین توافق و چنین امضایی حساب بکنند.
۴ – برای اقتصادی در ابعاد اقتصاد کشورمان، نمی‌توان الگوی «اقتصاد در خدمت سیاست» را توصیه کرد. حتی کشوری مثل چین هم با وجود توان اقتصادی بالا حاضر به پذیرش این الگو نشده است.
رهبران این کشور در ابتدای دور جدید سیاست‌گذاری خود می‌گفتند کشورشان برای جبران عقب‌ماندگی خود نیازمند چهار دهه صلح است. سیاست‌های چند دهه گذشته این کشور به‌خوبی نشان‌دهنده باور رهبران چین به این آموزه است.
بااین‌حال در کشور ما وقتی رئیس‌جمهوری در دی ۹۳ از لزوم قطع پرداخت یارانه از اقتصاد ملی به سیاست سخن گفت، موجبات برآشفته‌شدن برخی سخنوران و سیاسیون را فراهم کرد.
۵ – در میدان پیچیده سیاست امروز معمولا فرصت‌های اندکی برای پیروزی یک‌جانبه کشور‌ها فراهم می‌آید. چانه‌زنی‌های سیاسی و تعاملات مثبت با جهان با این باور شکل می‌گیرد که امکان خلق موقعیت‌های برد-برد همواره وجود دارد و اگر کشوری طالب پیروزی است، نمی‌تواند صرفا به موقعیت‌هایی بیندیشد که متضمن پیروزی یک‌جانبه او و شکست همه طرف‌های مقابل باشد.
توافق برجام و تبعات آن نشان داد که اگر گزینه پیروزی مشترک انتخاب نشود، طرف برنده‌ای وجود نخواهد داشت. بعضی از سیاسیون ما هنوز بر این باور استوار هستند که می‌توان بدون اندیشیدن به موفقیت‌های نسبی همه طرف‌های ذی‌نفع به پیروزی درخشان و پایدار رسید.
تعامل مثبت با جهان و آغاز دوران گشایش اقتصادی برای ملت ایران در گرو دستیابی به این باور است که لزوما پیروزی ما در گرو شکست فاحش همه طرف‌های درگیر نیست.
روز‌های آینده نشان خواهد داد دولتمردان و سیاسیون کشورمان آیا هنر تبدیل تهدید‌ها به فرصت را دارند و می‌توانند از کوچک‌ترین فرصت‌های پیش‌آمده برای گسترش رونق اقتصادی و کاستن از ابعاد آلام ملت استفاده کنند یا اینکه در همواره روی همان پاشنه سابق خواهد چرخید.


انتقاد از چاپلوسی برخی مسئولین بعد از تذکر رهبر انقلاب

مسیح مهاجری در سرمقاله امروز روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان صداقت، گمشده امروز ما نوشت: چاپلوسی، از آفت‌های بزرگ تعامل اجتماعی به‌ویژه در عرصه مدیریت است. این آفت، معمولاً به جان افراد ضعیف، ناکارآمد، وابسته و فاقد برنامه روشن مدیریتی می‌افتد. کشور ما از گذشته‌های دور به این آفت مبتلا بوده و با اینکه انتظار می‌رفت انقلاب اسلامی این قبیل آفت‌ها را ریشه‌کن کند و در نظام جمهوری اسلامی هرگز چاپلوسی، تملق، بله‌قربان‌گوئی و تعریف و تمجید‌های زیاده‌گویانه وجود نداشته باشد، متاسفانه این آفت‌ها نه‌ تنها ریشه‌کن نشده‌اند بلکه در حال رشد و همه‌گیر شدن نیز هستند و در شکل‌های مختلف ظاهر می‌شوند.


از جمله عوارض آفت چاپلوسی این است که بلافاصله بعد از آنکه رهبری درباره یکی از مشکلات سخن می‌گویند و خواستار حل آن می‌شوند، عده‌ای از مدیران اقدام به تشکیل جلسه فوری می‌کنند و درباره ضرورت حل همان مشکل داد سخن می‌دهند و عجیب اینست که خیلی فوری و حتی آنی به این نتیجه می‌رسند که این مشکل قابل حل است و وعده می‌دهند که سریعاً آن را برطرف خواهند کرد. عجیب‌تر اینکه همین حضرات باز هم در برابر مشکلات دیگر ناکارآمدی نشان می‌دهند و یا از کنار آن‌ها تا زمانی که نهیبی زده نشود بی‌تفاوت عبور می‌کنند.

انتقاد از چاپلوسی برخی مسئولین بعد از تذکر رهبر انقلاب/یادداشت کیهان در واکنش به نتیجه اولیه انتخابات آمریکا/روزنه دولت جدید آمریکا برای اقتصاد ایران
رهبری در سخنان روز عید میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام صادق صلوات‌الله‌علیهما روی اقلامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت مرغ، گوجه فرنگی و پوشک انگشت گذاشته و گفتند گرانی این‌ها و بعضی چیز‌های دیگر قابل توجیه نیست. این سخن، حدود یکساعت به ظهر روز سه‌شنبه گذشته از تلویزیون پخش شد و حدود ساعت ۳ بعدازظهر دو تن از وزرا و چند تن از معاونان وزارتخانه‌ها و روسای سازمان‌ها و سایر دستگاه‌ها در جلسه‌ای فوری و اضطراری گردهم آمدند و اعلام کردند که این اقلام به‌زودی ارزان می‌شوند و آنچه در گمرکات رسوب کرده سریعاً به بازار خواهند آمد و تمام مشکلات مربوط به آن‌ها حل خواهد شد.
درباره این وضعیت، یک سوال وجود دارد، یک توصیه و یک پیوست.


سوال اینست که مدیرانی که بلافاصله بعد از تذکر رهبری اقدام به تشکیل جلسه و مثلاً تلاش برای حل مشکل نمودند، آیا نمی‌دانستند این گرانی‌ها وجود دارند و توجیه‌پذیر نیستند یا می‌دانستند؟ اگر نمی‌دانستند، باید بپذیرند که اهلیت تکیه زدن بر صندلی‌هائی که بر روی آن‌ها نشسته‌اند را ندارند؛ و اگر می‌دانستند و در عین حال کاری برای حل مشکل نمی‌کردند، باید به این نتیجه رسید که این حضرات، ناکارآمد هستند و باید جای خود را به افراد کارآمد بدهند تا مردم از اینهمه مشکلات رهائی یابند.
توصیه اینست که مسئولان نظام در بدنه دستگاه‌های مدیریتی کشور تجدیدنظر اساسی نمایند. واقعیت اینست که مجموعه این دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف و در دستگاه‌های نظارتی دچار عناصر ناکارآمدی هستند که نه براساس شایسته‌سالاری بلکه با قوم و خویش‌سالاری و دوست‌سالاری و نان به همدیگر قرض دادن به مناصب کلیدی رسیده‌اند. هرچند این واقعیت تلخ است، ولی باید بپذیریم که بسیاری از مدیران ثابت کرده‌اند که یا درد‌ها و رنج‌های مردم را نمی‌فهمند و یا درد و رنج مردم برای آن‌ها اهمیتی ندارد. وقتی خودشان می‌گویند یک میلیون تن کالا در گمرک رسوب کرده و همزمان می‌بینند گرانی استخوان‌های مردم را درهم شکسته و در عین حال اقدامی نمی‌کنند، این یعنی بیگانه از مردمند. این‌ها باید کنار گذاشته شوند و افراد کارآمد و دلسوزی که درد مردم را درد خود بدانند جای آن‌ها را بگیرند.


پیوست هم این است که حضرات مدیران و مسئولان با مردم صادق باشند. همه گفتند انتخابات آمریکا هیچ تاثیری در وضعیت کشور ما نخواهد داشت، ولی وقتی زمزمه اینکه ممکن است بایدن پیروز این انتخابات باشد در خبر‌ها پیچید، قیمت ارز و سکه سقوط کرد و مردم نفس راحتی کشیدند. این وضعیت، خوشایند نیست، ولی واقعیت است، واقعیتی که تمام کسانی که انکارش می‌کردند، آن را می‌دانستند، ولی چیز دیگری را می‌گفتند. نتیجه‌ای که از جمع‌بندی آن سوال و این توصیه و پیوست می‌گیرم اینست که در سطح مدیریت کلان کشورمان، صداقت گمشده امروز است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۵۸
چرا اینقدر نتایج انتخابات آمریکا براتون مهمه؟ فکر می کنید بایدن بیاد چه تغییری ایجاد میشه؟ همه شون عین هم هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
تفاوت در اینه که ترامپ از برجام خارج شد و به احتمال زیاد بایدن به برجام برخواهد گشت
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
یکی از دوستان نزدیکم سکته کرد


هرچی بهش گفتم تمام تخم مرغاتو تو یه سبد نزار گوشش بدهکار نبود که نبود


متاسفانه باید بگم که تمام تخم مرغاش شکست
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
بخاطر این مهمه که با زمزمه پیروزی بایدن، قیمت دلار و طلا شدیدا افت کرد!
حالا شما اگر کاهش قیمت دلار برات مهم نیست، جای تفکر دارد!
زمانی که قیمت دلار حدود 10 هزار تومان بود، یک یخچال ساید ال جی 17 میلیون ارزش داشت، با سه یرایر شدن دلار، همون یخچال شد 75 میلیون!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
خخخخه یاد عکس یادگاری دلار 1000 تومانی انداختی برای من ناشناس پایین تری
در ضمن هیچ وقت انتخابات نمی تواند بازار تا این حد بالا وپایین کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
فقط ماندم که وقتی ترامپ می آمد و می گفت برجام را نابود می کنم دلار بالا نمی رفت
البته ما که میدونیم چرا ولی برای ساده لوحان بگذار تو همان بایدن آمدن خوش باشند
مار بیرون بیاد یا عقرب تو مانیتور امریکایی مشخص است این که سوال ندارد !!!!
کیهان تو سالهاست که وضعت تماشاییه خودت خبر نداری
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
این کیهان یک جوری از امریکا مینویسه ادم دلش به حال
امریکایی ها مسوزه
اتفاقا در آمریکا که سرشار از اسلحه است و هم مردم هم پلیس هم ارتش همه مسلح هستن تا الان یه گلوله به خاطر انتخابات شلیک نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
ما همین دیشب اخبار تیر اندازی آن را دیدیم
حرف درست رو جمهوری اسلامی زده آمریکا رو رها کن فکری به حال چاپلوسی مقامات کنید
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
درود بر تابناک مردمی


و تیتر انرژی بخشش در اولین روز هفته


ضمن اینکه کرونا لعنتی همچنان میتازد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
خودش چاپلوس تر از همه است خصوصا برای دولت
یادداشت متفکرانه و عمیق کیهان رو‌که میخونی یاد یکی از کشورهای خاورمیانه میافتی! ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
یک سر و گردن از روزنامه های دیگر بالاتر است
کیهان این آمارها را از کحا می آوری ؟ یعدشم هم شما به یک دید دیگه نگاه کن اونم این هست که از 10 نفر 8 نفر هم حرات . خک آزادی دارند که بیان کنند دولت فاسده و این هیای مهمتره
بایدن پیروز شده است
با اصلاح طلبان تا 1404
فکر کنم چند تا خرس تنبل دارند توی نوادا رای ها رو می شمارن
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
قابل توجه برخیا


هشداریست برای انتخابات آینده کشورمان


مسئولان از همین الان بفکر باشند
این صداقت گم شده که به درستی به ان اشاره شده در سطح مدیران میانی بسیار وسیع تر وبعضا آلوده به فساد مالی واخلاقی وریاکاری شده
آقاجان، مسئولان ما همه چیز رو میدونن، از گرانی مرغ و تخ مرغ گرفته تا گرانی پوشک و ماشین و ...
موضوع اینجاست که منافع شون اجازه نمی ده که وارد عمل بشن تا این اقلام ارزان به دست مردم و مصرف کننده برسه...
حالا که فرمایشات رهبری رو شنیدن، احساس خطر کردن و دیگه منافع مادی شون در اولویت نیست...
درضمن .... چکار داریم که می دونستند یا نمی دونستند؟؟؟!!! بزارید ارزان کنن تا مردم کمی از سوأء تغذیه نجات پیدا کنند...
اول بیرون کردن ترامپ از کاخ سفید
دوم هرج و مرج جنگ خیابانی در امریکا
و سوم و پازل آخر ترور ترامپ چقدر حیجان داره حذف کامل ترامپ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
مجیدجان هیجان درسته نه حیجان اول باسفادشو بعددرموردترامپ تحلیل کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
باسفاد؟؟؟؟؟؟؟
وقتی برجام امضا شد ما هیچ روزنه ای که ندیدیم هیچ قیمتها بصورت نجومی و برحسب عادت مالوف به قلل مرتفع صعود کردند بنابراین از دید ملت هیچ فرقی نمی کند و ما هرگز منتظر هیچ گشایشی نیستیم چرا که تاکنون چیزی بجز تنگنا ندیده ایم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
یک نمونه نتیجه برجام خرید چند فروند هواپیمای مسافری نو بود که اگر اونا هم خریداری نمیشد پولاش مثل بقیه پولا غیب میشد
احسان
| France |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
چرت نگو وقتی اطلاعات نداری مجبوری صحبت کنی؟ بعد از برجام تا دوسال تورم تک رقمی بود و همین پراید قیمتش 20تومن موند تو سه سال
شنبه ۱۷ ابان ساعت ۹:۰۷
بورس به شکل عجیب وبیسابقه ای سقوط کرد
همه فروشنده اند وخریداری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
باورکردنی نیست بورس فقط در ۵ دقیقه ۵۰ درصد سقوط کرد و به کانال ۶۰۰ هزارواحدی پرتاب شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
ازاین لحظه به بعد امار سکته سهامداران تصاعدی میره بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
سایت رسمی بورس ازدسترس خارج شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
بازاری که براساس دلار ۴۰-۵۰ هزارتومانی بسته شده بودطبیعیه که به این شدت سقوط کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
تیتر امروز یکی ازروزنامه های سینه چاک بورس
نورچشمی:
بورس صعودی میشود ارز کاهشی !!!!!!!
ناشناس
| Latvia |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
دلال کثیف دلار زور نزن سکته برای تو حقه
سید مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
من دیریوز چندین پست در کانال های خرید و فروش خودرو و طلا دیدم که همکارانشون رو تشویق میکردن برید تو گروه های بورسی و علیه بورس تبلیغ کنید میگفتن اگر بورس صعودی بشه بدبخت میشیم و پولا میرسه سمت بورس و خودرو باید به ضرر بفروشیم.
این نظرات دقیقا کار همون دلال ها ست. هر کدومشون ماموریت دارن در یک قسمت علیه بورس تبلیغ کنن.
آنچه در انتخابات آمریکا دیدیم نه یک تقلب بلکه یک کودتای تمام عیار علیه ترامپ بود دموکرات ها دو بار پیش از این هم سابقه تقلب دارند اکنون نوبت نظام دادرسی مستقل آمریکاست که به وضعیت کودتاچیان رسیدگی کند اگر آمریکا به کودتاچیان ببازد فاتجه دموکراسی در این کشور خوانده شده است.
پاسخ ها
احمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
دوست عزیز.... چرا وقتی از چیزی اطلاع نداری بی مورد نظریه پردازی می کنید؟؟؟؟ نظام انتخابات آمریکا، یک نظام ایالتی هست که هر ایالت قوانین و مقررات خاص خودش رو داره و اتفاقا بسیار هم نسبت به اجرای قوانینش متعصب هست... حالا چطور می تونی تصور کنی که تمام این ایالتها با هم دست به یکی شدن و بر علیه ترامپ تقلب و یا به قول شما کودتا کردن....
متأسفم برای اون دسته از افرادی که صرفا هوچیکری می کنند بدون سند و مدرک...!!!!!
Bet
| Germany |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
دقیقا... این یه کودتاست علیه ترامپ. همه دست به یکی شدن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
مثل اینکه خیلی دوست داری دوباره اون ترامپ بیاد سر کار.
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
به ۱۰:۲۱
جنابعالی هیچ اطلاعی از آنچه گذشته است نداری و نظر می نویسی اسناد کودتا و تقلب دموکرات ها جمع آوری شده و در حال تحویل به دادگستری آمریکاست حالا باید ببینیم دموکارت ها دادگستری آمریکا را هم آلوده کرده اند یا نه
آیا دلالان خواهند گذاشت افت قیمت دلار ادامه پیدا کند؟
اگر دولت از این زمینه برای بهتر شدن اقتصاد استفاده درست را نبرد، و مجددا ذلار بالا برود،
نتیجه میکیریم که خود دولت عامل گرانی دلار است
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
نمیدونم


تو چرا اینقد نسبت به پاکدستی دورلت شکاکی؟
مسیح مهاجری... اصولگراها، دشمن احمدی نژاد.
بورس بای بای
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
دوست عزیز تازه سلام بر بورس شروع شد.طلا و دلار بای بای
یعنی تا رهبر فرموده اند گرانی هست مسئولان دست بکار شده اند
واقعا جای تاسف است
سلام
بنده همین فرمایشات اقای مهاجری نوشتم متاسفانه منتشر نشد بله واقعا جناب مهاجری کاملا بدون هیاهو وجاروجنجال کردن درست تیرش را به هدف میزند راستی این مسئولانی که اعم ازفرمانده سپاه وتعزیرات حکومتی وستاد تنظیم بازار جلسه گذاشتند وخبری ورسانه ای کردند الان یکهفته از فرمایشات رهبری گذشت بازخورد این رفتار هیجانی چی شد ایا اقدامی صورت گرفت؟ اگر صورت گرفت عزیزان گوجه فرنگی کیلویی15تومن پوشک بچه 40درصد گران شد مرغ 27تومئ گوشت 160تومن لوازم یدکی تا دلتان بخواهد افزایش قیمت داشت نان بربری وسنگکی بدون مصوبه اتحادیه 500تومن افزایش قیمت داشت روغن موتور بیش از50درصد
افزایش داشته است پس کی وچگونه میخواهید جلوی گرانی را بگیرید ؟ شماهارا بخدا قسم اینقدر مردم را بااین رفتار عذاب ندهید بحاطر حرف ایشون هم شده لااقل یکماه اجناس را ارزان کنید نه اینکه تا رهبری امروز سخنراین کرد فلان امام جمعه فرماندهان سپاه ووزارتخانه ها شروع کنند وبعدش موضوع رها شود اگر مسئولان ما متملق گو نباشند وکارشان را برای خدا ومردم بدون چشمداشت انجام دهند بخدا تورم سهله تحریم امریکارا هم میتوانیم بی اثر کنیم لااقل توان اداره امور وبهبود معیشت مردم را ندارید با رفتارتان نمک روی زخم نگذارید
مسئولان عزیز بخدا قسم حیلی راحت میشود جلوی فرصت طلبی وسودجویی تولید کنندگان وپخش کنندگان وفروشندگان بی انصاف را گرفت راهکارپیشنهاد میکنم
1- درهرمنطقه شهرداری ستاد مبارزه باگرانفروشی باماموران پاکدست وخداترس وحلال خور تشکیل شود بدین صورت که این افراد مستقیما زیرنظر تعزیرات وشهردار منطقه انجام وظیفه کنند که این افراد موظف هستند منطقه مورد کنترل خودرا نظارت وجریمه کنند وحقوق این افراد ازطریق همین جرائم پرداحت شود درصورتیکه ماموران رشوه ویا تخلفی صورت دهند ازکار عزل وجریمه سنگین درنظرگرفته شود
اگر همینقدر اقدام شود هیچ کسبه ای جرات گرانفروشی را ندارد وچون مناطق تحت نظارت محدود هست بهتر وباکیفیت تر میتوان نظارت وکنتر ل کرد
2- کسبه ای که گرانفروشی چند ده برابر ان جریمه وبمدت 10روز برای باراول محل کسب وی تعطیل و5درصد به مالیات اضافه گردد
3- اجناس احتکار شده درهمان ساعت بین مردم بصورت رایگان وتوزیع وفرد محتکر درهمان محل به جریمه نقدی سنگین وشلاق محکوم گردد نه اینکه پرونده وی 6ماه دردادگاه الاف گردد
متاسفانه مسئولان ماعادت به چاپلوسی کردن دارند وجا دارد رهبری ازهمین افرادی که همان لحظه سخنرانی تا پایان نرسیده بیانیه دادن وقول دادن توضیح بخواهد چرا اقدامی صورت نگرفت این مهار گرانفروشی احتیاج به مصوبه وبرنامه بلند مدت ندارد باید سریع درجا اقدام تا مردم ازدست این افراد بی انصاف وبی وجدان نفسی بکشند.لی افسوس...
بدتر از دشمنی آمریکا دوستی بی تدبیران داخلی است
جناب مهاجری متاسفانه چاپلوسی و باند بازی و فساد همه جا رسوخ کرده ...
اون اقای محترمی که می گفت بهترین جای سرمایه گذاری بورس است بگید بیایند پاسخ دهند که به غیر از اینجا هر جای دیگه پول ما بود این طور نابود نمیشد چرا ایشان همه چیز را وارونه جلوه میدهند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از فردا دیگه تولید داخل فراموش میشه و واردات کالا جاش رو می گیره. شرکتهایی که داشتند جون می گرفتند رو شروع می کنند زمین زدن.
باید هر آنچه که امکان تولید داخل داره، وراداتش ممنوع بشه. باید واردات لوازم لوکس و غیر ضروری ممنوع بشه. باید تولید داخل با کسب درامد نفتی برای واردات آن بخش از مواد و تجهیزاتی که نداریم و صادرات با باز شدن امکان تبادل ارزیف محقق بشه نه اینکه هر چی پول نفته بیزیم دور یا بریزیم تو جیب یه مشت دلال .دلال تجهیزات نفت و لودر و سویا و خودرو و کود انسانی و دسته بیل و غیره
انتخابات یعنی انتخابات چین خودتو مادام العمر کن خلاص یا انتخابات روسیه پوتین قبل انتخابات همه رقبا رو میفرسته زندان بعد از پیروزی آزادشون میکنه یا انتخابات کره شمالی حتما باید رای بدی و حتما باید به اون رای بدی انتخابات آمریکا چیه راه انداخته حتی آمار آنلاین مناطق کوچک رو هم هر کسی میتونه ببینه پس مخفی کاری چی میشه یه کمی تقلب یه کمی رد صلاحیت و زد وبند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
ما دربست مخلص شما هستیم.
کارشناسان بازار سرمایه معتقدند بازار در کوتاه مدت و میان مدت با روند نزولی همراه است زیرا رشد بورس بر پایه انتظارت تورمی بود و تا زمانی که این انتظارات تقویت نشود بورس وارد فضای رشد نمی‌شود. از دید این گروه سطوح کنونی بورس با تعادل بنیادی تا حدی فاصله دارد و بازار حداقل در سال جاری بارونق روبرو نخواهد شد و در کانال‌های نزدیک به یک‌میلیون واحد نوسان خواهد کرد.
دلیل دیگری که این گروه بر ادامه روند افت شاخص تأکید دارد قیمت دلار است. این گروه می‌گوید بسیاری از سهم‌های شاخص ساز وابسته به نرخ ارز هستند که در صورت افت دلار جذابیت آتی این دسته از سهام تعدیل می‌شود.
کارشناسان بازار سرمایه معتقدند بازار در کوتاه مدت و میان مدت با روند نزولی همراه است زیرا رشد بورس بر پایه انتظارت تورمی بود و تا زمانی که این انتظارات تقویت نشود بورس وارد فضای رشد نمی‌شود. از دید این گروه سطوح کنونی بورس با تعادل بنیادی تا حدی فاصله دارد و بازار حداقل در سال جاری بارونق روبرو نخواهد شد و در کانال‌های نزدیک به یک‌میلیون واحد نوسان خواهد کرد.
دلیل دیگری که این گروه بر ادامه روند افت شاخص تأکید دارد قیمت دلار است. این گروه می‌گوید بسیاری از سهم‌های شاخص ساز وابسته به نرخ ارز هستند که در صورت افت دلار جذابیت آتی این دسته از سهام تعدیل می‌شود.
من دیروز چندین پست در کانال های خرید و فروش خودرو و طلا دیدم که همکارانشون رو تشویق میکردن برید تو گروه های بورسی و علیه بورس تبلیغ کنید میگفتن اگر بورس صعودی بشه بدبخت میشیم و پولا میرسه سمت بورس و خودرو باید به ضرر بفروشیم.
این نظرات منفی علیه بورس دقیقا کار همون دلال ها ست. هر کدومشون ماموریت دارن در یک قسمت علیه بورس تبلیغ کنن.
جالب مردم ساده هست که با این دلال ها همراه میشن و علیه بازار سرمایه نظر میدن تا کالاها هر روز گرونتر بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
نوسان گیری هم شد شغل؟؟؟؟؟ چرا به جای نوسان گیری به دنبال یک شغل آبرومند نیستید؟ نمی گم برو سکه بخر طلا بخر برو یک کار تولیدی و کارآفرینی شروع کن چند نفر هم مشغول می شن بورس در اینجا عین خودور مونتاژ کنی شون هست اگر اوون درسته اینم درسته خودتونو الکی سرکار نگذارید.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی