بازدید 19998
مرور روزنامه‌های پنجشنبه ۲۲ آبان ماه

آیا اصولگرایان تمایل به مذاکره دارند؟ /نسیم تحول قضایی و جابجایی دو قاضی معروف/بورس، اعتماد ملی فراموش شده و اشک‌های مجانی!

صد شرکت جدید در آستانه عرضه در بورس، صدا و سیما در پایین‌ترین سطح مخاطب، حمایت جمعی از وکلا از دیپلمات بازداشت شده ایرانی، سیگنال ضعیف تحریم بر شاخص بورس! بازی خطرناک بایدن درعراق، یورش بی‌امان کرونا در ایران با ۴۶۲ قربانی و ۱۱۷۸۰ مبتلا، در سوگ اندیشمند نوگرا داود فیرحی، هفت‌تپه در آستانه نجات و تاکید روحانی برای عدم فرصت سوزی برای رفع تحریم‌ها، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۱۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰ 12 November 2020

آیا اصولگرایان تمایل به مذاکره دارند؟ /نسیم تحول قضایی و جابجایی دو قاضی معروف/بورس، اعتماد ملی فراموش شده و اشک‌های مجانی!

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز پنجشنبه ۲۲ آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که اظهارات رئیس جمهور مبنی بر استفاده از هر فرصتی برای رفع تحریم و عدم فرصت‌سوزی از یک سو و ترامپ در مسیر کودتا!، تداوم رکوردشکنی‌های کرونا در ایران و جان دوباره بورس با سیگنال‌های مثبت از سوی دیگر در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.
درگذشت حجت الاسلام داود فیرحی استاد حقوق دانشگاه تهران همراه با یادداشت‌هایی درباره شخصیت علمی آن مرحوم نیز در تعدادی از روزنامه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛


بورس، اعتماد ملی فراموش شده و اشک‌های مجانی!

محمد یوسفی آرامش در سرمقاله امروز روزنامه ابتکار نوشت: می‌گویند روزی مردی در کنار خیابان برای پرنده اش که در حال مردن بود اشک می‌ریخت، از او پرسیدند که دلیل این همه آه و ناله چیست؟ مرد پاسخ داد که پرنده اش از گرسنگی در حال مردن است و این موجب شده که او شیون به راه بیاندازد. از او پرسیدند، چرا از غذای خود به این بیچاره نمی‌دهی و فقط گریه می‌کنی! مرد پاسخ داد، چرا که غذایش را بیشتر دوست دارد و اشک مجانی است!


برای هر انسان آگاه به دانش اقتصادی، با توجه به شرایط نا‌به‌هنجار کرونایی ایران و رکود گسترده، آشکار بود که بخش گسترده‌ای از این رشد حباب بوده و با اقتصاد واقعی ایران شباهتی ندارد؛ ۲۵ اقتصاددان مطرح در این خصوص به هیئت دولت ایران هشدار دادند، ده‌ها پژوهشگر در روزنامه‌های ایران ابراز نگرانی کردند و درخصوص فاجعه پیش رو هشدار دادند! اما گوش هیچ مسئولی شنوا نبود!


سرانجام آنچه نگران بودیم اتفاق افتاد و میلیارد‌ها تومان سرمایه مردم از بین رفت؛ آنچه که بسیار دردناک‌تر بود، دستور به شرکت‌های حقوقی برای خرید سهام و حمایت از بازار بود؛ تعریف ساده آن این است که از جیب مردمی که ریسک نکرده‌اند و حاضر به خرید سهام نشده‌اند، برای آن‌ها که ریسک کرده‌اند، حمایت ایجاد کنیم! در تمام این سیاست‌گذاری‌ها، یک نکته به شدت مهم به چشم می‌خورد؛ راهکار‌های کوتاه‌مدت و غیرسیستمی!

قاضي مقيسه و قاضي زرگر از «شعب خاص» جابه‌جا شدند
همانطور که به هشدار‌ها توجهی نمی‌شد، پس از سقوط بورس نیز بار‌ها مسئولان مربوطه تلاش کردند تا با سیاست‌گذاری‌های کوتاه مدت این بحران را حل کنند؛ اما آبی که به جوی ریخته شد، با هیچ تلاشی بازنگشت.
سیاست‌گذاری‌های کنترلی ماه‌های گذشته سازمان بورس نیز نتوانست به این وضعیت نا به سامان، رنگی تازه ببخشد؛ اما چرا مدت‌هاست که بورس در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته است؟ طبیعی است جدای از تعاریف رشد و سقوط در بازار‌های مالی که در تمام دنیا امری عادی است، بورس ایران با سیاست زدگی و دخالت دولت، هر روز بیشتر از روز قبل تبدیل به یک بنگاه دولتی شد! آنچه که دولت از حمایت تعریف می‌کرد با آنچه که در عمل برای میلیون‌ها ایرانی پیش آمد، اختلاف به شدت زیادی داشت! از طرفی حساسیت انتخابات ایالات متحده آمریکا برای ایرانیان، بر رفتار‌های تکانشی بورس افزود و حالا علی‌رغم مشخص شدن نتایج اولیه آن همچنان بورس را در یک چشم انتظاری بزرگ نگاه داشته است. وقتی یک دولت اصرار به دخالت در بازاری مالی دارد، نباید اهمیت بالای اعتماد ملی را فراموش کند. اعتمادی که چرخه اصلی اقتصاد را رقم می‌زند و عدم توجه به آن برای یک اقتصاد سیاست‌زده می‌تواند انتظارات تورمی گسترده پدید آورد. بی‌شک ما یک فرصت تاریخی برای رشد اقتصاد ایران را تبدیل به بحرانی جدی برای میلیون‌ها ایرانی کردیم و افرادی که با پافشاری بیش از حد خود بر این موضوع اصرار داشتند، امروز در این رابطه مسئولند. آنچه که وظیفه خود می‌دانم تا مجددا با مردم به اشتراک بگذارم، این است که بورس ایران نیز قطعا به تبعیت از دیگر بازار‌های مالی به روز‌های خوب خود بازخواهد گشت و تجربه تلخ گذشته که برای بسیاری به علت بی‌تجربگی رخ داد، قرار نیست که همیشه تکرار شود و منطقی است مردم بخشی کوچکی از سبد سرمایه گذاری خود را در بورس نگاه دارند؛ اما نگرانی و پرسش بزرگ این یادداشت آنجاست که تا به کی مسئولین ما قرار است بی توجه به قدرت و بارمعنایی کلمات باشند و درک کنند که جملات ساده آن‌ها می‌تواند به اعتماد ملی در سطح گسترده ضربه وارد کند و موجب انتظارات تورمی گسترده شود؟ تا به کی قرار است بعضی از دشمن برای کشور دشمن‌تر باشند و تا به کی قرار است مسئولیت اشتباهات خود را نپذیرند و اشک‌های مجانی بریزند؟

 

نسیم تحول قضایی و جابجایی دو قاضی معروف

روزنامه  اعتماد  جابجایی قاضي مقيسه و قاضي زرگر از «شعب خاص» را در شماره امروز خود مورد توجه قرار داده و در گزارشی که همراه با چندین یادداشت منتشر شده نوشت: اگرچه در اخباری که درباره جابه‌جایی این دو قاضی معروف منتشر شده، به‌صورت رسمی توضیحی درباره علت این انتقال و تغییر و تحول اعلام نشده، اما تحلیل‌ها حکایت از آن دارند که این دو قاضی که پیش از این در کلام حقوقدانان و کنشگران مدنی، از آن‌ها به عنوان قضات «شعب خاص» یاد شده، به‌دلیل اینکه نتوانسته‌اند خود را با «دوران تحول و اصلاحات» ریاست جدید دستگاه قضایی سازگار و «هماهنگ کنند»، ناچار به ترک کرسی و تغییر جایگاه شدند. قضاتی که به باور برخی حقوقدانان و ناظران، برخلاف رویکرد جدید دستگاه قضایی، به همان روش و منش سابق دست به صدور احکامی می‌زدند که در مواردی با نقد ریاست قوه قضاییه مواجه شده و در مواردی حتی با دستور قاضی‌القضات، متوقف شده و نیز در برخی موارد، محکومان ِاین احکام توسط رییس قوه قضاییه در فهرست عفو قرار گرفته‌اند. سیدابراهیم رییسی که پیش از این بار‌ها مخالفتش را با احکام صادره از سوی برخی قضات اعلام کرده، همین یک سال پیش، هنگامی که احکام سنگین صادرشده برای فعالان کارگری و بازداشتی‌های روز کارگر نه‌تن‌ها جامعه کارگری و کنشگران مدنی، بلکه وکلا و حقوقدانان را به شگفت آورد، خواهان توقف حکم شد و دستور «تجدیدنظر» و «رسیدگی منصفانه» به این پرونده‌ها را صادر کرد. رییس دستگاه قضایی که از یک سال و نیم پیش و با رویکرد اصلاح و تحول، کارش را آغاز کرده، بار‌ها در سخنرانی‌هایش اینجا و آنجا تاکید کرده که باید صدای معترضان را شنید.

قاضي مقيسه و قاضي زرگر از «شعب خاص» جابه‌جا شدند
هرچند آثار آرای صادرشده ازسوی این قضات بعضا هنوز که هنوز است بر زندگی از متهمان باقی است، اما هرچه بود، این قضات حالا قرار است از جایگاه قضاوت به معنا و شکل مالوف و در سمت‌هایی جدید مشغول به کار شوند؛ اقدامی که در همین چند ساعتی که خبر آن منتشر شده، مورد استقبال حقوقدانان و افکار عمومی قرار گرفته و می‌توان از آن به عنوان دوره‌ای تازه در پرونده‌های سیاسی و امنیتی یاد کرد؛ پرونده‌هایی که طول سال‌های گذشته به شعب خاص در دادگاه انقلاب ارجاع می‌شدند. یعنی همان شعبه بیست و هشتم که ریاست آن را قاضی مقیسه برعهده داشت و شعبه پانزدهم که رییس آن هنوز هم قاضی صلواتی است. در این سال‌ها از دل این شعب - که البته تعداد آن‌ها طی یکی، دو سال گذشته افزایش یافته - احکامی علیه متهمان سیاسی صادر شده است؛ احکامی که در دادگاه اولیه با امضای قاضی مقیسه و صلواتی صادر می‌شد و آن‌گاه که بنابر روال دادرسی قضایی، به منظور تجدیدنظر به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر ارجاع می‌شد، با امضای قاضی زرگر عمدتا همان‌طورکه بود، تایید می‌شد.

آیا اصولگرایان  تمایل به مذاکره دارند؟

محمدصادق جوادی حصار در سرمقاله امروز روزنامه آفتاب یزد با عنوان اصولگرایان و تمایل به مذاکره نوشت: در روز‌های اخیر با پیروزی جو بایدن در آمریکا گمانه زنی‌ها درباره برخی گفتگو‌ها در آینده در محافل سیاسی افزایش یافته است. در این میان نوعی تمایل در جریان اصولگرا دیده می‌شود که تلاش می‌کند خود را به عنوان بازیگر اصلی مذاکرات آتی معرفی کند و در این راستا به جریان اعتدالی و اصلاح‌طلب برسر دستیابی به برجام انتقاد می‌شود. موضوع قابل توجه این است که باید توجه داشت اصولگرایان پیش از این نیز سکاندار مذاکرات بوده‌اند، اما نتوانستند آن را به سرانجام برسانند.

در دو دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد آقای سعید جلیلی بار‌ها گفتگو‌هایی را با طرف غربی انجام داد و رئیس جمهور وقت نیز به اوباما نامه نوشت و از مذاکره سخن به میان آورد، اما طرف آمریکایی با ارزیابی‌هایی که از جناح راست ایران داشت به این نتیجه رسید محافظه کاران در ایران درک واقع بینانه‌ای از مذاکره ندارند و به همین دلیل نیز هیچگاه مذاکرات در دولت احمدی‌نژاد و با مدیریت سعید جلیلی جدی نشد. مذاکره آداب و اصول خاص خودش را دارد و نمی‌توان تنها به صرف اسم مذاکره‌کننده وارد این عرصه شد و امتیازاتی را به دست آورد.

آیا اصولگرایان تمایل به مذاکره دارند؟ /نسیم تحول قضایی و جابجایی دو قاضی معروف/بورس، اعتماد ملی فراموش شده و اشک‌های مجانی!

به طور کلی جریان راست در کشور همواره تلاش کرده هر اقدام مثبت و مناسب را در صورتی بپذیرد که به دست خودشان انجام شود و منافع را برای این جریان به ارمغان آورد، اما اگر چنین اقداماتی از سوی منتقدان اصولگرایان باشد آن‌ها با مخالفت‌های خود تلاش می‌کنند نتیجه نهایی را بی‌اثر کنند. اکنون نیز با تغییرات پیش آمده در صحنه بین‌الملل نوعی تمایل در این جریان وجود دارد که عهده دار مذاکرات آتی باشد. همه می‌دانیم که مجامعی فرادستی در حوزه تعیین سیاست خارجی و مذاکره تصمیم گیرنده هستند و اگر نظر آن‌ها این باشد که اصولگرایان مذاکرات آتی را بدست بگیرند، در این صورت باید گفت امیدواریم بتوانند به نتیجه لازم برسند. نکته بسیار مهم در این زمینه این است که گفت‌وگو‌ها باید در قالب برجام باشد و اگر اصولگرایان با توجه به مخالفتی که با برجام دارند به دنبال یک توافق جدید باشند در این صورت نه تنها امتیازی به دست نمی‌آورند بلکه رسوایی برای خود و خسران برای ملت ایران پدید می‌آید. عبور از برجام و آغاز مذاکرات جدید همان هدفی بود که دونالد ترامپ در چهارسال گذشته دنبال می‌کرد. اکنون، اما اگر بایدن به وعده خود عمل کند و ایالات متحده را به برجام بازگرداند ۵۰ درصد مشکل حل شده است و مابقی نیز با مذاکراتی در قالب برجام و با نظارت سازمان ملل و سایر طرف‌های برجام از سوی نیرو‌های کاربلد داخلی می‌تواند قابل حل باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۷
دیگه بورسی نمونده سهامداران به خاک سیاه نشستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
ماه برای همیشه پنهان نمیمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
ماه شما پوکید رفت پی کارش خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
حالا توبشین تاماهت اشکاربشه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
منظور کلاهبرداریه دانشمند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
ما با اعتمادی که به مسیولین داشتیم وارد بورس شدیم
دقیقا روزهای آخر رشد بورس، رییس جمهور مردم را دعوت به بورس میکرد، همان زمان اعوان و انصار ایشان در حال فروش سهام خود در قله شاخص بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
ماهها پیش کامنت های زیادی آمده بود پیش بینی شده بود که خریداران سهام به خیابان خواهند آمد و خواهند گفت پولاهامون پس بدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
بارها نوشته شده بود مردم زود گول میخرند و دارند دون میپاشن،
پول انسانها را کور و کر میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
ماه واقعی بورس حدود ۶۰۰ است البته این هم خوشبینانه است از کارخانه های فشل و ورشکسته انتظار چه سودی دارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
ماه واقعی بورس حدود ۶۰۰ است البته این هم خوشبینانه است از کارخانه های فشل و ورشکسته انتظار چه سودی دارید
احمدی نژاد یه راه حل برای بورس ارایه کرده شاید بتونه مشکلات سهامدارن رو حل کنه من این رو از ایشون نشنیدم و نخوندم ولی مثل اینکه پیشنهاد ایشون هست احمدی نژاد میگه دولت به ازاء هر ایرانی 500 هزار تومان سهام از بازار بورس خریداری کنه با افزایش تقاضا قیمت سهام بالا میره بعد این سهاما رو به پرتفو سهامداران عدالت اضافه کنه هر وقت اونا سهامشون رو فروختن پول رو از حسابشون کم کنه دولت میتونه برای 50 میلیون ایرانی 25 هزار میلیارد سهام خریداری کنه این کار باعث افزایش قیمت سهام عدالت هم میشه البته نباید اجازه فروش سهام عدالت رو داد تا دوباره سیل سهام به بازار برنگرده
والله اعلم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
هر کاری که باعث شود سهام قیمت کاذب بگیرد اشتباه است چون این قیمت کاذب دیر یا زود باید بجای اول برگردد و دوباره شرایط فعلی تکرار میشود
مسئله بورس مسئله ارزش موسسات هست اینکه تا چه حد برای موسسات و نهادای خودش ارزش قایله اینا مثل چرخ دنده های نظام سیاسی اجتماعی اقتصادی هستن اگه قرار باشه هر بار یکی از این چرخ دنده ها بشکنه سیبستم چطور میخواد کار کنه الان بانک مرکزی بورس صنایع همه دچار بدکارکردی شدن اینا قرار بود مشکلات رو حل کنن یکی بعد از دیگری دارن مشکلات رو افزایش میدن
خیلیا سعی میکنن بورس رو از نظر تاکتیکی درست کنن مثلا زمان سفارش برای سهام 15 دقیقه باشه یا 30 دقیقه بورس در استراتژی شکست خورده وقتی در سه ماه 70 درصد به مردم ضرر وارد کرده دلیل شکست استراتژیک بورس دولت بود
دولت با افزایش کاذب قیمت دعوت مردم فروختن سهام در اوج قیمت و فرار کردن سهامداران رو به خاکستر نشوند
حالا باید یا بی اعتنایی کنه یا مجبور بشه به اشتباه خودش اذعان کنه و پول سهامداران رو پس بده که محاله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
کلا زمان سفارش محلی برای فساد است
حکومت در مورد بورس پوپولیستی عمل نکند بگذارد نرخ دلار پایین بیاید بورس ریزش خواهد کرد ، چرا وقتی یک شبه بورس بالا کشید کسی آه و ناله نکرد ، بخاطر کل جامعه بگذارید دلار و ببورس پایین بیاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
فعلا که بر عکس شده دلار رو بالا نگه داشتن و بورس دچار ریزش شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
پوپولیسم دولت زمانی بود که مردم رو به بورس دعوت کرد و مردم در دفاتر پیشخوان از سر و کول هم بالا میرفتن بعد سهامای در اوج قیمت خریدن بعد هم ضرر و بدبختی وزیر اقتصاد گفته ما با فروش سهام تونستیم کسری بودجه خودمون رو جبران کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
برای بالا نگه داشتن بورس باید دائم هزینه شود حالا کی آمادگی دارد این هزینه چندین هزارمیلیارد تومنی را پرداخت کند دولت یا حقوقی ها؟
جناب آقای «محمد یوسفی آرامش» سخنان کاملا درستی بیان کردند اما فرض اولیه اش نادرست است.
نوشتار «محمد یوسفی آرامش» توضیح نمی دهد که چرا دولت بطور گسترده اقدام به ارسال کد بورسی به شهروندان ایران از طریق تلفن همراه کرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
پاسخ به همین سوالات پاسخ به سوال هزاران نفر زیان دیده بورس
چرا دولت مردم رو به مهمانی دعوت کرد که توان پذیرایی رو نداشت
در ایران وقتی مردم در انتخابات شرکت نمیکنن اصولگراها پیروز میشن زیبا نیست؟
روندکاهشی بورس تا سقوط به کانال ۵۰۰ هزار واحدی ادامه خواهد داشت پس ازان هم درجا خواهدزد یا حداکثر رشد ناچیزی خواهدداشت
دوران روزهای طلایی والبته بی منطق رشد روزانه ۵ درصدی بسر رسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
اینقدر که پول دلالی دلار و خودرو و خونه رو میخوری یه خورده فکر کن حرف تازه بزن فقط همینو کپی پیست میکنی
اگر دوباره اگر قرار برمذاکره باشد نخواهند گذاشت این مذاکره واحیانا توافق دردولت اقای روحانب انجام بگیرد
بورس = موسسات اعتباری
این معادله نهایتا در فکر مسئولین رقم خواهد خورد هر چقدر هم بعضیا اجازه ندن
هر چه داستان تعریف کردند که زنها طلاهایشان را بفروشند و مردم اندوخته ی خود را بیاورند بوهند به ما تا مقاومت کنیم کسی گوشش بدهکار نبود
بنابراین خدعه کردند !
بورس را جذاب کردند و مردم اندوخته ی خود را با کنال میل وارد بورس کردند و اقاقیون خدغه گر با کمال میل همه را کشیدند بالا !
فقط دولت هم نبود و تعداد زیادی از حضرات مردم را به بورس دعوت کردند
از آن تصمیم های پشت پرده بود
اعتماد مردم هم کشک
اصلا نگه قبل از این ماجرا اعتماد داشتند ؟؟
مردم اگر با زبان خوش پولهایشان را اورده بودند حضرات مجبور به خدعه نمی شدند

تا خدعه ی بعدی خوب کار کنید که پول داشته باشید !
ساختارها باید تغییر کند گروهی ساختار نابودی اقتصاد ایران و کارخانجات و نخبگان کشور کمر به همت بستن تا نابود زمین گیرکنند به کشورهای دیگر انتقال دهند شدید برخورد بشه تا کارخانجات ایران خلاقیت نخبگان دوبتره چرخه قدرت اقتصاد کشور به راه بفتاد
؛ اما چرا مدت‌هاست که بورس در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته است؟
جواب : بورس در وضعیت نامطلوب قرار نگرفته است بورس با دستکاری و ایجاد جو روانی بصورت کاذب بالا رفت حالا در مسیر برگشت و طبیعی خود قرار گرفته و هرگونه هزینه ای برای جلوگیری از این حرکت فقط هدر دادن پول است و بصورت موقت و کوتاه میتواند از رسیدن بورس به شاخص طبیعی خود جلوگیری کند
جابجایی این قضات چه مشکلی را حل می کند؟؟؟؟ اگر احکام نادرست صادر کرده اند و این صدور حکمشان یک رویه بوده است باید محاکمه شوند نه اینکه در جای دیگری به کار گرفته شوند
این اخبار کذب رو ور دارید.
جابجایی این دو قاضی ، آرادی نسرین ستوده آزادی نرگس محمدی آزادی حبیبی آزادی کارگران هفت تپه و بازگرداندن هفت تپه به دولت اقدامات بسیار خوبی است که اگر چه به هیچ عنوان کافی نیست اما امید بخش است و به نظر می رسد این تصمیم نه در قوه قضاییه بلکه در رده های بالاتری اتخاذ شده است اگر این روند ادامه پیدا کند و شامل بقیه زندانیان سیاسی نیز گردد و همچنین جلوی میدان داری برخی که مشخص نیست به چه دلیل هزینه برای کشور درست می کنند و مردم را عصبانی می کنند گرفته شود و اجازه هیچ گونه دخالت یا موضع گیری به آنها داده نشود و آزادی های اجتماعی از جمله آزادی پوشش آزادی حضور بانوان در ورزشگاهها و همچنین آزادی انتخابات نیز پیاده شود و سیاست های منطقه ای نیز اساسا تغییر داده شود و به درون کشور توجه شود و جلوی فامیل سالاری و ناشایسته سالاری نیز گرفته شود قطعا مردم نیز اعتماد پیدا می کنند و همه مشکلات حل خواهند شد ..
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
شرایط شما که از شرایط آمریکا سخت تر شد
بسیاری از قضات قبل از بازنشستگی مدتی به دیوان عالی کشور منتقل می شوند تا با حقوق بالاتر بازنشسته شوند.
نویسنده ابتکار گفته حمایت از بورس یعنی از جیب ملت برای سهامدارها هزینه کردن. خب اون موقع که دولت کسری بودجه رو از جیب سهامدار جبران میکنه از جیب سهامدار برای بعضا مخالفین بورس هزینه نکرده؟
فرازو فرود لازمه بازارهای مالیه. مشکل از دخالت دولت شروع شد دعوت مردم به بورس و ایجاد جو روانی و البته به همراه حقوقیها اجازه دادند رشد نامتعارف ایجاد بشه و در اوج قیمتی عرضه های وحشتناک حقوقی دولتی و شبه دولتی باعث ایجاد جو روانی منفی شد.
رشد بورس روند طبیعی نداشت و نزول هم نداره.
چرا تمام پست های مهم و مدیریتی کشور که غیر انتخابی هستند همواره در اختیار اصولگرایان است ؟؟؟؟؟؟
مثلاً امامان جمعه اکثرا اصولگرایان هستند یا روسای قوه قضاییه یا اکثریت اعضای مجمع تشخیص مصلحت یا اعضای شورای نگهبان و........‌
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی