بازدید 16296
تحلیل فعالان بازار سرمایه از روند معاملات فصل پاییز و چشم انداز بازار؛

دلیل سقوط شاخص بورس و ابهام بدبینانه به چشم انداز بازار/ عرضه موجودی انبار‌ها قیمت‌ها را کاهش خواهد داد/ احتیاط بازیگران بازار برای سرمایه گذاری/ دلار 18 هزار تومانی چه بر سر بورس آورد؟!

اگر بخواهیم تصویر درستی از حال و هوای پاییزی بورس تهران داشته باشیم، درست تر آن است که روند قیمتی شاخص ها را با روز نهم پاییز مقایسه کنیم. شاخص کل بورس تهران بهترین عملکرد خود را در نهم مهرماه با ایستادن در کانال 195 هزار و 480 واحدی ثبت کرده و پس از آن روند نزولی در پیش گرفته و تا ارتفاع 156 هزار و 83 واحدی در 28 آذر ماه عقب نشینی کرده و بر این اساس عقب نشینی حدودا 39 هزار واحدی را طی این مدت داشته است.
کد خبر: ۸۶۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 21 December 2018

دلیل سقوط شاخص بورس و ابهام بدبینانه به چشم انداز بازار/ عرضه موجودی انبار‌ها قیمت‌ها را کاهش خواهد داد/ احتیاط بازیگران بازار برای سرمایه گذاری/ چشم خیره بازار به نماد‌های دارویی، غذایی و تک سهم‌هااگر بخواهیم تصویر درستی از حال و هوای پاییزی بورس تهران داشته باشیم، درست تر آن است که روند قیمتی شاخص ها را با روز نهم پاییز مقایسه کنیم. شاخص کل بورس تهران بهترین عملکرد خود را در نهم مهرماه با ایستادن در کانال 195 هزار و 480 واحدی ثبت کرده و پس از آن روند نزولی در پیش گرفته و تا ارتفاع 156 هزار و 83 واحدی در 28 آذر ماه عقب نشینی کرده و بر این اساس عقب نشینی حدودا 39 هزار واحدی را طی این مدت داشته است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ بررسی روند تغییرات شاخص های اصلی بورس تهران طی سه ماه گذشته، حکایت از آن دارد که این نماگرها در نهم مهر ماه در نقطه اوج قیمتی خود قرار داشته اند و پس از آن نوساناتی را تجربه کرده و در نهایت پاییز را در حالی به سر برده اند که نسبت به روزهای اوج خود ـ که از یکم مهر ماه آغاز و تا نهم ادامه یافته ـ کاهش شدید و نگران کننده ای را تجربه کرده اند.

دلیل سقوط شاخص بورس و ابهام بدبینانه به چشم انداز بازار/ عرضه موجودی انبار‌ها قیمت‌ها را کاهش خواهد داد/ احتیاط بازیگران بازار برای سرمایه گذاری/ چشم خیره بازار به نماد‌های دارویی، غذایی و تک سهم‌ها

مهدی افشار اعلم، فعال و کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس تابناک اقتصادی در خصوص چشم انداز بازار سرمایه و دلایل افت سنگین شاخص در فصل پاییز گفت: در تحلیل هر فرآیندی از جمله رشد شاخص بورس در ماه های گذشته و کاهش آن طی دو ماه و نیم اخیر، باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که شاخص بورس تحت تأثیر چه عواملی رشد کرده بود..

دلیل سقوط شاخص و ابهام بدبینانه به چشم انداز بازار

وی ادامه داد: رشد شاخص کل متأثر از افزایش نرخ ارز بوده و در واقع در دوره زمانی شاهد آن بودیم که شاخص کل هر روز با چند هزار واحد افزایش مواجه شده و ارزش معاملات بسیار سنگین شده بود و به واسطه نرخ دلار که هر روز در بازار با رشد مواجه می شد کارشناسان صنایع را با قیمت دلار هفده هزار تومانی یا هجده هزار تومانی تحلیل می کردند و بر این اساس چشم انداز شرکت های فولادی، پتروشیمی و محصولات پایه صادراتی مناسب به نظر می رسید، ولی در شرایط فعلی چه به صورت طبیعی و چه غیر طبیعی، دستوری یا غیر دستوری شاهد کاهش نرخ دلار هستیم و قیمت کنونی دلار در محدوده ده هزار تومان بوده و حتی برخی اخبار از تثبیت قیمت دلار در محدوده 8500 تومانی حکایت دارد که این موضوع نوعی ابهام را در بازار به وجود آورده و بازار را در رکود قرار داده و در حقیقت بورس از نوعی ابهام نه از نوع خوش بینانه بلکه ابهام بدبینانه رنج می برد.

وی ادامه داد: این ابهام بدبینانه، نقدینگی را از بازار سرمایه فراری داده و متوسط ارزش معاملات نیز اکنون با کاهش قابل توجه مواجه شده و به طور متوسط 500 میلیارد تومان بوده و تا زمانی که نرخ ارز تثبیت نشود و بازار بر نرخ واحد ارز به اجماع نرسد و تحلیل های جدید نیز براساس آن نرخ ارائه نشود، نمی توان بازار را از ابهام خارج کرد.

افشار اعلم افزود: چنانچه نرخ ارز ثابت شده و تحلیل های جدید جایگزین بررسی های قبلی شود، بازار از ابهام خارج می شود و کارشناسان نیز می توانند با تحلیل نرخ ارز جدید شرایط آتی را تحلیل و قطعا با خروج از ابهام نقاط خوش بینانه ای نیز از تحلیل های جدید استنتاج خواهد شد.

شرایط تحریم سال آینده نمود بیشتری خواهد داشت

افشار اعلم در رابطه با تأثیر تحریم ها بر وضعیت صنایع و اقتصاد کشور نیز گفت: شرایط تحریم واقعا به اقتصاد کشور فشار وارد می کند، این فشار احتمالا امسال خود را نشان ندهد ولی هر چقدر به پایان سال وسال جدید نزدیک شویم، اقتصاد ما بیشتر تحت تاثیر تحریم ها قرار خواهد گرفت حتی در اخبار مرتبط با بودجه شاهد آن هستیم که برای سال آینده شرایط سخت تر در نظر گرفته شده و به احتمال قوی در سال آینده شرکت ها در صادرات با مشکلات جدی مواجه خواهند بود.

احتیاط بازیگران بازار برای سرمایه گذاری

وی در خصوص صنایع و گروه های مورد توجه در شرایط فعلی نیز با اشاره به این مطلب که بازار سرمایه در شرایط فعلی به شدت ریسک بالایی دارد و بازیگران باید با نهایت احتیاط مواظب سرمایه گذاری های خود باشند، گفت: شاهد نوسان گیری در برخی تک سهام ها در شرایطی خواهیم بود که قدرت پول سهم ها را مشخص می کند و بازیگران بازار را به نوسان گیری وا می دارد برخی صنایع و شرکت های که وابستگی به قیمت دلار نداشته و ارتباطات خارج نیز نداشته اند، شروع به نوسازی و بهسازی خود می کنند و بنابراین، نقدینگی به سمت آنها خواهد رفت.

وی در مورد تحلیلی که این روزها در خصوص سهم های دارویی با توجه به عدم تحریم انها وجود دارد، نیزگفت: در خصوص این سهم ها نیز با نگاه بدبینانه باید بررسی شود که درعمل چه شرایطی اتفاق می افتد و آیا آنها می توانند به راحتی مراودات خود را ادامه دهند.

کاهش حجم صادرات و هزینه حمل و نقل و بیمه

بهروز زندی فر دیگر فعال بازار سرمایه در گفت و گو با تابناک اقتصادی در خصوص وضعیت صادرات وفروش صنایع بزرگ با تأکید بر کاهش فروش صنایع بزرگ تصریح کرد: این کاهش فروش از دو محل حجم صادرات و هزینه حمل و نقل بوده و براین اساس صادرات صنایع بزرگ آرام آرام به سمت صفر شدن حرکت می کند،چون از یک سو، طرف خارجی نمی تواند نقل و انتقال پول را انجام دهد و فارغ از رصد شدن توسط آمریکا تمایلی به واردات از ایران ندارند و از طرف دیگر هزینه حمل و نقل و بیمه محموله های شرکت های بزرگ صادراتی نیز به شدت افزایش یافته و شرکت های کوچک کمتر رصد شده و البته تأثیر این موضوع بر سودآوری شرکت ها طی دو ماه گذشته و با شروع تحریم ها پیش خور شده است.

عرضه موجودی انبارها قیمت ها را کاهش خواهد داد

وی با اشاره به این مطلب که در چشم انداز پیش روی، اصلا شرایط عالی شش ماه نخست سال را شاهد نخواهیم بود و سود شرکت ها قاعدتا کمتر خواهد بود، گفت: تقاضای بالای داخلی با رشد دلار به وجود آمد و خریداران کالاهای شرکت های بزرگ با امید قیمت های بالاتر دلار انبارها را پر کردند ولی پس از کاهش نرخ ارز و کاهش شدید محصولات فولادی و تولید شده بر پایه ارز شاهد عرضه موجودی انبارها بودیم که این عرضه ها عموما با پایان سال مصادف خواهد شد و با این عرضه ها از طرف دلال ها و تاجران بزرگ افت قیمت شدیدی را شاهد خواهیم بود و در گروه های مثل سیمان و فولاد این قضیه مشهود خواهد بود.

زندی فر در خصوص گروه های های غذایی و دارویی نیز تاکید کرد: با توجه به اینکه این گونه شرکت ها در فروش داخلی با مشکل مواجه نسیتند و در همین شرایط تقریبا صدردصد تولیدات خود را به فروش می رسانند؛ مضافا اینکه عمدتا شرکت های دارویی مواد اولیه را وارد می کنند و خوشبختانه بانک ها با انتقال پول با این شرکت ها مشکلی ندارند وضعیت خوبی را در این گروه ها شاهد هستیم.

ستارگان رو به افول

وی با اشاره به اینکه صادرات سنگ آهنی ها بر مبنای درصدی از نرخ فولاد خوزستان است، ادامه داد: وقتی قیمت شمش فولاد خوزستان کاهش داشته باشد بر سود سنگ آهنی ها نیز تأثیر خواهد گذاشت و در خصوص پالایش ها و پتروشیمی ها نیز تأثیر پذیری از نرخ جهانی نفت که حول و حوش 50 دلار خواهد بود، منجر به آن شده که افقی برای رشد در این گروه ها نداشته باشیم؛ ضمن آنکه این گروه ها در صادرات نیز به مشکل برخواهند خورد و سقف های قیمتی قبلی قابل دسترسی نخواهند بود.

دلیل سقوط شاخص بورس و ابهام بدبینانه به چشم انداز بازار/ عرضه موجودی انبار‌ها قیمت‌ها را کاهش خواهد داد/ احتیاط بازیگران بازار برای سرمایه گذاری/ چشم خیره بازار به نماد‌های دارویی، غذایی و تک سهم‌ها

بررسی روند قیمتی شاخص ها در فصل پاییز

به گزارش تابناک اقتصادی، بررسی روند تغییرات شاخص های اصلی بورس تهران طی سه ماه گذشته، حکایت از آن دارد که این نماگرها در تاریخ نهم مهر ماه در نقطه اوج قیمتی خود قرار داشته اند و پس از آن نوساناتی را تجربه کرده و در نهایت پاییز را در حالی به سر برده اند که نسبت به روزهای اوج خود که از یکم مهر ماه آغاز و تا نهم ادامه یافته، کاهش شدید و نگران کننده ای را تجربه کرده اند.

بنابراین اگر بخواهیم تصویر درستی از حال و هوای پاییزی بورس تهران داشته باشیم، درست تر آن بوده که روند قیمتی شاخص ها را با روز نهم پاییز مقایسه کنیم.

شاخص کل بهترین عملکرد خود را در تاریخ نهم مهرماه با ایستادن در کانال 195 هزار و 480 واحدی ثبت کرده و پس از آن روند نزولی در پیش گرفته و تا ارتفاع 156 هزار و 83 واحدی در 28 آذر ماه عقب نشینی کرده است و بر این اساس عقب نشینی حدودا 39 هزار واحدی را طی این مدت داشته است.

شاخص قیمت وزنی ارزشی از ارتفاع 48 هزار و 245 واحد طی سه ماه گذشته به کانال 45 هزار و 372 واحدی عقب نشینی کرده و و در نقطه اوج نیز در ارتفاع 57 هزار و 132 واحدی قرار داشته و براین اساس با ثبت کاهش 2873 واحدی نسبت به روز نخست مهرماه و سقوط 11 هزار و 760 واحدی نسبت به پیک قیمتی به کار خود پایان داده است.

شاخص کل هم وزن از رقم 28 هزار و 72 4 واحد یه کانال 26 هزار و 636 واحد در پایان پاییز رسیده و در نهم مهر ماه نیز در ارتفاع 32 هزار و 7 واحدی قرار داشته و بر این اساس کاهش 2088 واحدی طی سه ماه سومین فصل سال و افت 5 هزار و 371 واحد داشته است.

شاخص قیمت هم وزن از 20 هزار و 301 واحد به 18 هزار و 759 واحد رسیده و در پیک قیمتی مهر ماه نیز در ارتفاع 24 هزار و 34 واحدی قرار داشته بنابراین طی سه ماه کاهش 1542 واحدی و نسبت به پیک قیمتی کاهش 5275 واحدی داشته است.

شاخص آزاد شناور از کانال 175 هزار و 910 واحدی در نخستین روز پاییز به ارتفاع 167 هزار و 548 واحدی در آخرین روز معاملاتی آذر ماه رسیده و بر این اساس کاهش 8362 واحدی را ثبت کرده ونهم مهرماه مصادف با پیک قیمتی خود در ارتفاع 209 هزار و 797 واحدی قرار داشته است.

شاخص بازار اول از کانال 121 هزار و 621 واحدی به ارتفاع 114 هزار و 283 واحدی عقب نشینی کرده و بر این اساس 7338 واحد طی 3 ماه پاییز کاهش داشته و در اوج قیمتی نیز رقم 145 هزارو 384 واحدی را ثبت کرده و حدود 30 هزار واحد کاهش را نشان داده است.

شاخص بازار دوم نیز که در ابتدای پاییز رقم 328 هزار و 706 واحد گزارش شده بود در پایان آذر به کانال 314 هزار و 334 واحدی عقب نشینی کرد و بر این اساس 4372 واحد کاهش داشته، این شاخص درپیک نموداری در ارتفاع 386 هزار و 826 واحد قرار داشته است.

شاخص صنعت نیز به طور روشن تری وضعیت نابسامان بورس را طی 3 ماه گذشته نشان داده به نحوی که این نماگر بازار از ارتفاع 150 هزار و 425 واحدی در ابتدای مهر ماه به کانال 141 هزار و 205 واحدی در پایان آذر ماه عقب نشینی کرده و بر این اساس 9220 واحد نیز شاخص صنعت در سه ماهه پاییز کاهش داشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۸
مشکل ما از تحلیلهای بازار بصورت لحظه ایی است لذا وقتی تلویزیون اعلام میکند بورس بر بام ۲۰۰ هزار و دلار ۱۹۰۰۰ تومان . حالا هم بیاید بگوید بورس روی ۱۲۰ هزار تا و دلار ۸۰۰۰ تا
فقط یک عده از مردم را نابود کردنند با این تحلیل ها و رسانه ای کردن مطالب خلاف واقع
پاسخ ها
لادن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
دلار ۱۸هزارتومانی یا بهتر بگم دلار برجامی تا سالها اثر تخریبی در اقتصاد ما دارد
شاخص را با چند شرکت شاخص ساز فلزی و پتروشیمی با سرعت باد کردند درحالیکه خیلی از سهام هنوز یکسوم و یکچهارم قیمت خود در 3 سال پیش هستند مثل سهام خودرویی. حالا شاخص دارد اصلاح میکند ولی اینبار همه با هم در حال سقوطند.
وضعیت فعلی بورس دقیقا مشابه وضعیت ان درسال ۹۲ است در ان سال هم بخاطرسه برابرشدن قیمت ارز شاخص بورس بصورت عمودی رشد کردوچندین هفته متمادی رکورد زد وبه قله ۹۰ هزارواحدی رسید اما ازدیماه ۹۲ روندنزولی بورس اغازشد وبیش از ۳۰ هزارواحد ریزش کرد وبعدازان به مدت ۴-۵ سال نوسان ناچیزداشت وعملا درجازد درحالیکه درمدت مشابه سایربازارهای رقیب ازجمله مسکن رشدچشمگیری داشتند.درسال ۹۷ نیز درحالیکه قیمت ارز وطلا حدود۳۰۰ درصد ومسکن بیش از۱۰۰درصدرشد داشته اند بازار بورس نتوانست بیشتراز۶۰ درصدرشد کندکه انهم درحال کاهش است !!!
چندماهی است روندبورس بشدت نزولی شده وشاخص کل ازمرز۲۰۰ هزارواحدبه کانال ۱۵۶هرارواحدی سقوط کرده وسهامدارانش رابازیان سنگین مواجه کرده صفحه اول روزنامه ها بخصوص روزنامه های تخصصی اقتصادی راببینید امکان ندارد یک کلمه دراینمورد پیداکنید صداوسیماهم فقط بصورت زیرنویس انهم بدون اشاره به روندنزولی بورس صرفااعلام میکنددرپایان معاملات امروز بورس شاخص کل به فلان میزان رسید حال اگر بورس رشدمیکردانراباکلی شاخ وبرگ وبزرگنمایی منتشرمیکردند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
شاخص کل بورس دقایقی پیش به کانال ۱۵۴ هزارواحدسقوط کرد
از اشتباهات من در زندگی سرمایه گذاری در بورس بود.
بورس ها در کشورهای ضعیف محل عرضه و فروش صنایع و شرکتهای ورشکسته به مردم است.
فریب بورس را نخورید.
بهترین سرمایه در تمام تاریخ ، ملک و زمین در شهرهای مهم است.
پاسخ ها
رضا
| Italy |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
مطابق بررسی های دکتر ادیب اقتصاددان معاصر برای دوره ۲۰ سال گذشته مسکن ۷۰ درصد ۲۰ سال قبل به قیمت ثابت ارزش داردسود بانکی ۲۰ ساله صفر درصد است و ارز هم معادل ۲۰ سال قبل ارزش دارد پس همه افزایش ها در همه بازارها حاصل جمع صفر است که فقط با چاپ پول بصورت رقمی رشد کرده
من کسی رومیشناسم که پارسال باوجودمخالفت همه خونه اش روفروخت ودربورس سرمایه گذاری کرد حالاخونه اش که درمنطقه ۵ تهران بودبیش از۱۱۰ درصد رشدکرده درحالیکه بورس فقط ۶۰ درصدرشدکرده !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
کدوم رشد ما که تو بورس تمام دارایمون نابود شد.
بورس رو ول کن موشک رو بچسب.
پاسخ ها
محسن
| Germany |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
موشک رو خوب اومدی
این تحلیل هایی که کارشناس های شما ارائه داده اند کاملا متناقض با حرفهایی است که سیاستمداران و سردمداران نظام میزنن.مثل اینکه اینها هیچ غلطی نمیکنند و پوزه آنها را به خاک می مالیم و ....حالا دوستان کدام راست میگویند و کدام دروغ!!!! ضمن اینکه سقوط بورس و سرمایه در کشور شوخی نیست اگر واقعا این تحلیل ها درست باشه روزگار سختی در انتظار کشور هست.یادمون نره اکثر صنایع و اقتصاد کشور الان همین شرکت های بورسی هستن.
بورس= گردنه ای که دزدان پشت گرم به دولت جیب و جان مردم را می زنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
آفرين ، بزرگترين اشتباه وارد شدن توي بورس ايران
اسفند 94 پس اندازمو سهام خودرویی مثل سایپا خریدم که شاخص 89000 بود بعد از سه سال و دو برابر شدن شاخص پول من یکسوم شده.اگه تورم و نرخ ارز را هم حساب کنیم در واقع پس انداز 30 سال کار و زحمت الان صفر شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
در بورس هم یک سری دلال دولتی سود میکنند
ناشناس
| France |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
کلا توی اقتصاد ایران فقط کسانی سود میکنند که قبلش از بالا به انها خبر میدهند قرار است چه اتفاقی بیافتد بقیه صرفا سیاهی لشکرند ، بچه های بالا به دوستانشان اطلاع میدهند قراره ملک گران بشه قبل همه انها میرند میخرند ،میگن حکومت میخواهد ارز را گران کند انها میرند دلار ۳۵۰۰ میخرند و دپو میکنند و وقتی به ۱۹۰۰۰ رسید باز با اجازه بالایی ها میرن میفروشند و کلی سود میکنند .ا
اقتصاد ما اقتصاد هزار مجهول است چرا دلار آمده پایین ولی قیمت ها پایین نیامده نشان دهنده مجهولات فراوان که ابر اقتصاددان نمی تواند حل کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
اقتصاد ما مجهول نیست بلکه اقتصاد متاثر از نظام عرضه و تقاضا است و بدلیل اینکه در شرایط بحرانی حرص تقاضا در ما افزایش می یابد اقتصاد ما دچار بحران می شود. از قیمت کالا بگیریم تا قیمت سهام در بورس
یک علت کاهش شاخص بورس ، اجباری بودن ثبت نام در سامانه سجام می باشد که باعث ایجاد شایعات منفی در باره مسائل پشت پرده این قضیه شده و نتیجه آن فروش سهام توسط سهامدان حقیقی و غارت سهام ارزنده بورس به قیمت نازل توسط سهامداران حقوقی است
باید تابلوی سازمان بورس را به سازمان بورس و انفاکتوس تغییر دهند
خودروییها در بورس علیرغم افزایش قیمت خودرو با کاهش بیش ازحد سهام مواجه شده اندتوجیه خاصی ندارد
بادکنکی بورس ودلار بالا رفته بود حالا داره به حالت عادی بر میگرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
سرمایه های مردم چه شد؟؟
بادکنکی رفت هوا؟؟؟؟
سلام من میخوام وارد بورس بشم ب نظرتان این کارو انجام بدم یا نه؟ خواهشا کسی علم داره راهنمایی کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
بورس جایی است که باید با چشم باز و تخصص وارد آن شد و گرنه با تکیه بر شانس و چشم بسته ممکن است دچار ضرر شد و دو نوع سود در آن وجود دارد سود حاصل از خرید و فروش که نیاز به تخصص و تحلیل گری دارد و سودی که توسط ای پی اس پیش بینی می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
اگه میخوای اندوخته یک عمرزندگیت درچشم برهم زدنی نابودبشه توبورس سرمایه گذاری کن!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
اینکارونکن که زندگیت بربادمیره
روزنامه همشهری نوشته ۱۷ میلیارد دلار ضرر بورس از شاخص ۲۰۰ هزار به ۱۵۴هزار
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
بورس وحشتناکه
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
سلام بدون مطالعه و تخصص اگه وارد بشی نابود میشی و همه داشته هات رو از دست میدی سعی کن با مقدار خیلی کم مثلا 100 هزار تومان شروع کنی اول 6 ماه با بالا پایین رفتن سهام ها اشنا شو و بعد شروع به سرمایه گذاری کن . تو مین بازار منفی بورس خیلیا با علم وارد میشن و سودهای کلانی میبرن . موفق باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
بامطالعه هم واردبشی بازم نابودمیشی
بسیاری از شرکت ها مواد اولیه و حیاتی خود را از طریق واردات با دلار آزاد تهیه می کنند که موجب افزایش هزینه آنها شده است که با کاهش دلار هزینه آنها هم پایین می آید که باعث می شود اوضاع بورس با شیب کمتری کاهش یابد. بیشتر مشکلات شرکت های بورسی ناشی از استرس های ناشی از نوسانات اقتصادی و کاهش انگیزش کارگران بدلیل مدیریت ضعیف و وجود بخشنامه ها و قوانین دست وپاگیر دولتی است.
اگر توجه داشته باشید حداقل مقدار هر سهم ۱۰۰ تومان است چرا با بی ارزش شدن پول ملی این مقدار باید در بورس ثابت باشد و علت آن چیست؟
فیلم بازی نکنید ..............گرچه هنرپیشه خوبی هستید ..........اما فیلم هایتان جوک است ...........زمانی جیب دولت خالی می شود تما ودست اندرکاران منتهی به دولت .وحاکمیت ...بسیج می شوند تا جیب مردم را با گرانی و بالا بردن قیمتها و دلار .کم کردن ارزش پول ملی ..............پرکنند ....بعد می ببنید مردم هوشیار شدند .دیگر مثل زما ن قدیم هجوم نمی برند تا شما ها سود 10000 درصدی بکنید .اجناس روی دستشان باد میکند .ان موقع شروع به سکانس دوم میکنند ....تا قیمتها را کمی پایین بیاورند .بازار را نجات بدهند از ور شکستگی .....اما بس است تتاتروفیلم بازی کردن .....راهی جز رفتن ندارید .این قدر اسیب بیشتر نزنید ....
تازه اولشه سقوط اصلی درراهه
دولت بيكفايت روحاني چه بسر كشور اورد چه برسه بورس
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان