بازدید 4069
نایب رییس کانون کارگزاران در گفت و گو با تابناک اقتصادی مطرح کرد

خستگی هسته معاملات کار دست کارگزاران داد /شیوع اختلاف بین کارگزاری و معامله گر در نتیجه ابطال معاملات

کد خبر: ۸۶۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 12 December 2018

خستگی هسته معاملات کار دست کارگزاران داد /شیوع اختلاف بین کارگزاری و معامله گر در نتیجه ابطال معاملاتنایب رییس هیئت مدیره کانون کارگزاران با بیان این مطلب که قطعی و اختلال در هسته معاملات منجربه اختلاف در بین فعالان بازار می شود، گفت: یکی از تبعات ابطال معاملات به هم خوردن موازنه بین خریدار و فروشنده بوده که باعث ایجاد دردسر و نابهنجاری شده واز طریق شرکت کارگزاری به سایرارکان منتقل می شود.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ روز گذشته معاملات فرابورس ابطال شد، عدم تایید معاملات به دلیل مشکلاتی بود که در هسته معاملات بوجود آمد ومتعاقب آن ناظر فرابورس از ابطال معاملات خبر داد، گرچه بخشی از فعالان بازار سرمایه با توجه به مشکلات روز گذشته درخواست ابطال معاملات را مطرح کرده بودند ولی ابطال معاملات خود نیز سبب بروز مشکلاتی برای معامله گران می شود.

مدیرعامل مدیریت فناوری بورس با بیان این مطلب که هنوز ریشه اصلی اشکال فنی رخ داده در هسته معاملات فرابورس مشخص نیست، ازادامه بررسی‌ها برای شناسایی ایراد، چرایی بروز آن و سناریو رفع و جلوگیری از تکرار آن خبر داده است.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی در خصوص ابطال معاملات و مشکلات ناشی از آن به خبرنگار بورس تابناک اقتصادی گفت: هر گونه محدودیت و حرکت غیر همسو با روند عادی معاملات مسلما تبعاتی خواهد داشت و یکی از تبعات این موضوع به هم خوردن موازنه بین خریدار و فروشنده بوده که باعث ایجاد دردسر و نابهنجاری شده واز طریق شرکت کارگزاری به سایرارکان منتقل می شود.

فردین آقابزرگی ادامه داد: قطعی سیستم در معاملات برخط با توجه به اینکه شرکت کارگزاری طرف قرارداد مشتری بوده منجر به ان می شود که مشتری کارگزار را مقصر می داند که این قطعی یا آنلاین یا به دلیل اختلال در هسته معاملات است.

وی افزود: با ابطال معاملات معامله گری که اقدام به فروش سهمی در فرابورس کرده و سهمی در بورس تهران را خریداری کرده بدهکار شده که این بدهکاری گریبان کارگزار را می گیرد البته در این خصوص احتمالا تمهیداتی اندیشیده شده ولی ارتقای سطح کیفی و افزایش ظرفیت و توان اداره و تقویت توان سخت افزاری و نرم افزاری بسیار مهم بوده و از برنامه های مدیران طی سنوات گذشته بوده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، در حالی که مدیریت فناوری بورس دلیل جدا سازی و استقلال دو سامانه معاملاتی بورس تهران از فرابورس را اختلال های گاه و بیگاه و کندی سامانه به دلیل افزایش حجم معاملات اعلام کرده بود، طی سال جاری چندین مورد شاهد اختلال در هسته معاملات بودیم.

سال 95 و همزمان با رایزنی سازمان بورس با آتوس فرانسه برای بروز رسانی پایگاه داده ها و نرم افزار معاملاتی بازار سرمایه، مدیریت فناوری بورس از جدا سازی سامانه معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران از فرابورس خبر داد و اجرایی شدن این موضوع را با تکیه به توان و تلاش متخصصان داخلی اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار