بازدید 15518
گزارش «تابناک اقتصادی» از روند معاملات هفته گذشته و آتی تالار حافظ؛

بازار در عطش خبر موثق در خصوص تسعیر ارز بانک ها/ گروهی که احتمالا سود خوبی به سهامداران خود خواهد داد/ دلاری‌های بورس همچنان زیر سایه تحریم‌ها/ خبر افزایش قیمت خودرو چه تأثیری بر بازار سهام داشت؟

شاخص کل بورس در هفته گذشته با رشد 766 واحدی در ارتفاع 165 هزار و 595 واحدی قرار گرفت. یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است، در گروه بانکی ها هنوز بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و نرخ تسعیر ارز رونمایی نشده و جزئیات آن مشخص نیست و چنانچه خبر تسعیر ارز واقعی باشد و بانک ها بتوانند آن را اعمال کنند، رشدهای خوبی را پیش روی خواهند داشت.
کد خبر: ۸۷۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ 18 January 2019

تابناک اقتصادییک کارشناس بازار سرمایه معتقد است: در گروه بانکی ها هنوز بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و نرخ تسعیر ارز رونمایی نشده و جزئیات آن مشخص نیست و چنانچه خبر تسعیر ارز واقعی باشد و بانک ها بتوانند آن را اعمال کنند، رشدهای خوبی را پیش روی خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار بورس «تابناک اقتصادی»؛ در هفته آخر دی ماه، ارزش معاملات بورس تهران با رشد 31 درصدی به بیش از 37 هزار و 336 میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل که حدود 28 هزار و 563 میلیارد ریال بوده، رشد قابل توجهی را ثبت کرده و علاوه بر این در هفته آخر دی ماه، شاهد بیشترین ارزش معاملات در بورس تهران بودیم.

حجم معاملات نیز رشد 29 درصدی داشته و 13 هزار و 764 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در هفته منتهی به آذر ماه در بورس تهران معامله شده، لیکن بیشترین میزان حجم معاملات در هفته دوم دی ماه ثبت شده که بیش از 16 میلیون و 22 هزار سهم توسط معامله گران داد وستد شده بود.

تعداد معاملات نیز افزایش داشته و بنابراین، معامله گران بورس تهران در بیش از 847 هزار و 360 نوبت معاملاتی سهام و اوراق را معامله کرده اند، این رقم نسبت به دیگر هفته های دی ماه رشد نشان داده و تعداد معاملات در هفته اول، دوم و سوم دی ماه به ترتیب 644092، 838510، 796229 بوده است.

بورس تهران شاخص کل

شاخص کل در هفته منتهی به 26 دی ماه با رشد 766 واحدی در ارتفاع 165 هزار و 595 واحدی قرار گرفت، شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با رشد 222 واحدی به کانال 48 هزار واحدی صعود کرد.

شاخص کل هم وزن با رشد 857 واحدی در ارتفاع 29 هزار و 292 واحدی ایستاد و شاخص قیمت هم وزن نیز با رشد 602 واحدی، اندکی از میانه های کانال 20 هزار واحدی فراتر رفت.

شاخص آزاد شناور با رشد 1292 واحدی در ارتفاع 180 هزار و 857 واحدی قرار گرفت، شاخص بازاراول با رشد 1097 واحدی در ارتفاع 122 هزار واحدی تثبیت شد و شاخص بازار دوم با کاهش یک هزار و 34 واحدی در ارتفاع 325 هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در هفته ای که گذشت، رشد شاخص به موازات افزایش ارزش و حجم معاملات گواه ورود نقدینگی به بورس تهران بود. در جداول زیر به ترتیب نمادها با کمترین و بیشترین بازدهی در پنج روز کاری هفته چهارم دی ماه بررسی شده اند.

احسان پیران در خصوص چشم انداز بازار و گروه هایی که در هفته آتی با اقبال مواجه خواهند بود، گفت: در گروه بانکی ها هنوز بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و نرخ تسعیر ارز رونمایی و جزئیات آن مشخص نشده و چنانچه خبر تسعیر ارز واقعی باشد و بانک ها بتوانند آن را اعمال کنند، رشدهای خوبی را پیش روی خواهند داشت.

این فعال بازار سرمایه در خصوص گروه خودرو نیز گفت: خبر افزایش قیمت خودرو بازخورد خوبی در بازار سرمایه نداشت و فروش های حقوقی، مانع رشد قیمت ها در این گروه شد و با پیوستن حقیقی ها به صف فروش، ریزش شدیدی به این گروه تحمیل شد و به نظر می رسد این هفته، گروه خودور بتوانند رشد خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: در گروه سیمان ها و انبوه سازان فعلا خبر خاصی منتشر نشده و همچنان نوسانات آنها طی این هفته ادامه خواهد داشت، مگر اینکه انتشار اخبار موثق، مؤید افزایش دارایی در این صنعت و شرکت های مربوط به آن باشد.

پیران در خصوص بازار مشتقه نیز گفت: بازار مشتقه در حقیقت موازی بورس بوده و بیشتر مردم به بازارهای سهام تمایل دارند و بازار مشتقه آنچنان فرهنگ سازی نشده که مردم برای ورود به آن رغبت داشته باشند.

وی در خصوص صنایع پیشرو نیز گفت: به هر حال گروه بانکی ها هنوز در انتظار خبر هستند و واقعی بودن اخبار در خصوص افزایش سرمایه و تسعیر ارز یا شایعه بودن آنها مشخص نیست و چنانچه این خبر رونمایی شود، بانک ها سود خوبی به سهامداران خود خواهند داد. در غیر این صورت، احتمالا بانک‌ها نیز همچون خودوریی ها با فشار فروش حتی با حجم بیشتر نسبت به گروه خودرو روبه رو خواهند شد.

پیران درباره گزارش های 9 ماهه صنایع پالایشی ها و پتروشیمی ها و تأثیر آن در بازار نیز گفت: معامله گران بر اساس این فاکتور که تحریم ها هنوز وجود دارد و این احتمال که در آینده شرکت ها نتوانند فروش و سودآوری مناسبی داشته باشند، در سردرگمی و تردید به سر می برند و بنابراین، این گزارش ها نتوانست آن گونه که باید در بازار تأثیر داشته باشد و مثلا نماد «پارس» با اینکه گزارش خوبی داشته، ولی در حد نوسان گیری دو روزه بود و نتوانست رشد صعودی خود را ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع با توجه به روند صعودی که نفت در پیش گرفته، میزان صادرات نفت ایران باید مدنظر گرفته شود، حجم صادرات نفتی ایران در سال ۲۰۱۸ روزانه دو میلیون و ۷۶۹ هزار بشکه برآورد شده و تصمیم دولت آمریکا برای حذف ایتالیا یونان و تایوان از لیست کشورهای دارای معافیت برای واردات نفت از ایران و باقی ماندن پنج کشور چین، هند کره جنوبی و ژاپن و ترکیه بر میزان فروش ایران تأثیر خواهد گذاشت.

وی با تأکید براینکه این موضوع می‌تواند بر میزان و قیمت صادرات نفت ایران تأثیرگذار باشد، افزود: کاهش خریدار و تقاضا برای نفت ایران منجر به کاهش قیمت می شود، چون کشور برای حفظ بازارهای صادارتی و هدف خود باید مزیتی برای خریداران فراهم کند، بنابراین نکته ای که باید مدنظر گرفته شود، این است که اگر نفت برنت در مسیر صعودی قرار گیرد، لزوما قیمت نفت ایران نیز به موازات آن افزایش نمی یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳
عه ، من نفر 6 هستم در بازدید از این خبر ، عالی
افزایش دستمزدها در سال آینده : ۲۰ درصد
افزایش قریب به یقین قیمت کالاها در سال آینده : ۱۰۰ درصد
تجربه تلخ افزایش دستمزدها ثابت کرده افزایش دستمزدها نشانه خوبی از آینده قیمت ها نیست.
پاسخ ها
متوهم !!
| - |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
این افکار یا توهم است یا افکار انحرافی کارفرمایان !!!
اقای همتی به اشتباه خود پی برده. بزرگترین اشتباه دادن دلار ارزان است. اقای روحانی هم فریاد زد که هر چه دلار 4200 تومنی دادیم برای واردات ارزان مواد غذایی و اولیه گران به دست مصرف کننده رسید. از دادن دلار ارزان به بازار فقط رانتیها و وارد کننده های رانتی و ثروتمندان سود می برند. امروز در خبرها هست که ایرانیها ثروتمند چند هزار خانه فقط در چند ماهه گذشته در ترکیه خریدند. هزاران خانه و مستغلات در کانادا و امریکا واروپا و استرالیا و فرار سرمایه فقط به خاطر دلار ارزان در ایران. یک دولت دلسوز باید قادر باشد که بززگترین ثروت ملی همه ایرانیها یعنی دلار نفتی را به بالاترین قیمت ولی واقعی به 5 درصد قشر مرفه و بازرگانان و وارد کنندگان بفروشد و منافع ان را در بین 95 درصد اقشار متوسط و اقشار نیازمند که قرار نیست در ترکیه و اتریش و دوبی و امریکا و کانادا سرمایه گذاری کنند و یا ماشینهای انچنانی سوار شوند تقسیم کند. قیمت دلار با توجه به نقدینگی این اقشار برخوردار و ... الان حدود 20 هزار تومن است و هر میزان کمتر از این در واقع رانت عظیمی است که به این اقشار برخوردار و رانتی ها از سوی دولت داده می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چند هزار دلار ۱۵۰۰۰ تومنی خریدی؟!
سرمایه گذاری در بورس و سهام و اوراق به اندازه مسکن و طلا امنیت نداره.
فریب اخبار سهام را نخورید.
پاسخ ها
علیرضا
| Sweden |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
لطفا بی سوادیت رو فریاد نزن. از حرف زدنت معلومه یه دلال یا بنگاهی سطح پایین تو بازار هستی
این وزارت صنعت است یا فروشگاه سایپا!!!؟؟؟؟!!!هردمبیل بازار روحانی
عجب وزیری داره ایرانخودرو و سایپا !!!!!!؟؟؟؟؟
هفته آینده چند افزایش قیمت می دهید ؟؟؟!!!!
مردم را بابورسبازی "نوعی قمار"وبهره بانکی که در اسلام هم حرام است به امید ثروتمند شدن بدون زحمت تشویق نکنید.
کار تولیدی را جذاب کنید و کارگران و تولید کنندگان را تشویق!
احسان پیران یکی از بهترینهای بازار بورس هست من خیلی با سیگنالهای خوب ایشون سود کردم . امیدوارم که همیشه سالم و شاد باشند
بنده کاملا با ناشناس آمریکایی موافقم بجز در مورد قیمت ایشان برای دلار، که بنظر میرسد باید بسیار بیش از بیست هزار تومان باشد. با توجه به نرخ تورم اجناس و نیز نرخ کاهش جهانی ارزش دلار طی پنجاه سال گذشته، بنظر میرسد که قیمت دلار بیش از اینهاست. اصولا قیمتگذاری پول خارجی در دراز مدت غلطو مخرب است، آن هم پول اقتصادی چون آمریکا.
سلام.تسعیر.ارز.با.موافقت.بانک.مرکزی.اعلام.شده.که.با.نرخ۸۴۰۰تومان.تسعیر.شود.وبملت.۷۱۵۴ملییارد‌دلار.خالص.هرسه.تقریبی.۸۰۰.تومان.سود.میشود.هر.سهم.۸۰۰تومان.باضافه.سود.۳۴.شرکت.فروخته.شده.مسوولان.تسهیلات.بنظر.میرود.تا.هر.سهم.۱۲۰۰۰ریال.برسد.نظر.سهامداران.تامین.شود
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی