بازدید 37692
مرور روزنامه‌های شنبه ۲۷ فروردین

شریعتمداری:تحریم را از کره جنوبی آغاز کنیم! /چرا آمار نرخ بیکاری قابل پذیرش جامعه نیست؟ /خطر بزرگ فریب ساده‌سازی

موج طلاق در میان کودکان متأهل! اصفهان در شرایط ویژه، رمضان خونین قدس، کاهش‌۱۳ درصدی نرخ تورم طی ۸ ماه، ناراحتی واگذارکنندگان تسهیلات کلان از افشای نام بدهکاران، «ناوگان ارواح» ایران کابوس امریکا، سیاسی کاری سلطان چاپ پول، سایه سیاه دخالت‌ها بر سر شاخص بورس، استعفای مدیر و ناظم مدرسه متخلف در تراشیدن موی سر دانش آموزان و افطاری‌های پرحاشیه در پاستور، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۱۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۹ 16 April 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز شنبه ۲۷ فروردین در حالی چاپ و منتشر شد که یورش وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، اصلاح سیاست‌های پولی و مقابله با گرانفروشی در دستور کار دولت و ادامه عملیات تخریب در میانکاله در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:


خطر بزرگ فریب ساده‌سازی

محمدصادق جنان‌صفت طی یادداشتی در شماره امروز جهان صنعت با عنوان خطر بزرگ فریب ساده‌سازی نوشت: بررسی از سر اشاره به دگرگونی‌هایی که در دنیای امروز در هر میدان رخ می‌دهد یک نقطه مشترک را در برابر سیاستمدارانی که خرد و آینده‌نگری را بر منافع گروهی و کوتاه‌مدت ترجیح می‌دهند نشان می‌دهد که دنیای امروز پیچیده‌تر از هر دوره‌ای در تاریخ معاصر شده و باید رفتار و گفتار‌ها و نیز راهبرد‌ها برای تصمیم‌گیری درباره پیدا کردن راه نشان داده شده از سوی این دگرگونی‌ها متحول شوند و رفتار‌های پیشین و سفت و یخ‌بسته دیگر جواب نمی‌دهند. یکی از دگرگونی‌های بزرگ در دنیای امروز، ساخت و پخش آنی هزاران هزار گزارش و خبر و تحلیل از هر گوشه دنیا و درباره هر موضوعی است که اینترنت و شبکه‌های اجتماعی آن را آسان و ممکن کرده‌اند.

این روند که منجر به عریان شدن اطلاعات ریز و درشت هر فرد و مقامی و هر کشوری در دنیا شده یک فریبندگی بزرگ را در ژرفای خود پنهان کرده است. این فریبندگی پنهان، ساده‌سازی مسائل پیچیده و فریب دادن و پهن کردن دام در سر راه ذهن‌هایی است که دیگر نیازی به تحلیل‌های پیچیده ندارند و می‌توانند با اطلاعاتی که دارند مسائل را حل کنند. از نظر این گروه از کسانی که در حبس اطلاعاتی قرار دارند و دسترسی‌شان به همه خبر‌ها به هر دلیل ناممکن شده و باید از کانال‌های خاص خبر‌ها را بگیرند حل مسائل، ساده به نظر می‌رسد. این فریب‌خوردگی در برخی از فعالیت‌ها بیشتر است و کسانی که از هر وضعیتی برای منفعت خود و پر کردن جیب خود از راه‌های نادرست استفاده می‌کنند در فریب دادن مدیران و مسوولان مهارت فوق‌العاده‌ای دارند. بدیهی است برخی از مسوولان در بالاترین رتبه‌های اجرایی و قانونگذاری نیز می‌توانند درحالی که احساس می‌شود فریب می‌خورند در حال فریب دادن نیز باشند. نگاهی از سر اشاره به اقتصاد ایران و رفتار و گفتار بالاترین مقام اجرایی کشور که رییس دولت است و حتی رییس مجلس قانونگذاری نشان می‌دهد آن‌ها در این دام افتاده و ساده‌سازی مسائل و ساده‌انگاری و تقلیل‌گرایی را نه به مثابه یک تاکتیک بلکه به مثابه راهبرد برگزیده و فراموش می‌کنند اقتصاد یک دانش است و نمی‌توان سر دانش را زیر آب کرد یا بر سر آن کلاه گذاشت و حواسش را پرت کرد.

درد و رنجی که شهروندان ایرانی در این دهه تازه‌سپری‌شده از این روند ساده‌سازی یا خود را به سادگی زدن نصیبشان شده فراتر از چیزی است که تصور می‌شود. ایرانیان از نظر اینکه انسان هستند تفاوت‌های شگفت‌انگیزی با انسان‌های دیگر جهان ندارند و می‌خواهند زندگی آرام و آسایش فکری داشته باشند. اما ذهن‌هایی که ساده‌سازی را در دستور کار قرار داده‌اند این درد و رنج را نمی‌بینند. رییس‌جمهور ایران آیا نمی‌داند در این چند ماه ده‌ها دستور به مدیرانش داده تا دلار و نیاز‌های مادی مردم ارزان شود، اما روند‌ها برعکس خواست و دستور‌های او هستند. آیا او مسائل را ساده می‌بیند یا شهروندان را ساده می‌پندارد؟


چرا آمار نرخ بیکاری قابل پذیرش جامعه نیست؟

میثم مهرپور کارشناس و پژوهشگر اقتصاد طی یادداشتی در شماره امروز وطن امروز با عنوان چرا آمار نرخ بیکاری قابل پذیرش جامعه نیست؟ نوشت: سال‌های اخیر آمار‌هایی که از سوی دولت‌ها در اعلام نرخ بیکاری و میزان ایجاد فرصت‌های شغلی به جامعه ارائه شده عمدتا با عدم پذیرش عموم مردم مواجه بوده است. در واقع باور عموم جامعه بعد از شنیدن این آمار‌ها عدم پذیرش آن بوده و احساس می‌کنند آمار‌هایی که در حوزه اشتغال و مسائل مربوط به آن اعلام می‌شود، با آنچه واقعیت‌های جامعه است تفاوت فاحشی دارد. دلایل اصلی این مساله را می‌توان در ۲ دسته کلی تقسیم‌بندی کرد.


۱- مساله‌ای که تقریبا از ۲ دهه گذشته وارد مفاهیم آماری ما شده و منجر به نوعی خلط مبحث در موضوع اشتغال شد. همان‌طور که می‌دانیم از اوایل دهه ۸۰ بر اساس تعاریف سازمان بین‌المللی کار (ILO) افرادی که در هفته حتی یک ساعت کار کنند شاغل محسوب می‌شوند. علاوه بر این موضوع، گروه‌هایی مانند دانشجویان یا سرباز‌ها بر اساس تعاریف آماری شاغل به شمار می‌روند و طبیعتا آمار‌های اعلامی در حوزه اشتغال و بیکاری نیز بر این مبنا اعلام می‌شود، در حالی که برداشت جامعه از این تعاریف یا متفاوت بوده یا اصولا اطلاعی از آن ندارند؛ به نحوی که هیچ خانواده‌ای فرزند سرباز یا دانشجوی خود را شاغل نمی‌داند، بلکه از آن به عنوان دانشجو و سرباز یا حتی بیکار نام می‌برد، در حالی که آمار‌های اعلام شده چنین افرادی را شاغل می‌داند.


۲- مساله بعد، تعریف و مفهوم عبارت «فرصت‌های شغلی» است. گاه در اخبار و رسانه‌ها می‌شنویم دولت با اجرای طرح مشخصی، n مقدار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. در اینجا باید توجه داشت ایجاد فرصت شغلی الزاما به این معنا نیست که شخص بیکار (بیکار مطلق) با یک سرمایه‌گذاری مشخص وارد فضای کسب‌وکار شده و شاغل شود. برای مثال ممکن است کسی دارای شغل ثابت باشد، اما یکی از فرصت‌های شغلی (جدید) ایجاد شده را نیز تصاحب کند. مثلا طی طرحی تمام کتابخانه‌های کشور شبانه‌روزی شده و هر کدام به یک متصدی و کتابدار در نوبت شب نیاز داشته باشند. در اینجا اعلام می‌شود با اجرای این طرح n فرصت شغلی جدید (به تعداد کتابخانه‌های فعال کشور) در کشور ایجاد شده است. یا با گسترش تاکسی‌های اینترنتی و حضور برخی افراد برای فعالیت در این حوزه n تعداد فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد، اما آیا کسانی که متصدی نوبت شبانه کتابخانه‌ها یا مشغول به کار در تاکسی‌های اینترنتی خواهند شد، لزوما بیکار هستند؟


در واقع در اینجا اگر چه فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد شده، اما لزوما متناسب با آن، شاغلان جدیدی به مجموعه شاغلان کشور اضافه نشده‌اند، چرا که نگاه به بسیاری از این مشاغل در کشور ما به صورت شغل دوم یا گاه سوم است.
در واقع ممکن است فردی ۲ یا ۳ شغل داشته و از چند جا دستمزد بگیرد. بر این اساس اگر چه هر کدام از آن‌ها یک فرصت شغلی محسوب می‌شود، اما لزوما به تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده افراد جدید شاغل نمی‌شوند. یکی از دلایل عدم باورپذیری آمار‌های اعلام شده در حوزه اشتغال از سوی مردم همین موضوع است. برای مثال مراکز آماری دولت اعلام می‌کنند دولت سال گذشته بیش از یک میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. برداشت بخش قابل توجهی از جامعه از این گزاره ایجاد اشتغال برای یک میلیون بیکار است، در حالی که بیان این گزاره الزاما به این معنا نیست. سواد اقتصادی و مفاهیم آماری مربوط به بازار کار نقش مهمی در افزایش اعتماد میان دولت و مردم دارد؛ به نحوی که اعلام برخی از این آمار‌ها به دلیل عدم تشریح و تفسیر آن ممکن است منجر به بدبینی مردم به دولت و نظام آماری کشور شود.


تحریم را از کره جنوبی آغاز کنیم!

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در بخشی از سرمقاله این روزنامه با تیتر تحریم را از کره جنوبی آغاز کنیم! نوشت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران شامل دو بخش «اولیه» و «ثانویه» است. تحریم‌های اولیه، تحریم‌هایی است که آمریکا به‌طور مستقیم بر افراد یا شرکت‌های ایرانی اعمال کرده است و کلیه افراد و شرکت‌های آمریکایی ملزم به رعایت آن هستند و درغیر این‌صورت جریمه و مجازات می‌شوند؛ و اما، تحریم‌های ثانویه، مربوط به شرکت‌ها و افراد حقیقی و حقوقی سایر کشورهاست و از آن‌ها خواسته شده از مبادله و تجارت با افراد و مراکز تحریم‌شده در ایران خود‌داری کنند و اگر به این خواسته آمریکا تن ندهند، از سوی آمریکا جریمه شده و یا روابط تجاری خود با آمریکا را از دست خواهند داد.


نکته در‌خور توجه آنکه این فرآیند هیچ ربطی به قوانین و معاهدات بین‌المللی ندارد که کشور‌ها ملزم به رعایت آن باشند بلکه در یک سوی ماجرا تهدید آمریکا به جریمه و یا قطع روابط تجاری قرار گرفته و در سوی دیگر کشور‌ها و شرکت‌هایی هستند که در مقابل تهدید آمریکا به محاسبه سود و زیان خود مشغولند!


۵- اکنون سؤال این است که چرا باید کشور‌هایی که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را عملیاتی و اجرا می‌کنند، از عواقب این اقدام غیر‌قانونی و پلشت خود در امان باشند؟! مثلاً چرا باید کشوری مانند کره جنوبی ۷ میلیارد دلار دارایی ایران را مسدود کرده و از پرداخت آن تنها به این علت که آمریکا موافق نیست، خودداری کند؟! این کار کره جنوبی با راهزنی دریایی چه فرقی دارد؟! و در حالی که ایران اسلامی از اهرم‌های قدرتمندی برای مقابله برخوردار است، چرا باید به این زورگویی‌ها تن بدهیم؟!
۶- کشور‌هایی که به قانون من درآوردی آمریکا تحت عنوان «تحریم‌های ثانویه- secondary sanctions» تن داده و به تحریم علیه جمهوری اسلامی روی آورده‌اند، نباید از عواقب و هزینه سنگین اقدام پلشت خود در امان باشند. ما می‌توانیم و باید تنگه هرمز را به روی کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های کره جنوبی و تمامی شناور‌هایی که برای کره جنوبی کالا حمل می‌کنند و یا از مبدا کره جنوبی بارگیری کرده‌اند ببندیم و مادام که ۷ میلیارد دلار طلب کشورمان را پرداخت نکرده‌اند به آن‌ها اجازه تردد از تنگه هرمز را ندهیم. این اقدام، بر اساس دو گزاره از حقوق بین‌الملل حق قانونی ایران اسلامی است. اول؛ کنوانسیون‌های جامائیکا و ژنو که شرح آن گذشت و دوم؛ اصل شناخته شده و رسماً تعریف شده «حق مقابله به مثل» - retaliation- که اقدام ایران را قانونی و حق مسلم کشورمان می‌داند. کشور‌ها و شرکت‌های یاد شده باید بدانند که همراهی آن‌ها با آمریکا در مقابله با ایران اسلامی نه فقط بی‌هزینه نیست بلکه هزینه‌ای به مراتب سنگین‌تر از آنچه در صورت نقض تحریم‌های آمریکا متحمل می‌شوند را درپی خواهد داشت. به بیان دیگر، ما نیز می‌توانیم و باید آن‌ها را تحریم کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۷۲
تحریم را از کره جنوبی آغاز کنیم!

پس وزیر امور خارجه و ایسنا هفته پیش ژست دریافت ۷ میلیارد دلار را گرفتند!!!!!!!
اقای شریعتمداری آهسته تر
پوتین چرا ابراههای خودش را نمی بندد و طلبش از کشورهای اروپایی را به روش پیشنهادی شما و قرارداد جامائیکا بگیرد؟؟؟؟؟؟
تحریم را شما متوجه نیستید؟؟؟؟؟
روش شما فقط سطح درگیری مان با تمام کشورها را بالاتر میبرد
پاسخ ها
بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
شریعتمداری کیهان اگر چنین مواصع ضد مردمی را

!!! نگیرد ، باید به او شک و تعجب کرد

قطعا ایشان و همفکرانشان حتی یکساعت ، رنج و درد و

فشار فقر و بیکاری و تورم و گرانی و شرمندگی ناشی از

تحریمهای کمر شکن را حس نکرده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
شما برو جلو ما پشت سرت هستیم نه اینکه بگویی چرا دیگران نمی بندند اگر قبول داری اول خود شروع کن فردا در تنگه هرمز باش
بابا علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
از قدیم گفتند : که داشتن رفیق بَد

بسیار خطرناکتر از داشتن دشمن خوب است

حالا شده عملکرد رفیق شریعتمداری کیهان و پیشنهاد بستن تنگه هرمز به روی کره جنوبی !!!!!؟؟؟

ای امان از رفیق بَد
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
همش می گویند که ذخایر ارزی ایران بالای 120 میلیارد دلار است. ولی فقط از این هفت میلیارد دلار در کره جنوبی صحبت می کنند. حقیقت این است که ذخایر ارزی ایران در سال 2016 بالای 120 میلیارد دلار بود. از انزمان تا به امروز این ذخایر بابت واردات نهاده های تولید و غذا و خوراک دام و دارو و شهریه و هزینه رفتن به باشگاه ورزشی لوکس تورنتو و خرید ویلا و.... به نرخ رانتی 4200 تومن مصرف شده و کاهش یافته و در بهترین شرایط کل ذخایر ارز و طلا ایران در حال حاضر حتی با حساب ذخایر بلوکه شده ایران در کره جنوبی حدود 50 میلیارد دلار است که این 50 میلیارد دلار هم تقریبا معادل صفر هست چون هیچ کشوری در دنیا حتی ونزویلا نمی تواند ذخایر ارز و طلای خود را به صفر برساند و حتی ونزویلا همچنان حدود 8 تا 12 میلیارد دلار ذخایر طلا و ارز خارجی دارد. همین هست که می بینید که دولت اقای رئیسی هم با وجود اینکه همه کارشناسان خودی و غیر خودی برای حذف ارز ترجیحی هشدار می دهند باز مجبور شده خطر عظیم کند و ارز ترجیحی را حذف کند چون چاره ای نیست و مدیران اقتصادی امیدوار هستند با بیرون دادن اخبار غیر دقیق مبنی بر ازاد کردن ارزها در کره و یا ذخایر موهوم 150 میلیارد دلاری یا توافق با فلان بانک ناشناخته و فرضی بتواند بازار دلار و طلا و قیمت مواد مصرفی مردم را حفظ کند ولی بعد از چند روز تکذیب می شود ولی چند هفته بعد دوباره خبر می دهند که فلان سفیر یا وزیر خارجه با هواپیمای پر از دلار کره جنوبی تا ساعاتی دیگر در تهران به زمین می نشیند و دوباره مانور و امید دادن بازار سنتی و بدوی اقتصاد ایران کلید میخورد و باز تکرار همان داستان. ولی مخلص کلام که همین که ما می دانیم و می نویسیم حتم داشته باشید طرف امریکایی و اروپایی بسیار بهتر از خود ما به وضعیت ذخایر ارزی ایران در بانگهای غربی و شرقی واقف است و بر همین اساس سیاست های خود را تنظیم می کند.
ناشناس
| Canada |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
زیر این خبر توی خبرگزاری فارس کلی به به و چه چه کرده بودند. آدم میومنه مشکل ار مخاطب است یا از سانسورچی!!؟؟
بینام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
حسین همون میدونی چراااای پارتی داره جدیش نگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
درود بر شریعتمداری-
مهم نیست که به نتیجه برسیم . مهم آن است که طبق اصول ما هم بانک های کره جنوبی را جریمه کنیم و این طلب را حفظ کنیم
...اهرم کمک به کره شمالی را هم فراموش کنیم
آقای شریعتمداری تا عمان با کشتی می فرستند و بقیه را با کامیون و خیلی هم فرقی برایشان نمی کند. راه حل های ایذایی شما به درد خودت می خورد و یک مسکن بی ارزش است موضوع را باید ریشه ای حل کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
موضوع اینست که گرفتاری های فعلی روسیه خیلی ها

از دوستان و حامیانش را در داخل عصبی و نگران کرده

و ایکاش کمی هم بفکر مردم و کشور بودند !!!!؟
چرا کشور رو رسما نمیدن دست شریعتمداری تا ایشون ریاست کنه ببینیم چه گلی به سر مملکت میخواد بزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
نمی دن؟ پس تا حالا دست کیه؟
تو نماز جمعه این هفته همه با هم مرگ بر کره جنوبی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
اول مرگ بر برنده پلی آف اروپا بعد کره جنوبی
یک مملکت با این همه عظمت چندین سال لنگ این 7 میلیارد دلار است. این عدد برای برخی شرکت های آمریکایی تراکنس روزانه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
به قول آقای جواد ظریف: ما خودمان تصمیم گرفته ایم که با این
فقر و فلاکت زندگی کنیم
خودم کردم که لعنت بر خودم باد
کدام تحریم؟ بروید بازار موبایل با چشمان خودتان ببینید چقدر گوشی سامسونگ تو ویترین مغازه ها موج میزنه؟ پول این همه گوشی چطوری میره تو جیب شرکت کره ای؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
همین رو بگو
آقای شریعتمداری، چرا از خرده پاها شوع کردید؟ چرا خود آمریکا را تحریم نکنیم؟ مگه ما چی کم داریم؟؟؟؟ همینکه صلاحیتشان برای پستهای مدیریتی کشورشان تایید نشود کافی است تا هفت پشتشان بسوزند ....
منظور دوستان از راه حل های ریشه ای روش دولت قبلی است که هشت سال نشست ودست رو دست گذاشت تا ملت از گرسنگی بمیرند که
شاید. به آنها اجازه تجارت وکار ونون خوردن بدهد
واقتصاد مردم وکشور نابود شود
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
نه اینکه سید مرحومان!!! شما با دو برابر سرعت همان مسیر را نرفته؟
ناشناس
| Poland |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
دوست عزیز احمدی نژاد= روحانی= رئیسی=خاتمی هستند. مردم از هیچ کدومشون دل خوشی ندارند. سعی نکنین الکی دو قطعبی صوری درست کنین تا ضعفها سیستم بپوشونید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
بجای این حرفها، بگو این رییسی شما چه گلی به سر ملت زد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
دولت خاتمی منطقی دولت بعد از انقلاب بود و همه ابعاد کشور رو به بهبود حالا حضرات آمده اند در اولیات درمانده اند گناه را به گردن دیگران می اندازند
صد رحمت به روحانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
دولت قبل هم از رفقای شما بود
الان هم رفته
شما اگر دولت قبل رو نداشته باشید بکوبید چطور بی لیاقتی و سو مدیریتتون رو توجیه میکنید؟
ول کنید این کلمه دولت قبلو الان 8 ماهه هر روز بدتر از دیروز بودید اینم دولت قبل انجام داده؟
بندکرده به کره جنوبی
یعنی دیگه نتوانند از ما پراید چهار دو پنج در آپشن دار بخرند؟
یکی از دوستان ما در دفتر شریعتمداری کار می کند گفت این بنده خدا بخاطر اینکه روزنامه اش بسته نشود از این حرفهایی که فقط به درد خودش می خورد می زند گفت بارها به او تذکر داده ایم اما او گفته ما از این طریق می توانیم بگوییم از همه انقلابی تر هستیم کسی که به قول ما نمی کند ولی حرف می زنیم تا هم مشخص شود سرمان شلوغ است و در حال کار هستیم هم انقلابی/
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
دوست شما نمی دونه کیهان شریت مداری بودجه مخصوص داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جناب شریعتمداری : تحریم رو از آمریکا شروع کنیم بهتر نیست ؟ مثلا کامپیوتر اپل آمریکایی ! البته یه کار دیگه هم میتونیم بکنیم ، روی آرم مانیتور اپل مثلا آرم وطنی بچسبونیم. اینجوری حداقل صورت مسئله رو میتونیم پاک کنیم ؛ مثل تحریم کره جنوبی به جای آمریکای جهانخوار!!
تا بحال دیده نشده که حسین شریعتمداری یک ایده و یا یک پیشنهاد معقولی از خودش بروز بدهد. زیرا ذهنیت ایشان فقط جنگ، دعوا است.
کشوری که خودش برده آمریکاست توقع چه دارید .کره بدون اجازه آمریکا نفس نمیتونه بکشه بدبختا چندین سال هست که زنجیر بردگی به گردن دارن.اگر ما هم برده می‌شدیم الان جایگاه اقتصادی خیلی بهتری نسبت به خیلی کشورها داشتیم.من همیشه مخالف نظرات شریعتمداری هستم اما برای یکبار هم که شده با او موافق هستم اولین کشوری که نباید پایش به اقتصاد ایران باز شود کره هست چون خیلی بیوجود ونامرد هستند زمانی که نیاز کشور بود پشت مارا خالی کردن.اگر دولت بعد از لغو تحریم با کره تجارت بکنه یعنی دولت هم در حق مردم خود نامردی کرده.پس بیایید همه مرد باشیم و نه به کالاهای کره بگوییم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
دوست عزیز همان زمان برجام هم که انواع شرکتهای لوازم خانگی و خودرو کره ای در کشورمان فعال بودند رسانه های رسمی خودمان بر لزوم اخراج انها تاکید میکردند و علیه انها سمپاشی می نمودند.
بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
شما اصلا خبر دارید که کره جنوبی جزو ۱۲ اقتصاد برتر دنیاست ؟

ایا میدانید که حجم مبادلاتی ما با کره جنوبی چقدر است ؟

ایا میدانید که تحریم کره جنوبی بیشتر برای ما ضرر و خسارت دارد ، تا برای آنها ؟

چرا مردم باید همیشه تاوان ندانم کاری و خودخواهی و لجبازی های کودکانه امثال شما را بپردازند ؟

ایا دلیل اصلی رسیدن به این اوضاع اسفبار و فلاکت بارتر
اکثریت مردم و عقب ماندگی کشور ،

بخاطر عملکرد غلط کیهانیان و تند روهای جبهه پایداری ها و
احمدی نژادی ها در ادامه دادن به جنگ و دعوا و شعار زده گی مفرط و
شاخه و شانه کشیدن با دنیا ،نبوده است ؟

و آیا ادامه و افزایش تنش ها جز رساندن منافع چند ده میلیارد دلاری برای کاسبان تحریم در داخل و خارج چون روسیه و چین و آغازاده های فاسد ساکن کانادا و آمریکا و اروپا نبوده است ؟

قطعا اگر کیهان و اکثر مسولان کشور و تند روها در مجلس و دولت و نهادهای دیگر
درامدهایی همچون ۸۰ درصد مردم زیر خط فقر داشتند

و آنوقت شاید میشد صداقت در شعارهایشان را باور کرد !!!؟؟؟
در مورد مقاله اقای شریعنمداری
انسان موجودی است خودخواه .تا اقای شریعتمداری خودش درد بیکاری و بی پولی را حس نکنه همین طور قلم میزنه .
چون از شرایط اگاه نیس که .وخودش در همون وضعیت قرار نداره .بچه مردم هم فامیل ایشون نیست که دلش بسوزه .
داداش مسیولین کره به فکر منافع ملت شون هستن .
نرخ بیکاری .مهم اینه که نرخ بیکاری اقوام مسیولین صفر باشه .مردم هم به جهنم
شدیدا با فرمایشات آقای شریعتمداری موافقم.فقط خائنین مستحق مرگ می توانند مخاف باشند و ایران فقط باید مکان دفنشان باشد نه مکان زتدگی آنها.
تحریم که باشیم روح و روانمان خیلی ارام تر است. به یاد دارم که قبل از امدن ترامپ که براحتی نفت می فروختیم و پولش وصول میشد, خوشی زیر دلمان زده بود و بیشتر از الان در خلیج فارس رجزخوانی می کردیم. ما ملت تحریم هستیم و در تحریم ارام تریم و دنیا این را فهمیده.
اره تحریم کنید. الان ال جی و سامسونگ ورشکست شدن با این پیشنهاد شما. میدونی چه زمانی تحریم مؤثر واقع میشه که خودرو و تلویزیون و یخچال و … ساخت داخل از نظر کیفیت بالاتر از محصول کره ای باشه. اونوقت ما هم حرفی برای گفتن داریم.
تحریم را از دلالان تحریم داخلی شروع کنید و از رشوه مستقیم و غیر مستقیم و ایجاد انحصار برای ضروریات مردم جلو گیری کنید . ایجاد انحصار لوازم خانگی و تحریم واردات خودرو نمونه شفاف آن هستند . که در 6 ماهه قیمت را 2 برابر کردند بنام تولید داخل . چه کسی باور دارد این جوایز خاص بدون گرفتن پول اتخاذ میشه ... چه کسی بجز دلالان تحریم سود میبرند ... نمونه 43 ساله دارو دسته میر سلیم میخوان موتور اختراع کنند . به این بهانه پرای 10 تومنی را 200 برابر میفروشند و یخچال چینی 2 تومنی را 100 برابر ... ظاهرا فقط چین تحریم نیست ؟؟؟
اصلا شریعتمداری متن را خودش خوانده ؟؟؟؟
چرا کره ای با ایران روابط تجاری ندارند ؟؟؟؟
چون از تحریم ها و جریمه های آمریکا هراس دارند ‌
اما چرا رفیق پوتین به ایران پول نمی دهد و یا چین به ایران کمک نمی کند ؟؟؟؟ این سوال را استاد قلم باید پاسخ بدهند ؟؟؟؟
این آقای شرعتمداری ته اینقدر ادعاش میشه که حقوق بین الملل میدونه
آیا خبر نداره که مسیر وسط تنگه هرمز جزو آبهای بین المللی است و متعلق به ایران نیست که ایشان به قانون و کنفوانسیون درمورد آن اشاره میکند
به فرموده رهبر انقلاب "هزینه مقاومت از هزینه تسلیم کمتر است"
کافیست دولت و نیروهای مسلح ایران همین یک جمله را اعلام و عملا اجرا کند، مطمئن باشید تمام پولهای دزدیده شده توسط کره به سرعت آزاد خواهد شد:
"تا قبل رفع مسدودی پولهای ایران، کشتی های کره جنوبی اجازه تردد از تنگه هرمز را ندارند"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
کره جنوبی مثل شما ساندیس خور نیست که هرکی هرجیزی گفتشو بگه چشم
مشکل کشور ما اینه که افراد مشکل دار از نظر روحی و روانی و اخلاقی در مناصب بال منصوب شده اند
تا این بادمجان دور قاب چین ها هستند. مملکت درست بشو نیست که نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
مرسی
برادر حسین ابتدا از خودت شروع کن
شریعتمداری عزیز بشین روزنامه نگاری ت رو انجام بده و هر وقت ریس جمهور یا ریس مجلس شدی راه حل بده .هیچ کس از شما نظر نمیخواد
به قول دکتر ظریف وقتی شرکتهای خارجی می ایند میگویند چرا امدند و وقتی می روند می گویند چرا رفتند ؟ بلاخره بیایند یا نیایند؟
خسین اقا این مردم میفهمن .
آقای شریعتمداری منه برادرشهید و جانیاز ازت خواهش میکنم دیگه بس کن . اوضاع الان مملکت نتیجه همین نظرها و پیشنهادات شما و همفکرها و دوستان گرمابه و گلستان شماست . التماس میکنم دیگه حرف نزند ،بس کنید مردم گرفتارند.
بنده شخصا با آفای شریعتمداری موافق نیستم اما از نظر ظاهری حرف حسابی است. درست است قواعد سیاست تغییر کرده است. لیکن سخن ایشان در این مقطع زمانی حداقل در حد سخن و یک چانه زنگی مذاکراتی ، در نقش پلیس بد در مذاکرات بسیار بجا ، منطقی و معقول است.
بنده با نظر ایشان حدااقل در مقام حرف کاملا موافقم . باید کره جنوبی بابت بلوکه کردن ثروت یک ملت پاسخگو باشد.
آقای شریعتمداری دستور بفرما دیگه پراید به کره ندن !!!

قطر فقط برای جام جهانی 300 میلیارد هزینه کرده
شما هنوز لنگ 7 میلیارد از کره جنوبی هستی

اصلا متوجه هستی چی میگی؟ تحریم
ماخودمون تحریم خدایی هستیم
مردم کره خطاب به اقای شریعتمداری : تو رو خدا ما رو دور ننداز
اقاي شريعتمداري پولهاي بلوكه شده ايران به بهانه تحريم در چين 22 ميليارد دلار است كار را از چين شروع كنيد اگر شهامتش را داريد!!!
نه آقا چرا از خود آمریکا شروع نکنیم؟
با سلام
دمت گرم حاج حسین.!!
حاج حصین
رفع تحریم را از مغز خودت شروع کن والا حرفهای تو تا در ورودی روزی نامه ات هم اثر ندارد
اقای شریعتمداری چطور این حرف را درمورد چین نمی زنی که 20میلیارد دلار ما رو نمیده
بله کره جنوبی رو تحریم کنید از این به بعد گوشی کوبایل و خودرو و لوازم خانگی و تجهیزات صنعتی به کره جنوبی صادر نکنید تا بفهمه با شما طرف نشه !!!!!!!
چرا از کره جنوبی ؟ آمریکا رو تحریم کنید دیگه تجهیزات کامپیوتری و پردازنده و الکترونیک و دانش فنی و قطعات هواپیما و ... به آمریکا صادر نکنید تا ورشکست بشن!!!!!
آقای شریعتمداری جان بچه آت دست از سر مردم ایران بردار .دنبال جنگ و در گیری هستی که چه چیزی را ثابت کنی . طلب ۳۰میلیارد دلاری از چین را مطالبه کن
ببندی بیا برو ببند ، حناتون دیگه رنگی نداره جلوی مردم شعار نده پشت کار دیگه بکن
کیهان اول صبح ارد ناشتا میده ، شما قیمت اجناست به یه خبر از وین مربوطه بعد ادای لات درمیارین ، لات کوچه خلوت
ازونجا که این جماعت به اسم خدا و اسلام صحبت میکنن ولی کلا قانون خدا براشون اهمیتی نداره و باور هم ندارن نمیفهمن نیت خیلی مهمه ، هیچ وقت صحبت امثال کیهان و افکار شبیه اینها تو دل مردم نمیشینه
شما پول مگه نمیخوای برا مصارف خاص از دوستان بگیر چین و عراق روسیه ، نمیدن ؟ بجا تهاتر کالا با چین و هند و پاکستان و گرفتن چایی از بنگلادش جنس کره ای بگیر ، آها یادم نبود اتومبیل چینی ۶۰۰ تومنیو میشه اینجا ۱۷۰۰ فروخت
با این طرح جناب شریعتمداری فقط یک حق ترانزیت واسه کشورهای امارات و عمان و عربستان باز میشه که کالا رو زمینی ببرن اونطرف تنگه هرمز بعدم با کشتی بارگیری کنن یک زمانی هم ادعا میکردن ‌که اگه ایران تنگه هرمز و ببنده نفت میشه ۲۰۰ دلار (۴۵ دلار بود نفت)اما عربستان سریعا گفت نفت رو اونطرف تنگه تحویل میدیم که نیاز ورود به تنگه نباشه...ممنون حسین آقا با این پیشنهاد کارشناسی شده ات حتما کشورهای عربی یک تشکر ویژه ازت میکنن چون در امد زایی خوبی داره واسشون.
درست ترین امار بیکاری نسبت افراد شاغل به افراد در سن اشتغال است شاغل هم کسی است که حداقل نصف حداقل حقوق را دریافت کند.با این معیار فکر نکنم وضعیت جالبی داشته باشیم
بهترین راه، جواب تحریم با تحریم است تنگه هرمز را ببندین و از کشورهای غیر دوست مالیات سنگین ببندین. به خدا توکل کنید و از تجمل گرایان ترسو نترسید که خدا با ماست.
شریعتمداری حرف هایش طلاست و منتظر عملی شدن نکته هایش باشین
آفرین آقای مسئول روزنامه. همه دنیارافقط شما یکنفرمیتوانی تحریم واشدمجازات کنی وآنهم اینکه. مطالب وروزنامه ات رادراختیارجهانیان وایرانی های غیردوست شما قرارنده وآنهاراازامروزتحریمشان کن که فرج درراه است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی