بازدید 19609
مرور روزنامه‌های شنبه ۲۰ فروردین ماه

هشدار نسبت به شکل‌گیری خوشه‌های تازه کرونا در ایران/ آقای محمود عباس سال ۵۷ ساواکی نشو! / پازل نهایی جنگ اوکراین

افزایش توفانی قیمت اینترنت ثابت، رد اشتباه پزشکی روی تن «عصر جدید»، شب وحشت صهیونیست‌ها در تل آویو، شادمانی هسته‌ای در سکوت وین، تهران خاکی ترین شهر جهان، چراغ «برجام» رو به خاموشی است؟ تداوم گرد و غبار در آسمان کشور تا یکشنبه، رهاورد ائتلاف عربی-اسرائیلی، بازی تکراری اروپا و امریکا در مذاکرات، دلار‌های ادعایی کجاست؟ و تعلیق روس‌ها از شورای حقوق بشر، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۱۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۶ 09 April 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز شنبه ۲۰ فروردین ماه در حالی چاپ و منتشر شد که اثر حذف ارز ترجیحی بر گروه دارویی، تهران خاکی‌ترین شهر جهان، گرانی خودرو، عیدی سال جدید! و شکست حلقه امنیتی اسرائیل و وحشت سراسری در سرزمین اشغالی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:

 

هشدار نسبت به شکل‌گیری خوشه‌های تازه کرونا در ایران

محمدرضا محبوب‌فر طی یادداشتی در شماره امروز جهان صنعت با تیتر هشدار نسبت به شکل‌گیری خوشه‌های تازه کرونا در ایران نوشت: همزمان با پیدایش سویه‌های جدید ویروس کرونا، سازمان بهداشت جهانی عنوان کرده دنیا باید برای محدودیت‌های جدید کرونا آماده باشد و به جدال بی وقفه با کرونا تداوم بخشد. در عین اینکه مطرح شده سویه‌های جدید ویروس، ضعیف شده هستند و تنها بر قدرت انتشار و انتقال آن‌ها افزوده شده است، همچنان با افزایش شیوع بیماری، بیماری‌زایی و مرگ‌ومیر ویروس چشمگیر است و عوارض بیماری در مبتلایان بهبود یافته می‌تواند مرگ‌های زودرس به دنبال داشته باشد.


دانشمندان اخیرا کشف کرده‌اند افرادی که به کووید مبتلا می‌شوند می‌توانند به جهت افت سیستم ایمنی به ویروس آنفلوآنزا مبتلا شوند و در این صورت بیش از چهار برابر بیشتر احتمال دارد تا به تنفس مصنوعی احتیاج داشته باشند و تقریبا سه برابر بیشتر احتمال دارد تا نسبت به زمانی که فقط به کووید مبتلا بودند، جان خود را از دست بدهند. مطالعات نشان می‌دهد که کووید۱۹ با آنفلوآنزا در جهان به گردش درآمده و ابتلا به عفونت‌های همزمان افزایش پیدا کرده است. براساس نتایج یک پژوهش جدید که روز پنجشنبه ۱۸ فروردین منتشر شد، خطر لخته شدن خون و مرگ در اثر سکته‌های قلبی و مغزی در افرادی که به کووید حتی در موارد خفیف مبتلا می‌شوند، تا شش ماه بعد افزایش می‌یابد. مورد اخیر تنها مختص بیماران زمینه‌ای و سالخوردگان نیست و مشمول تمامی سنین حتی کودکان و نوجوانان و جوانان می‌شود. براساس نتایج دو مطالعه نیز، افراد ممکن است تا یک سال پس از تشخیص ابتلا به کرونا و بهبودی، در معرض افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ باشند. مطالعات دیگر نشان می‌دهند ویروس کرونا باعث شروع واکنش‌های التهابی در بدن مبتلایان می‌شود و واکنش‌های التهابی ویروس و تداخل بیماری‌زایی ویروس با مسیر‌های اصلی دخیل در رشد سلول‌های غیرطبیعی و تومورزایی می‌تواند عللی برای لزوم انجام بررسی‌های بیشتر در زمینه بروز سرطان در مبتلایان و بهبودیافتگان کرونا باشد.


با توصیفی که درخصوص ویروس و شرایط پدید آمده در مبتلایان بهبودیافته شد، طبیعی است که جهان همچنان پنجه در پنجه با ویروس‌های جهش یافته کرونا باشد و تدابیر بهداشتی تمام‌ناشدنی باشد.
متاسفانه از زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و تبدیل وضعیت ایران به شرایط عادی قبل از کرونا، از پایتخت گرفته تا دیگر شهر‌های کشور، تجمعات و ترافیک و آلودگی هوا افزایش یافته است.


این روز‌ها همزمان با شرایط بحرانی آلودگی هوا در مناطق مختلف کشور و تبدیل شدن برخی شهر‌ها از جمله تهران به آلوده‌ترین شهر‌های جهان، نگرانی‌ها درخصوص افزایش آمار ابتلا به کرونا دوچندان شده است. افزایش ابتلا و بستری کرونا که در هفته دوم فروردین و در اوج تجمعات نوروزی مشاهده می‌شد، اکنون با بازگشایی مراکز آموزشی و در شرایط آلودگی هوا منجر به افزایش موارد سرپایی بیماری در بیشتر نقاط کشور شده است، به طوری که طبق جدیدترین به روزرسانی ها، تعداد شهر‌های با وضعیت قرمز به شدت افزایش یافته است. برآورد‌های سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد تعداد واقعی مبتلایان به کووید در جهان و از جمله ایران به طور متوسط ۱۶ برابر آمار رسمی موارد ابتلای شناسایی‌شده است و در این صورت نوع تعامل و عملکرد دولت و ستاد کرونا در اجباری کردن آموزش حضوری و ادامه روند صعودی آمار باعث شده که صد‌ها مدرسه و دانشگاه در کشور، دستور حضوری شدن را نادیده بگیرند و معلمان و دانش‌آموزان و اساتید و دانشجویان به طور خودجوش همگی سر کلاس‌های درس غایب باشند. افزایش آمار بیماری و تعداد بستری‌شدگان و افزایش مرگ‌ها به حدی است که از امروز تعدادی از دانشگاه‌هایی که در هفته گذشته حضوری بودند و با موج مبتلایان به علت مشکلات فضای خوابگاهی و آموزشی رو به رو شده بودند، بار دیگر دستور به آموزش غیرحضوری دهند. شکل‌گیری آرایش بحرانی کرونا در مدارس هم باعث تجمعات اعتراضی والدین نسبت به آموزش حضوری فرزندان خود در دوران همه‌گیری کرونا مقابل ادارات آموزش و پرورش شهر‌ها شده است و این روند تا حصول نتیجه مطلوب و بازگشت به شرایط قبلی ادامه می‌یابد؛ بنابراین ستاد مقابله با کرونا به خوبی واقف شده است که دستور بازگشایی مراکز آموزشی باید به مدت دو هفته تا تعیین تکلیف کرونا در پس سفر‌ها و مراسم نوروزی به تعویق می‌افتاد. علی‌ایحال اتفاقی که نباید می‌افتاد، افتاده و خوشه‌های تازه کرونا در مدارس و دانشگاه‌ها منجر به شکل‌گیری پیک هفتم بیماری در ایران شده است و با توجه به این مساله که آلودگی هوا هم می‌تواند شدت انتشار و بیماری‌زایی ویروس را افزایش دهد و منجر به شعله‌ور کردن هر چه بیشتر بیماری کرونا شود، امروز باید منتظر ماند که طی جلسه ستاد کرونا چه دستوراتی برای روز‌های آینده اتخاذ خواهد شد؟


آقای محمود عباس سال ۵۷ ساواکی نشو!

مسعود پیرهادی طی یادداشتی در شماره امروز رسالت با عنوان آقای محمود عباس سال ۵۷ ساواکی نشو! نوشت: خواستم بنویسم خوب گوش کنید تا صدای شکسته شدن استخوان‌های رژیم منحوس صهیونیستی را بشنوید؛ دیدم صدا بلندتر از آن است که سامعی نشنود! نفس‌های آخر صهیونیست‌ها و روز‌های آخر غصب را می‌توان لمس کرد. اضطراب درونی آن‌ها به حدی است که حتی سران این رژیم نیز نمی‌توانند چهره آشفته خود را در صحبت‌های خود پنهان کنند.


عملیات‌های شهادت‌طلبانه پر از حرف و امید است؛ خون شهیدی که اقدام به عملیات شهادت‌طلبانه می‌کند روی زمین نمی‌ریزد، بلکه در کل شریان‌های نهضت، پمپاژ می‌شود و حیات مقاومت را تقویت می‌کند و جانی تازه به آن می‌بخشد.


در این پیچ تاریخی، جریان حرکت مقاومت، قدرت‌گیری و حرکت روبه‌جلوی آنان در مقاطع مختلف، دیدنی و ستودنی است. از ایامی که شش‌روزه، چند کشور شکست می‌خوردند و سه‌برابر آنچه به‌اکراه توافق کرده بودند را از دست می‌دادند تا یوم کیپور که اوضاع قدری فرق کرد، رسیده‌ایم به جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۲ روزه که اوضاع به‌کلی فرق کرد و حالا صحنه نبرد نه در صحرای یک کشور دیگر، نه در مرز‌های سوریه و لبنان، بلکه به داخل خاک غصب‌شده توسط رژیم صهیونیستی و قلب تل‌آویو رسیده است. به‌عبارتی یک روز بر جهان عرب این‌طور گذشته که در ۶ روز سه کشور عربی با حمایت چندین کشورِ دیگر نمی‌تواند مقابل یک رژیم جعلی مقاومت کند؛ یک روزِ دیگر، زمان لازم برای زمین‌گیر شدن مهاجم، نه با لشکرکشی چند کشور و حمایت چند کشور دیگر، بلکه با مقاومت تنها یک حزب و گروه مردمی که البته وصل به قدرت لایزال الهی‌اند به دو روز و کمتر از آن رسیده و امروز نه جنگ‌ها و آن‌هم در مرز کشوری دیگر؛ بلکه شیطنت‌ها و آن‌هم در محدوده خانه‌های غصب‌شده به‌دست صهیونیست‌ها پاسخ داده می‌شود.


تشکیلات خودگردان باید این سیر را ببیند و خود را در آن پیدا کرده و نقش ایفا کند وگرنه سنگی می‌شود در مسیر راه مقاومت که البته در حرکت سریع و توانمند رودخانه خروشان مقاومت به کناری پرت خواهد شد یا به‌دست جوانان فلسطینی در فلاخنی جای می‌گیرد و به سمت دشمن انداخته می‌شود.


محمود عباس و هر کسی‌که دلش برای فلسطین می‌تپد به‌جای ساواکی شدن در سال ۵۷ و در آستانه پیروزی انقلاب، خود و تشکیلاتش را برای زودتر تمام کردن کار این باطل‌های رفتنی، آماده کند؛ نه اینکه مرتکب قول و فعلی شود که بنی گانتز بگوید: «خوب است که تشکیلات خودگردان این حمله تروریستی را محکوم کرده است. اما خواسته من این است که علاوه بر محکومیت، تشکیلات خودگردان فلسطین اقدامات خود را علیه تروریست‌ها افزایش دهد.» یادمان نرود که اینان به محکومیت و امثال آن راضی نمی‌شوند؛ «و لن ترضی عنک الیهود و لا النّصاری حتّی تتّبع ملّتهم.»


معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای و بی‌محل کردن رژیم صهیونیستی و خواسته‌هایش در مذاکرات و محاسباتِ نه جمهوری اسلامی ایران بلکه کل شرق و غرب عالم، قابلیت تحلیل و برداشت دارد. تنها چند ورشکسته عقلی و سیاسی حاشیه خلیج‌فارس و احیانا چند نفر با تفکر وابسته و خودفروخته می‌توانند روی یک بازنده قطعی، قمار کنند؛ وگرنه هر عقل سلیمی می‌داند که از عمر غاصبان آدمکش در رژیم صهیونیستی چیزی باقی نمانده و تلاش‌های مذبوحانه آنان چه در عرصه دیپلماسی و چه در عرصه نظامی به بن‌بست رسیده است. به سرانجام رساندن «مسئله اول جهان اسلام» به‌تعبیر حضرت امام خمینی رحمه الله‌علیه، ان‌شاءالله بزرگ‌ترین خیر جامعه بشری را در ادامه خواهد داشت.

 

پازل نهایی جنگ اوکراین

مصطفی منتظر طی یادداشتی در شماره امروز خراسان با عنوان پازل نهایی جنگ اوکراین نوشت: حدود یک ماه پیش در متنی برندگان و بازندگان جنگ اوکراین را فهرست کردیم؛ گذر چهل روزه این جنگ نشان می‌دهد که آن فهرست درست بوده و فقط در میزان شکست و ضرر یا نفع و منافع تغییرات کوچکی رخ داده است. هرچند اکنون بحث اصلی آینده جنگ و نبرد است که به نظر می‌رسد در منطقه شرقی اوکراین باید شاهد آن بود. نبردی که برنده و بازنده نهایی را تا حد زیادی مشخص خواهد کرد. با این حال فعلا بزرگ‌ترین بازنده این جنگ اوکراین است که چند صد میلیارد از زیرساخت‌های خود را از دست داد. کشوری که می‌توانست با حفظ بی‌طرفی خود از این جنگ خانمان‌سوز بگریزد و رابطه اقتصادی خود با دو طرف را حفظ کند، اما حالا رویای پیوستن به ناتو را کنار گذاشته و شاید مجبور شود ماریوپول را نیز به روسیه تقدیم کند. حتی عضویت در اتحادیه اروپا نیز در ابهامی اساسی است و امید چندانی به آن نیست. به عبارتی اوکراین طعمه تضعیف روسیه توسط غرب شد. بازنده بعدی روسیه است. در همان متن ماه پیش گفته شد که اگر پیشروی نظامی به نتیجه نرسد، قدرت دوم نظامی جهان تحقیر خواهد شد و جایگاهش را از دست خواهد داد. راهبرد نظامی انتخاب شده توسط روسیه - به ویژه درباره شمال اوکراین و نزدیک کی‌یف - با شکست مواجه شد و هدف ساقط کردن سریع دولت مرکزی با سدی از کمین‌های اوکراین و مقاومت در شهر‌های بزرگ رو به رو شد. این موضوع عقب‌نشینی روسیه از شمال و تغییر هدف به سمت شرق را به دنبال داشت. روس‌ها در عرصه رسانه نیز شکستی بزرگ را متحمل شدند. در عرصه اقتصاد هم وضعیت هنوز قابل احصا نیست، اما به نظر می‌رسد رشد منفی ۱۵ درصدی روسیه در سال ۲۰۲۲ قطعی است و وضعیت به منظور عادی‌سازی اقتصادی با غرب برای حاکمان روسیه بسیار دشوار باشد. خلاصه این که ضعف نظامی روسیه روی زمین، بازنده بودن روسیه را تشدید کرد. بازنده بعدی، اروپا بود که ضعف خود در حفظ و حمایت از دوستانش و حتی خودش به چالش کشیده شد. هنوز جایگزینی برای بازار انرژی روسیه وجود ندارد و حالا تهدید دریافت پول گاز صرفا براساس روبل نیز برسر اروپاست. اما اروپا منسجم‌تر از گذشته شده است و این جنگ توانسته فعلا شکاف‌ها در قاره سبز را بپوشاند. ضمن این که پس از ناکامی روسیه در تصرف کی‌یف اعتماد به نفس اروپا برای مقابله با دشمنانشان بیشتر از گذشته است و احتمالا در آینده بیشتر هم می‌شود. این خبر خوبی برای غرب است، گرچه باید دید توان درونی اروپا برای حفظ شرایط انسجام تا چه میزان است.


اما برندگان این جنگ؟ آمریکا قطعا در صدر این فهرست است. آن‌ها بدون دادن کشته یا هزینه قابل توجه توانستند دشمن قدیمی خود را به شدت تضعیف و تحقیر کنند. روسیه حالا در گوشه رینگ صرفا مشت‌هایِ غرب منسجم شده را در عرصه رسانه و اقتصاد دریافت می‌کند. آمریکای بایدن توانست ناتوی تقریبا تمام شده را احیا کند و اروپای فاصله گرفته را دوباره به خود بچسباند. ایران که در نوشتار قبلی جزو برندگان بود هنوز هم می‌تواند از این شرایط نفع ببرد. گرچه تضعیف جایگاه شرق در این جنگ در مقابل غرب، به ائتلاف ضد آمریکایی ایران ضربه خواهد زد. در این میان چین چندان درگیر جنگ نشد. دور ماندن چین به حرکت این کشور برای ائتلاف علیه جهان تک قطبی ضربه زد. چین با روسیه قدرتمند می‌توانست با آمریکا و اروپا درگیر شود و تایوان را زیرسلطه خود قرار دهد، اما حالا با روسیه تضعیف و تحقیر شده و غرب منسجم شده مواجه است. گرچه چینی‌ها از لحاظ اقتصادی یا سیاسی هدف اتهام مستقیم اروپا و آمریکا قرار نگرفته‌اند، اما قطعا جایگاه خود در عرصه جهانی را تضعیف شده می‌بینند. به صورت کلی طرف‌های شرقی که علیه یک‌جانبه گرایی آمریکا اقدامات خوبی را صورت داده بودند با وضعیت پیش آمده کنونی کمی تضعیف شده‌اند. باید دید شرایط پیش‌رو و به ویژه ظرفیت‌های اقتصادی این کشور‌ها در آینده چگونه عمل خواهد کرد.


البته هنوز یک پازل مهم از جنگ اوکراین باقی مانده که می‌تواند برنده و بازنده نهایی این جنگ را تا حد زیادی مشخص کند. آن طور که از تحولات مشخص است اکنون روسیه پس از ناکامی در تصرف کی یف، تغییر تاکتیک داده و در مواضعی نسبتا دفاعی برحفظ و جدا سازی مناطق شرقی متمرکز خواهد شد تا بتواند از این اهرم در مذاکرات نیز سود ببرد؛ بنابراین نیرو‌های آسیب پذیر زرهی روسیه که به راحتی شکار می‌شدند، اکنون در موقعیتی تدافعی و محفوظ‌تر قرار می‌گیرند. از همین روست که دبیر کل ناتو روز گذشته از تفکیک اعطای سلاح‌های تهاجمی و تدافعی به اوکراین انتقاد و از ارائه همه سلاح‌ها به این کشور دفاع کرد. این موضوع نشان می‌دهد در روز‌های آینده باید شاهد نبرد به شیوه‌ای جدید در شرق اوکراین باشیم که از قضا این بار نیرو‌های اوکراینی در موضع تهاجم برای بیرون راندن روس‌ها هستند نه موضع دفاعی. نبردی که البته خیلی‌ها آن را طولانی و فرسایشی می‌دانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۶
کمر مردم زیربار گرانیهای روزانه خرد شد
مسئله اول مملکت گرانی است نه کراوات فلان اسطوره فوتبال یا مساله ورود زنان به ورزشگاهها
هر روز ماده غذایی دیگری از روی سفره مردم حذف میشود
یک روز گوشت ومرغ
یک روز پیاز وسیب زمینی
و روز دیگر گوجه فرنگی
مسکن دست نیافتنی تر از هر زمان دیگرشده حتی برای اجاره
خودرو تبدیل به یک کالای لوکس شده
لوازم خانگی که دیگر هیچ
تا اوضاع بیشتر از این از کنترل خارج نشده فکری بحال کارگران وکارمندان وبازنشستگان بکنید
پاسخ ها
بازنشسته حداقلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
مسولان فقط میتوانند برای کارگران و بازنشستگان حداقلی بگیر و سایرمردم گرفتار ، دعا کنند !!!؟؟

که ظاهرا اینکار را هم نمیکنند
بازنده بزرگ این جنگ روسیه هست که ابهت ابرقدرتی خود را از دست داد و همه دنیا متوجه شدند طبل توخالی بوده،علاوه بر ان یکبار دیگر خوی تجاوز گری روس ها برای همه اشکار شد،قابل توجه مسئولین که ببینند روسیه جانوریست بدون رحم و مروت!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
عزیزجان فرض کن روسیه در اوکراین شکست بخوره . اونوقت آمریکا و ناتو دنیا رو قورت می دن. ضرب المثل دفع افسد به فاسد رو شنیدی؟ تو فرض کن روسیه فاسد و بده آمریکا و ناتو افسدند. پس ما در حال حاضر چاره ای جز طرفداری از روسیه نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
به ۹۳۱

اخوی ، شما بفرمایید که مجبور هستید تا از روسیه و پوتین حمایت کنید
مجبور هستید ، مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور مجبور
روز اول که روسیه حمله کرد گفتم کارش اشتباه بود و در تله گیر کرده احتمالآ در آینده نه چندان دور همان بلای سرش خواهد آمد که سر ژاپن و آلمان در جنگ جهانی دوم
ایران با اتخاذ مسیر سپر بلا شدن متجاوز تا به حال بازنده اخلاقی جنگ اوکراین بوده است و این بر خلاف نظر کارشناسانی است که انتظار دارند با پویایی سیاسی سهم خود را در بازار انرژی احیا کند و با توجه به ۸ سال دفاع بی نظیر ضمن تبیین دلایل این جنگ در موضوع تجاوز و احتمال جنایت تردیدی در محکومیت آن به خود راه ندهد.
مذلکرات وین وقت دو نسل از ایرانی ها را گرفت

نسلهای بعدی هم منتظر توافق نباشند چون منافع خواص بر منافع ملی توسط طرف ایرانی اولویت گرفته .

به نام مذاکرات ، به کام مسئولان و کاسبان تحریم
روسها با این فضاحت نظامی شان همه اعتبار چند قرن خود را از دست دادند

فکر نمی کردیم ارتش پوتین تا این حد پوشالی ، توخالی و ذلیل باشه.

پوتین آبروی اندک روسیه را از بین بردی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
روسیه به هر ۷ قطعنامه تحریمی ما رای مثبت داد

ولی ما به قطعنامه بر علیه روسیه رای منفی دادیم !!!؟

یعنی کار اشغالگر روسی را نه تنها رد نکردیم

بلکه به نوعی تایید و حمایت کردیم !!!؟

بالاخره تجاوز و اشعالگری و کشتار مردم غیر نظامی خوب است ، یا بد !!!؟؟؟

پس شاید باید متن قانون اساسی کشور در مورد حمایت از مظلومین تحت ظلم و ستم را حذف کنیم !!؟
۸ ماه از آغاز کار دولت رییسی گذشته
قیمت ها همچنان افزایشی هستند

تاثیر رای مردم بر وضعیت اقتصاد را دیدیم
رای دادن یا رای ندادن هیچ تاثیری نداشت

باید از ایران مهاجرت کرد
ولی بدبختانه گذرنامه و پول ملی داغونی داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
ایکاش به جناب رییسی به جای رییس جمهوری

بگوییم : وزیر شعار باید و نباید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
هشت ماه برای تغییر ریل بسیار کوتاه است.
شما که هشت سال حمایت کردی و صبر کردی باید حد اقل یکسال صبر کنید
شما که خوب میدونید چه خطر بزرگی درکمینه دانش آموزان هست حتما باید مریضشن تا شما کاری کنید این یکماه ارزششو داشت ...چقر خانواده ها مریضتوخونه افتادن هوای کثیف ...چرا غیر حضوری نمی کنید ما والدین ازاسترس حالمون بده...بچه ای هم میخواد درس خون باشه حضوری وغیر حضوری درس خون میشه باور کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
خب شما بچه ات را نفرست
کسی مجبورتون که نکرده؟!!
نکنه معلمی هستی که حوصله مدرسه رفتن نداره؟!!!.؟
آیا کسی فکر می کرد روزی سایت سیاسی تابناک تبلیغ فروش غذای گربه بکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عكسهاي تبليغي در اين صفحه ، حاوي تصاوير خانمهايي است كه بخش زيادي از موهايشان پيداست و زيبنده سايتي مثل تابناك كه پايبند موازين شرع مي باشد ، نيست. متشكرم
این ویروس کرونا اگه واسه همه مشکلات و بدبختی به همراه آورد ولی واسه دولت سود و فرار از وظیفه به دنبال داشت و داره...
اسرائیل به ما چه؟به فکر مردم باشید
پیش بینی هاتون درست نبوده, اوایل از شکست امریکا و طرفدارانش, در قضیه اوکراین می گفتید و حالا امریکا را در صدر فهرست برندگان قرار دادید. ایران رو هم جز برندگان میدونستید که حالا میگید با شکست حامی راهبردی یعنی روسیه جز ضرر کنندگان (بخوانید بازندگان) جنگ خواهد بود.
کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی هیچ انتطار کمک و مساعده از دولت و بودجه دولتی نداشته و ندارند

ما فقط از دولت می خواهیم که بدهی های ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی معوقه طولانی مدت دولت به صندوق تامین اجتماعی را تسویه کند

و فقط دولت اجازه بدهد تا خود کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به انتخاب یک هیئت امناء و مدیر عامل شورایی برای اداره شرکتها و کارخانجات متعدد و بزرگ متعلق به تامین اجتماعی و پرداخت حقوق خودشان ، از محل درامد و سود حاصل از صندوق خودشان اقدام گردد


الف ) ما فقط تسویه بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی

ب ) و کنترل مدیریت صندوق تامین اجتماعی توسط نمایندگان واقعی خودمان را می خواهیم و بس
گزارش اقای محمدرضا محبوب‌فر بسیار کامل و عالی بود. عین واقعیت را مطرح کردند. در این هوای آلوده که از صبح داریم سرفه میکنیم و دچار سردرد شدیم، شرایط آلودگی ناسالم هست، چرا باید مدارس باز باشه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
آقا معلم
تو خونه نشستن و مسافرت رفتن مثل اینکه خیلی خوش گذشته!؟
انگلیس با کشته هایی بیشتر از ایران در کرونا تنها چند هفته مدارس و دانشگاههایشان تعطیل بودند
ناشناس
| Japan |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
متاسفانه خانواده ها از حضور فرزندانشان در منازل خسته شده اند و به راحتی اجازه حضور فرزندانشان در مراکز آموزشی را دادند.
مراکز آموزشی بمب ساعتی برای الوده کردن پدر و مادر خانواده
هستند
خدا به خیر کند
آقایون ظاهرا مرداد پارسال که چه جور کرونا مردم را پر پر کرد را از یاد برده اند؟؟؟
ناشناس
| Japan |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
جواب ۱۱۲۰:
اولا مودب صحبت کنیم مشکلی دارد؟؟؟
ثانیا کدام دبیری در منزل نشسته؟؟؟؟
دبیران موظف هستند در مدارس باشند
ثالثا دبیران خودشان مشکل اقتصادی دارند آن وقت بروند مسافرت؟؟؟؟
رابعا کشورهایی مثل ترکیه و یا انگلستان بعد از واکسیناسیون با واکسن‌های معتبر مراکز آموزشی شان را باز کردند نه کشور ما که از کل واکسن‌های موجود فقط کسانی که استرازنکا زده باشند را در
کشورهای معتبر راه میدهند و مابقی واکسنها عملکردشان معلوم
نیست؟
در کانادا ،دوست من هست مدارس فرزندش را دو ماه است حضوری کردند بعد از واکسیناسیون گسترده با مدرنا و فایزر و استرازنکا
روزنامه رسالت دویاره جوگیر شد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار