بازدید 20148
پیمانه اقتصادی؛

واکنش بانک مرکزی به قطع خدمات سوئیفت در برخی بانک های کشور/ افزایش ۲۶ هزار میلیارد تومانی نقدینگی/ پرداخت جبرانی به کارمندان دولت با حقوق آبان/ جدیدترین پیش‌بینی IMF از رشد اقتصادی ایران

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت نماگر بورس پس از عقب نشینی ۴۴۳۱ واحدی، سهام آسیایی با نگرانی از رشد اقتصادی جهان درجا زد، بررسی راه‌اندازی کانال مالی بین ایران و اروپا، خودروسازان باید به تعهداتشان عمل کنند، قیمت مرغ در بازار، ۲۰ درصد گران‌تر از نرخ مصوب، مدیرعامل بانک جهانی رئیس بانک توسعه برزیل می‌شود، ترامپ: قیمت نفت باید باز هم پایین‌تر بیاید و ذخیره سازی نفت عربستان در هند را در بر دارد.
کد خبر: ۸۵۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 13 November 2018
واکنش بانک مرکزی به قطع خدمات سوئیفت در برخی بانک های کشور/ افزایش ۲۶ هزار میلیارد تومانی نقدینگی از مرداد تا شهریور/ پرداخت جبرانی به کارمندان دولت با حقوق آبانپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت نماگر بورس پس از عقب نشینی ۴۴۳۱ واحدی، سهام آسیایی با نگرانی از رشد اقتصادی جهان درجا زد، بررسی راه‌اندازی کانال مالی بین ایران و اروپا، خودروسازان باید به تعهداتشان عمل کنند، قیمت مرغ در بازار، ۲۰ درصد گران‌تر از نرخ مصوب، مدیرعامل بانک جهانی رئیس بانک توسعه برزیل می‌شود، ترامپ: قیمت نفت باید باز هم پایین‌تر بیاید و ذخیره سازی نفت عربستان در هند را در بر دارد.
 
تقویت نماگر بورس پس از عقب نشینی ۴۴۳۱ واحدی
 
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه، با افزایش ۱۵۴۳ واحدی معادل ۰.۸۵ درصد به رقم ۱۸۲ هزار و ۲۱۱ واحد رسید. این در حالیست که در دو روز ابتدای هفته شاهد عقب نشینی ۴۴۳۱ واحدی  نماگر کل بورس بودیم. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۴۹ واحدی معادل ۰.۸۵ درصد به رقم ۵۳ هزار و ۶۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۳۰۱ واحدی معادل ۱.۰۷ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۴۸۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۱۲ واحدی معادل ۱.۰۷ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۸۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۱۸۱۴ واحد افزایش معادل ۰.۹۵ درصد را رقم زد و به سطح ۱۹۲ هزار و ۳۱۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۱۲۲۲ واحد افزایش معادل ۰.۹۱ درصد به رقم ۱۳۵ هزار و ۵۴۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۶۵۹ واحد افزایش معادل ۰.۷۵ درصد همراه بود و عدد ۳۵۶ هزار و ۶۳۴ واحد را به نمایش گذاشت.
 
واکنش بانک مرکزی به قطع خدمات سوئیفت در برخی بانک های کشور/ افزایش ۲۶ هزار میلیارد تومانی نقدینگی از مرداد تا شهریور/ پرداخت جبرانی به کارمندان دولت با حقوق آبان

سهام آسیایی با نگرانی از رشد اقتصادی جهان درجا زد
 
روز دوشنبه، در حالی‌که با نشانه‌هایی از افت تقاضای چین، دوباره نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز اقتصادی جهان تشدید شد، سهام آسیایی درجا زدند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۰۷ درصد افت کرد. این شاخص با جهش سهام چین افت‌های اولیه خود را جبران کرد اما همچنان نتوانست به منطقه مثبت وارد شود. سهام استرالیا ۰.۱۳ درصد رشد کرد و نیکی ژاپن توانست ۰.۱۱ درصد به ارزش خود بیفزاید. ترکیبی از داده‌های تورمی ضعیف کارخانجات چین و پایین آمدن قیمت نفت، روز جمعه به سهام جهان فشار وارد کرد و شاخص سهام جهانی ام‌اس‌سی‌آی بدترین روز خود در دو هفته اخیر را ثبت کرد. این شاخص دیروز هم ۰.۰۹ درصد افت کرد. همچنین در بازار ارز، دلار ۰.۱۸ درصد در برابر ین رشد کرد و به نرخ برابری ۱۱۴.۰۳ رسید. یورو ۰.۱۱ درصد در برابر دلار افت کرد و به نرخ ۱.۱۳۲۲ رسید. شاخص دلار در برابر سبد ۶ ارز برتر جهان ۰.۱۲ درصد رشد کرد و به ۹۷.۰۲۲ واحد رسید.
 
واکنش بانک مرکزی به قطع خدمات سوئیفت در برخی بانک های کشور
 
با توجه به انتشار خبری در خصوص قطع خدمات سوئیفت در برخی بانک های کشور، روابط عمومی بانک مرکزی نوشت: سوئیفت صرفاً یک سامانه پیام رسانی بین بانک ها و موسسات در سطح بین المللی بوده و نقشی در نگهداری حساب ها و تسویه ارزی ندارد. لذا همان گونه که در اطلاعیه های پیشین این بانک اعلام شد، با توجه به احتمال قطع ارایه این خدمات، سامانه‌های جایگزین پیام رسانی از مدت ها پیش برای پوشش امکانات و خدمات سوئیفت پیش بینی، توسعه و عملیاتی شده اند. بنابراین با قطع ارایه خدمات سوئیفت به برخی بانک‌های داخلی، خللی در انجام مبادلات ارزی و فرایند تجارت خارجی پیش بینی نمی شود و فعالان اقتصادی می توانند با اطمینان از خدمات تمام بانک‌های دارای مجوز ارزی برای امور بازرگانی خود استفاده کنند.
 
بررسی راه‌اندازی کانال مالی بین ایران و اروپا
 
وزیر امور خارجه سابق آلمان به همراه اعضای هیأت تجاری انجمن خاورمیانه و دور آلمان(NUMOV) با رئیس کل بانک مرکزی  دیدار و درباره کانال مالی ایران و اروپا گفت وگو کردند. به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی با بیان اینکه تلاشهای آمریکا نتواسته آنها را به هدف اصلیشان برساند، تصریح کرد: تدابیر لازم برای مقابله با این تحریم ها انجام شده است و در حال حاضر با برنامه ریزی لازم آثار منفی تحریم ها کنترل واقدامات لازم برای توسعه تجارت با کشورهای ۸گانه و همسایه گان درحال انجام است و انتظار می رود اتحادیه اروپا نیز هرچه سریعتر نسبت به راه اندازی کانال مالی اقدام کند. در ادامه زیگمار گابریل وزیر خارجه سابق آلمان ضمن ابراز تاسف از بازگشت تحریم‌های آمریکا تاکید کرد که یکی از اهداف برجام، توسعه روابط سیاسی و اقتصادی اروپا با ایران است و آلمان همچنان به توسعه همکاری های اقتصادی با ایران علاقه دارد. وی با ابراز امیدواری از ایحاد کانال مالی بین ایران و اروپا بیان داشت که هزاران شرکت کوچک و بزرگ آلمانی که هیچ تعاملی با آمریکا ندارند می توانند به راحتی با ایران به تبادلات تجاری بپردازند.
 
وزیر صنعت: خودروسازان باید به تعهداتشان عمل کنند
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروسازان باید به تعهداتشان در برابر کسانی که قرارداد فروش قطعی خودرو دارند عمل کنند. به نقل از مهر ، رضا رحمانی در برنامه «گفت وگوی ویژه خبری» شبکه دو سیما افزود: برخی خودروها تا ۹۰ درصد قطعاتشان تولید داخل است و باید خودروسازان بر روی ساخت این خودروها تمرکز کنند. وی سهم خودرو از صنعت کشور را حدود ۱۸ درصد اعلام کرد و گفت: قیمت گذاری جدید خودروها دو ماه پیش صورت گرفته و ابلاغ شده است اما اجرای آن نیازمند تمهیدات و مقدماتی است. رحمانی افزود: بر اساس آخرین تصمیم، ستاد تنظیم بازار مأموریت قیمت گذاری برای خودروها را بر عهده گرفته است.
 
قیمت مرغ در بازار، ۲۰ درصد گران‌تر از نرخ مصوب!
 
در حالی‌که آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار حداکثر قیمت مصرف‌کننده برای هر کیلوگرم گوشت مرغ را ۸۱۷۵ تومان اعلام کرده است، این محصول پروتئینی به‌طور میانگین حدود ۲۰ درصد گران‌تر از آن‌چه باید به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. به گزارش ایسنا، چندی پیش مرتضی رضایی - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام - قیمت متوسط هر کیلوگرم گوشت مرغ را حدود ۹۷۰۰ تومان اعلام کرد و گفت این‌که برخی قیمت این محصول پروتئینی را حدود ۱۱ هزار تومان اعلام می‌کنند، درست نیست و در اکثر استان‌ها قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ پایین‌تر از ۱۰ هزار تومان است که البته نرخ مصوب جدید آن به زودی از سوی ستاد تنظیم بازار نهایی و ابلاغ می‌شود. این اظهارات در حالی صورت گرفت که براساس آخرین مصوبه کارگروه تنظیم بازار در تاریخ سوم مرداد ماه امسال که تصویر آن در سایت اطلاع‌رسانی قیمت‌های سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درج شده است، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف‌کننده حداکثر ۸۱۷۵ تومان اعلام شده و طبق اعلام این سازمان، تا قیمت‌های جدید اعلام نشود، نرخ‌های بالاتر از آن مشمول گران‌فروشی شده و باید با آن برخورد شود.

مدیرعامل بانک جهانی رئیس بانک توسعه برزیل می‌شود
 
«جوآکویم لوی» مدیر عامل و رییس بخش مالی بانک جهانی به عنوان رئیس بعدی بانک توسعه برزیل انتخاب شده است. در همین حال روزنامه «او اِستادو سائوپائولو» برزیل در سر مقاله خود عنوان کرد که این مطلب در راهروهای بانک جهانی درز پیدا کرد و «لوی» در حال ترک میز خود از بانک جهانی است. بر پایه این گزارش، «جوآکویم لوی» در فوریه سال ۲۰۱۶ میلادی به گروه بانک جهانی پیوست و پیش از این هم به عنوان وزیر دارایی برزیل در دوره ریاست جمهوری «دیلما روسف» بوده است که البته در ماه اوت همان سال به دلیل استفاده غیر قانونی از پول بانک های دولتی به منظور تخصیص بودجه برای هزینه کرد عمومی استیضاح شد.
 
افزایش ۲۶ هزار میلیارد تومانی نقدینگی از مرداد تا شهریور
 
بانک مرکزی ایران حجم نقدینگی تا شهریورماه سال جاری را ۱۶۷۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد. این آمار نشان می‌دهد که حجم نقدینگی کماکان صعودی بوده و طی حدود یک ماه به اندازه ۲۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. پیش از این و در ۱۶ مهرماه سال جاری بانک مرکزی حجم نقدینگی را ۱۶۴۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود. این حجم ‌نقدینگی با رشد ۲۰.۵ درصدی نسبت به مردادماه سال گذشته تا ۱۶۷۲ هزار میلیارد تومان ثبت شده که این رقم در مقایسه با ۱۳۶۶ هزار میلیارد تومان مرداد ۱۳۹۵ تا بیش از ۳۳۰ هزار میلیارد تومان رشد دارد. نقدینگی هم‌چنین نسبت به اسفندماه سال گذشته ۷.۸ دهم درصد رشد داشته است. این در حالی است که نقدینگی در مقایسه با ۱۶۰۲ هزار میلیارد تومان تیرماه امسال هم حدود ۴۴ هزار میلیارد تومان در یک ماه افزایش داشته است.
 
ترامپ: قیمت نفت باید باز هم پایین‌تر بیاید
 
دونالد ترامپ در توئیتر به تحولات اخیر بازار نفت واکنش نشان داد و از هم‌پیمانان نفتی واشنگتن به خصوص عربستان به خاطر کمک به کاهش قیمت نفت تشکر کرد. این توئیت ساعتی پس از آن منتشر شد که «خالد الفالح» وزیر نفت عربستان در اجلاس کمیته نظارتی اوپک و کشورهای هم‌پیمان، از لزوم کاهش تولید نفت در سال ۲۰۱۹ برای جلوگیری از ایجاد عرضه مازاد سخن گفت. الفالح گفته بود که با توجه به رشد تولید جهانی نفت، در سال آینده باید حداقل ۱ میلیون بشکه از تولید روزانه اوپک کاسته شود و عربستان حاضر است که به تنهایی، نیم میلیون از این کاهش تولید را بر عهده بگیرد. وزیر نفت عربستان همچنین گفته بود که کاهش تولید ناشی از اعمال تحریم‌های ۱۴ آبان آمریکا علیه ایران، کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده است و به همین دلیل، قیمت‌ها در سراشیبی سقوط رفته‌اند. ترامپ با در نظر گرفتن همه این مسائل، به توئیتر آمده و نوشته: «امیدوارم که عربستان سعودی و اوپک، تولید نفت را کاهش ندهند. قیمت نفت باید بر اساس عرضه، بیشتر از این‌ها کاهش یابد.» /فارس
 
عربستان نفت خود را در هند ذخیره سازی می کند
 
وزیر نفت هند دیروز اعلام کرد، در حال گفت و گو با همتای عربستانی خود به منظور انجام ذخیره سازی نفت عربستان در منطقه بادور در جنوب هندوستان است. هیأت دولت هند ماه گذشته تصویب کرده بود که شرکت های خارجی می توانند ذخایر استاتژیک نفتی در هند داشته باشند.  در همین راستا ابوظبی نیز اعلام کرده است قصد دارد بعد از عربستان نیمی از ذخایر نفتی در منطقه بادور هندوستان را به منظور انجام ذخیره سازین نفت خریداری کند. وزیر نفت هند روز یکشنبه در حاشیه جلسه ابوظبی گفت وزیر نفت امارات مشتاقانه به دنبال این امر است و ما نیز قصد داریم به زودی قراردادی با این کشور امضا کنیم.
 
پرداخت جبرانی به کارمندان دولت با حقوق آبان
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بسته حمایتی دولت گفت: همکاری مشترکی بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است که هم حمایت مالی از اقشار کم‌درآمد و هم در مراحل مختلف حمایت‌های کالایی صورت گیرد. وی گفت: در این هفته تمام آنهایی که تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند در دستور کار هستند. مانند 14 دوره دیگر که از این امکان استفاده می‌کردند متناسب با جدول جدید که بین 100 تا 300هزار تومان است، برای خانواده‌های 1 تا 5 نفره بهره‌مند می‌شوند که به‌صورت کالایی از یک لیست متنوع است. به نقل از تسنیم، شریعتمداری افزود: یک مرحله دیگر است که یا همزمان با دستمزد این ماه و یا زودتر توسط دولت و وزارت اقتصاد و دارایی انجام خواهد شد که آن هم حمایت از کارمندان دولت در بخش‌های گوناگون است. بر اساس این مصوبه، سازمان برنامه و بودجه مجاز است برای کارکنان رسمی، پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قراردادی و شرکتی و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و بازنشستگان شرکت فولاد و سایر صندوق‌ها که مجموع پرداختی آنها کمتر از 30 میلیون ریال در ماه است، کمک جبرانی از طریق حساب بانکی مرتبط با حقوق و دستمزد آنها واریز شود. وی گفت: گروه سوم دو هفته بعد از اجرای مرحله اول انجام می‌شود. سایر گروه‌های با درآمد کمتری هستند که یک هفته بعد از دوره اول انجام می‌شود.
 
جدیدترین پیش‌بینی IMF از رشد اقتصادی ایران

صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود تحت عنوان چشم انداز اقتصادی منطقه خاورمیانه و آسیای میانه در سال ۲۰۱۸ میلادی پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی ایران در سال جاری میلادی منفی ۱.۵ درصد و این رقم برای سال آینده میلادی منفی ۳.۶ درصد خواهد بود. همچین صندوق بین المللی پول تورم قیمت مصرف کننده ایران را در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۹.۶ درصد و این رقم برای سال ۲۰۱۹ میلادی ۳۴.۱ درصد خودهد بود.

واکنش بانک مرکزی به قطع خدمات سوئیفت در برخی بانک های کشور/ افزایش ۲۶ هزار میلیارد تومانی نقدینگی/ پرداخت جبرانی به کارمندان دولت با حقوق آبان/ جدیدترین پیش‌بینی IMF از رشد اقتصادی ایران

بر پایه این گزارش، صندوق بین المللی پول تراز حساب جاری ایران را برای سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب ۱.۳ درصد و ۰.۳ درصد برآورد کرد.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۲
اصل حقوق ما را به عنوان یک کارمند شرکتی شاغل در دستگاه دولتی که هستیم اولا با تاخیر دائمی پرداخت می کنند دوما هنوز افزایش سالانه سال 97 رو حقوق ما اعمال نشده حالا دلخوش به این حرف های جدید باشیم؟؟؟؟
کل دریافتی ما بعد هزار دوندگی 1،300،000 تومان هستش حالا به نظرتون من با این مبلغ چیکار باید بکنم؟؟؟
خمس بدم؟؟؟فطریه بدم؟؟؟ایام عزاداری خرجش کنم؟؟پول کرایه ماشین بدم؟؟؟پول غذا بدم؟؟پول نون بدم؟؟؟چیکار کنم
....
پاسخ ها
ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
دوست عزيز! دفعه بعد كه خواستي راي بدي يا تو راهپيمايي بري چشمهات رو باز كن!!
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
عزاداری کنی ؟مگه باید عزاداری کنی ؟
شیرازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
عجب!؟
اواخر محمود قطع سوییفت مهم بود الان مهم نیست؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
دلتون به وعده "بررسی راه‌اندازی کانال مالی بین ایران و اروپا" خوش باشه. دیگه از این رییس جمهور چه انتظاری دارید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
ای داد بی داد ....!
simson
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
بلند بگو

مرگ بر آمریکــــــــــــــــــــــــــــــــــا!
خط فقر در شهرستان ها 5 میلیون تومان است تکلیف کارمندان با حقوق 3/5 و 4 میلیون تومان چیست!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
اونایی که بسته حمایتی دریافت کنند کمکشون میکنند
پرداخت جبرانی باز هم فقط به کارمندان دولت بقیه مردم هم که باید برن بمیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
دولت دوس داره مواجب گیره بیشتری داشته باشه تا در موقع انتخابات حتی اگه مردم رای ندادن درصد آماده ای (گروه پشتیبانی که دولتی هستن و با حقوق بالا راضی از زندگی دولتی هستن) رو پای صندوق رای داشته باشه تا مشروعیت نظام (به خاطر درصد زیر 50) به خطر نیوفته!!!
دولت با پرداخت جبرانی به کارمندان دولت در حقیقت شکلات دست بچه داده است و همچنین کل ملت ایران که هیچ چیز برای اعتراض در دست ندارند
بسمه تعالی
تنها راه و بهترین راه برای اروپا و ایران پشتیبانی مالی اروپا از پروژهای ایرانی با پیگیری و نطارت خودش به مدت ده سال و سالانه 30 میلیارد یورو میباشد، اینطوری پول باشه شرکتهای اروپایی هم میاند و تیر آمریکا هم به سنگ میخوره. ...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
تنها راه و بهترین راه اینه که ایران و آمریکا مشکلاتشون را حل کنند .دود این اختلافات سیاسی خارج از مرزهای ایران فقط و فقط به چشم ایرانیان داخل کشور می رود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
بزگوار شرکتهای اروپایی بخاطر چندرغاز سرمایه گذاری در ایران منافع خودشون رو تو دنیا و مخصوصا تو امریکا بخطر نمی اندازند. کجای کاری شما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
وقتی بدبخت شدیم که امیدمون به وعده اروپاییها گره خورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
متاسفانه به جای اینکه امیدمون به خدا و جونا باشه به امید چهارتا غربی هستیم والا به الله امریکا تا چند سال دیگه ابر قدرت نیست
امریکا دیگر ابرویی در دنیا برایمان باقی نزاشته...
سلام در روستاهای مناطق محرم مثل سیستان بلوچستان که اکثر بیکار هستن دزامدی ندارند.وتحت پوشش هیچ نهاد حمایتی هم نیستن تکلیف چیست
تکلیف من وامثال مثل من که بیکاریم وبیمه هم نداریم تواین کشورچیه؟کارهست تورستورانهاوکارگاهای کوچک باماهی یک میلیون بدونه بیمه
پاسخ ها
احسان
| Canada |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
سوال منم همینه؟یک جوون ۳۳ساله که ۸ماهه بیکاره البته با فوق لیسانس از دانشگاه علامه
کارگرهای بیچاره اصلا جز ادمهای این مملکت حساب میشن یا فقط موقع انتخابات باهاشون کار دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
اتفاقا دارن فقط یه عده ای رو سیر نگه میدارن که اگه انتخابات شد و منو توی معمولی غیر دولتی نیومدیم رای بدیم افرادی تو حاضر تو آبنمک داشته باشن که خدای نکرده مشروعیت نظام تو خطر نیوفته!!!!
عدالت اقتصادی واجتماعی و شفافیت وآزادی بیان ارکان یک حکومت ملی والهی است جنگ جمل را ناکثین زیاده طلب به امام ع تحمیل کردند آنها حقوق بیشتری ازبیت المال میخواستند وهیهات که امام اهل یقین وعیاران وزهاد زیر بار این خواسته نامشروع برود امام یک پیراهن داشتند که بعضا برای نماز جمعه آنرا میشستند وبا لباس خشک نشده به اقامه نماز اقدام میکردند خوب معلوم است وقتی تبعیض نباشد مردم تا پای جان با امامشان می ایستند اما ما ادعای حکومت عدل علی را داریم وبه یک بازنشسته درحد نمردن حقوق میدهیم وبه یک وزیر یا نماینده چند ده برابر آن بازنشسته این نمط استخدام وپرداخت عمومی منجر به گسست بین دولت وملت میشود وهمان بلایی که برسر خلیفه آمد منتظر ادامه دهندگان راه او میباشد آری برادر روحانی اگر سفره ها کوچک شده اند عدالت را رعایت کنید تا مردم درصحنه بمانند نه اینکه یکی از گرسنگی وبی دارویی بمیرد و وزرا وبستگانشان و مدیران حکومتی فرزندانشان درآمریکا وخودشان درزعفرانیه وفرشته و ویلای چند ده میلیاردی لواسان و وهزاردشت زندگی کنند اینکه شما تورم 150 درصدی وبیشتر را 30 درصد اعلام واز الان شایع کنید که بعداز عید 20 درصد افزایش حقوق است یعنی ظلم مطلق وخشم عمومی که نمونه ای از خشم خداوند قهار است
خط فقر 6 ميليون تومان هست..شما با حقوق 5 ميليون هم نميتوني يه خانواده جهار نفري با اين همه قسط و بدهي و وام .. و شهريه و ....بچرخوني ..تكليف اون كاركنان چي ميشه؟/
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
ما 1 و سیصد میگیریم و قسط و اجاره و ...
راه صادرات مرغ و ديگر مواد غذايي رو باز گذاشتن تا صادر كنندگان استفاده هاي ميلياردي ببرن بعد ميگن چرا مرغ گرون شده!!!
با سلام و احترام
همسر اینجانب 1200000 تومان حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی می گیرد واقعاً با این قیمتهای نجومی آیا مستحق است خدایا راضی هستیم به رضای تو
بابا گوش کنید این داستانها را کیفور شوید . مگه یادتون رفته میخواستند هر سه ماه 3چ0هزارتومان بدهند یکماه نشده هوایی شده یک سوم . چند مرتبه ما مردم از یک سوراخ گزیده میشویم و خوهیم شد . خدا خودش هم در خلقت ما متطقه ایرانی ها شک کرده که چه هستیم.
سوئیفت مهم است، اگر نباشه بانکهای بین المللی تبادل مالی با ما نخواهند داشت. مردم رو چی فرض کردید!!!
پاسخ ها
احسان
| Canada |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
احمق فرض کردن و البته حق دارند وقتی مردم صداشون در نمیاد و...انگار مشکلی ندارن
حقوق جبرانی فقط برای کارمندان دولت،پس بقیه مردم چی که کارمند نیستند؟کارگر روزمزد،کشاورز بیچاره،روستایی فقیر.....؟خدایا خودت به داد ما برس.
صد تا سیصد هزار تومان هم نمی دونه دردی از حقوق بگیران دوا کنه. قبل از این کمک افزایش نقدینگی تورم را بیشتر کرده. مدیریت بلد نیستند آقایان.
این صدا وسیما دو سال بعد برجام کارش این بود که بزنه تو سر تیم مذاکره کننده و یکی از حرفهای همیشگی این بود که سوئفت باز نشده برا بانکها ایرانی. پس می شه بفرمایید کی باز شده که الان قطع شده؟؟
اون کسایی که کاسب تحریم بودن الان بهشته براشون. سوئیفت قطع میشه کاسبی انتقال پول با درصدهای نجومیشون از حسابهای خارجی که پول مردم رو توش انبار کردن براهه نوش جونشون.
عزیزان هموطن قراره دولت این ماه کالای با دوام خانگی و 100میلیون پول و زمین برای اقشار کم درامد بدهد و این کل مردم ایران را در برمی گیرد . بابا کمی صبر داشته باشید وضع بسیار خوب خواهد شد .
مردم شدن گدا و کشور شده گدا خونه
این دولت میگه مردم فقط زنده بمانند کافیه نمیخواد زندگی کنن
چند مدت دیگه بخاطر اجرای عدالت سفره پهن میکنند و در ان نان و شایدم مقداری نمک که نمکگیر بشیم در ان میزارن و میگویند بخورید تا زنده بمانید
الان من که حقوقم 4 تومن بوده و توانایی خریدم نسبت به 6 ماه قبل شده یک چهارم سرمایه دار حساب میشم برا همین میخوام از کشور فرار کنم و به افغانستان پناهنده بشم
اوني كه حقوقش 10 ميليون تومانه مگه دزدي ميكنه و بالاي 3 ميليون ميگيره كه بهش اين كمك ها تعلق نمي گيره خوب متخصصي است كه حقوقش اينقدره. چرا با تخصص مخالفين. يارانه ها را هم حذف كردين. اين عدالت اسلامي نيست.
پاسخ ها
احسان
| Canada |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
واقعا خجالت آوره که تو با ۱۰ملیون حقوق چشمت دنبال ۱۰۰هزار تومنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
راست میگن چشم طمع پر شدنی نیست یه عده لنگ صد هزار تومنن واقعا غمگین کننده است چقد به فکر خودمونیم
سلام به دولت مردان محترم
آیامیدانیدکه قدرت خریدکارگران وکارمندان که حقوق ثابت دارندنسبت به سال گذشته چند درصدکم شده؟؟؟
آیاقبول میکنیداندازه قدرت خریدسال گذشته بما حقوق بدهید؟ ما که قبول داریم این از نجابت ماست ....
واما کرامت شما را منتظریم الآن....
بامیدسربلندی وعزت خدمتگزاران واقعی این امت اسلامی
چرا ظریف بعد این افتضاح برجام استفا نمیده؟!!! چرا چرا چرا چرا چرا؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
ظریف خاری است در چشم دشمن و بهترین عملکرد را تا کنون داشته و برای پست وزیر امور خارجه تمام شایستگی ها را دارا میباشد. حتی سیاستمداران آلمان هم این را اذعان دارند
یارب نظر تو برنگردد برگشتن روزگار سهل است
بسته های حمایتی (که معلوم نیست بتونه چاره ای برای گرانی های همه گیر باشه و) فقط شامل گروه های تحت پوشش سازمان های حمایتی هست و این موضوع جدید کمک به حقوق بگیران دولتی با حقوق زیر 3تومن این هم معلوم نیست بشه یا نه میموننبقیه مردم با مشاغل آزاد و در آمد پایین اونها چه راه حلی براشون در نظر گرفته شده ؟مگه شما فکر میکنید کارکنان دولتی که بالای 3 تومن هم دریافت میکنن تو رفاه هستن؟ این گرونی ها همه گیر هست . اگر دولت واقعا اراده ای برای کمک به مردم داره باید اول گرونی ها رو کنترل کنه و در جهت کاهش قیمت ها اقدام کنه و الا هرقدر که پول به مردم بده فایده ای نداره و هیچ مشکل اساسی ای رو حل نمی کنه.
عرض کردم اگه دولت واقعا بخواد به مردم کمک کنه باید گرونی ها رو کنترل کنه و قیمت ها رو کاهش بده. نه اینکه خودش در گرونی ارز و کالاها نقش اصلی داشته باشه!
ما بازنشته ها همان دود کباب را میخواهیم سیر میشویم فقط به شاغلین برسید اقای روحانی انگار خیلی خیلی خیلی زیاد زیاد زیاد بازنشته را با دود کباب دوست دارد
تقصیر خاشقجی هستش
به هیچکدام از حرفهای این دولت امید نمیتوان امید داشت
این افزایش نقدینگی معلوم نیست که به چه کسانی تعلق دارد، مردم که روز به روز فقیر تر میشن ممکن بفرمایید، این چند هزار میلیارد تو این بیست سال متعلق به کدامین ارگان هست
براساس قانون حقوق بازنشستگان باید با کارمندان همتراز شاغل برابر باشد. ما بازنشستگان اعمال قانون را می خواهیم نه صدقه منت دار دولت را. واقعا مسخره ست.
کارگران که زحمت و سختی تولید بر دوش آنان میباشند و بیش از ۶۰درصد جمعیت کشور را شامل میگردند،با خواست دولت، ظاهرا بایستی برده وار زندگی کنند، و خر حمال دیگران باشند.
ما کارکنان بخش خصوصی شرکت بزرگ اداره مخابرات کشور بزرگ جمهوری اسلامی ایران ، باداشتن سابقه ی کار بالای 20سال همچنان حقوقی کمتراز 1300000 تومان دریافت می کنیم ، به این میگن عدالت اجتماعی . فرزندانمان به سن ازدواج رسیدند ماهنوز مستاجر وخانه به دوشیم . آقازاده هم نیستیم که والدین هوای مارا داشته باشند
بیچاره کارکنان و اعضا هییت علمی دانشگاه آزاد
حقوق ماها زیر خط هم نیست
اون ته تها سکته زده
اینو میگن عدالت اسلامی'!!!!!!!!!؟
احسنت!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل