بازدید 11102
۸

با افزایش قیمت مسکن، معاملات کدام خانه ها بیشتر اُفت کرده است؟

در یک سال گذشته متوسط قیمت هر مترمربع مسکن به میزان ۸۳.۵ درصد رشد داشته است و همین موضوع باعث شده تا معاملات مسکن به میزان ۳۲.۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یابد. میزان تاثیرگذاری افزایش قیمت مسکن بر معاملات مسکن متفاوت بوده است. معاملات مسکن با عمر بیشتر کمتر تحت تاثیر افزایش قیمت مسکن قرار گرفته اند.
کد خبر: ۸۴۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 09 November 2018

با افزایش قیمت مسکن، معاملات کدام خانه ها بیشتر اُفت کرده است؟در یک سال گذشته متوسط قیمت هر مترمربع مسکن به میزان 83.5 درصد رشد داشته است و همین موضوع باعث شده تا معاملات مسکن به میزان 32.3 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یابد. میزان تاثیرگذاری افزایش قیمت مسکن بر معاملات مسکن متفاوت بوده است. معاملات مسکن با عمر بیشتر کمتر تحت تاثیر افزایش قیمت مسکن قرار گرفته اند.

به گزارش تابناک اقتصادی، طی یک سال گذشته بازار مسکن شاهد تحولات گسترده ای بوده است. بخشی از پول های سرگردان که به دلیل تصمیم غلط شورای پول و اعتبار مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی به یک باره از بانک ها خارج شده بود به بازار مسکن وارد شد و اوضاع قیمتی این بخش از اقتصاد را به هم ریخت. هر چند که به دلیل تصمیمات غلط وزارت راه و شهرسازی در این چند سال قیمت مسکن از ابتدای سال گذشته رو به فزونی نهاده بود اما این تصمیم شورای پول و اعتبار نیز تاثیر زیادی در افزایش قیمت مسکن طی یک سال گذشته داشت.

آخرین گزارش بانک مرکزی پیرامون معاملات مسکن در شهر تهران نشان می دهد که متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در مهر ماه 1397، 8.6 میلیون تومان بوده است که این رقم در مقایسه با ماه گذشته و مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد 6.4  درصدی و 83.5 درصدی را تجربه نموده است.

همین افزایش چشمگیر متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده طی یک سال گذشته باعث شده است تا خرید مسکن به رویایی برای بسیاری از خانواده ها تبدیل شود و در نتیجه معاملات مسکن به شدت افت نماید. طبق گزارش مذکور، تعداد معاملات مسکن در مهرماه سال جاری 9 هزار و 357 واحد بوده است که این تعداد در مقایسه با تعداد معاملات ماه گذشته و تعداد معاملات مدت مشابه سال گذشته به ترتیب با افتی 9.5 درصدی و 32.3 درصدی مواجه بوده است.

همان گونه که از نمودار زیر ملاحظه می گردد از مجموع 9 هزار و 357 واحدی که در مهر ماه 1397 معامله شده است، 44.5 درصد یا 4162 واحد، بناهایی بوده اند که عمری تا 5 سال داشته اند. بعد از آن بناهایی با عمر 6 تا 10 سال با 15.7 درصد سهم، بیشترین سهم را در تعداد مسکن های معامله شده در مهر ماه 1397 به خود اختصاص داده اند. در رتبه های بعدی بدین لحاظ به ترتیب بناهایی با عمر 16 تا 20 سال، 11 تا 15 سال و بیش از 20 سال قرار دارند.

با افزایش قیمت مسکن، معاملات کدام خانه ها بیشتر اُفت کرده است؟

نمودار زیر نشان می دهد که افزایش قیمت مسکن در مهر ماه 1397 در مقایسه با مهرماه 1396 باعث شده است تا  تمام معاملات مسکن با عمر بناهای مختلف تحت تاثیر قرار بگیرند و با افت مواجه شوند.

با افزایش قیمت مسکن، معاملات کدام خانه ها بیشتر اُفت کرده است؟

پرسشی که مطرح می شود این است که این افزایش قیمت 83.5 درصدی هر مترمربع مسکن در مدت یک سال بیشتر بر معاملات کدام خانه ها تاثیر گذار بوده است؟

جدول زیر میزان افت معاملات در عمر بناهای مختلف در مهر ماه 1397 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد. همان گونه که ملاحظه می شود بیشترین افت معاملات مربوط به بناهای 11 تا 15 ساله بوده است. میزان افت معاملات این بناها در یک سال گذشته 36.3 درصد بوده است. بعد از آن، بناها با عمر تا 5 سال بیشترین افت معاملات را در یک سال گذشته تجربه نموده اند و معاملات این بناها 34.8 درصد افت نموده است. در رتبه سوم بدین لحاظ نیز بناها با عمر 6 تا 10 سال قرار دارند که معاملات این بناها در طول یک سال گذشته 34 درصد افت داشته است. میزان معاملات بناها با عمر بالاتر کمترین افت را در مقایسه با سایر بناها در یک سال گذشته داشته است.

با افزایش قیمت مسکن، معاملات کدام خانه ها بیشتر اُفت کرده است؟

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
با توجه به نزدیکی افت هر سال . به نظر میرسد اختلاف افت معناداری برای حالتهای مختلف نباشد .
لطفا کارشناسانی که قصد نوشتن مطلب بر مبنای آمار را دارند کمی درباره این علم مطالعه داشته باشند .
فرداشنبه ۱۹ ابان بورس سقوط خواهدکرداین خط اینم نشان
یه عمر کار کردم.لباس نو نپوشیدم.مسافرت نرفتم.ازدواج نکردم.مجردوتنها موندم.خوراک خوب نداشتم.دکترا رو رها کردم قید دنیارو زدم که یه خونه بخرم.متری ۳تومن شد متری ۷ تومن حالام که میگید ۸۶درصد گرون شده.از زندگی تو ۳۷سالگی مرگ میخام.توعمرم نه یه نخ سیگار کشیدم نه هیچ خلافی کردم.در عرض یسال همه رویاهام ازبین رفت.خدازا منکه نمیگذرم توهم نگذر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
دقیقا شرح حال منو گفتی داداش. من هم نمیگذرم خدا هم یا تو هم نگذر..
اصلا معامله صورت نمیگیرد ..............خودتان را به خواب زدید مردم نمی توانند پول یک متر مربع که می شود 10 میلیون بدهند ........ممکن است بیدار شوید .دست از جیب مردم در بیاورید ............باید قیمتها برگردددبه سال 82 که قیمت الان مسکن است ......خانه بیش از متری یک میلیون نمی ارزد ......9 میلیون سود هم ظلمهاز بار مضاعف است که شما به حق مردم بی خانمان و مستجر با این گرانی اجناس میکنید .دست بردارید از بیچاره کردن مردم .دست بردارید خواهشا ...اینها هم وطن شما ..همسایه شما ..قوم خویش شما .فرزندان شما هستند .اصلا خدای نکرده فکر نکنید که اینها مسلمان و شیعه علی هستند که باید کمکشان کرد ........نه .....اصلافکرنکنید ...فکر کنید مردم سوریه و عراق هستند .........چطور می شود ......در صورتی پول نفت و صادارات ومالیات وو و... ایران مال خود اینها ست ..........تا کی میخواهید ظلم کنید بی انصاف هها .....اخرش جزای ظلم را خواهید دید ............
یه تحقیق هم بکنیدتامشخص بشه معاملات کدام سهام های بورس بیشترافت کرده
باسلام باتوجه به ماهیت کاملا متفا‌وت اقتصاد ایران با کل جهان هرگاه قیمت عرضه هر کالا و خدماتی افزایش پیدا کند تقاضانیز افزایش خواهد یافت لذا دولت محترم با همکاری انبوه سازان محترم اینبار با بازی بازار کامل رقابتی و بازگذاشتن دست مردم در ارایه قیمت هایی که بدون هیچ کارشناسی و صرفا براساس نظرات عده ای دلال بیسواد در عرضه مسکن مشاهده میگرد با توجه به اصل فوق سعی در ترغیب مردم به استفاده از وام های نجومی بانک مسکن و پرشدن جییب دولت و انبوه ساز را دارند لذا قیمت تمام شده وخیلی چیزهای دیگر اصلا ربطی به گرانی مسکن ندارد
با افزایش قیمتها قیمت مصالح برای احداث مساکن مهر مشکلاتی ایجادکرده وقیمت مصالح طوفان به پا کرده موجب افزایش بدهی شرکتها و به مرز ورشکستگی نزدیک کرده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل