بازدید 23097

با شدت گرفتن خروج سرمایه از ایران؛ سرمایه‌های ایرانی به سوی کدام کشور‌ها روانه خواهند شد؟

گزارش های بانک مرکزی نشان می دهد، در سه ماه ابتدایی سال 1397 خروج سرمایه از کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شدت گرفته و همین موجب شده است تا خالص حساب سرمایه منفی تر شود. با توجه به این که فضای کسب و کار برخی از کشورهای حاضر در سند چشم انداز 1404 مساعدتر از فضای کسب و کار ایران است، این کشورها می توانند خطر بالقوه ای برای سرمایه های داخل ایران باشند.
کد خبر: ۸۵۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 10 November 2018

با شدت گرفتن خروج سرمایه از ایران؛ سرمایه‌های ایرانی به سوی کدام کشور‌ها روانه خواهند شد؟گزارش های بانک مرکزی نشان می دهد، در سه ماه ابتدایی سال 1397 خروج سرمایه از کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شدت گرفته و همین موجب شده است تا خالص حساب سرمایه منفی تر شود. با توجه به این که فضای کسب و کار برخی از کشورهای حاضر در سند چشم انداز 1404 مساعدتر از فضای کسب و کار ایران است، این کشورها می توانند خطر بالقوه ای برای سرمایه های داخل ایران باشند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در چند سال اخیر، به رغم اینکه همواره دولتمردان دنبال جذب سرمایه های خارجی بوده اند، روند خروج سرمایه از کشور به گونه ای بوده که طبق گزارش های بانک مرکزی به جز سال 1393 در باقی سال ها، تراز حساب سرمایه همواره منفی بوده و سال به سال نیز منفی تر شده است.

نمودار زیر روند حساب خالص سرمایه در سال های اخیر را نشان می دهد. همان گونه که می بینید، خالص حساب سرمایه در سال 1396 به منفی 19.3 میلیارد دلار رسیده است.

با شدت گرفتن خروج سرمایه از ایران؛ سرمایه‌های ایرانی به سوی کدام کشور‌ها روانه خواهند شد؟

تکانه های ارزی، تصمیمات و سیاست های اشتباه دولت و بازگشت دوباره تحریم ها در یک سال اخیر باعث شده است تا محیط کسب و کار ایران دچار بی ثباتی هایی شود و روند خروج سرمایه از کشور شدت بگیرد. آمارهای بانک مرکزی نشان می دهند، در سه ماهه نخست سال 1397 خالص حساب سرمایه منفی 5.3 میلیارد دلار بوده است. این آمار را اگر در کنار آمار سه ماهه اول سال 1396 قرار دهیم و مقایسه کنیم، می بینیم، وضعیت خروج سرمایه از کشور در بهار 1397 بدتر از مدت مشابه سال گذشته شده است. آمارها نشان می دهند در بهار 1396 خالص حساب سرمایه منفی 1.3 میلیارد دلار بوده است.

با شدت گرفتن خروج سرمایه از ایران؛ سرمایه‌های ایرانی به سوی کدام کشور‌ها روانه خواهند شد؟

بنابراین خروج سرمایه از ایران به دلیل نامساعدتر شدن محیط کسب و کار رخ داده است و معمولاً سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی سعی می کنند سرمایه های خود را به سمت کشورهایی هدایت کنند که محیط های کسب و کار آن ها مساعدتر از سایر کشورها باشد و سرمایه هایشان حفظ گردد. حالا پرسش این است، کدام کشورهای حاضر در سند چشم انداز 1404 می توانند مقاصد احتمالی سرمایه های ایرانی باشند و به عبارت بهتر، کدام کشورها خطر بالقوه برای سرمایه های داخل ایران هستند؟

برای پاسخ به این پرسش، باید این موضوع بررسی شود که محیط کسب و کار کدام کشورهای حاضر در سند چشم انداز 1404 از ایران مساعدتر است؟ برای این منظور گزارش سهولت (انجام) کسب و کار بانک جهانی می تواند کمک کننده باشد.

به تازگی گزارش سال 2019 بانک جهانی در زمینه سهولت (انجام) کسب و کار در کشورها منتشر شده است. این گزارش 190 کشور جهان را بر اساس مساعد بودن محیط کسب و کار رتبه بندی کرده است.

همان گونه که از نمودار زیر پیداست، در سال 2019، فضای کسب و کار در کشورهایی چون گرجستان، امارات، آذربایجان، قزاقستان، ارمنستان، ترکیه، بحرین، قرقیزستان، ازبکستان، عمان، قطر، عربستان، کویت، اردن، مصر و تاجیکستان از کشور ایران مساعدتر و سهل تر بوده و این کشورها می توانند به نوعی تهدیدی بالقوه برای سرمایه های درون ایران محسوب شوند. البته برخی کشورها مانند عربستان که محیط کسب و کار آن ها مساعدتر از ایران بوده، طبیعتاً به دلیل مسائل سیاسی نمی توانند مقصد سرمایه های ایرانی باشند اما به هر صورت به عنوان یک تهدید بالقوه برای سرمایه های ایرانی مطرح هستند.

با شدت گرفتن خروج سرمایه از ایران؛ سرمایه‌های ایرانی به سوی کدام کشور‌ها روانه خواهند شد؟

در این بین سه کشور، گرجستان، آذربایجان و ترکیه، نسبت به سایر کشورها تهدیدی جدی تر برای سرمایه های داخلی ایران محسوب می شوند. آمارهای ده کشور اول مقصد گردشگر خروجی در سال 1396 نیز نشان می دهد، رشد گردشگران خروجی از ایران به این سه کشور در سال 1396 در مقایسه با سال 1395 بیشتر از سایر کشورها بوده است. هر چند شاید بخش اعظمی از این سفرها به منظور تفریح بوده باشد، باید گفت که تعداد افرادی که از ایران به این کشورها جهت سرمایه گذاری سفر کرده اند هم کم نبوده است. به عنوان نمونه تنها در یک مورد، در یک سال گذشته شهروندان ایرانی در ترکیه، 1659 خانه خریده اند که این رقم در مقایسه با آمارهای قبلی رشد چشمگیری داشته است.

در پایان باید به این نکته اشاره نمود که توجه به محیط کسب و کار و بهبود آن، به عنوان یکی از موضوعات مهم و اساسی در جلوگیری از خروج سرمایه از کشور مطرح است که مسئولین و به خصوص دفتر پایش محیط کسب و کار که از زیرمجموعه های وزارت اقتصاد می باشد باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

با شدت گرفتن خروج سرمایه از ایران؛ سرمایه‌های ایرانی به سوی کدام کشور‌ها روانه خواهند شد؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۲
امروز بیان شد که تحریم ها هیچ تاثیری در اقتصاد مردم نداشته . هدف فشار بمردم هست . اما راه حل این هست از امروز همه بدون استثنا بروید زمین های کشاورزی که در حال فروختن هستند را جلویش را بگیرید چون اگر تبدیل به یاخت و ساز شوند بهیچ وجه تغییر کاربری نخواهد شد چون خانه ساخته شده تا چند قرن هم خانه مسکونی خواهد بود . به مناطق کشاورزی به عیر بومی در حال ساخت ویلا امتیاز برق و آب و گاز ندهیید
پاسخ ها
سید حسنی3نیک
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
تحریم خر است،
به پول ویزا ندهید که برود
راه حل کندن خندق های صادراتی
و کاشت بن مایه های وطنی است
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
متاسفم از اینکه میخوام حرف بیهوده بزنم و حرفهای تکراری بزنم . ما در کشوری زنگی میکنیم که از نظر منابع طبیعی در دنیا بعد از آرژانتین دوم هستیم و کشوری چهار قصل یعنی اگه تمام درها رو ببندیم و فقط چشم به رحمت خدا داشته باشیم و از منابعمون درست و عادلانه تاکید میکنم عادلانه استفاده کنیم نه تنها نمیمیریم بلکه انبار های خونه هممون پر میشه و میتونیم به سگای ولگرد و پرندگان هوا و گاو و گوسفندامون هم کلی غذا بدیم و باز هم زیاد بیاریم خلاصه اینکه هممون در کنار هم میتونیم در نازو نعمت زندگی کنیم
. که البته تاکید میکنم این موضوع نیازمند مسئولینیست که فقط پاکدست باشن مدیر هم نبودند اشکالی نداره چون خدا خودش مدیریت میکنه . ولی متاسفانه در کشوری زندگی میکنیم برخی میگن ما سیر بمونیم بقیه مردم به درک . .طرف 40 سال داره تا حالا 50 تا مسئولیت عوض کرده و این رو تمام در انتخابات یا در تلویزین به عنوان رزومش اعلام میکنه یکی نیست بپرسه تو این همه مسئولیت رو چه طوری گرفتی با صلاحیت یا با رانت و دوما اینکه خروجی و بازده کارت تو این مسئولیتها چی بود اگه موفق بودی چرا تند و تند
عوض کردن اگه ناموفق بودی چرا پست دیگه دادنت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
یکشنبه ۲۰ ابان
سقوط ازاد بورس شروع شد در کمترازیکساعت شاخص کل بیش از۲۵۰۰ واحدفروریخت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
شاخص کل بورس بیش از۳۵۰۰ واحدسقوط کردو درآستانه ورود به کانال ۱۷۰ هزارواحدی قرارگرفت تاقبل ازریزشهای یکماه اخیر شاخص کل تا۱۹۵۰۰۰ واحد رشدکرده بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
زده رودست احمدی نژادکه میگفت تحریمهافقط یکسری کاغذپاره هسنند
واقعا متاسفم












امیدوارم هیچ سفره ایی بی نان نگردد.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
ممنونم ازشما که اطلاعات انتقال سرمایه رو
در اختیار دیگران قرار دادید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
آن زمان که عمده اقتصاد بدست خودی ها افتاد باید متوجه بودید که همین خودی ها راحت تر سرمایه ها را خارج می کنند
مسئولین از ملت کتمان می کنند. زنگ خطر به صدا درآمده. از سه سال قبل اتحاد اسرائیل با اعراب قابل پیش بینی بود. بخصوص از زمانی که ترامپ رئیس شد. واقعیت اینکه ایران در آینده ای نزدیک حتی دوستان خود را هم تحت فشار از دست خواهد داد البته دوستانی که فقط هزینه برای مردم ایران داشته اند. ایران تحت فشار فوق العاده زیاد قرار خواهد گرفت و اروپا هم تسلیم آمریکا می شود. چرا؟ خیلی واضح است:1- آمریکا باید چین را به زانو در آورد لذا باید بر نفت ایران کنترل پیدا کند 2-بحث منافع می طلبد که اروپا اگر کنار آمریکاهم نایستد هیچ کاری انجام نخواهد داد و روسیه هم با دم خود گردو می شکند اما در نهایت پوست گردو به او آسیب می رساند.آنهم زمانی است که ایران تحت سیطره آمریکا درآید. تمام اینها هزینه های وحشتناک برای آمریکا دارد منتهی متاسفانه و شوربختانه و خاک بر سر ما، اتفاق می افتد. کافی است اتحاد اعراب با اسرائیل را ببینید.
دکتر داروسازی میشناسم که داروخانه اش رو سال 90 فروخت و خودش و همسرش که پرستار است الان در کانادا چند سالی میشه که ساکن شدند. همین امروز هم شنیدم دوست دیگر ما که پدر در کارخانه ای در قزوین کار میکرد ویزای کانادا گرفته اند با دو فرزند به آنجا مهاجرت کنند. خودم هم اندک سرمایه ای دارم و بر خلاف میلم، تاکید میکنم بر خلاف میلم قصد دارم در ترکیه یک واحد تولیدی ایجاد کنم در زمینه پوشاک، آیا این رواست؟ آیا ما واقعا دوست داریم جلای وطن کنیم؟ خیر، مجبورم هستیم. وقتی هیچ حمایتی از صنعت پوشاک در ایران نمیشه و وقتی آینده ریال ما در ابهام است، وقتی پروسه تاسیس واحد صنعتی قانونی(نه غیر قانونی که بسیار سهل است) دشوار و همراه با کاغذ بازی بیهوده است، من ترجیح میدهم کشور دیگری رو انتخاب کنم.
پاسخ ها
سید حسنی3نیک
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد

اقتصاد جز خودکشی راه دگر ندارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
ما را به حمایت دولت امیدی نیست اوضاع بگونه ای است که باید از دولت انتظار داشت با ندانم کاری هایش نوسان قیمت و عدم اعتماد ایجاد نکند.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
بله روا است دولت ایران چکار کند؟ تهش بازار آزاد رو ایجاد میکنه که باز آدمی مثل تو نمیتواند در آن فعالیت کند برو خدا به همراهت
سرمایه ها هم که دست خودی هاست . هر چی می کشیم از دست همین خودی ها می کشیم . گند زدن به مملکت .
دیگه باید رفت مگه اینکه مجبور به موندن باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
هر خراب شده ای بهتر از این جاست
یک بار ، فقط یکبار این سوال را از خودتان بپرسید که ما با مردممون چه کار کردیم که دارند جلای وطن می کنند ؟ این مردم همون هایی بودند که به خاطر دفاع از یک وجب از کشورشون ، چندین شهید دادند .
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
مردم هم با مردم خوب نیستن. در کجای دنیا سر وارد شدن به آسانسور اینقدر تعارف به همدیگه میکنند ولی پشت فرمون ماشین که میشینن به قصد کشتن همدیگه گاز میدن و فحش نثار هم میکنند؟ والا در روسیه هم که نصف ملت مست هستن اینطور نیست
ناشناس
| United States |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
ناشناس 15/31 چن سالی هست مایلم مهاجرت کنم روسیه.توصیه چی تو چنته داری.معمار و شهرسازم و .دانشجوی دکترام.ایرانیا بیشتر کجاهان و چجوری میشه اقامت یا تابعیت گرفت.ممنون میشم.ضمنا میدونم که الان یک عده دیگه میگن خل وضع چرا نمیری اروپا یا کانادا یا امریکا ولی با کمال احترام به شماها ربطی نداره.
من که سرمایه ندارم ولی قطعا اگر داشتم حتی یک ریالش را در داخل نمی گذاشتم و خارج میکردم .
کشوری که هزار نفر بر تصمیم گیری هایش دخالت دارند و نقش دارند و ولی مسولیت را گردن یکدیگر می اندازند و از ان فرار میکنند .
و منافع ملی اصلا جایی در بین منافع گروهی و جناحی و خانوادگی ندارند و کشور هرروز گرفتار تر از قبل میگردد .
چرا باید کسی جرات و ریسک کند و خود و سرمایه اش را در داخل گرفتار کند و هرروز بترسد که کسی حرفی و موضعی متضاد بگیرد ؟
الان دقیقا تاریخ تکرار میگردد و اوایل سال ۵۷ کلیه سرمایه داران بزرگ فهمیدند که کشور گرفتار شده و باید سرمایه شان را خارج کنند .
هرروز بدتر و وحشتناک تر از قبل شده و میگردد .
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
تاسف و هزاران بار تاسف،کشوری که ثروتمند است احتیاج به سرمای دار خارجی دارد و سرمایه دار داخلی هم جرات سرمایه گذاری در داخل ندارد .
صنعت پوشاک ایران بدلیل قاچاق وحشتناک، مالیات سنگین، فرایند های اداری غیر ضرور، به حال خود رها شده در حالیکه میتوانست موتور محرک اشتغال در ایران باشد. میشد سالیانه تا 20 میلیارد دلار صادرات پوشاک داشته باشیم. اما چه شد؟ دقیقا خلاف آن اتفاق افتاده، دایی من مهندس نساجی است از بهترین دانشگاه ایران در دهه 70 فارغ التحصیل شد. ایشان تا همین امروز در چندین کارخانه نساجی کار کرده و سپس بدلیل ورشکستگی کارخانه ها و عدم دریافت حقوق مجبور به ترک آنها شده. کار به جایی رسیده بود که از بستگان مجبور به قرض گرفتن شد. این سرنوشت یک مهندس با تجربه در صنعت نساجی ایران است. مسئولان هم جز شعار از تولید هیچ اقدام در حمایت از صنایع پول ساز کشور نمیکنند. حداقل از ترکیه یاد بگیرید.
قطر در این لیست مقصد گردشگری اشتباه است. احتمالا ایرانیانی که قصد سفر به کشور دیگری مثل مالزی یا سنگاپور را دارند از هواپیمایی قطر برای ترانزیت استفاده میکنند و نه برای دیدن قطر. سال 2011 یادش بخیر دلار احمدی نژاد 1000 تومان بود، رفتم مالزی پرواز قطری 730 تومان بود و ایران ایر آن زمان 750 تومان. با قطر رفتم و برگشتم چه مهمان دارهای مودب و خوبی. با بیزینس کلاس ایران ایر هم چند وقت پیش پرواز داخلی داشتم حتی یک سلام علیک بلد نیستن.
کار خوبی میکنن سرمایه هاشونو میبرن بیرون ایران .... کشوری که عرضه نداره یک وضعیت با ثبات اقتصادی داشته باشه و فقط بلده حرف بزنه نمیشه روش حساب کرد
اقا تحلیل کاملا غلطی ارائه شده است
منفی بودن حساب سرمایه به معنای خروج سرمایه نمی باشد
بی سوادی اقتصادی نویسنده در حوزه اقتصاد بین الملل قابل درک اما از سایت تابناک بعید بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
کاملا صحیح است. منفی بودن حساب سرمایه بمعنای کمتر بودن میزان سرمایه گذاری از استهلاک ماشین الات است. منفی بودن تراز ارزی میتواند تا حدی نشاندهنده خروج ارز باشد (باز انهم پیچیدگی های خودش را دارد)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
خوبی استاد؟؟؟!!! حتماً به معنای ورود سرمایه می باشد؟؟؟
مردم برای کسب و کار سرمایه خارج نمی کنند ، بیشتر از هر مساله ای نا امیدی از آینده و احساس عدم امنیت است که باعث شده عده ای که میتوانند برای نجات فرزندانشان اقدام به خرید ملک در کشورهای مختلف نمایند و از اجازه اقامت بهره مند شوند . خلاصه کلام مدینه فاضله موجود با استانداردهای اولیه مدنیت هر روز فاصله اش بیشتر میشود
کاهش ارزش پول (نوسانات اقتصادی) و عدم اطمینان به آینده دو عامل و انگیزه مهم برای خروج سرمایه از ایران است.
چرا پس تابناک جان،این همه اخلاص و مدیریت و عدالت چی شد پس چرا فرار سرمایه؟ما که بر اساس اخبار تلویزیون کشورمون گل و بلبل هست رئیس جمهور هم که می گخه مشکل نداریم،به همه دنیا هم که دشمن ماست
کشورهای عنوان شده برای ما تهدید نیستند مسئولین بی کفایت ما تهدید هستند
خوشبحالشان تفریح دارند ما تا امامرضا یا شما باید کلی برنامه ریزی از هزار برنامه بزنیم تا بتوانیم به تفریح برویم وزیر چادر وسقفمان اسمان خدا باشد وبرای خوراک هم چلوکباب املت را بزور بخوریم وامید وار باشیم کم نیاریم تا بتوانیم در برگشت جا نمانیم ؟/
با وجود اين سيستم حاكم هيچ اميدى به اينده وجود نداره و هر كس ميتواند مهاجرت كند بايد بره ماندن در ايران اشتباه محض حكومت و سيستم حكومتى فقط و فقط طرفدار گروه خودش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
هدفشون هم همینه فقط خودی ها باشن با هم بخورن یه سرزمین باد اورده
بار خدایا
به ما هم یه سرمایه ای بده از این مملکت فرار کنیم
تیتر را اصلاح کنید:

با فراری دادن اجباری سرمایه از مملکت خود با دست خود به چه کشورهایی پول کلان رساندیم!!
چرا سرمایه ای که در کشور ماایجادشده است باید درخدمت کشوری غیر ازایران باشد؟آیا بقیه کشورها نیز به همین راحتی قاچاق دارند؟ به همین راحتی خروج سرمایه دارند آنهم سرمایه ای که متعلق به کشور است؟
نمی خواد جلوی امریکا بایستید لطفا جلوی خروج پول از مملکت رو بگیرید ( البته خودمسئولین محترم در راس خارج کنندگان پول هستند مشکل اینه).
این پولها همه از مجرای قانونی و بانکها و صرافی ها جابجا می شود و می توانند جلویش را بگیرند اما این کار را نمی کنند تا مملکت زمین بخورد.
یکی از دوستام با چند نفر دیگه که هر کدومشون سرمایه زیادی توی عمان سرمایه گذاری کردن و دارن اونجا بیزینس راه می اندازن.
انشاالله هرچه زودتر کارشون راه بیفته منم استخدام کنن. خدا خدا میک کنم کارشون درست شه که من و چند تا از دوستام و یه سری جوون دیگه بتونن برن سر کار، چون حتی منی که شاغلم، اینجا فقط دارم واسه دل خودم کار می کنم و یه جورایی فقط بیگاریه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
کارگر نمی خوان.من فوق لیسانس دارم..پیک موتوری. نظافتچی.مستخدم هم می شم..یه روز نشستم حساب کردم دیدم تامن اومدم فوق لیسانس بگیرم از اول ابتدایی تا فوق لیسانس 150میلیون تومن دولت خرجم کرده و100 میلیون هم خانواده ام.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
منم دارم میرم من مهندس مکانیک بعد 17 سال تلاش تو صنعت قطعه سازی دیگه به بن بست رسیدم هیچ امیدی
ندارم اینده پیش کش حالا هم به پوچی رسیدیم
علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
تا 1400 با روحانی. وپس از آن آخوندی ویا شریعتمداری و سلطان جهانگیری
حیف است ایران ویران شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
کنام پلنگان و شیران قلابی داخلی شده است
چقر عادی این خبرها رو تیتیر می کنید در صورتی که همه می دانند افرادی در داخل باعث شده اند همه نخبگان و سرمایه های متعارف از ایران فراری شوند و در عوض خودشان جیبشان هر روز فربه تر می شود و هر روز هم دم از انقلابی گری و پیشرفت کشور می زنند!!!
آنها که میگویند افزایش قیمت دلار باعث رونق سرمایه گذاری است لطفاً تئوری های پوسیده خود را اصلاح کنید
حداکثر تا پانزده سال دیگر اگر وضعیت به همینن منوال پیش برود. ایران با خشکسالی و کوچ اجباری مواجهه خواهد شد. عده کثیری با سرمایه هايشان به کشورهای اروپا آمریکا و کانادا مهاجرت میکنند
مي آقايون سران مشور به اينكه نحوه اداره كشورشون اشتباهه پي خواهند برد؟؟
سرمایه در ایران بازدهی ندارد فقط کافی است یک تحلیلگر شرکتهای بورسی را مورد ارزیابی قرار دهد از 500 شرکت بورسی حداقل 450 شرکت اگر تورم به دادشان نرسد ورشکسته می شوند و فقط با کمکهای وامهای بانکی نفس می کشند و علت این وضعیت خراب هم مدیریت دولتی و دخالتهای دولت است وقتی دولت تعداد کارمند و حقوق کارمند و قیمت محصول را تعیین می کند و در این بین تنها سود سرمایه گزار قربانی می شود چرا باید سرمایه گزار در بورس سرمایه گزاری کند مسکن هم در ایران به دلیل قیمت بالای زمین حباب دارد چون با اقتصاد ورشکسته ایران نباید قیمت زمین در تهران با اقتصدهای خوب برابر باشد تنها گزینه باقیمانده ارز است و در این صورت هم بهتر است به جای اسکناس ارزی که سود ندارد اموال ارزی در خارج خریداری شود که هم سود دارد و هم ارزش دارایی در اثر بحرانهای سیاسی از بین نمی رود به دلیل همین فرار سرمایه ها قیمت دلار 3 برابر شد و اگر دولت در ایران سیاستهایش را عوض نکند قیمت ارز همچنان بالاتر می رود و با فرار بیشتر سرمایه ها رکود اقتصادی عمیقتر می شود
هیچ موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری نیست وای واقعا فاجعه است سرمایه ها یا فریز می شوند یا بهر نحو از کشور خارج میشوند در چنین اوضاع و احوالی باید منتظر رشد منفی تولید و عواقب اقتصادی اجتماعی و سیاسی آن باشیم
بادرود:هیچ کجاکشورخودمان نمی شودبه شرطی که مابه حقوق همدیگراحترام گذاشته ودست ازمنفعت طلبی برداریم وصرفابه منافع ملی بیندیشیم وگرنه بایدمنتظرسرنوشت خطرناکی باشیم.
ایران شده ویران
تهدید اول اتفاقا مسولین ایران برای ایران هستند نه کشورهای دیگه چون با سیاستهای مبارزه طلبانه شان مروم را به خاک سیاه نشوندند
افزايش قيمت دلار و بي ارزش شدن پول ما از نظر رواني مردم را نابود كرده دارايشان را از دست رفته مي بينند و با اين اوضاع فكر مي كنند در كشور زنداني شده اند و فقط صاحبان سرمايه قادر به جابجايي هستند
افزايش قيمت دلار و بي ارزش شدن پول ما از نظر رواني مردم را نابود كرده دارايشان را از دست رفته مي بينند و با اين اوضاع فكر مي كنند در كشور زنداني شده اند و فقط صاحبان سرمايه قادر به جابجايي هستند بانك مركزي خاين شمار يك بود دوبت كارهاي اشتباه بسبار كرد تا بتواند حقوقهاي دهها ميليوني مديرانش را بدهد و از روي جنازهكشور ووملت قدم بر ميدارد دشمن ما در خانه ما زر كنين ماست
براستی چرا به این نقطه رسیدیم......؟چرا… ‌‌‌
ولی بجاش انرژی هسته ایی داریم
هر روز نا امیدی بیشتر می شود سرمایه گذاری در پی امید است این ملت یک روز خبر خوب نمی شنود چه برسد به سرمایه گذاری دراز مدت
آیا مسئولین طراز اول کشور از خود سئوال نمیکنند که چرا ملت ایران همیشه در حال خارج کردن سرمایه های خود به خارج از کشور است؟ چرا هر کسی که مفداری وضع مالی خوبی پیدا میکند، آرزوی زندگی در کشور دیگری را دارد؟ چرا یک بار هم که شده این موضوع را با مردم در میان نمیگذارند که لااقل بدانند مشکل کشور چیست؟ که ملت با این اشتیاق سرمایه های خود را به خارج انتقال میدهند؟ حتی بیشترین سرمایه های کشور را آقازاده ها از کشور خارج میکنند. چرا حتی آنها که پدرانشان بیشترین مسئولیت را در کشور داشته اند هم علاقه ای به خارج کردن سرمایه های خود دارند؟ باید در این مورد با مردم صحبت کرد و علت را جویا شد تا بتوانیم در مقابل این معضل بایستیم.
نخبه ها و سرمایه ها خارج شدن، مشکل کمبود آب، کشت محصولات غذایی سمی تولید اتومبیل های بی کیفیت اقتصاد متزلزل بیداد میکنه اخه ادم به چی دل خوش بکنه؟؟؟ تازه میان توی اخبار میگن اینجا مملکت گل و بلبله این آمریکا است که داره نابود میشه.
وقتی نماینده مجلس داره سرمایه ش رو خارج می کنه و داره میلیارد میلیارد توی کشور های حوزه خلیج فارس سرمایه گذاری میکنه ... این یعنی چی ... یعنی افراد ی که سرشون تو امور کشور هست دار ن میگن این کشور اینده نداره و خودتون رو نجات بدین و فرار کنین ... دیگه لز مردم چه انتظاری دارین ... مردم فقط باید مثل سال 57 دوباره خون بدن و کشور رو نجات بدن ... هیچ راه دیگه ای نیست ...
خیلی از دست اندرکاران و دولتمردان و مدیران رده بالا در این کشور مسن و سالخورده هستند و توانایی تجزیه و تحلیل آمارها و نمودارها را ندارند و بدتر اینکه چند شغله هستند و صد بدتر اینکه در بخش خصوصی هم کار می کنند و به راحتی از کنار مسائل اینچنینی رد می شوند و می گویند انشالله درست می شود.
جناب آقای روحانی چه زمانی حضرت عالی از این مقام با شکوه مرخص می شوید و جایتان را به یک آدمی می دهید که لا اقل یه کم علم مهندسی بلد باشه و یه کم زبان انگلیسی بلد باشه و همش در سفر برای حل مشکلات مردم در آمریکا نباشه.ای کاش زودتر عمر دولتت تموم می شد شاید یه فرجی می شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
روحانی یا در کل رییس جمهور در این مملکت کارهایی نیست
با این اوضاعی که ما داریم این احتمال وجود دارد که در درون دولت و در سطح بالا جاسوسانی وجود دارند که به عمد می خواهند با افزایش اعتراضات و فشار کشور را به سمت آشوب و نابسامانی و در نهایت تغییر حکومت بکشانند
کی مسئول بهبود محیط کسب و کاره؟
تا زمانی که حکومت بر مبنای ادیولژیک اداره شود ،و منافع ملی نادیده گرفته شود ،و ثروت کشور هزینهٔ گروه های ادیولژی گردد ،فرار سرمایه از ایران خواهد بود ،و عاقبتی ویرانگر خواهد داشت ؟،
خسارتی که دولت روحانی زد به کشور. شاید بعد از قاجار اول قرار بگیره.
دقیقا به عقب برگشتیم.
ترمیناتور تویی نه آرنولد
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
کسی که خود را به ندانستن بزند که دولت ها در کشور کاره ای هستند اول از هم خود را فریب داده است
دولت تدبیر و امید به همراه اصلاحات کاری کردن که مغول نکرده بود با کشور
تا زمانيكه دولت مركزى از قدرت لازم برخوردار نباشد و مراكز قدرت جور و واجور ، در گوشه و كنار كشور ، به خود خواهى و خود رائى ادامه دهند ، و تا زمانيكه مبارزه واقعى و همه جانه با فساد انجام نشود ، اعتماد و اطمينان به فردا ، بوجود نمى ايد ، ودر اين شرايط است كه هر كسى فراحال خود دست به اقداماتى مى زند كه ممكنه نتايج و خوب وبد به همراه داشته باشد . و سوگوارانه اينكه شعار، و نصيحت ، و لاف و گزاف ، و تعريف و تمجيد بى پايه و اساس نيز هيچكونه تاثيرى ندارد ، و گوش كمتر كسى به ان بدهكار مى شود
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
دوست عزیز اصولا در کشور ما دولتی وجود ندارد و نوعی خلیفه گری برقرار است
اتفاقا همه سرمایه های غیر مافیایی که وابسته به مافیای داخلی نیستند و نخبه ها باید از ایران بروند چون در اینجا ماندن یعنی نابودی همه اینها هر موقع مردم شرایط کشور را درست کردند و قدرت به مردم بازگشت این سرمایه ها و نخبه ها بهترین کمک به بازسازی ایران ویران شده از خیانت و وطن فروشی است سرمایه های مافیای فاسد نیز در هر جایی از این دنیا باشد تا دلار آخرش به ایران برگردانده خواهد شد پس فکر نکنند اگر در کانادا یا استرالیا یا اروپا با هویت مستعار اقامت تجاری گرفته اند دیگر کار تمام است!!!!!!
واقعا جاي تاسف داره واسه مسئولين كه تا اين حد ناکارامد هستند كه وضعيت سرمايه گذاري در تمام كشورهاي همسايه ما بهتر از ماست . تنها كاري كه بلندن دست روي گلوي توليد كننده گذاشته اند و تمام واحدهاي توليدي يكي بعد از ديگري در حال تعطيل شدن هستن. همه كشورهاي شركتهاي توليدي را روي سرشان مي گذارند و همه شرايط را براي كسب كارشان مهيا مي كنند. معلومه كه اگر كسي بتواند سرمايه اش را خارج مي كند.
آنهائیکه پول از مملکت خارج میکنند کار بلد و کار کشته اند و چون کاان به توان کلان پول دارند . الان رهسپار عمان شده اند و در انجا دارند سرمایه گژاری میکنند چون در 20 سال آینده عمان قرار است از قطر و امارات که ظرفیت انها از پولهای ایرانی پر شده است . درجه عمان را حتی از قطر و امارات کویت هم بالاتر ببرند . یکی علت دیدار نتانیاهو از عمان مداکره با عمان برای بنای زیر ساختها و سرمایه های هاپولی از ایران بود و طبق قرار محرمانه اسراییل متعهد شده بازار عمان را از دیگر برادرانش در خایج فارس آباد تر ککند.چون دزدان سرمایه های ایران که در آمریکای لاتین و گرجتان رردند چندان منافعی بویژه در امریکای لاتین جز یک مشت زمین لایزرع چیز دیگری فعلا عاید نشد.
کاشکی ماهم پول داشتیم که فرار کنیم
از چی فرار میکنید، ما خودمون انتخاب کردیم!! ما انتخاب کردیم که از همه بهتریم، همه دشمن هستند، بنظرم شرایط خیلی هم خوبه، مرگ بر آمریکا، اروپا، آسیای دور و نزدیک، روسها بدند ، چینیها گدا هستند، فقط ما خوبیم، .
چه اهمیتی برای آقازاده ها دارد نفت را می فروشند و چند تا بابک زنجانی دیگر را هم به زندان می اندازند و مملکت ایران هم از نظر منزلت و ارزش از افغانستان هم پایین تر می رود. مردم ایران مستحق بهتر از این نیستند
تهدید فقط مسئولین ما هستند و این همه میگفتن دشمنتون آمریکاست...!!!دروغ میگن همینجاست!!!
در کشورهای مختلف جز سیستم های سرمایه داری مطلق اجازه خروج پول مملکت را نمیدهند چگونه اینهمه سرمایه خارج شده حتی دزدانی مانند خاوری هم انهمه پول را نمیتوانسته بدون پارتی خارج کند ایا قانون اجازه مبدهد یا پارتی قدرتمند دارند بنده اطلاع ندارم که قانونی است یا گردن کلفتی
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی