بازدید 23007
پیمانه اقتصادی؛

از «دستاوردی برای سیف با ثبات بخشی به بازار ارز» تا «پیغام مهم رنو به ایران خودرو و پارس خودرو چیست؟»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون جهش بیش از 3000 واحدی واحدی شاخص کل بورس، عقبگرد «تسه»ها به پیش از تابستان، عبور سکه از مرز ۳,۷۰۰,۰۰۰ تومانی، جمع‌آوری خودروهای غیرمجاز از نمایشگاه‌ها تکذیب شد، شبهات اتحادیه اروپا در مورد چند و چون توافق خرید سویا از آمریکا، کویت توقف صادرات نفت از باب‌المندب را بررسی می‌کند، بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را ۷.۲۵ درصد حفظ کرد و آخرین وضعیت آمار واردات ایران از آمریکا را در بر دارد.
کد خبر: ۸۲۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶ 29 July 2018

از «دستاوردی برای سیف با ثبات بخشی به بازار ارز» تا «پیغام مهم رنو به ایران خودرو و پارس خودرو چیست؟»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون جهش بیش از 3000 واحدی واحدی شاخص کل بورس، عقبگرد «تسه»ها به پیش از تابستان، عبور سکه از مرز ۳,۷۰۰,۰۰۰ تومانی، جمع‌آوری خودروهای غیرمجاز از نمایشگاه‌ها تکذیب شد، شبهات اتحادیه اروپا در مورد چند و چون توافق خرید سویا از آمریکا، کویت توقف صادرات نفت از باب‌المندب را بررسی می‌کند، بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را ۷.۲۵ درصد حفظ کرد و آخرین وضعیت آمار واردات ایران از آمریکا را در بر دارد.

جهش بیش از 3000 واحدی واحدی شاخص کل بورس در شروع هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با افزایش 3077 واحدی معادل 2.83 درصد به رقم 111 هزار و 877 واحد رسید. همچنین، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 902 واحدی معادل 2.83 درصد به رقم 32 هزار و 805 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 67 واحدی معادل 0.37 درصد، عدد 18 هزار و 349 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 47 واحدی معادل 0.37 درصد به رقم 12 هزار و 991 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 3031 واحد افزایش معادل 2.57 درصد را رقم زد و به سطح 120 هزار و 897 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 2239 واحد افزایش معادل 2.84 درصد به رقم 81 هزار و 195 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 6262 واحد افزایش معادل 2.82 درصد همراه بود و عدد 228 هزار و 663 واحد را به نمایش گذاشت.

از «دستاوردی برای سیف با ثبات بخشی به بازار ارز» تا «پیغام مهم رنو به ایران خودرو و پارس خودرو چیست؟»

عقبگرد «تسه»ها به پیش از تابستان

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه۹۵۱۲) با افت ۳/ ۱ درصدی به قیمت ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شدند. با نزدیک شدن به فصل تابستان در هفته سوم خرداد مقاومت سقف ۶۷ هزار تومانی «تسه»ها (پس از حبس بازه‌ای در سطح ۶۰ تا ۶۶ هزار و ۹۰۰ تومان از ابتدای فروردین تا هفته سوم خرداد) شکسته شد. به تدریج در میانه تیر افزایش تقاضا، قیمت اوراق را تا کانال ۷۰ هزار تومانی نیز افزایش داد. اما در ادامه کاهش تقاضا، «تسه»ها را روز گذشته به کمترین سطح از ۲۱ خرداد رساند. با وجود قرار داشتن در فصل اوج تقاضای مسکن، جهش قیمت مسکن (رشد ۱/ ۷ درصدی در تیر و رشد ۲/ ۵۴ درصدی سالانه)، افت ۲/ ۹ درصدی تعداد معاملات مسکن نسبت به خرداد (پس از افت ۲۲ درصدی در خرداد) را رقم زد. اما شناسایی کف قیمتی می‌تواند تا حدی از اوراق حمایت کند.

دستاوردی برای سیف با ثبات بخشی به بازار ارز

ولی الله سیف در آیین تکریم خود و معرفی رئیس کل جدید گفت: برخورد با مؤسسات مالی غیرمجاز و ساماندهی آنها، مهار تورم و بهبود معنادار رشد اقتصادی، ثبات بخشی به بازار ارز و نیز ارتقای نظارت و افزایش شفافیت اطلاعات مالی در نظام بانکی از جمله دستاوردهای بانک مرکزی در این دوران بوده است. رئیس پیشین شورای پول و اعتبار گفت: آهنگ ثبات بازار ارز که از ابتدای دولت یازدهم و حتی قبل از شروع به کار دولت به دلیل انتظاراتِ مثبتِ حاکم شده بر جامعه آغاز شد تا فصل سوم سال گذشته به خوبی ادامه یافت. اما پس از آن، مجموعه ای از رویدادهای خارجی و داخلی، این روند را معکوس و بازار ارز را ملتهب کرد. البته انباشت برخی عدم تعادل های موجود در اقتصاد کلان طی سال های قبل و اصرار بر ثبات نرخ ارز طی این سال ها زمینه ساز تشدید التهاباتی شد که شاهد آن هستیم. 

از «دستاوردی برای سیف با ثبات بخشی به بازار ارز» تا «پیغام مهم رنو به ایران خودرو و پارس خودرو چیست؟»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته بانک مرکزی می توانست با استفاده از تزریق ذخایر ارزی که اکنون در وضعیت مناسبی قرار دارد، برای مدتی این التهابات را مهار کند، اما ترجیح دادیم منافع ملی را در اولویت قرار داده و بهای آن را با قبول فشارها و توهین های ریز و درشت تحمل و از ذخـائر ارزی کشـور محافظت کنیم تا در ماه های چالشی پیشِ رو، دولت و بانک مرکزی برای مقابله با تنش های بیشتر از اقتدار لازم برخوردار باشند. شاید در مجالی دیگر در این باره بیشتر سخن بگویم. /روابط عمومی بانک مرکزی

عبور سکه از مرز ۳,۷۰۰,۰۰۰ تومانی

روز گذشته، سکه تمام طرح قدیم، با افزایش ۹۸ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز پنجشنبه، به قیمت ۳,۲۹۹,۰۰۰ تومان رسید. همچنین باید یادآور شد، این سکه حدود پانزده روز پیش، ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان بود. هر سکه تمام طرح جدید (سکه امامی)، ۳,۷۴۰,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد که نسبت به پایان هفته گذشته، ۲۰۹ هزار تومان گران‌تر شده است. این سکه در بیشترین نرخ دیروز به رقم ۳ میلیون و ۷۶۳ هزار تومان نیز رسیده بود. همچنین بهای سکه تمام طرح جدید حدود پانزده روز پیش،  ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان بود. هر نیم سکه بهار آزادی، با رشد ۱۰۲ هزار تومانی به رقم ۱,۸۰۳,۰۰۰ تومان رسید. هر ربع سکه بهار آزادی نیز، ۹۰۰ هزار تومان ارزشگذاری شد که نسبت به روز پنجشنبه، ۳۹ هزار تومان گران‌تر شده است. همچنین هر سکه یک گرمی با رشد ۱۳ هزار تومانی به رقم ۴۷۴ هزار تومان رسید.

جمع‌آوری خودروهای غیرمجاز از نمایشگاه‌ها تکذیب شد

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران برخی اخبار درباره جمع‌آوری خودروهای غیرمجاز وارداتی از سطح نمایشگاه‌های اتومبیل تهران را، تکذیب کرد. سعید موتمنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: من امروز به تازگی از نمایشگاه‌های اتومبیل تهران در چهار نقطه اصلی در خیابان های شریعتی، شهید بهشتی، جمهوری و انقلاب درباره جمع‌آوری خودرو از سطح نمایشگاه‌ها سؤال کردم که اعلام کردند چنین انتفاقی نیفتاده است. رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران تصریح کرد: در این زمینه به مسئولان پیشنهاد می‌کنیم که شماره شاسی خودروهایی که به صورت غیرمجاز ثبت سفارش و وارد شده‌اند را به صورت عمومی منتشر کنند تا مشتریان هنگام مراجعه برای خرید خودرو، شماره شاسی آن را استعلام و در صورتی که جزو خودروهای غیرمجاز وارداتی باشد، از خرید خودرو خودداری کنند. در روزهای گذشته اخباری مبنی بر جمع‌آوری برخی از خودروهای غیرمجاز وارداتی از سطح نمایشگاه‌های اتومبیل تهران منتشر شده بود.

شبهات اتحادیه اروپا در مورد چند و چون توافق خرید سویا از آمریکا

جولیا کلوکنر، وزیر کشاورزی آلمان روز شنبه گفت که روابط تجاری میان ایالات متحده آمریکا و اروپا بهبود یافته است، اما با این حال هیچ تضمینی وجود ندارد که اتحادیه اروپا به میزانی که واشنگتن انتظار دارد، از آمریکا سویا خریداری کند. به نقل از رویترز، رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، و رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، و هیأت اجرایی اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه به قراردادی غیرمنتظره دست یافتند که به خطر جنگ تجاری قریب الوقوع میان این دو قدرت پایان می بخشد. پس از مذاکرات، ترامپ مزایای به دست آمده برای کشاورزان ایالات متحده را برجسته می کند. او به خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا قصد دارد، تا تقریبا بلافاصله، شروع به خرید مقدار بسیار زیادی دانهٔ سویا کند. این در حالی است که کلوکنر، به رویترز در حاشیه جلسه G20 در بوئنوس آیرس، گفت که مقدار سویایی که اروپا وارد خواهد کرد هنوز مشخص نشده است. او گفت: آیا ما قادر خواهیم بود هرچه که رئیس جمهور (اآمریکا) ترامپ بخواهد انجام دهیم؟ من نمی دانم. بیایید ببینیم آیا چنین خواهد بود یا نه. بر اساس آمار وزارت کشاورزی ایالات متحده که در روز 12 جولای منتشر شد، انتظار می رود که اتحادیه اروپا در سال 2018/19، 15.3 میلیون تن سویا وارد شود. ایالات متحده آمریکا بعد از برزیل در جایگاه دومین صادرکننده بزرگ دانه های روغنی در جهان قرار دارد.

کویت توقف صادرات نفت از باب‌المندب را بررسی می‌کند

پس از آن که عربستان اعلام کرد همه حمل‌و‌نقل نفت از طریق تنگه باب‌المندب در دریای سرخ را در پی حمله به دو نفتکش خود متوقف می‌کند، یک مسئول نفتی کویت اعلام کرد این کشور بررسی می‌کند که صادرات نفت از تنگه باب المندب را متوقف کند یا نه. بدر الخستی، رئیس هیأت مدیر شرکت نفتکش کویت، ضمن تأکید بر این که هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده، گفت: همه گزینه‌ها ممکن هستند، اما هنوز هیچ چیزی تأیید نشده است. تنگه باب‌المندب تنها ۲۰ کیلومتر عرض دارد و کشتی‌های عبوری از این منطقه ممکن است هدف گروه‌های درگیر در جنگ یمن قرار گیرند. /شانا

آخرین وضعیت آمار واردات ایران از آمریکا

بر اساس آمار گمرک ایران از تجارت خارجی در سه ماهه نخست سال جاری، در این مدت ۴۱۶۵ تن انواع کالا از ایالات متحده آمریکا به ایران صادر شده است که ارزش این کالاهای وارداتی به ۲۰ میلیون و ۲۴۸ هزار دلار می‌رسد. واردات کالا از آمریکا تنها ۰.۰۵ درصد از کل وزن واردات ایران در این مدت در برمی‌گیرد و از سوی دیگر، ۰.۱۸ درصد از ارزش کل کالاهای وارداتی، مربوط به کالاهای واردشده از آمریکاست. واردات کالا از آمریکا در سال گذشته ۹۹۹۰ تن به ارزش ۳۱ میلیون و ۸۴۸ هزار دلار بوده است که ۰.۱۲ درصد از وزن کالاهای واردات شده به ایران و ۰.۲۸ درصد از ارزش این کالاها را به خود اختصاص داده بود. به این ترتیب، واردات کالا از ایالات متحده آمریکا در بهار امسال نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته با کاهش ۵۸ درصدی از لحاظ وزنی همراه بوده است. به نقل از ایسنا، این در حالی است که ارزش واردات کالا از آمریکا نیز در این مدت کاهش ۳۶ درصدی داشته و از حیث واردات کالا، این کشور در رتبه ۳۸ صادرکنندگان کالا به ایران قرار دارد.

بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را ۷.۲۵ درصد حفظ کرد

بانک مرکزی روسیه در جلسه سیاست گذاری خود نرخ بهره سالانه را ۷.۲۵ درصد حفظ و اعلام کرد، به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۹ میلادی موضع خنثی خود را تغییر دهد. بانک روسیه در اطلاعیه ای اعلام کرد، تورم سالانه کمتر از رقم از پیش هدف گذاری شده باقی مانده و تمایل دارد که به ۴ درصد بازگردد. البته این تصمیم بانک مرکزی روسیه توسط اکثر کارشناسان اقتصادی انتظار می رفت و اکنون بازار در انتظار واکنش کسب و کار به افزایش قریب الوقوع مالیات بر ارزش افزوده و به دنبال آن گمانه زنی برای رشد تورم است. بانک مرکزی روسیه پیش بینی کرد که قیمت مصرف کننده در پایان سال جاری میلادی ۳.۵ تا ۴ درصد افزایش پیدا کند و تورم سالانه به طور موقت در سال ۲۰۱۹ میلادی به بیش از ۴ درصد برسد و در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی نرخ رشد قمیت مصرف کننده به ۴ درصد باز گردد. بانک روسیه اعلام کرد تورم سالانه در ماه گذشته میلادی یعنی ژوئن ۲.۳ درصد بود و انتظار می رود در ماه جاری میلادی بین ۲.۵ تا ۲.۶ درصد باشد. همچنین بانک روسیه برآورد کرد رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱.۵ تا ۲ درصد باشد که همگام با ساختارهای این کشور است. به نقل از ایبنا، بر پایه این گزارش، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد جام جهانی ۲۰۱۸ کمک مثبتی به نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماه دوم با ۰.۱-۰.۲ نقطه درصد کرد. جلسه بعدی تصمیم گیری در مورد افزایش نرخ بهره در روسیه در چهاردهم سپتامبر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.  

ترکیه اقدام برای صادرات 300 میلیارد دلاری را آغاز کرد

شبکه خبر.7 ترکیه در گزارشی با تیتر آغاز سفرها برای صادرات 300 میلیارد دلاری نوشت: رخسار پکجان وزیر بازرگانی ترکیه آستین های خود را در یک دستور کار یکصد روزه بالا زده و برای تحقق هدف صادرات 300 میلیاردی و ورود به بازارهای جدید، سفرهای خود را آغاز می کند. بر اساس گزارش این رسانه، به دنبال دستور اردوغان مبنی بر دستیابی به هدف صادرات 300 میلیارد دلاری در سال 2023، وزارت بازرگانی ترکیه برنامه یکصد روزه ای را آغاز کرده است. جزئیات بیشتر

پیغام مهم رنو به ایران خودرو و پارس خودرو چیست؟

دنیای اقتصاد نوشت: آن طور که یک منبع آگاه در گفت‌وگو با این روزنامه عنوان کرده است، رنویی‌ها به ایران خودرو و پارس خودرو پیغام داده‌اند که تنها حدود ۴۰ هزار دستگاه تندر-۹۰ و ساندرو را طی چند ماه آینده در ایران به تولید رسانده و پس از آن، روند تولید قطع خواهد شد. به گفته این منبع آگاه، در واقع رنو تأمین قطعات تندر و ساندرو را تنها در حد ۴۰ هزار دستگاه دیگر بر عهده گرفته و این یعنی توقف تولید این دو محصول در خودروسازی ایران. گویا دلیل این تصمیم رنو، مختل شدن ارتباط بانکی بین ایران و سایر کشورهای دنیا و در نتیجه، سخت و حتی ناممکن شدن نقل و انتقال پول است. به‌عبارت بهتر، با بازگشت تحریم‌ها، رنو قادر نخواهد بود پول قطعات ارسالی به ایران را دریافت کند و بنابراین ادامه تولید تندر-۹۰ و ساندرو برای این شرکت توجیه ندارد. در همین راستا، جمعه گذشته نیز مدیر امور مالی رنو اعلام کرده که فروش محصولات این خودروساز فرانسوی در ایران طی نیمه دوم سال میلادی جاری، به صفر خواهد رسید. با توجه به گفته وی، مشخص است که رنو قصد دارد روند تامین قطعات تندر-۹۰ و ساندرو را قطع کند. این در حالی است که رنویی‌ها در دور قبلی تحریم، با وجود کاهش سطح فعالیت‌ها، تولید را کم و بیش ادامه داده و این روند قطع نشد. حالا اما ظاهرا سختی تحریم‌ها به حدی است که رنو تصمیم گرفته ارتباط با ایران را تقریبا به‌طور کامل قطع کرده و شانس خود را در دیگر بازارهای جهانی از جمله آفریقا، امتحان کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۷۰
اگر یک روزی اوضاع خوب شد دیگه نباید با پژو و رنو قرارداد بست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
بشرطی که مدیران لایق در ایران خودرو داشته باشیم و گرنه برای صدمین بار دست در سوراخ ماردار خواهند کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
"خوب" رو من اون روزی میبینم که جوانان ما بتونن ماشین های به روز طراحی و صادر کنن.
با وضعیت فعلی حتی خوابشم نمیشه دید.
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
قبلا هم همین رو می گفتیم اما دیدید که با کله رفتیم قرارداد امضا کردیم
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
وقتی همه داد میزدن اینا یه بار به ما خیانت کردن دولت روحانی فکر میکرد با نمک گیر کردن اینا میتونه جلوی امریکا بایسته
وای از خیال خام و ساده لوحی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
ظاهرا تا چوب و زور تحریم بالای سرمان نباشد به جوانان خودمان و توانشان توجه نمیکنیم
پیشرفت دست خودمان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
تا سود بزرگان در این قراردادها باشه مطمین باشید دوباره هم قرارداد میبندند
صابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
روزی که می گفتن آقای روحانی نرو با اینا قرارداد ببند، هی اتهام دلواپس می زد
خوشم میاد هر کی تهمت بزنه سرش میاد
باید از مدیران خدوم و زحمتکش تقدیر و تشکر کرد چون کاری کردند که زبده ترین متخصصین دنیا نمیتوانستند انجام دهند . کسی اگر در خواب میدید که سکه بشود سه میلیون در جا سکته میکرد یا یک دلار بشود 8 هزار تومن.
پاسخ ها
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
احتراما امروز سکه 3800 شد و دلار 9700. اطلاعاتت ما پریروزه ظاهرا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
بالاخره در یک کار موفق و سرآمد شدن و رکورددار بی لیاقتی و بی برنامگی شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
جناب مهدی، بنده خدا تقصیری ندارد. از زمان ارسال نظر تا زمان تایید شدن و نمایش در سایت، دلار 500 تومن و سکه 200 هزار افزایش پیدا می‌کند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
خوب شده به رييسي راي نداديم اگر نه الان دلار به مرز پنج هزار تومن رسيده بود.
باعث تأسف است که خودروسازها بعد از حدود ده سال هنوز قطعات تندر را از فرانسه وارد مي كنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
کلا اکثر مسئولین ناکار امد هستند
چه خنده ای دارد جناب سیف به ریش اقتصاد ایران
از زحمات سیف که سکه و ارز و بانک مرکزی و مردم و بازار را ترکاندند تشکر می شود.
مسئولانی که سر زندگی مردم با دنیا لج میکنند .

امان از رئیس جمهوری که میداند ملت سرزمینش چه رنجی می کشند ، ولی فقط حرف می زند .

امان از وزیرانی که از سفره مردم خبر دارند ولی فرزندانشان سر سفره استکبار (به قول اونها) و بلاد کفر می نشینند .

امان از نمایندگان مجلسی که مردمان حوزه های انتخابیشون بیکار و بدبخت و خسته اند ، ولی باز هم از تریبون خود برای حرف از حجاب و حصر استفاده می کنند .

حالم از این زندگی به هم میخوره .

ای کاش زندگی فقط یک خواب بود .
برخورد با موسسات مالی غیرمجاز و ساماندهی آنها، مهار تورم و بهبود معنادار رشد اقتصادی، ثبات بخشی به بازار ارز و نیز ارتقای نظارت و افزایش شفافیت اطلاعات مالی در نظام بانکی از جمله دستاوردهای بانک مرکزی در این دوران بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
اون برخودشون نوش دارو بعد از مرگ سهراب بود. آمار تورمشون هم که همه می دونن کذب روشن بود این هم از کنترل نرخ ارز! سیاست های ارزی شون رو هم دیدیم که سکه رو کیلویی فروختن و دلار و الکی .4200 اعلان کردن و بازار و ملتهب!! 4 سال اول که با وعده و وعید برجامی مملکت رو نگه داشتن، اصل همین موقع است که کاری بکنن
تو اون دولت قبل که کلی خرابکاری کرد اندازه اینا ناکارامدی نبود. اونها هم دوره اول تورم بالا نداشتن. دوره دوم هم باز تورم از حالا کمتر بود و البته بازار راکد نبود. تازه مثل اینا نمی گفتن تورم 8.7 درصده. قبول داشتن تورم 30 درصدی رو
یکی از مشکلات همین مراسم یکسان معارفه و تودیع می باشد . تمام مدیران می دانند در نهایت خوب یا بد تقدیر می شوند . .... لوح تقدیر واقعا شرم آور است برای چنین کارنامه ای
بسلامتی ومیمنت دلاررکوردتاریخی زدوده هزارتومان راهم ردکرد سکه هم ۴ میلیون شد ! الان میصرفه بریم خارج گدایی کنیم پول بفرستیم برای خانواده !!!
اگه دوتا خرابکار مثل این ... رو بگیرن و محاکمه و اعدام بکنن وضع کلا درست میشه
ثبات در بازار ارز؟؟!؟!؟!!؟!؟؟! منظور ايشان دلار 10 هزار توماني است كه كمر مردم را شكسته است!!!
پاسخ ها
حسيني
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
شرم و حيا ندارند.يك مشت رانت خوار و فرصت طلب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
ناشناس 9:55 حیا ؟ چی هست ؟
... گند زد به اقتصاد ایران و رفت استرالیا ... چقدر ما مردم ساده لوح هستیم که گول حرف های پوچ این دولت را می خوریم...
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
وقتی ملت ناراضی هستند و به عملکرد ایشان اعتراض دارند و کسی رسیدگی نمی کند...نتیجه چیست؟..فایده رای دادن و ندادن چیست؟؟کسی از دولت ماخذه نمی کند که تو مسول به چه حقی ناکارامدی کردی؟ به چه حقی با منافع و مال مردم بازی کردی؟...تو در این مدت خدمت چه کردی؟....بعد توقع دارند مردم ما به اعصاب نباشند و همه هم در خوشحالی به خرابکاری اقایون لبخند بزنند....کسی هم جوابگو نیست...
مبارک ایشالا
باكمال تشكرازآقاي سيف بخاطر اينهمه دستاورد:
1- عدم برخورد با مؤسسات مالی غیرمجاز و ساماندهی آنها
2- عدم مهار تورم و بهبود معنادار رشد اقتصادی
3- عدم ثبات بخشی به بازار ارز و نیز ارتقای نظارت و افزایش شفافیت اطلاعات مالی در نظام بانکی

مردم رو چي فرض كردين؟ اگه اينهمه دستاورد داشت پس چرا داره برداشته ميشه؟ خوب ميگذاشتيد به اين همه دستاوردهاش ادامه بده
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
ميخوان يه مقداري هم دستاور آقاي همتي برامون به ارمغان بياره
از دستاورد های سیف میتوان از تبدیل دلار 3700به 9800 تومانی ،دو نرخی شدن دلار و بهره مند شدن عده ای خاص از رانت دلار و سکه و نهایتا شکاف طبقاتی بیشتر نام برد!!؟؟
این از ثمرات دولت روحانی است که دلار 3000تومانی راگرفت وبه بیش از9000تومان رساند وپول ملی را به بی ارزشترین پول جهان تبدیل نمود حتی بی ارزشتر از پول افغانی
حسرت ترکیه رو باید بخوریم ...
تو این شرایط به جای اینکه غر بزنیم باید دست به سدت هم بدیم و پشت نظام و مسولان کشور باشیم زمان جنگ ایران و عراق هم سکه و دلار گرون شد میدونید چرا ؟؟؟ چون خود ما مردم احتکار میکردیم یادتون باشه بعد از پذیرفتن قطعنامه چند نفر سکته کردند الان هم جنگ اقتصادیه حضرت اقا فرمودند خزانه داری امریکا اطاق جنگ با ماست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
آره اما اون موقع نرفتیم با دشمن بگیم و بخندیم و دست بدیم ترکمانچای امضا کنیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
آره اما اون موقع نرفتیم با دشمن بگیم و بخندیم و دست بدیم ترکمانچای امضا کنیم . بعد هم 30 هزار تا سی هزار تا سکه خیرات نکردن برا خودشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
فقط آمار منفی ها برای پاسخ کافیه.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
اون موقع مسئولين دوش به دوش مردم جبهه ميرفتن و شهيد ميدادن امثال شهيد چمران وزير دفاع و شهيد تندگويان وزير نفت

حضور فرماندهان ارشد نظامي در خطوط مقدم

و ... اونها كجا قابل مقايسه با مسئولين فعلي كشور هستن كه انتظار دارين مردم هم مثل اون موقع رفتار كنن برادر عزيز.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
اره اون زمان اختلاس گر کمتر بود....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
منفی هات مشخص میکنه مردم چقدر باهات موافقن
محاکمه ... خواست عموم مردم ایران است .
وقت استراحت تمام شد
هر فطعه‌ای از ماشین که خراب میشه، به راحتی کف بازار مثلش را درست می‌کنند! چرا ایران خودرو هنوز اینقدر وابسته به کشورهای خارجی است!!! من که نمی‌فهمم
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
چون رانت يه عده وارد كننده نميذاره
تقدير نامه موفقيت در به فنا دادن اقتصاد مملكت
واي چقد زحمت كشيد ... ممنون سيف فكر نكنم هيچ كسي ميتونست يه همچين تورمي به جا بذاره ...
ايول... بيا ما هم بهت تقديرنامه بديم بابت اين همه موفقيتهات...
اين همه دستاورد داشته شما فقط يه تقديرنامه دادين ... همين ...
بنده خدا سيف ...
از كدوم ثبات حرف ميزني ... واقعا که
اين همه دلار و يورو رو به كيا دادي آقاي سيف؟
سفير ايران در استراليا باي باي.
از قبل سوءمیریت مدیران و مسولین قبلی و فعلی مملکت است که وضع مملکت فاجعه بار شده است قیمتها بسیار زیاد شده و از اول سال تا حالا اگر حساب کنید حدود حداقل 20 تا 30 درصد افزایش قیمت داریم و ان وقت میگوید تورم زیر 10 درصد است و حقوق کارکنان دولت را فقط 9درصد زیاد کرده اند و در حالی که خودشان ازطریق بودجه محرمانه دریافتیهای نجومی دارند
مبارک مردمی باشد که برای امضای برجام به خیابانها ریختند و رای دادند.
دستگیری و محاکمه سیف خواست اکثر ملت ایرانه
فقط استیضاح روحانی
هیچ اسمی به اندازه نام سیف باعث ناراحتی من نمیشه دلیلشو نمیدونم فقط این حس خیلی عمیقه
این جهانگیری
همینکه در انتخابات اخیر همراه روحانی کاندید شد باید برای پی بردن برای ناکارامدیش کفایت می کرد
یادتونه چطور دولت قبلی و عدم ثبات در بازار و ارز را زیر سؤال بود
ملت تاوان چه چیزی راباید بدهد؟
ملت تاوان چه چیزی راباید بدهد؟
بانک مرکزی و رئیس اون و حتی رئیس جمهور کاره ای نیستند
سیف دلاررابا قیمت 3000تومان گرفت وباقیمت 9000تومان به عنصر ناکارآمد دیگری سپرد وجانشین او در مدت کوتاه بیش از دویست تومان به قیمت دلارافزود وارزش پول ملی را صفر نمود
اگر بانکها نتوانند با دنیا مبادلات پولی انجام دهند برادر هم برای برادر نمی تواند پولی برایش بفرستد
شرکت رنو که درامریکا هم حضور دارد جای خود دارد .
اگر قانون کارایی داشت باید به جای لوح تقدیر حکم محاکمه سیف را تحویل می دادند !
اقتصاد ۴۰۰میلیارد دلاری ایران با این هیجان براحتی اماده بلعیدن ۱۰۰میلیارد دلار است همان بهتر که ولخرجی نکردین .این بازار فعلا سیر بشو نیست
قربون سیف برم که اینقدر دستاورد مثبت داشته. پس چرا برش داشتن این بچه رو. مردم دیگه قبرم نمیتونن بخرن که لااقل راحت بمیرن میان از این ا قا تقدیر میکنن.
بابا تا اوضاع خراب تر نشده برجام نوشیده شه.مردم روز به روز دارن بدبخت تر میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
مهم نیست. اصل مسئولین هستند که باید از اوضاع راضی باشن که هستن خداروشکر
دوستان در نظر داشته باشید حقوق 2 میلیونی کارگر یا کارمند امروز 140 یورو شده که در هیچ کجا اینقدر ایرانی حقیر نشده این عزتی است که به ما دارند هدیه کردند.
بقول ان استاد دانشگاه اگر ادم اسمیت را هم بیاورید اوضاع سامان نخواهد گرفت امروز اگر دلار ۱۰۰۰۰ تومان است ۲۰ هزار تومان بعد از بالا خواهد رفت . باید علت را دید
باید از اقای سیف به عنوان یک نابغه تقدیر بشود فاجعه ای که ایشان به بار آورد کم نظیر است.
سیف اقتصاد ایران را ویران کرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر