بازدید 12158
۷
پیمانه اقتصادی؛

از «چشم انداز 100 میلیارد دلاری تجارت روسیه و ترکیه» تا «خداحافظی رنو از بازار ایران؛ مقصد: آفریقا»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بهای نفت به طور کلی افزایش یافت، رئیس فیسبوک ۱۷ میلیارد دلار از سرمایه اش را طی یک روز از دست داد، طلا در مسیر سقوط بیشتر قیمت، فشار قیمت بر متقاضیان مسکن، یوآن چین قیمت منصفانه‌ای دارد، ارز حاصل از صادرات 460 قلم کالا باید در سامانه نیما ثبت شود و دستور وزیر صنعت برای بررسی نحوه پیش‌فروش مزدا ۳ گروه خودروی بهمن را در بر دارد.
کد خبر: ۸۲۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷ 28 July 2018

از «چشم انداز 100 میلیارد دلاری تجارت روسیه و ترکیه» تا «خداحافظی رنو از بازار ایران؛ مقصد: آفریقا»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بهای نفت به طور کلی افزایش یافت، رئیس فیسبوک ۱۷ میلیارد دلار از سرمایه اش را طی یک روز از دست داد، طلا در مسیر سقوط بیشتر قیمت، فشار قیمت بر متقاضیان مسکن، یوآن چین قیمت منصفانه‌ای دارد، ارز حاصل از صادرات 460 قلم کالا باید در سامانه نیما ثبت شود و دستور وزیر صنعت برای بررسی نحوه پیش‌فروش مزدا ۳ گروه خودروی بهمن را در بر دارد.

به رغم ثبات قیمت نفت در روز جمعه، این هفته قیمت نفت به طور کلی افزایش یافت

روز جمعه، آخرین روز کاری بازار نفت در هفته، قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در روز پنج شنبه تغییر چندانی نیافت. با این حال در این هفته به طور کلی قیمت نفت افزایش داشته که بیشتر به دلیل مشکل ارسال نفت از مسیر تنگه دریای سرخ، آرام شدن تنش های تجاری میان آمریکا و اروپا، و کاهش موجودی نفت آمریکا بوده است. به نقل از رویترز، دیروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته تغییری نداشت و بشکه ای ۷۴.۵۴ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهش ۱۰ سنتی، بشکه ای ۶۹.۵۱ دلار صورت گرفت.  

چشم انداز 100 میلیارد دلاری تجارت روسیه و ترکیه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری ترکیه اعلام کردند که تجارت بین دو کشور را به 100 میلیارد دلار افزایش خواهند داد. دو رئیس جمهوری در حاشیه دهمین نشست سران کشورهای گروه بریکس(شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در ژوهانسبورگ دیدار و گفت و گو کردند. اردوغان در این دیدار گفت، با روند کنونی فکر می کنم که به هدف مورد نظر دست یابیم و در بحث گردشگری نیز پیشرفت های خوبی حاصل شده است و پیش بینی می شود که حدود 6 میلیون گردشگر روسی امسال از ترکیه دیدن کنند. وی همبستگی بین ترکیه و روسیه را در تمامی زمینه ها موجب حسادت برخی کشورها عنوان کرد و افزود: دو کشور در تمامی زمینه ها از جمله سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و تجاری به سطح بالایی از همکاری ها دست یافته اند. ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز با ابراز خرسندی از افزایش سطح روابط دوجانبه بین روسیه و ترکیه گفت: سال گذشته حجم تجارت بین دو کشور با رشد 40,5 درصدی به 22 میلیارد دلار رسید. بنا به اعلام رسانه های ترکیه، دو رییس جمهوری در خصوص بحران سوریه، مذاکرات آستانه و نشست سه جانبه روسیه، ترکیه و ایران درباره سوریه در تهران و برخی تحولات منطقه ای محرمانه به رایزنی پرداختند. /شبکه خبری ان.تی.وی ترکیه

رئیس فیسبوک ۱۷ میلیارد دلار از سرمایه اش را طی یک روز از دست داد

مارک زاکربرگ، رئیس و مدیر عامل فیسبوک روز بسیار بدی را تجربه می کند. در روز پنج شنبه، او ۱۷ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داد، چراکه سهام فیس بوک تقریبا ۲۰ درصد کاهش یافته است و اکنون، برخی از سهامداران می خواهند که نفوذ او در این شرکت کاهش یابد. به نقل از Russia Today، پولی که مدیر عامل فیسبوک از دست داده، تنها یک پنجم دارایی خالص خود است که به ۷۰ میلیارد دلار کاهش یافته است. همچنین بنا بر شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، زاکربرگ از رتبه سوم میلیاردرها به رتبه ششم تنزل یافته. یک روز پس از آنکه مدیران فیسبوک پیش بینی سال ها حاشیه سود کمتر برای این سهام این شرکت کردند، فیسبوک با از دست دادن ۱۱۹ میلیارد از ارزش خود بزرگترین کاهش ارزش سهام در طول یک روز را، در تاریخ بازار سهام آمریکا تجربه کرد. برخی از سهامداران می گویند که زاکربرگ قدرت زیادی در شرکت به دست آورده است. به گزارش بیزنس اینسایدر، شرکت سرمایه گذاری Trillium Asset Management، که ۱۱ میلیون دلار از سهام فیس بوک را در اختیار دارد، پیشنهاد کرده است که نقش زاکربرگ به عنوان رئیس و مدیر عامل شرکت کاهش یابد. در این پیشنهاد آمده است: مدیر عاملی که همچنین ریاست شرکت را بر عهده دارد می تواند تأثیر بسیار زیادی بر هیأت مدیره و برنامه های آن داشته باشد که این امر موجب تضعیف نظارت و سرپرستی هیأت مدیره می شود.

طلا در مسیر سقوط بیشتر قیمت

بهای معاملات طلا روز جمعه که دلار در برابر ارزهای عمده سقوط کرد، افزایش یافت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۲۴.۴۰ دلار رسید. با این حال این فلز ارزشمند به سوی سومین کاهش هفتگی متوالی پیش می‌رود. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۲۳.۸۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۶.۱۰ دلار یا کمتر از ۰.۵ درصد کاهش، در ۱۲۲۵.۷۰ دلار بسته شده بود.  شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ ۰.۱ درصد افت کرد و در ۹۴.۶۸۳ واحد قرار گرفت. دلار در برابر ین ژاپن با ۰.۲ درصد کاهش، ۱۱۰.۹۷ ین معامله شد.

فشار قیمت بر متقاضیان مسکن

اوراق تسهیلات مسکن اسفند 95 (تسه9512) با افت 6/ 1 درصدی دومین هفته نزولی را ثبت کردند. با وجود صعود قیمت «تسه»ها تا نزدیک سقف 70 هزار تومانی در میانه تیر، اما کاهش حجم معاملات، مجددا اوراق را در مسیر نزولی قرار داد. در تیر افت 3/ 3 درصدی «تسه»ها پس از دو ماه صعودی رقم خورد و میانگین اوراق در سطح 67 هزار و 665 تومان قرار گرفت. طبق گزارش بانک مرکزی، پس از افت 22 درصدی تعداد معاملات مسکن در خرداد، در تیر نیز افت 2/ 9 درصدی تعداد معاملات نسبت به خرداد رقم خورد. اما همچنان شاهد تداوم روند صعودی قیمت مسکن و رشد ۱/ ۷ درصدی در تیر نسبت به خرداد بودیم. به این ترتیب رشد ۲/ ۵۴ درصدی قیمت مسکن نسبت به تیر سال گذشته رقم خورد؛ امری که با توجه به پایین بودن قدرت خرید متقاضیان، مانع از رشد تقاضاست.

یوآن چین قیمت منصفانه‌ای دارد

یکی از مقامات ارشد صندوق بین‌المللی پول، روز جمعه اعلام کرد، به رغم افت اخیر ارزش یوآن در برابر دلار، یوآن چین همچنان منصفانه ارزش‌گذاری شده است. رئیس بخش چین در صندوق بین‌المللی پول، جیمز دنیل، گفت: تغییرات در ارزش این ارز، طبق استانداردهای سایر بازارهای در حال ظهور، خیلی زیاد نبوده است. ارز چین که از فوریه تا می در حال رشد بود، از اواسط ماه ژوئن با بالا گرفتن تنش‌های تجاری آمریکا و چین، در حال افت است. در روز جمعه این ارز در نرخ ۶.۸ در برابر هر دلار معامله شد. دنیل به سی‌ان‌بی‌سی گفت: حرکت‌های اخیر یوآن چین، چیزی است که از یک نرخ تبادل انعطاف‌پذیر انتظار می‌رود. دنیل توضیح داد: در چین با تسهیلات پولی (مشوق‌های مالی)، اقتصاد کمی کندتر شده است اما اقتصاد آمریکا شتاب گرفته و از لحاظ پولی شرایط محدودتر شده است (بالا رفتن نرخ بهره)، بنابراین انتظار می‌رود این دو سیاست پولی متفاوت باعث شوند که نرخ تبادل در چین به نوعی تضعیف شود.

ارز حاصل از صادرات 460 قلم کالا باید در سامانه نیما ثبت شود

خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شد ارز حاصل از 460 قلم کالای صادراتی بدون توجه به شخص یا نهاد صادرکننده، به سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) تحویل داده شود. 

دستور وزیر صنعت برای بررسی نحوه پیش‌فروش مزدا ۳ گروه خودروی بهمن

وزیر صنعت معدن و تجارت طی یادداشتی در فضای مجازی بر بررسی نحوه پیش‌فروش مشکوک مزدا ۳ گروه خودروی بهمن تاکید کرد.

از «چشم انداز 100 میلیارد دلاری تجارت روسیه و ترکیه» تا «خداحافظی رنو از بازار ایران؛ مقصد: آفریقا»

خداحافظی رنو از بازار ایران؛ مقصد: آفریقا

با اعلام مدیر اجرایی رنو، این خودروساز فرانسوی به‌ دلیل خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها، احتمالا ایران را ترک خواهد کرد. با این حساب، نه‌ تنها قرارداد جدید رنو در پسابرجام به بایگانی رفته و اجرا نخواهد شد، بلکه تولید محصولات قدیمی این شرکت در ایران (خانواده تندر-۹۰ و ساندرو) نیز متوقف می‌شود. به نقل از رویترز، تیری بولور، مدیر ارشد اجرایی رنو در جریان یک کنفرانس تلفنی به تحلیلگران گفت: برای تبعیت از تحریم‌های آمریکا، احتمالا فعالیت‌ها در ایران را متوقف می‌کنیم. وی افزود: «ما به دنبال فرصت های جدید تجاری به ویژه در آفریقا هستیم تا یک رشد قوی، از دست دادن فرصت‌ها در بازار ایران را برای ما جبران کند.» کارلوس گوسن، یکی از مدیران رنو ماه پیش گفته بود این شرکت در حال بررسی گزینه‌هاست و در نظر دارد تا یک حضور حداقلی را همانند دور پیش تحریم‌ها در ایران حفظ کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
خوش بحال مسوولین.
خدای من. تجارت سالانه ترکیه و روسیه داره میره به رقم صد میلیارد دلار. بعد مملکت ما تو یه قدمی همین کشورها درچه وضع فلاکت باری افتاده.... مگه ما چه تفاوت با ترکها داریم؟ چرا چضع اونها باید بشه اونطور و ما این؟
نتیجه ای که خیلی راحت میشه از این مقایسه گرفت اینه که شاید باید درانچه در افکار و عقایدمون نسبت به سیستم اداره مملکت داریم تغییرات بدهیم. وگرنه شیب سقوطی که متاسفانه دران قرار داریم بسیار شدید شده و به سرعت کل مجموعه را به طرف فروپاشی خواهد برد.....
خاك بر سر ما
هي بريم اين محصولات يك دهه گذشته رنو و پژو رو بخريم ساندرا 2006 و پژو ...
و با چه قيمت هاايي
اين ايرانب بود كه پژو رو از برشكستي نجات داد حالا چي
ما كجاييم
آقای وزیر صنعت تازه فهمیده یه خبرایی هست !!

آقا بیدار شو.. خودروسازها مدتهاست که مشکوکند....
به چه زبانی بگم که دیگر خسته ام !!

خسته از مسئولانی که انتخاب من نیستند ، ولی از زبان من ، خود را منتخب من می خوانند .
خداحافظی رنو از بازار ایران
هییعی کاش فقط رنو تنها خداحافظی میکرد ...
خخخ زود تر از رنو اغا زاده رفتن
...
برادران افغان هم که دارن میرن...
خوار و ذلیل شدیم رفت تو دنیا ...
اما مهم اینه که امنیییییت و عزززززت داریم ...
چه خوب اگه همه این خودروسازای فرانسوی از ایران خارج بشن. البته اگه جاشون آلمانی ها یا حداقل ژاپنی ها بیان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل