بازدید 28415
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

انتقاد از وضعیت کپی‌رایت در ایران پس از کپی سریال آمریکایی

کاهش صادرات ماهیانه نفت ایران، صف کشیدن شرکت‌های مالی، نفتی و اتومبیل‌سازی برای ورود به ایران به محض برداشته شدن تحریم‌ها، ادعای انتقال فن‌آوری جنگنده اف-۳۵ آمریکا به ایران، ادعای فرود آمدن هفت جنگنده ایران در عراق در قبال دریافت جنگنده‌های روس و جهانی شدن ماجرای کپی مو به موی بک سریال آمریکایی در تلویزیون ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب رسانه‌های جهانی درباره ایران است.
کد خبر: ۴۱۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 02 July 2014
انتقاد از وضعیت کپی‌رایت در ایران بعد از کپی سریال آمریکایی

کاهش صادرات ماهیانه نفت ایران، صف کشیدن شرکت‌های مالی، نفتی و اتومبیل‌سازی برای ورود به ایران به محض برداشته شدن تحریم‌ها، ادعای انتقال فن‌آوری جنگنده اف-۳۵ آمریکا به ایران، ادعای فرود آمدن هفت جنگنده ایران در عراق در قبال دریافت جنگنده‌های روس و جهانی شدن ماجرای کپی مو به موی بک سریال آمریکایی در تلویزیون ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب رسانه‌های جهانی درباره ایران است.


«عرب تایمز» از جمله رسانه‌هایی است که بر پایه آمار مربوط به رهگیری نفت‌کش‌ها از کاهش صادرات نفت ایران در ماه ژوئن نسبت به ماه می‌ خبر داده است. با ‌وجود این، صادرات نفت ایران همچنان بالا‌تر از میزان تعیین شده در توافق هسته‌ای ژنو است.

در توافق ژنو، غرب متعهد شده بود ‌تلاش نکند تا صادرات نفت ایران از یک میلیون بشکه در روز کمتر شود، حال آنکه عرب تایمز مدعی است، بنا بر توافق ژنو، میانگین صادرات نفت ایران در دوره شش ماهه می‌تواند یک میلیون بشکه در روز باشد.

آمار جدید نشان می‌دهد که صادرات نفت ایران در ماه ژوئن به ۱.‌۲۱ میلیون بشکه در روز رسیده، ‌در حالی که در ماه پیش از آن ۱.‌۳۳ میلیون بشکه در روز بوده است. گفته می‌شود در این مدت صادرات نفت ایران به چین و هند کاهش داشته و صادرات به ژاپن و ترکیه ثابت مانده و صادرات به کره جنوبی افزایش یافته است.


از سوی دیگر، «وال استریت ژورنال» به آمادگی شرکت‌های خارجی برای حضور در ایران به محض برداشته شدن تحریم‌ها اشاره کرده است.

به نوشته این روزنامه، سال گذشته گاهی یک ماه می‌گذشت و رئیس اتاق بازرگانی ایران دیداری با شرکت‌های خارجی نداشت، زیرا آن‌ها از پیامدهای فعالیت در ایران به سبب تحریم‌ها می‌ترسیدند، ولی اکنون روزی نیست که هیأتی از شرکت‌های آسیایی، اروپایی و یا آمریکای لاتین با غلامرضا شافعی، رئیس ۶۳ ساله کنونی اتاق بازرگانی ایران دیدار نکند.

به نوشته وال استریت ژورنال، شرکت‌های نفتی توتال و رویال داچ شل، شرکت خودروسازی سیتروئن و نهادهای بانکی و مالی مانند دویچه بانک آلمان و رنسانس کاپیتال روسیه از جمله شرکت‌هایی هستند که به دنبال حضور در بازار ایران هستند.


«کورانت» از روزنامه‌های ایالت کانکتیکات آمریکا مدعی شده ‌که مظفر خزایی مهندس ۵۹ ساله ایرانی که در اواخر سال گذشته میلادی دستگیر شده‌ و پیش از این در شرکت معروف پرات‌اند ویتنی مشغول کار بوده، ‌فن‌آوری هواپیمای پیشرفته آمریکایی اف ۳۵ را به ایران منتقل کرده است.

وی به اتهام تلاش برای انتقال اسناد حساس به ایران دستگیر شده بود، ولی روزنامه آمریکایی اکنون مدعی است، ‌وی پیش از آن اطلاعات مربوط به جنگنده امریکایی را به ایران برده است.

به نوشته این روزنامه، آقای خزایی به تازگی تقاضا کرده ‌که تا زمان برگزاری دادگاهش در سال آینده آزاد شود، ولی دادستان پرونده برای مخالفت با این درخواست وی، مدارکی ‌ارائه کرده ‌که بر پایه آن، خزایی اطلاعات مهمی در این باره را در سال ۲۰۰۸ به ایران فرستاده است.


وب‌سایت مجله آمریکایی تایم نیز با انتشار ویدئویی به کپی کردن فریم به فریم سریال آمریکایی Modern Family در سریالی با نام هفت سنگ در ایران پرداخته ‌که در ماه رمضان از تلویزیون پخش می‌شود. این مجله، چنین پدیده‌ای را ناشی از بی‌توجهی به مفهوم کپی‌رایت در ایران دانسته است.


و در پایان اینکه پایگاه خبری هوانورد (the aviationist) با انتشار ویدئویی از منابع محلی عراقی مدعی شده ‌که هر هفت فروند جنگنده سوخوی 25 که ایران‌ دارد، برای کمک به ارتش عراق در نبرد با تروریسم به عراق فرستاده شده است.

این پایگاه خبری مدعی شده ‌که قرار است ده خلبان ایرانی و چهار خلبان عراقی، هدایت این هواپیماها را در دست داشته باشند. بنا بر قراردادی که حمایت آمریکا را نیز با خود به همراه دارد، در ازای این کار ایران، شش فروند هواپیمای Su-30K که قرار بود به عراق تحویل داده شود به ایران داده خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۲۲
جالب این جاست که 5 تا نویسنده داره...
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
بهتره بگین 5 تا مترجم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
اره دیدید جالب اینه که وقی یه سفره ولا میشه نون خورش زیاد میشه بازم دمشون گرم مرام داشتن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
منظور مترجمه
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
شرط میبندم بعد از ماه رمضان کلی هم جایزه میگیره و ازش تقدیر میشه.
متاسفانه اخلاق حرفه ای از بین رفته. و فیلمسازان ما از نظر خلاقیت به صفر رسیدن و رو به کپی کردن اوردن
ناشناس
| Kenya |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
بهتره بگید 5 نفر که فیلم رو باهم دیدند
امسال تلویزیون با پخش چند سریال بی محتوا و چند سریال تکرای، بکلی رابطه اش را با مردم برید. باعث تاسف است که تلویزیون به اصطلاح ملی تبدیل شده است به بازار مکاره آگهی های تبلیغاتی و کسب درآمد از هر راه ولی اثرای از این همه کسب درآمد در کیفیت برنامه ها دیده نمی شود. مسئولان کانال های ماهواره ای آن طرف آب باید از جناب ضرغامی تشکر کنند که باعث و بانی جذب تماشاگر براب برنامه های آنها شده است!!
البته من افتخار دیدن سریال هفت سنگ را نداشته ام اما با توجه به موضوع سریال امریکایی یاد شده چگونه از ان کپی برداری کرده اند؟
وقتی سینماگران ما از داستان و طرح روی درب سینما و و همه و همه کپی است دیگه چرا داد وفغان می کنند فیلمهای ما را دارند کپی و می کنند و به فروش می رسانند.
متاسفانه کلا قوانین " کپی " در همه زمینه ها رعایت نمیشه مثل کپی کردن مدارک بدون در نظر گرفتن اینکه درخواست کننده صاحب این مدرک هست یا نه یا کپی ( ساختن ) کلید که نباید بدون مجوز کلید ساز کلید کپی کنه و یا استفاده از نامها و لوگوهای معتبر و .....
تبادل یواشکی هواپیما رو عشقست!!!
فيلم مقايسشو ديدم واقعاً كپي برابر اصل :)) هيچ سكانسي رو تو فيلم نامه از دست نداده
به نظر من در ماه مبارک رمضان که همه باید از گناه بدور باشیم دیدن یک فیلم دزدی هم گناهه شاید این درسی باشه برای مدیران و تهیه کنندگان این سریالها من که دیگه نمی بینم
ایرانی هایی که با این کارها و قراردادن این ویدیو در یوتیوب به جز آبروریزی کار دیگری بلد نیستن
حالا از چی ناراحتین شما به اصطلاح ایرانی . مگر آمریکاییها در حق ما کم ظلم کردن حالا یه عده هم یه جوری تلافی بکنن هر چند اصلا اسمش رو نمی شه گذاشت تلافی
ایرانی یعنی کوپی کار
تو صنعت تو سینما تو طراحی تو تجارت تو شغل .....
انچه مشخص است مادر بحران عراق جدى عمل نمى كنيم بايد بااين پديد شوم به هر نحوى شده برخورد كرد امروز خط مقدم سوريه به مرزهاى ايران منتقل شده مسئولين صلاح بدانند به عراق بايد كمك تسليحاتى نمود تعارف را كنار بگذارند منتظر مجوز جامعه جهانى نباشندمحال است چون اين نقشه خود استكباراست امنيت خاور ميانه رابهم بريزند مسلمانان راجان هم بيندازند چهره اسلام رابااين سلفيها وتكفيريها مخدوشكنند
اولین بار نیست که از فیلمهای آمریکایی کپی برداری میشه. چندسال پیش فیلم چپ دست ساخته شد که کپی فیلم قرار 50 میلیونی بود
تو علمم اضافه کنید
آیا اگر دوستان خلاق نویسنده میومدن game of thrones رو کپی می کردن، شرف نداشت به این Modern family ؟
البته game of thrones رو باید یه جوری کپی کرد که خدا رو خوش بیاد توی این ماه مبارکی
کپی رایت آثار اونها به درد ما نمی خوره، یه بازی دیگه برای چپاول پول ملت... این همه ضرر و زیان که در طول این سالها متوجه ما کردن رو ندید گرفتن و چسبیدن به قانون کپی رایت محصولاتشون.
در اینجا خبرهای متنوعی است ولی اکثر نطرات درباره سریال کپی شده هفت سنگ است. آخه چرا؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست