بازدید 13514
۱
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

هشدار دولت فرانسه نسبت به فعالیت‌های گروهک منافقین

تلاش کشورهای عضو گروه 1+5 برای رسیدن به توافق نهایی با ایران و تأکید آن ها بر متعهد بودن خود در این زمینه، دیدگاه وزیر خارجه ایران درباره درخواست های هسته ای غرب از ایران در جریان مذاکرات، موضع گیری دولت فرانسه علیه گروهک منافقین و ادعای حضور مستشاران نظامی ایران در عراق، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۱۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 27 June 2014
هشدار دولت فرانسه نسبت به فعالیت‌های گروهک منافقینتلاش کشورهای عضو گروه 1+5 برای رسیدن به توافق نهایی با ایران و تأکید آن ها بر متعهد بودن خود در این زمینه، دیدگاه وزیر خارجه ایران درباره درخواست های هسته ای غرب از ایران در جریان مذاکرات، موضع گیری دولت فرانسه علیه گروهک منافقین و ادعای حضور مستشاران نظامی ایران در عراق، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

هشدار دولت فرانسه نسبت به فعالیت‌های گروهک منافقین

به گزارش «تابناک»، بخشی از مطالب امروز مطبوعات بین المللی درباره ایران، به موضوع هسته ای اختصاص یافته است. در این زمینه، «رویترز» با انتشار مطلبی از تلاش کشورهای عضو گروه 1+5 برای تدوین راهبردی جهت به سرانجام رساندن مذاکرات با ایران خبر داده است.

این خبرگزاری اشاره می کند روز گذشته، دیپلمات های ارشد 1+5 در بروکسل با یکدیگر دیدار کردند تا به جست و جوی راه هایی برای به نتیجه رساندن مذاکرات برآیند. به نوشته رویترز، هرچند این کشورها اعلام کرده اند که خواستار به نتیجه رسیدن مذاکرات تا پیش از بیستم ژوئیه هستند، در نشست های داخلی خود احتمال تمدید دوره مذاکرات را نیز مورد توجه قرار می دهند.

هشدار دولت فرانسه نسبت به فعالیت‌های گروهک منافقین

با این حال، در موضع گیری علنی، اعضای 1+5 همچنان نسبت به امکان رسیدن به توافق تا زمان تعیین شده ابراز خوشبینی می کنند. روزنامه «تایمز اقتصادی» می نویسد، روز گذشته، قدرت های جهانی بر تعهد خود برای به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای ایران تا بیستم ژوئیه تأکید کرده اند.

مایکل مان، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به نشست روز گذشته دیپلمات های 1+5 در بروکسل، اظهار داشته: «در این دیدار بر عزم گروه برای رسیدن به توافق جامع تا بیستم ژوئیه تأکید شد». به گفته وی، اعضای 1+5 در بروکسل جلسه فشرده ای در راستای فراهم کردن مقدمات گفت و گوهای هفته آینده با ایران داشته اند.

هشدار دولت فرانسه نسبت به فعالیت‌های گروهک منافقین

در همین حال و در طرف مقابل، ایران نسبت به طرح درخواست های اضافی و بیش از حد از سوی طرف مقابل در مذاکرات هشدار داده است. روزنامه «حریت» ترکیه می نویسد، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفته، ایران در مذاکرات هسته ای پیشنهادهای منطقی به طرف مقابل بدهد، ولی طرح درخواست های اضافی از سوی گروه 1+5، می تواند سبب جلوگیری از توافق تا بازه زمانی بیستم ژوئیه شود. ظریف گفته، در صورتی که تا زمان تعیین شده، دو طرف نتوانند به توافق دست یابند، دنیا خواهد فهمید چه کسی مسئول ایجاد بن بست در مذاکرات بوده است. 

هشدار دولت فرانسه نسبت به فعالیت‌های گروهک منافقین

اما در میان دیگر مطالب، خبرگزاری کویت به موضع جدید دولت فرانسه درباره گروهک منافقین اشاره کرده است. به نوشته این خبرگزاری، دولت فرانسه روز گذشته نسبت به لابی گری های این گروهک و دادن اطلاعات نادرست از سوی این گروه درباره ایران ابراز نگرانی کرده و هشدار داده است.

سخنگوی وزارت خارجه این کشور گفته: «فرانسه هیچ ارتباطی با سازمان مجاهدین خلق ایران ـ که به توسل به خشونت شناخته می شود ـ ندارد». وی با بیان اینکه فعالیت های گروهک منافقین در فرانسه غیرقانونی است، تأکید کرده این گروهک دارای «انگیزه ای خشونت آمیز» و ماهیتی «غیردموکراتیک» است. به گفته این مقام فرانسوی، گروهک منافقین دارای رویه های فرقه ای بوده و از توسل به خشونت منصرف نمی شود. 

هشدار دولت فرانسه نسبت به فعالیت‌های گروهک منافقین

در پایان در مطلبی مربوط به عراق، سایت شبکه خبری «فاکس نیوز» ادعاهایی درباره حضور نیروهای نظامی ایران در عراق مطرح کرده است. این سایت می نویسد ایران شماری مستشار نظامی و همچنین سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران را نیز به عراق فرستاده تا به برقراری ثبات در این کشور و مبارزه دولت بغداد با تروریست ها یاری برساند.

فاکس نیوز بر این باور است، هرچند اقدامات تهران و واشنگتن در قبال عراق جداگانه انجام می گیرد، هم اکنون دو کشور رویکرد مشابهی را نسبت به تحولات عراق در پیش گرفته اند.  
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
درخصوص منافقین باید پیش از هرچیز به "تروریسم شویی" انگلیس اشاره کرد که سه سال پیش با خارج کردن نام این گروهک از فهرست تروریست های خطرناک، دور جدید فعالیت منافقین را کلید زد - البته این "تروریسم شویی" هیچ شباهتی با "قدرت شویی" ندارد نوع وکالتی آن محسوب میشود
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی