بازدید 8928
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

روند جدید همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه هسته‌ای

توافق ایران و روسیه برای ساخت دو نیروگاه هسته‌ای جدید در ایران، تکمیل عملیات تزریق سوخت به نیروگاه هسته‌ای بوشهر، تکذیب درخواست کمک عراق از ایران برای مقابله با گروه‌های تروریست تکفیری، اظهارات وزیر خارجه ایران درباره ادعاهای حقوق بشری غرب علیه ایران و بازتاب سخنان سرمربی تیم فوتبال ایران درباره مسابقه با تیم بوسنی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۱۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 25 June 2014
روند جدید همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه هسته‌ایتوافق ایران و روسیه برای ساخت دو نیروگاه هسته‌ای جدید در ایران، تکمیل عملیات تزریق سوخت به نیروگاه هسته‌ای بوشهر، تکذیب درخواست کمک عراق از ایران برای مقابله با گروه‌های تروریست تکفیری، اظهارات وزیر خارجه ایران درباره ادعاهای حقوق بشری غرب علیه ایران و بازتاب سخنان سرمربی تیم فوتبال ایران درباره مسابقه با تیم بوسنی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

روند جدید همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه هسته‌ای

به گزارش «تابناک»، اخبار مربوط به ساخت دو رآکتور هسته‌ای جدید در ایران از سوی روسیه، امروز نیز مورد توجه شمار بسیاری از مطبوعات جهانی قرار گرفته است.

خبرگزاری «رویترز» می‌نویسد، ایران اعلام کرده، ‌انتظارمی‌رود تا اواخر ماه اوت، قراردادی برای ساخت دو رآکتور هسته‌ای جدید هزار مگاواتی در ایران از سوی روسیه به امضا برسد. این خبرگزاری می‌نویسد، قرار است علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران برای مذاکره درباره نهایی کردن این قرارداد به مسکو سفر کند و کار ساخت رآکتورهای مذکور نیز از اوایل سال آینده میلادی آغاز شود. 

روند جدید همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه هسته‌ای

در مطلب دیگری در همین زمینه، خبرگزاری کویت به نقل از صالحی از تکمیل عملیات تزریق سوخت به نیروگاه هسته‌ای بوشهر خبر داد‌. این خبرگزاری می‌نویسد، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز گذشته از تکمیل موفقیت‌آمیز تزریق سوخت به رآکتور مذکور سخن گفته است.

وی اشاره کرده که نیروگاه هسته‌ای بوشهر از صبح روز سه‌شنبه و پس از گذراندن آزمایش‌های فنی لازم، به شبکه سراسری برق کشور متصل ‌و برق تولیدی آن به این شبکه وارد شده است. هم‌اکنون صالحی افزوده، نیروگاه هزار مگاواتی بوشهر‌ با 50 درصد ظرفیت اسمی خود کار می‌کند و تا دو، سه روز آینده به ظرفیت کامل خود خواهد رسید.

روند جدید همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه هسته‌ای

اما در مطلبی مربوط به تحولات عراق و مواضع ایران در قبال این تحولات، روزنامه «گالف تودی» اظهارات سفیر عراق در ایران را بازتاب داده که موضوع درخواست کشورش از ایران برای اعزام نیروهای نظامی و مبارزه با گروه‌های تکفیری را تکذیب کرده است.

این روزنامه به نقل از محمد مجید الشیخ می‌نویسد، عراق از ایران درخواست مقابله با تکفیری‌ها را نکرده است. وی در عین حال تأکید کرد، ایران نقش مهمی در حمایت سیاسی از عراق ایفا کرده است. گالف تودی اشاره می‌کند در یکی دو هفته اخیر، برخی ‌مقامات ایرانی، از جمله حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، تأکید کردند ‌در صورت درخواست عراق، از هیچ کمکی به این کشور دریغ نخواهند کرد.

روند جدید همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه هسته‌ای

در میان دیگر مطالب، خبرگزاری «ترند» اظهارات وزیر خارجه ایران را بازتاب داده که بر ضرورت پایان دادن غرب به دروغ‌های خود درباره نقض حقوق بشر در ایران تأکید کرده است. محمد جواد ظریف در این زمینه گفته: «موضوع حقوق بشر، بسیار مهم است و ایران ایده‌های جدیدی دارد که باید در عرصه‌های بین‌المللی شنیده شود».

وی اظهار داشت: ایران به عنوان یک کشور اسلامی، هم حقوق شهروندان خود و هم حقوق بشر به طور کلی را پیگیری می نماید. بر همین اساس، وزیر خارجه ایران تأکیدکرده که جمهوری اسلامی ایران باید به همه بهانه جویی‌هایی که غرب درباره موضوع حقوق بشر مطرح می کند، پایان دهد.

روند جدید همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه هسته‌ای

در پایان در آستانه برگزاری مسابقه فوتبال ایران و بوسنی در چهارچوب رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل، بخشی از مطالب مطبوعات بین‌المللی نیز به این موضوع اختصاص یافته است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در این زمینه سخنان سرمربی تیم ایران را مورد توجه قرار داده و می‌نویسد، به باور کارلوس کی روش، مسابقه تیمش با بوسنی در جام جهانی، همانند فینال رقابت‌هاست.

در این مطلب به نقل از کی‌روش آمده: «فردا برای ما فینال جام جهانی است». این خبرگزاری می‌نویسد، ایران در حالی با بوسنی روبه‌رو می شود که برای نخستین بار از بخت صعود به دور بعدی رقابت‌ها برخوردار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۳
سلام ایران 3 بر1 میبره وجشن صعود میگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
به امید خدا خمین اتفاق میفته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
انشاء الله
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
ایشالا 2 0 میبریم
روسیه همون طور که اس 300 رو به ایران تحویل داد و نیروگاه بوشهر رو تکمیل کرد به تعهدات جدید خودش هم پابینده و 2 تا نیروگاه جدید برای ایران میسازه..خخخخخخخخخ
البته در صورت برد ارژانتین از نیجریه
ایران 2 بوسنی 1 آرژانتین 2 نیجریه 0
آرژانتین و ایران صعود به دور بعد
ساعت 10:51
باسلام اوليش چه گلي به سرمون زده كه 2 تاي ديگه ميخواهيد بسازيد
چند روز پیش داشتم با قطار به یزد میرفتم وقتی از نایین به سمت اردکان و میبد میرفتیم پیش خودم میگفتم این قطار چرا اینقدر کند میرود لذا کنجکاوشدم بدانم سرعتش چقدر است که جی پی اس گوشیم را فعال کردم دیدم دارد باسرعتی معادل 160 کیلومتر بر ساعت حرکت میکند و این باعث تعجب من شد. یعنی در آن دشت وسیع که فقط و فقط زمین بکر و صاف و یکدست بود شما اصلا سرعت را احساس نمیکردی و مثلا فکر میکردی که قطار باسرعتی 20-30 کیلومتری در حال حرکت است
در ویویی که از پنجره قطار پیدا بود حداقل یک دشت 60 در 60 کیلومتری پیدا بود و این برای من بسیار خارق العاده بود از آنجاییکه میشد در آن مزارع تولید برق احداث کرد آنهم از انرژی خورشیدی آنهم بمراتب پاک و پاک و پاکتر از انرژی هسته ای و یا سایر روشها.
تازه هیچکسی هم نمیتواند بیاید بگوید که دارید بمب میسازید.
ایکاش یک عرصه 5 در 5 کیلومتر به من میدادند و کاری هم به کارم نداشتند تا به آنها یاد بدهم از این کویر بی آب و علف چگونه طلا استخراج میکنم.
فقط کاری به کارم نداشتند فقط همین
ای بابا روسها هنوز همین نیروگاه بوشهر رو کامل نکردن اونوقت دارین بازم میسازین؟!!!ژاپن خودش قبلا گفته بود اگه تنش ایران با غرب کمتر بشه حاضره نیروگاه بسازه الان که روابط داره خوب میشه چرا باز باید بریم بقل روس ها؟
روسیه با برنامه هسته ای ایران سرمایه دار شد
ایران یک صفر می بازه.
اين تيم ملي هروقت مي گيم خوب بازي مي كنه بد بازي ميكنه هر وقت هم كه ميگيم بد بازي ميكنه خوب بازي ميكنه
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی