بازدید 3414
۱

روسیه تحریم نفتی غرب را دور زد

روسیه توانسته تحریم‌های غرب علیه محموله‌های نفتی را خنثی کرده و در ماه آگوست بیش از سه چهارم نفت صادراتی این کشور از طریق دریا، بدون استفاده ازخدمات بیمه‌ای شرکت‌های غربی صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۹۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲ 26 September 2023

به گزارش تابناک به نقل از فاینانشیال تایمز، تحلیل‌گران کشتیرانی و خدمات بیمه‌ای می‌گویند اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو گروه ۷ در اعمال سقف قیمتی ۶۰ دلار در هر بشکه برای محموله‌های نفتی صادراتی روسیه شکست خورده‌اند.

آمار‌ها نشان می‌دهد در ماه آگوست سه چهارم نفت صادراتی روسیه بدون استفاده از خدمات شرکت‌های بیمه‌ای غربی انجام شده است. خدمات بیمه‌ای یکی از ابزار‌های اعمال سقف قیمت بر محموله‌های نفتی روسیه توسط غرب به شمار می‌رود.

آمار‌های موسسه کپلر نشان می‌دهد که حدود نیمی از محموله‌های نفتی روسیه در فصل بهار سال جاری بدون استفاده از خدمات شرکت‌های بیمه‌ای غربی صادر شده و این مسئله نشان می‌دهد که مسکو روز به روز در دور زدن تحریم سقف قیمت برای محموله‌های نفتی خود موفق‌تر عمل می‌کند.

 

البته طی روز‌های اخیر قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یافته و به بالاترین میزان در ۱۳ ماه گذشته رسیده است. بر همین اساس در معاملات شب گذشته بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر ۹۳.۵ دلار معامله شد و نفت آمریکا هم بالای ۹۰ دلار در هر بشکه قیمت خورد.

گفته می‌شود هر بشکه نفت اورال روسیه ۷۸ دلار و هر بشکه نفت شرق دور این کشور هم ۸۸ دلار در بازار جهانی معامله شده است.

در حالی روسیه موفق شده تا تحریم سقف قیمت نفت خود را دور بزند که در ماه ژوئن والی آدینو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا، مدعی شده بود که اعمال سقف قیمت بر نفت روسیه همان گونه که غرب انتظار داشت، مؤثر واقع شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ما هم چندین ساله دور میزنیم و پولش معلوم نیست کجا میره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست