بازدید 15401
پانصد و شصت و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

درگیری شدید نیرو‌های روسیه و اوکراین در ۱۲۳ منطقه/ اخراج همه معاونین وزارت دفاع اوکراین

پانصد و شصت و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱ 18 September 2023

درگیری شدید نیروهای روسیه و اوکراین در 123 منطقه

بین الملل تابناک: پانصد و شصت و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

پوتین: در برابر فشار تحریم‌های بی‌سابقه غرب مقاومت کردیم
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۲۳:۲۶

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد: مرحله احیای اقتصاد روسیه به پایان رسیده است.

رئیس جمهور روسیه در سخنرانی امروز خود در خصوص پایان احیای اقتصاد روسیه ادامه داد: ما در برابر فشار تحریم‌های کاملاً بی سابقه و هجوم تحریم‌های برخی در بلوک غرب مقاومت کردیم و اکنون مرحله احیای اقتصاد روسیه به پایان رسیده است.

«ولادیمیر پوتین» در ادامه اضافه کرد: تولید ناخالص داخلی روسیه به سطح سال ۲۰۲۱ رسیده است. اکنون ایجاد شرایط لازم برای توسعه پایدار در بلندمدت مهم است. میزان رشد تولید ناخالص داخلی روسیه تا پایان سال جاری ممکن است ۲.۵ تا ۲.۸ درصد باشد.

وی اضافه کرد: اطمینان دارم کابینه دولت و بانک مرکزی در تصمیم گیری ها در مقابله با تضعیف روبل هماهنگ عمل خواهند کرد. اقتصاد روسیه بهبود یافته است و کشور در برابر فشارهای تحریمی ایستاده است.

روسیه انبارهای مهمات اورانیوم ضعیف‌شده اوکراین را هدف گرفت
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۲۳:۱۷

وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه به انبارهای مهمات‌های اوکراین حاوی موشک‌های کروز «سایه طوفان» و مهماتی با اورانیوم ضعیف‌شده حمله کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: شامگاه یکشنبه نیروهای مسلح روسیه حمله‌ای ترکیبی را با استفاده از تسلیحات دوربرد دقیق و همچنین حمله هواپیماهای بدون سرنشین به انبارهای تسلیحاتی رژیم کی‌یف که دربرگیرنده موشک‌های کروز «سایه طوفان» (استورم شدو) و مهماتی با اورانیوم ضعیف‌شده بودند و همچنین مراکز شناسایی رادیویی و آموزش گروه‌های خرابکار نیروهای مسلح اوکراین، انجام دادند.  

این وزارتخانه اعلام کرد که هدف از این حمله محقق شد و همه اهداف مورد اصابت قرار گرفتند.

وزارت دفاع روسیه امروز همچنین اعلام کرد که اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۵ نظامی را در مسیر دونتسک از دست داده است.

براساس این بیانیه، در مدت زمان اعلام‌شده، نیروهای مسلح روسیه شش حمله ارتش اوکراین در جهت دونتسک و دو حمله در جهت کراسنی لیمان را دفع کرده‌اند.

اخراج تمامی معاونین وزارت دفاع اوکراین
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۲۲:۵۷

 «الکسی گونچارنکو» یکی از نمایندگان پارلمان اوکراین در یک پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت که دولت اوکراین تمامی معاونین وزارت دفاع این کشور از جمله «آنا مالیار» که اخیراً مدعی شده بود نیروهای مسلح اوکراین ظاهراً «آندریفکا» را تصرف کرده‌اند و ارتش اوکراین مجبور شد این خبر را تکذیب کند، اخراج کرده است.

بنا بر گزارش ریانووستی، وی در این پیام نوشت: «کابینه وزرا تمامی معاونین وزیر دفاع و معاون اول وزیر دفاع اوکراین را اخراج کرد».

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز گزارش کرد که مالیار بارها با رسوایی هوایی مواجه شده است ازجمله  به عنوان مثال  هفته گذشته او از تصرف یکی از مناطق دونتسک  توسط نیروهای مسلح اوکراین خبر داد که در ادامه از سوی ارتش اوکراین تکذیب شد.

«ولادیمیر گاوریلوف»، «روستیسلاو زاملینسکی»، «دنیس شاراپوف»، «آندری شفشنکو»، «ویتالی دینیگا» و «کنستانتین واشچنکو» از وزارت دفاع اوکراین اخراج شدند.

هفته گذشته، در 14 سپتامبر (23 شهریور ماه)، مالیار گفت که ارتش اوکراین روستای آندریفکا در جنوب آرتموفسک را تصرف کرده‌اند که این خبر صحت نداشت.

«دنیس پوشلین» سرپرست موقت جمهوری خلق دونتسک، اظهارات مالیار را یک دروغ دیگر توصیف کرد و گفت که نبرد شدید همچنان در منطقه آندریفکا و کلاشچیفکا ادامه دارد و پس از آن مالیار اظهارات خود را یک اشتباه ارتباطاتی توصیف کرد.

اوایل سپتامبر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین را برکنار کرد و گفت که این اقدام در راستای مبارزه وی با فساد که بخشی از آن در وزارت دفاع اوکراین رخ داده است، صورت داده است و «رستم عمروف» رئیس صندوق دارایی‌های دولتی را بعنوان وزارت دفاع جدید اوکراین منصوب کرد.

درگیری شدید نیروهای روسیه و اوکراین در ۱۲۳ منطقه

وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۲۷ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرده و در ۱۲۳ منطقه با نیروهای رژیم کی‌یف درگیر شدند. 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت، طی یک روز، دست کم ده عملیات تهاجمی نظامیان اوکراینی به مواضع نیروهای روسیه در محورهای جنوب دونتسک، کوبیانسک، زاپروژیا، کراسنی‌لیمان و خِرسون دفع شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه در ادامه توضیح داد که در جریان مقابله نیروهای روس با حملات ارتش کی‌یف در محورهای مذکور، بیش از ۶۴۰ نظامی اوکراینی کشته و حجم زیادی از تجهیزات جنگی آنها نابود شد.

در این بیانیه آمده است که ۲۷ هواپیمای بدون سرنشین، ۱۲ نفربر و خودروی زرهی، ۳۱ خودروی نظامی،‌ ۱۳ قبضه توپخانه و موشک‌انداز چندگانه و همچنین یک ایستگاه راداری پدافند هوایی طی این حملات روز گذشته از بین رفتند.

طبق این گزارش، این وزارتخانه همچنین افزود که دو انبار مهمات و چهار مرکز فرماندهی نیروهای اوکراینی در منطقه جمهوری دونتسک در عملیات نیروی هوایی و یگان‌های موشکی ارتش روسیه منهدم شدند.

ارتش روسیه همچنین اعلام کرد، از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس (۲۴ فوریه ۲۰۲۲) تاکنون ۴۷۲ فروند هواپیمای جنگی، ۲۴۹ بالگرد رزمی، ۶ هزار ۸۶۵ فروند پهپاد، ۴۳۷ سامانه پدافند موشکی، ۱۱ هزار ۹۳۱ دستگاه تانک و خودروهای زرهی، یک هزار و ۱۵۱ دستگاه موشک‌انداز چندگانه، ۶ هزار ۴۲۶ قبضه توپخانه و خمپاره‌انداز، و همچنین ۱۳ هزار ۱۲۱ دستگاه خودروی نظامی نیروهای مسلح رژیم کی‌یف نابود شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه همچنین فیلم زیر را از لحظه هدف قرار گرفتن کاروان خودروی زرهی ارتش اوکراین با استفاده از موشک هدایت‌شونده توسط بالگرد تهاجمی در محور جنوب دونتسک منتشر کرد.

انتقاد ایلان ماسک از ضد حملات اوکراین

«ایلان ماسک» مالک میلیاردر شبکه اجتماعی «ایکس» در پیامی در این شبکه که پیشتر با توییتر شناخته می‌شد، از ضدحملات اوکراین انتقاد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، وی در شبکه ایکس نوشت که اوکراین شمار بسیاری از مردم خود را برای اهداف بی‌ارزش و کوچک در ضدحملات قربانی کرد.

وی در این پیام نوشت: «مرگ تعداد زیادی برای چنین نتیجه کوچکی»؛ این مالک میلیاردر ایکس در واکنش به پست «دیوید ساش» کارآفرینی که در خصوص ضدحملات ناکام نیروهای مسلح اوکراین اظهارنظر کرده بود، چنین جمله‌ای را نوشت.

اواسط شهریور ماه، ایلان ماسک گفت که درخواست سال گذشته اوکراین برای فعال کردن شبکه ماهواره‌ای استارلینک در شهر بندری سواستوپل کریمه، جهت حمله به ناوگان روسیه را رد کرده است و گفت که از همدستی در اقدام جنگی بزرگ بیم دارد.

این تاجر میلیاردر در پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس خود اعلام کرد، سال گذشته دستور داده بود شبکه استارلینک در نزدیکی سواحل کریمه خاموش شود، تا از حمله اوکراین به روسیه جلوگیری کند.

روسیه ناوگان خود را در سال ۲۰۱۴ در سواستوپل مستقر کرده و مجهز به موشک‌های کروز است و کی‌یف در آنجا با استفاده از پهپاد‌های دریایی به کشتی‌های روسی حمله می‌کند.

مارک میلی: ضدحمله اوکراین طولانی خواهد بود

«مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه‌ای گفت، تحقق پیروزی ادعایی ضد‌حمله ارتش اوکراین علیه روسیه «مدت زمان قابل توجهی طول خواهد کشید»؛ اما از گمانه‌زنی درباره اینکه کی‌یف چقدر زمان برای دستیابی به اهداف این ضد حمله‌اش نیاز دارد خودداری کرد.

ضد‌حمله ارتش اوکراین علیه روسیه از چند ماه پیش در ماه ژوئن، در پی ادعاها و رجزخوانی‌های فراوان کی‌یف و متحدانش آغاز شد؛ اما تا کنون در تحقق اهداف و انتظارات مجریانش برای رقم زدن تحولی در میدان جنگ ناکام مانده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی.ان.ان» برای آنکه همچنان به اوکراین و متحدانش در خصوص این ضدحمله به بن‌بست خورده امید بدهد، ادعا کرد: «هرچند این ضد حمله، مهم است، اهداف عملیاتی و تاکتیکی محدودی دارد که حتی در صورتی که کاملا محقق شوند، به سطح بیرون راندن کامل همه روس‌ها از اوکراین، هدف استراتژیک کلی‌تری که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مد نظر دارد، نخواهد رسید.»

میلی از گمانه‌زنی بر سر مدت زمان مورد نیاز اوکراین برای محقق کردن اهداف ضد‌حمله‌اش خودداری کرده و تنها گفت: «این امر مدت زمان قابل توجهی طول خواهد کشید.»

مارک میلی که در پایان ماه جاری میلادی از سمتش بازنشسته می‌شود، با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰۰۰۰ سرباز روس هم اکنون در مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین مستقر هستند، خارج کردن این سربازان از این مناطق در نتیجه ضدحمله فعلی اوکراین را غیرممکن دانسته و گفت: «این هدف مستلزم تلاش‌هایی بسیار چشمگیر در مدت زمانی طولانی و قابل توجه است.»

او همچنین گفت،‌ به دلیل جوانب متغیر جنگ از گمانه‌زنی بر سر اینکه تحقق هدف اوکراین دقیقا چقدر طول خواهد کشید خودداری می‌کند؛ اما در اینکه این جنگ به زودی پایان یابد تردید دارد.

پایگاه اینترنتی «هیل» آمریکا نوشت، ضدحمله اوکراین تا کنون پیشرفت اندکی علیه خطوط دفاعی روسیه داشته و این پیشرفت اندک باعث نگرانی متحدان غربی کی‌‌یف شده است.

رسانه‌ها و مقامات غربی در طول اجرای ضدحمله اوکراین علیه روسیه هرازچندگاهی به این موضوع اعتراف می‌کنند که سرعت این ضد حمله کمتر از آنچه آنها انتظار دارند است؛ اما با وجود شکست هایی که این ضد حمله به بار آورده همچنان تلاش می‌کنند، به ارتش اوکراین امید واهی برای پیروزی در آینده نزدیک نامعلومی بدهند.

 چندی پیش، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه با یک شبکه اردنی اعتراف کرده بود، ضد حمله ارتش اوکراین علیه روسیه، سرعتی کمتر از حد انتظار کی‌یف و متحدانش داشته  و این ضدحمله را «طولانی، سخت و خونین» توصیف کرد.

مارک میلی همچنین تازگی به اوکراینی‌ها نسبت به محدود شدن فرصت برای رقم زدن تحول در میدان جنگ به این علت که تنها حدود یک ماه یا کمی بیشتر از فصل مناسب نبرد پیش از فرا رسیدن فصول سرد سال باقی مانده، هشدار داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶۶
ای بابا، هنوز کی یف رو نگرفتند! ژنرال های ایرانی چطور میشه ثبت نام کنند؟ البته ما فعلا سربازیم ولی اگه کی یف رو بگیریم حتما درجه ژنرالی میگیریم...
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
باید خیلی زودتر معاونین وزارت دفاع را بخاطر دروغ ها و به کشتن دادن مردم اخراج و اعدام میکردند . البته دلقک نفر اول اینها هست
این طور که روسیه امار انهدامی ارتش اکراین را داده دیگه چند هفته دیگه ارزوی پوتینی ها به واقعیت تبدیل میشه. چون بر اساس این امار کل تجهیزات همه ارتشهای ناتو در اکراین توسط مدادوف و پوتین کبیر منهدم شده و بزودی واشینگتن و بروکسل به تصرف ارتش روسیه در می ایند! انوقت میگن تو روسیه مواد روح افزا ممنوع هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
شماها که نه جنگ رفتید نه سربازی چیمیگید وقتی ضد حمله بزنی بسیار زیاد خسارت میبینی چون در تله می افتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
دقیقا همینطور هست . آمار دولت مسکو بیشتر شبیه آرزوهایش هست تا اعلام وافعیت . جالبه که تابناک در مورد اخبار مسکو کلمه " اعلام کرد " و در مورد اخبار اوکراین کلمه " ادعا کرد " را استفاده میکند . کمی تفکر کنید و اخبار بچه گانه مسکو را بزرگ نکنید .
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اوناییکه به پوتین جنایتکار میگن پوتین کبیر / یا توده ای وطنفروش هستند یا روس های فارسی زبان بلد که اومدند ایران و ملت و ثروتش غصب کردند / از ایران ... بیرون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
شما از همون قشر آدمهایی هستید که از دیوار صخره ای صاف برای دیدن رونالدو بالا میرید. انشالله پوتین درس خوبی به این غرب جنایتکار خواهد داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
۰۹:۵۰
شما ژنرال جنگ هستی با سابقه 800 نبرد بدون وقفه؟!
ی طوری حرف میزنی انگار خودت 10 تا جنگ رو فرماندهی کردی
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
این برگ چناری ها برای کشته شدن تمام اوکراینی ها لحظه شماری میکنن ، اره بابا دوستان اوکراینی تا به حال کسی کشته نشده فقط ضربه مغزی ملایم دریافت کردند . اینها مثل امریکایی ها سوپر من هستند که فقط کمی بیحال میشوند و دوباره پرقدرت به مبارزه برمیگردند
به قول رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تنها کمتر از 15 روز ارتش اوکراین و ناتو می توانند اقدامی علیه روسیه انجام دهند
پس از آن نوبت سرمای شدید و قدرت نمائی روسیه در برابر ناتو است.
و حدود شش‌ماه سکوت و سکون جنگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
زمستان پارسال هم همین ادعا را کردند و نتیجه اش برعکس شد . مثل تهدید زمستان سرد اروپا و غیره . فراموش کرده اید که اوکراینی ها هم مردمان مناطق سردسیر هستند و در حال دفاع از تمامیت ارضی خودشان . از عربستان که نیامده اند . شیمی درمانی مسکو در نهایت چند ماه دوام خواهد آورد و آخر ماجرا به مرگ تمام می شود .
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ناشناس 11:37 از رفقای غربیت بپرس معنای زمستان سخت چیست ؟ 50 هزار شرکت المانی بسته شدند هزاران نفر بر اثر سرما مردند مثلا بیش از 60 هزارنفر البته اینها برای شما چیزی نیست
پوتین دیوانه
نه راه پس داره نه راه پیش
به غلط کردن افتاده
جنگ بی معنی برای مردم روسیه
به یاری خدا روسیه از هم پاشیده و به 156 کشور تجزیه بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
زلسنکی دیوانه بود که به جای ایجاد تعاد رفت سمت غرب اونم زمانی که یک خرس کنارش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
مثل روباهی که در تله گیر کرده و لحظه های آخر عمرش به در و دیوار میزند که شاید راه نجاتی برایش باشد . بدتر از پوتین ، روس پرستان داخلی هستند که با اینهمه دلیل و برهان و نابود شدن اعتبار روسیه بازهم به پوتین دل خوش کرده اند و دفاع می کنند . صحت خواب برادران .
به امید پیروزی دلاور مردان ارتش روسیه بر امپریالیسم خون آشام و متجاوز که پوزه غرب گدا ها رو به خاک مالیدن به احترام شون شما غرب گدا ها بلندشید. سرپا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
به احترام زلنسکی که به لحاظ تجهیزات و ادوات نظامی شاید یکصدم متجاوز امکانات داشت ولی چنان مدیریتی داشت که توانست غرب و کشورهای مسقل را همراه خود سازد و برای تمامیت ارضی خود مقاومت کند و ابر قدرت
مدعی را در گلی که لجنزار میماند گرفتار کرده به پا می خیزم و به کسانیکه تاریخ شوروی را ورق نزده و کور کورانه به پوتین افتخار می کنند یادآور می شود کشورگشایی روس ها شاید به ترکمانچای های متععدی بیانامد و این احترامی ندار
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
خواهش می کنم بگذار پوز اینو بزنم خواهش می کنم خواهش بگذار یک روز خوب شروع کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اگر در دبیرستان فقط تارختو بهت نمره نمی دادند الان این نظر را نداشتی 100 سال پیش روس 7 برابر خاک بلژیک از ایران جدا کرده ولی توی بی غیرت هیچی نمی دوند اونی که با اجدات همه کار کردند دلاور مرد شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
10:00
اگه تو هم سواد داشته باشی که نداری میدونی که سرباز های
اوکراینی زیادی در زمان تزار به ایران حمله کردند
پس هر دو کشور ایران رو تجزیه کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
دلاور مردان روسیه ؟ ای کاش کمی سواد داشتی و تاریخ می خواندی . شما ها که رو به سمت کاخ کرملین نماز می خوانید از ترس غرب به دامان گرگ پناه می برید . غرب و آمریکا برای شما تهدیدی نیستند ، خطر اصلی همشهری ها ، همسایه ها و هم محله های شما هستند . با پیروزی یا شکست مسکو حال و آینده شماها تضمین نمی شود ، فکر حلالیت گرفتن از هموطنان خودتان باشید .
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
درود و سربلند باد جهان زیبا و پیشرفته و متمدن و انسان ساز امپریالیست غرب و نابود باد دنیای ویرانگر و چپاولگر و عقب مانده و ویرانگر و حسود کمونیسم و رهبرانشان خصوصا پوتین و چین و کره شمالی
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
عصاره هوش خودت میگی سرباز اوکراینی خود اوکراین مستعمره روس بود مثل اینه که ما زمان جنگ با انگلیس با سربازانی از هند می جنگیدیم حالا بریم از هند طلبکار بشیم کمی فکررررر کمی فکررررر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
15:07
اوکراین با روسیه یکی بود
اوکراینی ها روس هستند
از رسانه های داخل این توقع می‌ره که اصلا اسمی از اوکراین نبرند، اوکراین کشور مستقلی نیست خاک روسیه هست که مردمانش از ام یکا خسته شده اند و پوتین با عملیات ویژه داره مردم رو نجات میده. دلقک اوکراینی داره مردم رو می‌کشه و کسی چیزی نگفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اصلا تاریخ نخوانده ای . روس ها در حقیقت لقب ساکنان اصلی مناطق اوکراین هستند و مسکو به زور این لقب را از آنها گرفته است . ساکنان فدراسیون روسیه در حقیقت اسلاو ها مردمان بدوی شمال اروپا بودند که زمانی به وایکینگ شهرت داشتند و به ززور شمشیر ساکن آن مناطق شدند .
آذربایجان و قفقاز و تاجیکستان و .... هم متعلق به ایران بودند که به زور گرفته شدند . باید نام آنها را هم نبریم و موشک بارانشان کنیم ؟ چیزی بنام مغز هست که استفاده از آن رایگان هست .
از رسانه های داخل این توقع می‌ره که اصلا اسمی از اوکراین نبرند، اوکراین کشور مستقلی نیست خاک روسیه هست که مردمانش از ام یکا خسته شده اند و پوتین با عملیات ویژه داره مردم رو نجات میده. دلقک اوکراینی داره مردم رو می‌کشه و کسی چیزی نگفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
از تاثیرات مواد نگهدارنده که در ساندیس ها می ریزند . از ساندیس رایگان استفاده نکنید ، اینهم نتیجه اش که می بینید .
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
یعنی تو از خود روس ها روستری پسر لیاخوف
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اوکراین قسمتی از روسیه بوده حالا آمریکا اومده اونجا پس روسیه هم واکنش نشون داد . درضمن روسیه با ۴۰کشور میجنکه نه با اوکراین
خدا لعنت کند هر متجاوز و زیاده خواهی رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
مثل امریکا جونت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
و خدا لعنت کند کسانی که بجای خداوند متعال ، پوتین و مدودوف را عبادت می کنند و در مقابلشان با خواری سجده کرده اند .
زلنسکی داره به مرز جنون میرسه

یکجا کل معاونان وزارت دفاع را عوض کردن اون هم وسط جنگ عین جنونه
انتقاد ایلان ماسک!! :)) ایلان ماسک از ترس سربازی در به در این کشور و اون کشور شده ، الان در مورد ضد حمله اوکراین نظر میده ؟! این جوکارو از کجا میارید ؟!
ایلان ماکس متوجه نیست که کسانی که برای ازادسازی کشورشان کشته میشوند در واقع شهید میشوند و ارزش ان خیلی بیشتر از زمین هایی هست که ازاد می شود
امام حسین هم در راه مبارزه با زورگویان همه چیزش را از دست داد ولی در تاریخ جاودانه شده
این حکایت سربازان اکراینی است که در راه دفاع از وطن کشته می شوند
انگار خبری از نوکران غرب نیست!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
انگار اجدات از خاطرات خوبشان از حمله روسها برایت تعریف کرده اند خوش به حالشون
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اجدادت معلومه از خاطرات تجاوز روس ها به ایران قصه های زیادی برات گفتن!
خوب با تیتر خبرهای که اکثرا از شبکه های مثل اسپوتنیک و دیگر خبرگذاری های روسی گرفته بشود کلا الان در سال 2023 هم زندگی نمی‌کنیم و همه چیز آرام آرام اصلا کره زمین فقط یک کشور است و آن هم روسیه است خدایی خسته نشدید دروغ را هی کشدار میکنید خدایی ناکرده دروغ جزو گناه نیست و جزو ثواب محسوب میشود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
مانده ام که اینهمه خبر دروغ را که تلنبار میکنند چطور توجیه خواهند کرد ؟ اگر یکی دوتا بود شاید ولی الان به بنگاه دروغ پراکنی مسکو تبدیل شده اند و به حداکثر سرعت بسمت دیوار می تازند .
" پوتین: در برابر فشار تحریم‌های بی‌سابقه غرب مقاومت کردیم "

... شب دراز است ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
شب درازه و پوتین بیدار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
پوتین اگه بیدار بود صدها میلیارد دلار پول مردم کشورش رو به خاطر اشتباه محاسباتی به فنا نمیداد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
تو چرا ناراحتی بخاطر همین تحریم های غرب زندگیت به فناست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
زمانی ادعای ابرقدرت بودن می کرد . تمام توان و نیرو و اقتصاد همان ابرقدرت در یکسال به فنا رفت . یکسال آینده چکار خواهند کرد ؟
پوتین جنایتکارجنگی است وباید مثل صدام حسین باهاش رفتاربشه
چرا ایلان مساک از مرگ انسان های بیشمار اوکراینی برای اهداف کوچک نارحت شده؟
هدف نابودی و تضعیف کشورهای مخالف آمریکا مگر کوچکه؟ حالا چند ملیون اوکراینی هم مردند که مردند در عوض آمریکا و انگلیس موقعیت بهتری در جهان پیدا می کنند
بای بای دلقک .
من نمیدونم آنهایی که میگن روسیه درحال شکست خوردن هست پس چرا مرتب در اوکراین از اخراج مدیران وزارت دفاع سخن گفته میشه درحالیکه بایست تشویق ومدال می‌گرفتند؟
پاسخ ها
آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
چون پوتین اخراج نمیکنه . رسما با موشک تو هوا اعدامشان میکند . هنوز ماجرای نوکر حلقه به گوشش را بیاد داریم . در حکومت های غیر دمکراتیک و توتالیتری اخبار کاملا وارونه منتشر می شود . همیشه دم از پیروزی و انحطاط دشمن می زنند و در دروغگویان پر رو و قهاری هستند . خیلی از کشورها همینطورند .
غرب اینقدر اینقدراز لحاظ زمانی این ضدحمله را ادامه خواهد داد تا نفس روسیه از لحاظ اقتصادی بریده شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
نفس اقتصاد اروپا هم خوب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
بهترین فرصت تاریخی برای از بین بردن بلوک شرق هست آنهم بدون درگیری مستقیم یا جنگ هسته ای . با کشیدن دندان های مسکو و تهدید اقتصادی چین تقریبا دنیا یکدست و آرام تر خواهد شد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
یعنی دنیا با بودن انگلیس و آمریکا خیلی عالی میشه؟ شما این همه جنایتی که انگلوساکسونها انجام دادند نادیده میگیرید؟!!!! درخواست من این هست که یه مقدار کمی تاریخ بخونید. جنایت آمریکا در ویتنام در آفریقا در خاورمیانه ! جنایت حضرت ملکه در هند در کشورهای به اصطلاح مشترک المنافع! بدبختی این همه نوکر انگلیس و آمریکا را نمی‌بینید؟!
من تعجب می کنم از هموطن هامون که برای روسیه و امریکا به هم دیگه بی حرمتی میکنند و یقه پاره میکنن.

نه روسیه منافع ایران رو محترم میدونه و نه غرب... بیخودی از کسی طرفداری نکنید. روسیه، امریکا، چین و اروپا همه قدرتهای استعماری دنیای نوین هستند فقط روشهاشون فرق داره. روس ها قطعا بدلیل آغاز جنگ جنایتکار هستند و غربی ها هم که عامدانه اوکراین رو به سمت درگیری سوق دادند و جنایتکار هستند... تنها افراد بی گناه و صاحب حق که باید ازشون حمایت بشه مردم اوکراین هستند که کشورشون بخاطر کشمکش های بین روسیه و غرب نابود شده.

خواهش می کنم در اظهار نظر واقع بین باشید... باز هم میگم روسیه، امریکا، چین و اروپا همه قدرتهای استعماری دنیای نوین هستند فقط روشهاشون فرق داره و بخاطر منافع رو در روی هم می ایستند برای من و شما و مردم اوکراین و ... هیچ ارزشی قائل نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
حرف شما کاملا صحیح هست آمریکا و روسیه و چین و غرب همه جنایتکاران اما آمریکا و غرب به مراتب از روسیه و چین مزورترند! این همه پررویی غربب‌ها آدم را دیوانه میکنه!! اگر حال این دمل چرکی قدیمی را روسیه بگیره عالیه!
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اتفاقا در همین مورد ما با شما با فکت تاریخ مخالفیم و شما با هیا هوی صدا و سیما یک کلام روس از تما م همسایگانش از ژاپن تا فنلاند زمین قصب کرده اندکی مطالعه کن
بهترین راه نجات برای اوکراین پیوستن به روسیه و مقاومت در برابر ناتو و غربه چون روسیه هیچوقت تحمل حضور ناتو در اوکراین را نمیکند و یک جنگ دائمی راه میندازد
اونهایی که می گفتند که ارتش روسیه ضعیف است و زمین گیر می شود و اونهایی که می گفتند ارتش روسیه در زمستان سخت زمین گیر خواهد شد و چه و چه کجا هستند؟ نظری ندارند؟

دیدید که انبار موشک ها و گلوله های اورانیومی اهدایی آمریکا هم پشت سر هم توسط روسیه پودر می شود و غرب مثل گل در باطلاق فرو رفته است

غرب خودش را به دست خودش نابود کرد و اکراین محل در باطلاق رفتن غرب است
هیتلر در جنگ جهانی دوم در شوروی سابق و روسیه در باطلاق فرو رفت امروز نوبت غرب است که در این باطلاق فرو رود

غرب دو راه ندارد یا اینکه با خفت پیروزی روسیه را بپذیرد و به جنگ پایان دهد و یا بجنگد و هم خودش و هم اکراین را نابود و ویران کند دقیقا مثل اسرائیل که یا باید خفت را بپذیرد و تسلیم ساکنان اصلی فلسطین شود و یا اینکه بجنگد و خودش را نابود کند
اونایی که این همه حرص وجوش میخورند بروند به اکراین کمک کنند .
کاش روسه و امریکه تکه تکه بشن
یادآوری می گردد که زلنسکی نتیجه ی کودتای سال 2014 است که با پشتیبانی و دسیسه آمریکا و اروپا شکل گرفت و منجر به شروع عملی نسل کشی حداقل بیش از پانزده هزار روس تبار ( که طبق برخی آمار غیر رسمی چند برابر بیشتر از این رقم است) طی هشت سال در دونباس گردید، واقعه ای که با وجود تلاش فراوان غربگرایان برای سانسور این جنایات بی شمارنئونازی های اوکراین طی هشت سال علیه روس تباران ساکن استان های چهار گانه روسیه ( دونتسک،لوگانسک،زاپاروژیه، خرسون) ، به نتیجه نرسید .
زلنسکی با توطئه آمریکا و اروپا مشغول کشتار مردم اوکراین است چه از طریق کشتار مخالفان کودتا چه از طریق ضد حمله به روسیه .
ضمنا یادآوری می گردد اوکراین از نظر تاریخی،هویتی،فرهنگی،دینی،نسلی و... هیچگونه جدایی از روسیه ندارد
جدای از نتایج جنگ اوکراین
باید قبول کرد پوتین سد محکم گسترش ناتو است
فلذا بسود منافع ایران گام برمی‌دارد
اگر ناتو گسترش پیدا کند شمال ایران نیز شامل میشود و این برای ایران خوب نیست
پس انانککه مخالف پوتین هستند مشتی غرب گرای داخلی و عمدتا اونور آبی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
شرق گدا جان اونی که از 16 کشور همسایش زمین عصب کرده روسه نه امریکا شرق گدای کم اطلاع باجای جواب دادن یک سرچ کوچکی در گوگل بکن ببین با اجدادت چه کردند بعد چاک دهن را باز کن و بی ادبی کن با ادبیات خودت جواب دادم که خوب بسوزی
روسیه ای که در تاریخ سابقه خوبی نداره مطمئن باشید شکست بزرگی در انتظارش هست روسیه پیروز نخواهد شد خیالتون راحت راحت
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی