بازدید 14287
پانصد و شصتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

موشک‌ها و تانک‌های مخوف آمریکا در راه اوکراین/وعده جالب ترامپ برای جوش دادن توافق بین پوتین و زلنسکی

پانصد و شصت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲ 16 September 2023

موشک ها و تانک های مخوف آمریکا در راه اوکراین

بین الملل تابناک: پانصد و شصت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اعتراف افسر ارشد جذب نیرو در ارتش اوکراین به تلفات گسترده کی‌یف
۱۴۰۲/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۴

ویتالی برژنی، سرپرست مرکز جذب نیرو و پشتیبانی مدنی در منطقه «پولتاوا» اوکراین با اذعان به تقلای مقامات محلی در جذب نیرو، گفت که از هر ۱۰ نفری که یک سال پیش برای خدمت در ارتش ثبت نام کرده بودند، دست کم ۹ نفر کشته یا مجروح شده‌اند.

به گفته وی، طرح بسیج عمومی در این منطقه تنها ۱۳درصد از هدف‌گذاری اولیه را تکمیل کرده و این یعنی، شهر پولتاوا در تمام منطقه در رده آخر جذب نیرو قرار دارد.

برژنی می‌گوید که ارتش به جذب فوری نیرو نیاز دارد زیرا «از ۱۰۰ نفری اوکراینی که پاییز پارسال به ارتش پیوستند، تنها ۱۰ تا ۲۰ نفر باقی مانده‌اند و باقی کشته، زخمی یا معلول شده‌اند.»

اوکراین اندکی پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور در فوریه ۲۰۲۲، با اعلام بسیج عمومی، اکثر مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله را از خروج از کشور منع کرد. آلکسی رزنیکوف، وزیر دفاع سابق این کشور در ماه آگوست گفت که کی‌یف موفق نشده است تا طرح بسیج عمومی کنونی خود را تکمیل کند.

وزارت دفاع اوکراین اوایل ماه جاری با صدرو فرمانی، ثبت نام افراد با شرایط جسمانی وخیم از جمله مبتلایان با هپاتیت، اچ.آی.وی بدون علائم و بیماران مبتلا به سل را مجاز اعلام کرد.

حمله تند زلنسکی به نتانیاهو
۱۴۰۲/۰۶/۲۵ - ۲۱:۳۰

براساس مقاله‌ای به قلم «ایتامار یکنار» در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» آمده است: ولودیمیر زلنسکی در دفتر خود در کی‌یف برای اولین بار از زمان آغاز جنگ در کشورش، با ۳۲ فرستاده خاخام‌ها و فرستادگان جنبش حسیدی یهودی ارتدکس «چاباد» و خاخام‌های فرقه‌های اصلی یهودی دیدار کرد.

به نوشته این روزنامه عبری، ۱۵ سرباز یهودی با خاخام‌ها و فرستادگان چاباد در این نشست شرکت کردند و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین به این سربازان یهودی به دلیل شجاعت و نقش افتخارآمیزشان در جنگ اوکراین و روسیه جوایز ویژه‌ای اعطا کرد. وی با ستایش «اتحادیه جوامع یهودی در اوکراین و نقش آن در سازماندهی» این دیدار، به فرستادگان چاباد که در اوکراین ماندند و فرار نکردند، بالید و به آنها گفت: «با تشکر از شما، جامعه با شکوه یهودیان اینجا در حال پیشرفت است.»

زلنسکی در بیانیه‌ای که از سوی وی منتشر شد، گفت: «در شب سال نوی عبری، با نمایندگان جامعه یهودی اوکراین، جنگجویان و خاخام‌ها دیدار کردم. از شما برای حمایت از کشور و تلاش‌مان برای صلح سپاسگزاریم. صلح تنها از طریق پیروزی اوکراین حاصل می‌شود. ما معتقدیم که قادر خواهیم بود صلح عادلانه را در اسرع وقت به اوکراین بازگردانیم.»

این نویسنده در پایان مقاله خود گفت: «لازم به ذکر است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به زودی در نیویورک در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با زلنسکی دیدار خواهد کرد. این دیدار اولین ملاقات نخست وزیر اسرائیل با رئیس جمهور این کشور از زمان شروع جنگ اوکراین است.»

در این مقاله به نقل از منابع آگاه صهیونیستی آمده است: «در این دیدار، زلنسکی از کمبود کمک‌های اسرائیل به اوکراین انتقاد کرد و توضیح داد که با بنیامین نتانیاهو تماس گرفته و درخواست کمک کرده و گفته است که پناهگاه‌هایی وجود دارند که فقط ۱۱۰۰۰ نفر را می‌توانند در خود جای دهند؛ اما انتظار ورود ۳۰ هزار نفر وجود دارد. به او گفتم که اگر اسرائیل گنبد آهنین را بفرستد، به حفاظت از شهروندانش کمک می‌کند و به او قول دادم که اگر به اوکراین بیاید، با او به اومان (شهری در استان چرکاسی در اوکراین) خواهم رفت.»

طبق این مقاله، زلنسکی در جریان دیدار با خاخام‌های جوامع یهودی در این کشور به انتقاد شدید خود از نتانیاهو ادامه داد و گفت که مسؤولیت محافظت از ده‌ها هزار یهودی که در سال نوی یهودیان برای آیین تلمودی به اومان، اوکراین آمده‌اند، تنها مسؤولیت اوکراین نیست، بلکه مسؤولیت رژیم صهیونیستی نیز هست که به اندازه کافی در خصوص حفاظت لازم از آنها کاری انجام نمی‌دهد.

وعده اوکراین برای حملات بیشتر علیه کشتی های روسیه
۱۴۰۲/۰۶/۲۵ - ۲۱:۲۹

-وزیر انتقالات دیجیتالی اوکراین که نقشی کلیدی در صنایع تولید پهپاد دارد پس از سلسه حملات اخیر دریایی اعلام کرد کشورش قادر خواهد بود حملات پهپادی بیشتری علیه کشتی های روسیه انجام دهد.

به گزارش رویترز، میخایلو فروروف وزیر انتقال دیجیتال در مصاحبه ای با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره حملات اخیر نزدیک کریمه گفت : « مطمئنا حملات پهپادی بیشتری از سوی اوکراین و در نتیجه، کشتی های روسی کمتری در کار خواهد بود. »

هفته گذشته اوکراین با استفاده از پهپادهای دریایی و موشک چندین حمله به ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه و اطراف شبه جزیره کریمه که از سال ۲۰۱۴ از سوی روسیه به این کشور ضمیمه شده انجام داد.

وعده جالب ترامپ برای جوش دادن توافق میان پوتین و زلنسکی
۱۴۰۲/۰۶/۲۵ - ۲۱:۲۷

 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اخیراً گفته است که اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به قولش برای حل و فصل بحران ظرف چند روز عمل کند، مسکو واقعاً خرسند خواهد شد و حالا ترامپ نسبت به اظهارات صمیمانه پوتین واکنش نشان داده است.

ترامپ در پاسخ به پرسشی درباره تمجید پوتین از وی که گفته بود «ترامپ همواره می‌گوید که ظرف چند روی تمام مسائل و مشکلات اضطراری از جمله بحران اوکراین را حل و فصل خواهد کرد؛ اگر اینکار را بکند، خیلی هم خوب است»، گفت: خوشحالم که او (پوتین) چنین چیزی گفته چون این یعنی حرفی که می‌زنم درست است.

وی افزود: او (پوتین) را به یک اتاق خواهم آورد؛ ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هم را به یک اتاق خواهم کشاند و توافق را جوش می‌دهم.

با این حال، پوتین در اظهارات سه‌شنبه هفته گذشته گفت که صرف نظر از اینکه چه کسی بعد از انتخابات ریاست جمهور سال آینده آمریکا به کاخ سفید خواهد رفت، مسکو انتظار ندارد که سیاست خارجی آمریکا در قبال روسیه دستخوش تغییری شود. پوتین تاکید کرد: ترامپ به داشتن روابط خاص با روسیه متهم است که البته کاملاً بی‌معنی است، او رئیس جمهوری بود که بیشترین تحریم را علیه مسکو اعمال کرد.

ترامپ هم در ادامه بار دیگر بر تعهداتش برای پایان بخشیدن به جنگ اوکراین ظرف ۲۴ ساعت در صورت پیروزی در انتخابات، تاکید کرد. او پیش‌تر گفته بود که «زلنسکی را خیلی خوب می‌شناسم و پوتین را هم همینطور، شاید هم بهتر؛ با هر دوی آنها هم روابط خیلی خوبی دارم.»

رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین از حمایت نظامی آمریکا از اوکراین به شدت انتقاد کرده و از زلنسکی خواسته بود تا برای خاتمه دادن به درگیری، «با پوتین به توافق برسد.»

ترامپ در پاسخ به اینکه چطور برای جنگ راه‌حل پیدا خواهد کرد، بدون ارائه جزئیات گفت که توافق مدنظر او برای همه «منصفانه» خواهد بود.

وی افزود: اگر همه چیز را با جزئیات بگویم، تمام برگ‌های برنده‌ام را از دست خواهم داد. منظورم این است که نمی‌توان دقیقاً گفت که چه کاری خواهم کرد اما حرف‌های خاصی به پوتین و زلنسکی خواهم زد.

گرچه ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش تقریباً همواره هدف اتهامات «همدستی» با کرملین برای پیروزی در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا بود، اما تاکید کرده است که هیچ‌کس به اندازه او با روسیه سختگیر نبوده است. با این وجود، او در دوران ریاست جمهوری‌اش گفته بود که «با پوتین روابط خیلی خوبی دارد. او یک هزار و ۷۰۰ موشک هسته‌ای دارد و ما هم داریم.»

رئیس جمهور سابق آمریکا به‌رغم اینکه با چندین پرونده و اتهام کیفری روبه‌روست، همچنان نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا محسوب می‌شود.

موشک ها و تانک های مخوف آمریکا در راه اوکراین

منابع اوکراینی ابراز امیدواری کردند که این کشور به زودی تسلیحات جدید از آمریکا دریافت کند.

الکسی دانیلوف، دبیر امنیت ملی و دفاع اوکراین اعلام کرد که کشورش به زودی تانک‌های آبرامز آمریکایی را دریافت خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه بیش از ده تانک آبرامز به اوکراین تحویل داده خواهد شد، افزود: درباره تانک‌های سنگین با وزن هشتاد تن به زودی این تانک‌ها خواهد رسید و شرکای ما در ایالات متحده از ما حمایت خواهند کرد. در آینده نزدیک این تانک‌ها از کشور ما حمایت خواهد کرد.

دانیلوف بیان کرد: کی یف بیش از ده تانک آبرامز دریافت خواهد کرد. این در حالی است که پیش از این، یک منبع در پنتاگون اعلام کرد، واشنگتن هنوز تصمیمی برای تحویل موشک‌های ATACMS به اوکراین قبل از برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل و سفر قریب الوقوع زلنسکی به آمریکا نگرفته است.

این منبع بیان کرد: هنوز تصمیم نهایی تاکنون درباره تحویل این موشک‌ها گرفته نشده و واشنگتن دائم با کی یف درباره نیازهای آن در تماس است، در حالی که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، مقامات آمریکایی امکان تحویل موشک‌های دوربرد به اوکراین در پاییز پیش روی را بررسی می‌کنند.

برخی منابع دیگر گزارش دادند که اوکراین به واشنگتن فشار می‌آورد که قبل از برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نوزدهم ماه جاری میلادی این موشک‌ها را به اوکراین بدهد.

مقابله پهپادهای روسیه با آتشباری توپخانه اوکراین

یک مقام نظامی اوکراین گفت که مقابله و کارکرد پهپادهای «لانست» روسیه، حملات توپخانه‌ای اوکراین را با مشکل روبه رو کرده است.

 یوری پاتسکان، مدیر بخش توپخانه و راکتی نیروهای مسلح اوکراین جمعه گفت: ما نمی‌توانیم از قابلیت مانور خود استفاده کنیم. لانست‌های روسیه باعث شدند که ارتش اوکراین تسلیحات خود را از این پهپادها پنهان کند.

یوری ساک، مشاور وزیر دفاع اوکراین پیشتر گفته بود که نیروهای مسلح کی یف، برای مقابله با پهپادهای لانست روسیه نیاز مبرمی به فناوری غربی دارند. منابع اطلاعاتی ما گزارش می‌دهند که روسیه برای آسیب رساندن به تجهیزات نظامی اوکراین سرمایه‌گذاری بیشتری در تولید این پهپادها آغاز کرده است.

ساک گفت گفت: ما در روز دست کم یک یا دو فروند از این لانست‌ها را ساقط می‌کنیم؛ اما متاسفانه ۱۰۰ درصد قابل رهگیری نیستند.

این مقام اوکراینی توضیح داد که لانست محموله انفجاری نسبتاً کوچکی را حمل می‌کند که از ۱.۵ تا پنج کیلوگرم متغیر است.

رویترز نوشت: با این حال، به رغم این که لانست قدرت کمتری نسبت به گلوله توپخانه یا اکثر راکت ها دارد، به نظر می رسد می تواند خسارات قابل توجهی وارد کند.

بنِت عضو ارشد مرکز امنیت آمریکای نوین گفت که جدیدترین مدل لانست، به نام لانست ۳، می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر (۳۰ مایل) پرواز کند و این باعث می‌شود که بهتر از هر پهپاد انتحاری روسی، به اهدافی در اعماق خطوط اوکراین حمله کند.

رویترز نوشت: پهپادهایی مانند لانست که در ارتفاع پایین و آهسته پرواز می کنند، سامانه های دفاع هوایی سنتی را که برای رهگیری اهداف سریع با نشانه حرارتی بزرگتر ساخته شده اند، دچار اشتباه می کنند.

انگلیس گروه واگنر را رسما یک «سازمان تروریستی» اعلام کرد

دولت انگلیس رسما گروه واگنر را یک سازمان «تروریستی» معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دولت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه مزدوران روسی واگنر از روز جمعه رسما به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی شدند؛ گروه واگنر هفتاد و نهمین سازمانی است که در فهرست سازمان‌های ممنوعه انگلیس گنجانده می‌شود.

در این بیانیه آمده است: این دستور فورا لازم الاجراست و هرگونه وابستگی به این گروه یا حمایت فعالانه از آنها در انگلیس جرم محسوب می‌شود که ۱۴ سال حبس به همراه دارد و می‌تواند با جریمه نقدی نیز جایگزین شود.

این دستور همچنین به دولت انگلیس این قدرت را می‌دهد که اموال و دارایی‌های گروه واگنر را مصادره کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین از اظهارنظر در این باره خودداری کرده و تنها گفت، گروه واگنر از نظر حقوقی وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۸
ترامپ عاقل ترین ریس جمهور تاریخ معاصر امریکا بود که هرگز جنگی را شروع یا ایجاد نکرد. به همه این ناچیزها طوری فهمونده بود که اگر بخواهند گرد و خاک کنند پودر میشوند. شاید بلوف توخالی بود ولی تا ترامپ بود نه شی نه پوتین نه کیم و... جرات نکردند بلوف او را به چالش و ازمایش بکشند ولی لعد از رفتنش همه شیر شدند!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
اتفاقاً بی سیاست بود !!! باد دمپایی بد جور خوابید تو این جنگ ، ارتشش ام ضعیف شد ، اقتصادش ام همینطور !! ترامپ مرد سیاست نبود...۴ سال میخواست اروپارو از خرید گاز روسیه منع کنه و نتونست !! الان شرایط فوق العاده خوبه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
آره هیچکس جز ایران جرات نداشت
عوضش ایران به نمایندگی از بقیه ابهت امریکا رو با حمله به پایگاه امریکا پودر کرد
ناشناس
| Canada |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
دقیقا همینه که میگیم ترامپ انسان بود و نمیخواست با جنگ و از روی دریای خون امریکا را جلو بیاندازه ولی بایدن نمونه کامل سیاستمدار استعماری مانند کارتر هست که حاضر است دنیا را به اتش بکشد تا منافع استعماری حاکمیت امریکا حاصل شود. همین هست که ترامپ مغضوب حاکمیت و رسانها های انها قرار گرفته و پشت سر هم برای او پرونده رو میکنند. ببینید بایدن با ملت ایران چه کرد. از پول خود ملت حسابی از انها داره امتیاز میگیره و حتی در حد برخام هم امتیاز نداد!
ناشناس
| Canada |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
و البته چهار ساعت قبلش از طریق سویس د دولت عراق با صلابت کامل! به انها اطلاع داده سد که جان امریکایی در خطر قرار نگیرد چون می خواستند تبلیغی شود ولی نمی خواستند که ترانپ را ازمایش کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
با توجه به اینکه در بیشتر تحلیلهایت موافق بودم اما این یکی واقعا باد هوا بود یعنی جنگ نکردن را عامل خوبی قرار دادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
روز به روز نظرات مثبت به این نوع کامنتها در حال کمتر شدن است . در سایر کشورها که کاملا برعکس شده . در ایران هم این نوع کامنتها و مثبتهای دنباله اش در حال ریزشه تا الان هم اگر مونده از صدقه سری خارج نشینها است که زیر پرچم اجنبی قسم خورده اند که هر کاری که می توانند بکنند تا منافع غرب تامین شود .
sina
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
شیوع کرونا باعث رکود اقتصادی شد نه سیاست های ترامپ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
چناری دیشب مقاله ننوشتی چرا؟ آهان شاید مشغول برنامه ریزی برای اغتشاش هستید
امریکا پوتین را سرنگون کن . همان طور که صدام را سرنگون کردی !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
بزار زمستان سرد برسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
باشه بهش میگم
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
اون که از جلوی طالبان کم آورد
اوکراین تا آخرین قطره خون مردمش از منافع صهیونیسم جهانی دفاع می کند.
بیچاره مردم این سرزمین که با برادران هم وطن دیروز خود به خاطر دشمنان دیروز خود می جنگند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
توی جنگل که باشی فقط قدرت حرف اولو میزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
این که روسه حمله کرده تا سه منطقه حاصلخیز را از اوکراین جدا کنه و اکراین داره دفاع میکنه شده منافع صهیونیسم . خسته نباشی . دیگه با این نمیشه بحث کرد
شب رو روز میکنه خود شریعتمداری نباشه دمپاییش که هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
بیچاره تر از مردم اوکراین ملت ایرانند که با داشتن نفت و گاز در فلاکت زندگی میکنند و جرات اعتراض هم ندارند این را موگویند ...... !!!!!!!
جنگ جنگ بین غرب با شرق است
و این دو ملت تاوان آن را می دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
بین هرکس که هست ، دمپایی شروع کننده جنگ و عامل بدبختی روسیه و اوکراین شده
اوکراین رو باید با خاک یکسان، کسی که به خاطر آمریکا حاضره به پوتین ابرقدرت و مرد سیاست پشت کنه رو باید اتم زد. نمیشه کشورها با آمریکا هم پیمان شوند و انتظار داشته باشند کاری باهاشون نداشته باشیم این هشتار به ترکیه و آذربایجان بود
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
این بدبخت اگر مرد سیاست بود ، اوضاعش این نبود ، طرف مزدورش ام بهش پشت کرد ، ارمنستان ام همینطور....دمپایی بادش خوابیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
وای‌ !
مامانم‌ اینا‌ !!
تمام‌ غرب‌ داره میلرزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
کاملا درست میفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
البته هم ترکیه آذرباجان هم ارمنستان
همشون باید مراقب عصبانیت ایران باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
ظاهرا هشتار شما بد جوری خوف بر دل زلنسکی انداخته و به آمریکا هشدار داده هرچه زودتر ما را با آبرامز و موشک های دور برد یاری برسان
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
بشین بابا
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
اتفاقا الان جمهوری آذربایجان اونقدر قوی شده که میتونه حتی بدون کمک گرفتن از ترکیه، ارتش اران رو شکست بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
بابا هشتااااااااررررررر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
هشتار...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
چقدر عصبانی هستی خودت را اذیت نکن پوتین هرگز پیروز نخواهد شد
تمایل ما به شکست ناتو در اوکراین به خاطر دشمنی های 50 سال گذشته غرب با ملت ما است.
و تمایل نوکران آمریکا برای شکست روسیه تنها در حمایت از غرب است
و از سر دشمنی با ایران و تمایل به ادامه تحریم ها است.

اگر کامنت نویسان عاشق تحریم های جدید ضد ایران هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
آنان که دوست ندارند پوتین پیروز شود بعلت جان گرف استبداد و زور گویی است نمی خواهند دیکتاتور ها همدیگر را بغل کنند .ت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
درپنجاه سال گذشته این ما بودیم که بد بودیم نه امریکا استاد یک نگاه که ببین مردم کدام کشور به کدام کشور فرار می کنه اندکی فکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
زود تاریخ را فراموش کردید کشوری که به صدام حسین سلاح پیشرفته میداد روسیه بود
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
شهید چمران گفت راننده تانکهای عراقی که از قضا ساخت روسیه بودند روی بیسیم با هم روسی صحبت میکنند.ظبط شده است.
کدخدا بزن ارتش جانی و پوتین جنایتکارو نابود کن و ملت و مملکت ایران و اوکراین و جهان را از وجود نحس پوتین خلاص کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
معلوم نی شماها کی هستید ولی بدون کدخدا نه دلش بحال‌ من و تو میسوزه‌ نه دلش بحال اوکراین میسوزه‌ و نه خصومتی با پوتین داره‌
فقط‌ بدون دنیای سرمایه داری فقط راه خودشو هرچه بیشتر برای دستیابی به منابع دنیا باز میکنه
امریکا دنبال تضعیف روسیه برای شروع مذاکرات هست به نحوی که پوتین متقاعد بشه بردی در کار نیست و حاضر بشه معامله بکنه در اون زمان احتمالا اوکراین و روسیه شروع به تبادل امتیازات میکنن و جنگ به پایان میرسه
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
از همون اول مشخص بود بردی در کار نیست ، ولی اون بدبخت میترسه بادش بخوابه ، نمیدونه که همه به قدرت پوشالیش پی بردند
هیچ احدی حق نداره تجزیه طلبی روسیه را در جهان بدعت کنه چه ترامپ باشه چه شخص دیگری اراضی اشغالی اوکراین باید آزاد بشوند و چیزی که مشهود هست برتری اوکراین در ماه های اخیر نسبت به ارتش روسیه هست مواضع دفاعی و رفتن مثل موش صحرایی برای سربازان روسی عادت شده
روسیه جنگو بدجوری خواهد باخت
هدف غرب تجزیه روسیه است
هرچی داری بیار
اینجا مردم آزادی میخوان اما نه ازتو
کودتای ۲۸ مرداد و تصمیم برای رفتن پهلوی در گوادالوپ و....
یادمان نمی رود دوستی آمریکا از چاله به چاه است
امضاهای برجام شان را هم دیدیم
نه شرقی و نه غربی فقط ایران زیبا رسته از هرگونه ایدئولوژی ه و پر از حزب های قوی میخواهیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
حزب دوس داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
کودتای 28 مرداد و برجام شنیده های شما از صدا و سیما است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
ساندیس بنوش و ژست وطن دوستی نگیر
همه چی٬همه کس٬ همه جا٬ همه حال و همیشه فقط usa بزرگ و لا غیر.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
یییییس عشق است غربگدا می میریم می میریم آمریکا رو پس می گیریم
دوستانی که طرفتار روسیه و پوتین هستید چرا هیچکدام از شما ها برای تحصیل و سفر و اقامت به روسیه نمیروید ؟؟؟ و فقط اروپا و امریکا را انتخاب میکنید؟؟؟
پوتین کریمه را هم از دست خواهد داد بدبخت متوسل به کره شمالی شده کشوری که نیمی از جمعیت آن با کمکهای بین المللی زندگی می کنند .
پاسخ ها
حجت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
عزیز دل کره شمالی توسط سازمان ملل تحریم
شده کدام کمک بین المللی به کره شمالی شده تمام کمک ها از طرف چین وروسیه واحتمالا ایران است وبس
حالا روسیه و اکراین می جنگند شما ملت ایران چرا تو یه پی‌نوشت روی هم پنجول می کشید!! بعضی ها داخل کشور همچین به طرفداری از غریبه ها سر هم پتک می کوبن یادشون میره ما مردم یک کشوریم و اونا که می جنگن جای دیگه اقااا بحث و نقد هم که می کنیم عاقلانه و با سند و مدرک اصلا چه لزومی داره مدل شریعت مداری ها با نشان دادن چنگ و دندان به هم با سیاستی دفاع و یا مخالفت کنیم یا در مسائلی که کوچکترین تخصصی نداریم دخالت و اظهار نظر کنیم!! من که میگم منافع ملی ایران اگه برای یه عده داخل حاکمیت خوب شناخته نشده برای ما مردم که مهمه لااقل وقتی داریم نحوه حکمرانی رو تو سیاست گذاری و عملکرد نقد می کنیم به خودمون احترام بذاریم همین!!
فقط این که متجاوز عمرش طولانی نیست و بالاخره تاوان تجاوز به خاک و موطن دیگری رو خواهد داد مگر اینکه مردم کشور اشغال شده اشغال گری رو بپذیرند پس همه باید طرف درست بایستیم.
فعلا دنیا خر تو خر شده و منافع کشورها در هم قاطی شده است
برخی جاها ما با آمریکایی ها منافع مشترک داریم و برخی جاها ما با دوستان همسایه ضد منافع مشترک داریم

اروپایی ها هم مقابل هم ایستاده اند و نمی دونند چکار کنند از یک طرف با بحران سوخت و غلات مواجه و از یک طرف هم نمی توانند جنگ بین روسیه و اکراین را که نقش مهمی در سوخت و غلات آنها دارد را بخوابانند و بر عکس آتش آن داردشعله ور تر می شود

از قدیم گفته اند از همان دست بدهی از همان دست می گیری و با همان دستی که مردم ایران را تحریم کردید با همان دست خودتان تحریم خواهید شد و حالا غربی ها هم اسمش را گذاشته اند نظریه کارما

بگزارید دنیا از این خر تو خری بیرون بیاد تا ما خودمون رو پیدا کنیم و ببینیم که باید چکار کنیم

الان باید کنار ایستاد و تماشا کرد و به فکر این بود که معیشت مردم را چطوری باید حل کرد که در این سه ساله اخیر ضربه به آن خورده است فقط بچسبید به اقتصاد داخل و جلوی بی ارزش شدن پول را بگیرید
شعار میدادند ما هم تکرار می کردیم : سوپر اُتاندارد را دود هوا می کنیم .

برای من بچه روستایی جنوبی مفهوم نبود سوپر اتاندارد چیست و اصلا به ذهنمان خطور نمیکرد که از شعار دهنده یا افراد بزرگتر بپرسیم .. اما می دانستم وسیله ای است که در جنگ جان ما را می گیرد باید نابود بشود . در همین حد .
بعدها با سرچ گوگل متوجه شدم سوپر اتاندارد در زمان خود چه هیولایی بوده که فرانسه ی میتران با خوش خدمتی تقدیم صدام کرده بود
روسیه نابوده
یاد اواخر چنگ ایران و عراق بخیر.
همین بحث ها رو نگاه کنید دقیق. منافع یک کشور در سیاسیت اینه که از این اختلافات بیشترین منافع را کسب کنی مثل اردوغان بررسی کنید توی این جنگ ببشترین منافع اقتصادی رو از دوطرف گرفت. و بزنگاه ها چرخش های زیرکانه ای داره ولی ما میریم روی شکست یا برد طرف دیگه قمار و شرط‌بندی میکنیم. یعنی الفبای سیاست رو نمیدونیم.
ترامپ همونطور که مشکل ایران و کره شمالی رو یک روزه حل کرد مشکل جنگ اکراین رو هم حل خواهد کرد!! بازیه پوتین ه که ترامپ رو دوباره رییس جمهور کنه که بین اعضای ناتو اختلاف درست کنه که پوتین بتونه ی نفسی بکشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی