بازدید 21088
پانصد و شصت و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله گسترده موشکی و پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه در کریمه/سرنگونی ۷۵ پهپاد اوکراینی توسط پدافند روسیه

پانصد و شصت و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰ 21 September 2023

حمله گسترده موشکی و پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه در کریمه

بین الملل تابناک: پانصد و شصت و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بایدن: قویاً از اوکراین حمایت می‌کنیم
۱۴۰۲/۰۶/۳۰ - ۲۰:۳۴

«جو بایدن» رییس جمهور آمریکا امروز پنجشنبه در سخنانی بدون اشاره به تحرکات محور غرب و ناتو به سرکردگی نظامیان تروریست آمریکایی در مرزهای روسیه ادعا کرد: جنگ غیرقانونی روسیه علیه اوکراین بر نشست مجمع عمومی سازمان ملل سایه تاریکی انداخت!

رییس جمهور آمریکا که گویا دستور همتای اوکراینی خود درباره ممنوعیت مذاکره با مسکو را فراموش کرده است، در این خصوص ادامه داد: ما قویاً از اوکراین حمایت می کنیم که از سرزمین های خود دفاع می کند و تلاش می کند به یک راه حل دیپلماتیک دست یابد که به صلح عادلانه و پایدار برسد!

زلنسکی لغو حق وتوی روسیه را خواستار شد
۱۴۰۲/۰۶/۳۰ - ۲۰:۳۲

رئیس‌جمهوری اوکراین از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا حق وتوی روسیه را حذف کند و گفت «این اولین اقدام ضروری» خواهد بود. لاوروف هم در نشست شورای امنیت از حق وتوی روسیه دفاع کرد.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در جریان سخنرانی در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به جنگ کی‌یف – مسکو گفت: «توقف جنگ غیرممکن است زیرا همه تلاش‌ها توسط طرف متجاوز وتو می‌شود.»

در حالی که متحدان کی‌یف از زمان شروع جنگ، روسیه را تحریم کرده‌اند، رئیس‌جمهوری اوکراین خواستار اعمال تحریم‌های «پیشگیرانه» علیه کشورهایی شد که درگیر مناقشات هستند. زلنسکی گفت: «هرکسی که می‌خواهد جنگی را آغاز کند، باید قبل از اشتباه مهلک خود ببیند که با شروع جنگ دقیقا چه چیزی را از دست می‌دهد.»

او گفت که «کاری که شورای امنیت باید با رای خود انجام دهد، سربازان اوکراینی در میدان جنگ به قیمت خون خود انجام می‌دهند.» او گفت: «آنها تهاجم را متوقف و از اصول منشور سازمان ملل متحد حمایت می‌کنند.»

در واکنش به این صحبت‌ها، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جلسه شورای امنیت از حق وتوی کشورش دفاع کرد.

لاوروف گفت: «محفل متجاوز غربی، موضوع سوء استفاده از حق وتو را با تمرکز نادرست بر اعضای سازمان ملل مطرح کرده است. حق وتو یک ابزار مشروع مطلق است که در منشور سازمان ملل متحد برای جلوگیری از اتخاذ تصمیماتی که باعث تفرقه در این نهاد می‌شود، تصریح شده است.»

پیش از این نشست در نیویورک، گمانه‌زنی‌هایی در مورد اینکه آیا زلنسکی و سرگئی لاوروف در جلسه با یکدیگر روبه رو خواهند شد یا خیر وجود داشت، اما زلنسکی بلافاصله پس از سخنرانی محل نشست را ترک کرد.

در همین حال رئیس‌جمهوری اوکراین امروز پنجشنبه برای یک سفر یک روزه به واشنگتن می‌رود؛ این بار برای مواجهه با جمهوری‌خواهانی که سیل ارسال دلارها و مهمات آمریکایی به اوکراین را پس از گذشت ۱۹ ماه از جنگ نیروهای اوکراینی مقابل نیروهای روسی زیر سوال می‌برند.

زلنسکی با جو بایدن در کاخ سفید دیدار خواهد کرد، با رهبران نظامی ایالات متحده در پنتاگون صحبت خواهد کرد و در کنگره توقفی خواهد داشت تا به طور خصوصی با رهبران جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس نمایندگان و سنا گفت‌وگو کند و این در حالیست که جهان نحوه ادامه حمایت غرب از کی‌یف را رصد می‌کند.

این دومین سفر زلنسکی به واشنگتن از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ است و در حالیست که درخواست بایدن از کنگره برای ۲۴ میلیارد دلار دیگر برای نیازهای نظامی و بشردوستانه اوکراین معلق مانده است.

رد درخواست زلنسکی برای سخنرانی در کنگره آمریکا
۱۴۰۲/۰۶/۳۰ - ۲۰:۳۱

درخواست «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین برای سخنرانی در کنگره آمریکا رد شد.

«کوین مک‌کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، عصر امروز (پنجشنبه)، گفت درخواست ولودیمیر زلنسکی را برای سخنرانی در مقابل نماینده‌های کنگره آمریکا رد کرده است. 

مک‌کارتی، ضیق وقت در یک هفته پرمشغله برای قانونگذاران آمریکایی را دلیل رد درخواست زلنسکی عنوان کرده و گفته او پیش از این یک بار فرصت سخنرانی در کنگره را داشته است.

سرنگونی 75 پهپاد اوکراینی توسط پدافند روسیه
۱۴۰۲/۰۶/۳۰ - ۲۰:۲۹

 وزارت دفاع روسیه امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: ۵ حمله نیروهای مسلح اوکراین در محور دونتسک دفع شد و بالغ بر ۳۰۰ نیروی اوکراینی کشته و زخمی شدند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌افزاید: در محور دونتسک جنوبی یک حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. کی یف حدود ۱۱۰ نیروی نظامی خود را از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: در محور زاپروژیا حدود ۵۰ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند و برخی تجهیزات و ادوات آنان نیز منهدم شد. پدافند هوایی روسیه ۵ موشک سایه طوفان و ۷۵ پهپاد اوکراینی را هم سرنگون کرد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: در محور کراسنولیمانسکی، ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد، کی یف بیش از ۷۵ نیروی نظامی خود را از دست داد.

هشدار درباره ماه های سخت پیش روی اوکراین
۱۴۰۲/۰۶/۳۰ - ۲۰:۲۴
دولت اوکراین در پیامی تلگرامی نسبت به آنچه «ماه‌های دشوار پیش رو» خواند، هشدار داد.
 
به گزارش تارنمای روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، اولکسی کولبا فرماندار کی‌یف و معاون اجرایی رئیس جمهوری اوکراین امروز در پیامی که در کانال تلگرام منتشر شد، به «حمله موشکی گسترده» شب گذشته روسیه به چندین شهر و کشته شدن دست‌کم دو نفر در خرسون، واکنش نشان داد.
 
در این پیام آمده است: ماه‌های دشواری در انتظار ماست: روسیه به حملات خود علیه تاسیسات حیاتی و مرتبط با انرژی ادامه می‌دهد.
با آغاز فصل پاییز و دوره سرما و بارندگی، نگرانی مقامات کی‌یف از تداوم جنگ و تکرار وضعیت زمستان سال پیش در اوکراین، افزایش یافته است.

حمله گسترده موشکی و پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه در کریمه

 ارتش اوکراین امروز (پنجشنبه) ادعا کرد که نیروهای این کشور یک پایگاه هوایی متعلق به روسیه در کریمه را شبانه مورد حمله قرار داده اند.

 خبرگزاری رویترز نوشت: اعلام خبر این حمله از سوی ارتش اوکراین، حمله گزارش شده توسط سرویس اطلاعات این کشور را تایید می کند.

ارتش اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد که پایگاه هوایی «ساکی» (Saky) در غرب کریمه مورد حملات نیروهای دفاعی اوکراین قرار گرفته است اما از ارائه جزییات بیشتری خودداری کرد.

یک منبع اطلاعاتی اوکراین به رویترز گفت: این حمله را سرویس امنیت اوکراین (SBU) و نیروی دریایی با استفاده از پهپادها و موشک های کروز نپتون انجام داده است. این حمله به هدف اصابت و آسیب های جدی به تجهیزات این پایگاه هوایی وارد کرد.

به نوشته رویترز، روسیه از اظهارنظر فوری درباره گزارش ها در این زمینه خودداری کرده است. ارتش روسیه در ساعات اولیه روز پنجشنبه اعلام کرد که ۱۹ پهپاد اوکراینی را بر فراز کریمه و دریای سیاه نابود کرده اما جزییات بیشتری درباره تلفات یا آسیب های احتمالی ارائه نداد.

رویترز نوشت، این خبرگزاری نمی تواند مستقل درستی این گزارش ها را تایید کند.

رویترز افزود: با گذشت چهار ماه از ضد حملات، اوکراین حملات به دریای سیاه و شبه جزیره کریمه را که در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه ملحق شد، افزایش داده است.

به ادعای این رسانه انگلیسی، حمله اخیر به پایگاه هوایی روسیه در کریمه، افزایش توانمندی موشکی کی یف را نشان می دهد، به ویژه که روسیه به حملات خود با استفاده از موشک های دوربرد و پهپادهای تهاجمی ادامه می دهد.

منبع مدعی حمله اوکراین به این پایگاه هوایی همچنین گفت: ۲۲ هواپیمای رزمی و سامانه های دفاع هوایی قابل حمل در این پایگاه، واقع در غرب کریمه، مستقر بوده و از این پایگاه برای آموزش اپراتورهای پهپادی استفاده می شد.

کی یف مدعی است، مجموعه ای از حملات نیروهای این کشور در کریمه در هفته گذشته به دو کشتی گشت زنی روسیه آسیب وارد و سامانه های دفاع هوایی پیشرفته این کشور را تخریب کرد.

انتقاد سازمان ملل از آمریکا در خصوص جنگ اوکراین

«آلیس ادواردز» کارشناس سازمان ملل که در زمینه شکنجه و رفتارهای غیرانسانی فعالیت می‌کند با ارسال یک پیام فوری خطاب به دولت آمریکا اعلام کرد که تصمیم این کشور مبنی بر ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین با تعهدات واشنگتن در خصوص قوانین بین المللی حقوق بشر در تضاد است.

وی در ادامه افزود: من تا به این لحظه، هیچ پاسخی از سوی طرف آمریکایی در خصوص این پیام دریافت نکرده‌ام. تحولات نظامی نباید حقوق بشر را تحت الشعاع قرار دهد. زنان، کودکان و افراد مسن بیشترین ضربه را در حملات کورکورانه علیه غیرنظامیان و استفاده از بمب‌های خوشه‌ای متحمل می‌شوند.

ادواردز اضافه کرد: استفاده از این سلاح همواره یک تهدید به شمار می‌رود، چون در زمان برخورد برای انهدام هدف مورد نظر خوب عمل نمی‌کند و ممکن است برای دهه‌ها خطر محسوب شود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ۷ ژوئیه گذشته اعلام کرد که قصد دارد بمب‌های خوشه‌ای را تحویل اوکراین دهد.

بایدن مدعی شد که این تصمیم، «تصمیمی سخت» برای دولت آمریکا بوده، اما او و کابینه‌اش در نهایت «پس از مشورت با متحدان و همکاران در کنگره» این تصمیم را گرفته‌اند، زیرا «مهمات اوکراینی‌ها در حال اتمام است و در ضدحملات به این نوع تسلیحات نیاز دارند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی از ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین و مشورت بامتحدان خبر می‌دهد که پیش از این بوریس پیستوریوس (Boris Pistorius) وزیر دفاع و «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان در گفت‌وگوهایی جداگانه مخالفت برلین با ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین را اعلام کردند.

پیشتر نیز آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نسبت به استفاده از تسلیحات خوشه‌ای در جنگ اوکراین هشدار داده بود.

لهستان: دیگر به اوکراین سلاح نمی‌دهیم

 نخست‌وزیر لهستان چهارشنبه اعلام کرد، این کشور دیگر اوکراین را مسلح نمی‌کند، زیرا روی افزایش و تقویت ذخایر تسلیحاتی خود متمرکز می‌شود. این تصمیم در حالی اعلام شده که دو کشور پس از تمدید ممنوعیت واردات غلات اوکراین از سوی ورشو، اختلاف پیدا کرده‌اند. 

«ماتیوس موراویتسکی» به یک رسانه لهستانی گفت: دیگر هیچ سلاحی به اوکراین منتقل نمی‌کنیم زیرا اکنون خودمان را به مدرن‌ترین تسلیحات، مسلح می‌کنیم.

او این اظهارات را بعد از آن بیان کرد که لهستان سفیر اوکراین را احضار کرد تا به اظهارات «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور این کشور که بعد از تصمیم ورشو برای تمدید ممنوعیت غلات بیان شد، اعتراض کند. زلنسکی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت، کی‌یف برای حفظ مسیرهای زمینی صادرات غلات کار می‌کند اما افزود، «تاتر سیاسی» حول واردات غلات فقط به مسکو کمک می‌کند. 

لهستان ۱۵ اکتبر انتخابات پارلمانی برگزار می‌کند و حزب ملی‌گرای حاکم قانون و عدالت از سوی جناح راست افراطی برای آنچه نگرش مطیع دولت لهستان در مقابل اوکراین خوانده شده، مورد انتقاد قرار گرفته است. وزارت خارجه اوکراین چهارشنبه خواستار حفظ آرامش شد و سخنگوی این وزارتخانه از لهستانی‌ها خواست «احساسات خود را کنار بگذارند.»

نخست‌وزیر لهستان همچنین هشدار داده اگر تنش شدت یابد، «محصولات بیشتری را به فهرست کالاهای ممنوعه وارداتی به لهستان اضافه خواهیم کرد.»

«آندری دودا» رئیس‌جمهور لهستان هم سه‌شنبه در اظهاراتی در حاشیه سخنرانی‌های مجمع عمومی سازمان ملل و در بحبوحه اختلافات عمیق با اوکراین بر سر واردات محصولات کشاورزی، گفت اوکراین باید به خاطر داشته باشد که از لهستان کمک دریافت می‌کند. دودا در ادامه در اشاره به اوکراین گفت: آن را با چیزی مثل شخص در حال غرق شدن مقایسه می‌کنم...یک فرد در حال غرق شدن به شدت خطرناک است، زیرا می‌تواند شما را به عمق بکشد...به سادگی می‌تواند نجات‌دهنده را غرق کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۶۲
چرا اخبار جنگ در تابناک همش به نفع روسیه هست اگر ایجور هست جنگ الان به نفع روسیه باید تمام می‌شد.درمیدان جنگ اخبار جوره دیگری هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
:درمیدان جنگ اخبار جوره دیگری هست.
واقعا؟ تو سرباز اوکراینی هستی؟ خوب تعریف کن ببینیم چه خبر
احتمالا سایت لایو مپ وار باید از تو اطلاعات بگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
چون تمام سایت های خبری دستور دارند که اخبار رسانه های طرف روسی را باز پخش کنند زمانی اخبار جنگ به نفع هیتلر بود اما به صورت برعکس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
من فکر کیکنم ایناییکه بشدت از روسیه تو سایت حمایت میکنند روس هستند ایران را اشغال کردند برید بیرون از کشورمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
بهرحال تابناک هم بایدتابع سیاستهای کلی دیکته شده بر رسانه ها باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
هر روز میای خبرهای تابناکو میخونی و هر روز هم همین کامنتو میذاری . خب برادر عزیز برو یا یا های دیگرو بخون . مگه نمیگی تابناک دروغ میگه
وقتی یک سمت قویتره باعث میشه به دنبال خواسته های حداکثری باشه و مخالف آتش بس خواهد بود ولی وقتی دو طرف از نظرقدرت به هم نزدیک میشن احتمال آتش بس بیشتر میشه البته اوکراین هیچ وقت از نظر نظامی در حد روسیه نمیشه ولی دیگه اون کشور دست و پا بسته جلوی روسیه هم نیست , میخوام نتیجه گیری کنم که برابر شدن حملات هوایی و زمینی دو طرف شاید به اتمام جنگ کمک کنه
دوست ندارم این را بگم ولی چه اوکراین پیروز بشه چه روسیه دردی از ما دوا نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
چرا اتفاقا. متوجه می شید که منظورم چیه؟
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
حاجی ول کن سر من یکی درد گرفت از این همه شعار اینا هستند منظورت همین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
اگرلاتی در خیابان مزاحم فرد دیگری شود چون شرارت او ربطی به دردهای تو ندارد بایدساکت باشی؟حتی اگر ساکت هم باشی دیگرنباید برای خوشایند لاته بگی کارخوبی میکنی این بدبختو میزنی
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
آقای فقیه نوری توکه انقدر زودسردرد میگیری واسه چی اومدی یه سایت سیاسی که محل تبادل نظره. برو سایتهای آشپزی تفریحی توریستی و....انگارکسی بزور اوردتت اینجا
خب لهستان از گروه لفت داد برگ چنار به شدت در فکر توجیه و ماست مالی کردن !!!
عجله نکنید بقیه غربی ها هم یکی یکی پشت اوکراین رو خالی میکنن
حملات تروریستی اوکراین تاثیری ندارد روسیه پنجاه درصد اوکراین رو گرفته مابقی هم تا هفته های آتی میگیره. البته اوکراین یکی از استان های روسیه بوده و حق با اوست. بعدش میریم سراغ نابودی برلین و پاریس و نیویورک
پاسخ ها
sina
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
بعدش میریم؟ ببخشید شما؟ زبان فارسی کجا یاد گرفتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
عباس نکنه تو همین پوتین هستی! با چه اعتماد بنفسی میگی تا یه هفته های آینده تمامش را میگیرید/ هفته های آینده ممکنه هفته های صدساله باشه / خخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
خود روسیه میگه بیست درصد رو گرفته، بعدش این میگه پنجاه درصد.خخخ
اوکراین گفته از بمب‌های خوشه ای فقط در خاک خودش استفاده می کند اگر ملت اوکراین با این کار موافق باشند از نظر اخلاقی ایرادی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
اگه با منطق شما پیش بریم پس حداقل رای گیری نیازه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
بمبا رو میزنه تو سر مردم روسی شرق اوکراین که مخالف زپرتسکی بودن
مهمترین ویژگی حمله روسیه به اوکراین این است که حتی هدف مشخصی نداشت ومعلوم نشد برای چه بود. حتی به حمله صدام به ایران توجه کنیم صدام هدفی مشخص داشت که تصرف جنوبغرب ایران که بزرگترین منابع نفت وگاز دنیا است ونیز خارج کردن عراق ازبن بست دریایی بود. ولی وحوش روسیه از همان اول حمله ورشدن به اوکراین (که تاچندروز قبل قصدحمله راانکارمیکردند) اصولا نتوانسته اند هدف مشخصی راهم بیان کنند. یکروز گفتند اوکراین میخواهدعضوناتو شود که سایرجمهوریهای اروپایی شوروی هم عضوشده بودند واصولا باتوجه به قدرت اتمی روسیه مسئله مهمی نبود یکروزگفتند میخواهیم نئونازیسم را دراوکراین ازبین ببیرم که خودشان هم معنایش رانفهمیدند یکروزگفتند اوکراین باید قسمت شرقی کشورش رابما بدهد تا جنگ راتمام کنیم و....الان هم قریب 20 ماه است در جنگی که پیش بینی پایان چندروزه اش را داشتند گیرکرده وقویترین نیروی زمینی جهان با توجه به ساپورت همه جانبه اوکراین ازسوی جامعه جهانی مثل ...درگل گیرکرده وازلحاظ اقتصادی زیانهای فوق عظیم به روسیه واردشده ازلحاظ سیاسی به کشوری منفور وبدنام که جزچندکشورضعیف وبدنام دیگرمثل کره شمالی اریتره کوبا سوریه بلاروس مطرود جهانی شده و......خلاصه پوتین با روسیه چنان کرد که صدام با عراق نکرده بود.همانطورکه صدام 20 ساله بدرک واصل شده ولی عراقیها هنوز تاوان کارهایش رامیدهنددرحالیکه دیگرکشورهای نفتی عرب درناز ونعمتندو.............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
خودتم نمیفهمی چی نوشتی
فقط چرت و پرت
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
از عراقی ها بپرس دوران صدام خوب بود یا اینا
0014 بخواندفرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
مطالب چندصفحه ای را درکامنت بایدخیلی فشرده نوشت. ولی اینکه تو نفهمیدی چی نوشتم به دلیل اندازه مغزت است
Omid
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
حالت خوش نیست برو مدرسه‌ات دیر شد
مالکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
فرهاد جان خیلی عالی بود، آقایونی که انتقاد کردن خوب فهمیدن که چی گفتی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
آقای فقیه نوری عراق ازلحاظ ساختارحکومتی الان کاملا دموکراتیک است. ولی اینکه مردمش از بلوغ سیاسی واجتماعی ومدنی کافی برای انتخاب افرادمناسب برای اداره کشورشان برخوردارنیستندحرف دیگری است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
فرهاد ، مغذ کوچک خودت را به رخ دیگران نکش
روسیه حمله کرد تا از خودش مقابل زیاده خواهی های ناتو و حمله های زپرتسکی به مردم مردم مناطق شرقی خودش دفاع کنه مثل حمله ما به داعش یا کردستان عراق

حالا بگو کی مغذش کوچیکه؟ برو اول مشغاتو بنویس و تو گوگل سرچ کن بعد درفشانی کن
مرگ بر پوتین آدمکش .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
مرگ برا امریکا ک ه میلیونها نفر کشته و شماها که مسخ شدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
مرگ بر اربابت
عملیات ویژه نظامی روسیه به قصد نئونازی زدایی اوکراین ۵۶۵ روز قبل با دستور پوتین آغاز شد و علت این حمله، تحرکات نظامی ناتو در مرزهای روسیه (نصب سامانه های موشکی، وعده پیوستن اوکراین به ناتو و ...) بود اگر مقامات کاخ سفید و تروئیکای اروپایی به هشدارهای دیپلماتیک کاخ کرملین مبنی بر این که چنین اقدامات تحریک آمیزی ممکن است آتش جنگ افروزی را شعله ور کند توجه می کردند شاید اوکراین امروز این گونه نبود و یا حتی اگر آمریکا و تروئیکای اروپایی به جای ارسال تجهیزات نظامی گسترده به گفتگوهای دیپلماتیک برای پایان مناقشه کی یف - مسکو، طرحی که چین حدود یک سال قبل به آن اشاره کرد توجه بیشتری می کردند شاید اوکراین این گونه 'نابود' نمی شد ولی افسوس که آمریکا و تروئیکای اروپایی به قصد تضعیف قدرت سیاسی - اقتصادی روسیه، جنگ را فرسایشی کردند و خاک اوکراین را محل درگیری روسیه - ناتو کردند ولی نه از این منظر که با روسیه مستقیم درگیر شوند بلکه با این نیرنگ که تجهیزات نظامی ناتو را در اختیار سربازان اوکراینی قرار دادند و آنها را به آن دنیا فرستادند تا به هدف خود دست یابند ولی این هدف به چه بهایی بود؟؟؟؟؟
به این بها که امروز بیش از نیمی از مردم اوکراین یا کشته شده اند یا آواره کشته اند، خاک اوکراین مدفن ابزار آلات نظامی غرب شده، زیرساخت های شهری و بنادر تاریخی اوکراین ویران کشته اند، انتخابات پارلمانی در این کشور لغو شده، سربازان به مافوقان خود رشوه می دهند تا از مرزها فرار کنند، بمب های خوشه ای که با دستور بایدن به این کشور ارسال شده و گلوله های اورانیومی که از طرف انگلیس در این کشور استفاده شده تا سال ها پس از پایان جنگ جان انسان های بیشتری را خواهد گرفت و خاک اوکراین را غیر قابل استفاده خواهد کرد و این است سوغات آمریکا و تروئیکای اروپایی اش برای مردم اوکراین و باید امروز گفت این فریبکاری سیاسی آمریکا و تروئیکا که می خواستند از طریق نفوذ سیاسی در اوکراین به امپراطوری روسیه پایان دهند بدجور اوکراین را نابود کرد و سایه تاریکی بر نشست مجمع عمومی سازمان ملل انداخت.
اوکراین نابود شد و در جلسه ویلنیوس لیتوانی به عضویت ناتو در نیامد و چطور زلنسکی از این آمریکا و اروپایی که از ترس درگیری با روسیه حاضر نبودند این کشور را به عضویت ناتو دربیاورند و حتی قانون گذاران آمریکا امروز درخواست زلنسکی برای سخنرانی در کنگره آمریکا را رد می کنند از آن ها انتظار دارد که حق وتوی روسیه در شورای امنیت را لغو کنند؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقای زلنسکی آمریکا و اروپا به کشور شما، تنها به عنوان پلی بین خودشان و روسیه نگاه می کنند و وقتی پل هستید یعنی اروپایی نیستند که برای جان مردم شما ارزش قائل باشند و چند صباحی از جان مردم شما مایه گذاشتند تا به اهداف سیاسی - اقتصادی خود که مهار قدرت سیاسی - اقتصادی روس است دست یابند و فردای آینده هم که به هدف خود رسیدند همین آمریکا و تروئیکا شما را مجبور خواهند کرد که با الحاق کریمه ای که این قدر برایش می جنگید به روسیه موافقت کنید و جنگ را خاتمه دهید و اگر بخواهید مقاومت کنید ارسال تسلیحات نظامی شان را به کی یف متوقف خواهند کرد تا خودتان به ناچار مجبور به عقب نشینی شوید پس بهتر آن است که به جای اعتماد بیش از اندازه به آمریکا و تروئیکا به مذاکرات صلح با میانجی گری سازمان ملل بدون حضور آمریکا و تروئیکا برگردید تا بیش از این مردم اوکراین کشته و آواره نشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
پس اگر اوکراین پودر شد و نابود شد و همه اینها که شما نوشتی پس مدتها پیش جنگ باید تموم میشد اگر تموم نشده یعنی این چیزهایی که به خوردت دادن پروپاگانداست .
باید عمق خاک روسیه مورد اصابت موشک قذرار بگیره تا صلح برفرار بشه
بند آخر جالب بود
نظر لهستان متحد زلنسکی!
دودا در ادامه در اشاره به اوکراین گفت: آن را با چیزی مثل شخص در حال غرق شدن مقایسه می‌کنم...یک فرد در حال غرق شدن به شدت خطرناک است زیرا می‌تواند شما را به عمق بکشد...به سادگی می‌تواند نجات‌دهنده را غرق کند
الیس ادوارز کارشناس سازمان ملل توقع بیجایی از آمریکا داشته برای دنیا ثابت شده که آمریکا اگر منافع خود را در خطر ببیند نه به بشر رحم می کند نه به غیر بشر.
بحران امروز در شرق اروپا جنگ روسیه با ناتو است که تنها در خاک اوکراین اتفاق افتاده و بایدن می داند که اگر اوکراین در جنگ بازنده شود این بازندگی به نوعی شکست ناتو در برابر روسیه است بنابراین با ارسال بمب های خوشه ای ممنوعه که جنایت علیه بشریت است می خواهد ناتو در برابر روسیه بازنده نباشد و تاوانش را هم مردم اوکراین با کشته شدن و آوارگی امروز و آینده باید نقد کنند تا درس عبرتی برای زلنسکی و سایر مقامات اوکراین باشد که آمریکا و سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان را ناجی رویاهای خود قرار ندهند، زلنسکی و مقامات اوکراین فکر می کردند آمریکا و این سه کشور اروپایی، اوکراین را به عضویت ناتو در می آورند و با روسیه وارد جنگ می شوند، این ها از ترس روسیه به اوکراین اجازه نمی دهند یک تیر مشقی به طرف روسیه پرتاب کند و فقط می گویند ما ابزار الات نظامی خود را برای دفاع اوکراین از خاک خودش در اختیار این کشور قرار داده ایم نه برای حمله به خاک روسیه، بعد آن وقت چطور می خواهند با روسیه مستقیم وارد جنگ شوند؟ زلنسکی با کم درایتی سیاسی و توقع بیجا از آمریکا و این سه کشور اروپایی، کشور اوکراین را بدون تعارف نابود کرد.
امروز آن چه برای آمریکا و تروئیکا مهم است پیروزی ناتو در جنگ برابر روسیه است، حفظ جان مردم اوکراین سیری چند؟ تنها کار آمریکا و این سه کشور اروپایی این شده که تجهیزات نظامی خود را در اختیار ارتش اوکراین قرار دهند و کل ارتش این کشور را به فنا دهند تا به تضعیف قدرت سیاسی - اقتصادی روسیه دست یابند و وقتی کل ارتش اوکراین به فنا رفت جنگ هم خود به خود به پایان می رسد چون آن گاه ناتو باید از جان سربازان خودش مایه بگذارد که محال است چنین کاری کند.
دودا رئیس جمهور لهستان اوکراین را به شخص در حال غرق شدن تشبیه کرده و چرا اوکراین غرق شد؟ چون ناتو در این کشور سامانه موشکی نصب کرد و تحت نفوذ سیاسی - اقتصادی آمریکا قرار گرفت اگر مقامات کشور اوکراین مستقل تصمیم می گرفتند و از دخالت های سیاسی آمریکا، انگلیس و فرانسه در امور داخلی و سیاست خارجی شان جلوگیری می کنند الان اوکراین این گونه غرق نمی شد و غریق نجات این میت روی آب مانده مذاکرات صلح است نه بمب های خوشه ای ممنوعه، موشک های سایه طوفان، جنگنده های اف ۱۶ و ... زیرا این تجهیزات نظامی که توسط آمریکا و سه کشور اروپایی در اختیار اوکراین قرار می گیرد ممکن است بحران شرق اروپا را گسترده تر کند و کشورهای بیشتری وارد درگیری شوند و با توجه به قدرت اتمی روسیه با درگیر شدن کشورهای بیشتر حتی احتمال جنگ جهانی با چاشنی اتمی وجود دارد که در این صورت اوکراین کشورهای بیشتری هم با خود غرق خواهد کرد.
شیر اوکراینی حمله کن به این موجود بی ابروی روس انتقام شاهان بی عرضه قاجار را بگیر وعشاق پوتین را عزا دار کن و نگذار اوکراین مانند ایران شکست پی در پی از روس تاریخش پر کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
اون‌موقع که به ایران حمله می کردند اوکراین هم روسیه بود
و جزء کشور متجاوز.
الانم اون سرزمین جدا شده همین جمهوری باکو است که ضد ایران است
بایدن؛ "قویا از اوکراین حمایت می کنیم"
.رد درخواست زلنسکی برای سخنرانی در کنگره آمریکا.
پارادوکس در گفتار رئیس جمهور آمریکا و مجلس این کشور کاملا موج می زند.
هر وقت اوکراین را به عضویت ناتو در آوردید بعد در مورد مسائل دیگر سخن بگویید، لازم نیست عوام فریبی دنیا کنید؛" قویا از اوکراین حمایت می کنیم"!!!!!!!!! این کارهایی که انجام دادید همه در راستای ضربه زدن به روسیه بود و این وسط اوکراین ویران شد حمایت کجا بوده.
روسیه پر
از این به بعد به جای اوکراین بگید ناتو چون فقط اسمش اوکراینه تمام تجهیزات و متخصصان و بودجه و ... توسط ناتو تامین میشه
میدونستید سال 2021 یک میلیون ونهصد هزار نوزاد تو روسیه به دنیا اومده وسال 2022 یک میلیون وسیصد هزار تا .برید دموگرافی جمعیت روسیه روتو اینترنت نگاه کنید.یعنی جنگ با اوکراین باعث شده مردم روسیه ششصد هزار تا نوزاد کمتر به دنیا بیاورند .انگار پوتین باعث مرگ ششصد هزار تا روس شده.این در حالی که روسیه برای بچه اول هشت هزار دلار بچه دوم دوازده هزار دلاروبچه سوم به بعد هر بچه شانزده هزار دلار میده بلاعوض یعنی هدیه میده.اونوقت خنده داره یعنی تلفات روسیه چند برابر اوکراینیها تا اینجای کار.2022 دوباره جمعیت روسیه منفی شد چند صد هزار تا. واونا سعی کردن با اضافه کردن جمعیت مناطق اشغالی اوکراین که اکثرا یه مشت ادم پیر واز کار افتاده هستن که نتونستن فرار کنن. جمعیتشون رو مثبت جلوه بدن.
پوتینی ها اومدن اینجا میگن جنگ روسیه با ناتو است .لیندزی گراهام فکر کنم گفت امریکا با پنج درصد بودجه ی نظامی خودش که به اوکراین کمک میکنه جلوی مثلا ابرقدرت نظامی دوم دنیا رو گرفته.اگه فقط 30 تا اف 35 به اوکراین بدن تمام خطوط تدارکاتی روسیه رو در پشت جبهه تا شعاع 600 کیلومتری بدون دیده شدن هواپیماها میزنه .اونوقت سربازای روس خودشون از گشنگی وبدون مهمات نابود میشن.اخرش هم فکر کنم بایدن قبل از پایان ریاست جمهوری تا 17 ماه دیگه این کار رو بکنه.
پاسخ ها
sina
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
هر گونه دخالت مستقیم امریکا یا یکی از کشورهای ناتو در جنگ، سبب حمله مستقیم اتمی کرملین خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
خب چرا نمی دهند؟ هر وقت دادن حرفت درست. اوکراین را با همین حرف های بی خود ویران کردند، آمریکا می داند که روسیه چندین هزار کلاهک هسته ای دارد بنابراین اف ۳۵ که هیچ اف ۱۶ هم به اوکراین نخواهد داد، فقط بمب خوشه ای ممنوعه که در آینده این بمب های خوشه ای عمل نشده بلای جان اوکراینی ها خواهد شد. آمریکا حرف های قشنگ زیاد می زند و با این حرف های قشنگ دنیا را گول می زند، ضمنا علاوه بر بزرگترین ذخایر نفت و گازی که روسیه دارد و اروپا به آن نیاز دارد، ۳۰ درصد از سوخت هسته ای نیروگاه های برق آمریکا و اروپا توسط روس اتم تامین می شود پس ناچارند با روسیه کنار بیایند و این وسط فقط اوکراین نابود شد و بس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
اینطوری ها هم نیست روسیه هم از سوخو ۳۵ هاش هنوز استفاده نکرده
ناشناس
| Brazil |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
به استناد گزارش سازمان اطلاعات لیتوانی روسیه با یک درصد قدرتش در حال جنگه عزیز شما فرق تاکتیک و استراتژی رو اگر نمی‌دانید یه تحقیق کوچیک داشته باشید
روسها تجاوزگری تو خونشونه.عشق زمینخواری دارن .یکی باید جلوشونو بگیره.ترکهای
امپراطوری عثمانی هم همینجوری بودن زدن ترکوندنشون شدن چند تا کشور سوریه وعراق ولبنان وفلسطین واردن وغیره.چیزی که این جور ملتها باید بفهمن اینه که با اقتصادهای یک تا دو درصدی حریف اقتصاد امریکا ودوستانش با 60 درصد سهم جهانی وتکنولوژی پیشرفتشون نمیشی .بشین تو کشورت مثل المان وژاپن وکره جنوبی فکر پیشرفت کشورت باش اگه عرضه داری. والا تجزیه ات میکنن مثل شوروی ویوگسلاوی وعثمانی و امپراطوری المان.
معلوم شد که اغلب اراضی کشت غلات در اوکراین دراختیار چند شرکت آمریکاییست. لذا فرصیه تجزیه اوکراین بین شرق وغرب کم کم دارد خودش را درکنار دیگر دلایل اشکار می‌کند. روسیه شرق اوکراین را می‌خواهد وامریکا غرب اوکراین را تا درکنار خودش وکانادا که بزرگترین تولید کنندگان غلات در جهان هستند براین محصول استراتژیک با اضافه کردن غرب اوکراین تا بندر اودسا تسلط کامل یابند. ولی لازمه رسیدن به چنین هدفی ارسال سلاح وحمایت ظاهری از اوکراین است که می‌دانند حتما شکست خواهد خورد واوکراین به سرزمین سوخته تبدیل می‌شود.به حمایت عجیب و کم سابقه از مهاجران اوکراینی می‌پردازند تا جمعیتش نصف شود، زمان ضد حمله وتعداد سلاحهای اهدایی را جار می‌زنند تا روسیه آماده تر واگاهانه تر دفاع کند. خودشان مستقیم وارد جنگ نمی‌شوند چون می‌دانند جنگ با روسیه پیروز ندارد. کم کم با آغاز فصل سرما حمایتشان از کیف را کم می‌کنند تا ارتشش زمین‌گیر ومنفعل شود. خلاصه اوکراین بین گرگ وکفتار گیر کرده واین حقش بود چون به کفتار اعتماد کرد.
به امید نابودی پوتین
مرگ بر روسیه
بیخیال گور بابای روسیه و اوکراین مشکلات اقتصادی کشور خود ما بیشتر از این ها است
قبل از بوجود آمدن روسیه اکراین بوجود آمده به مرور زمان اکراینی ها به روسیه و سیبری مهاجرت کردند
ما رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بیشتر از سلاحهای روسی که توسط امثال پوتین به صدام ضد بشر تحویل میشد کشته ویا زخمی میشدم بعد از نزدیک چهل سال دلاور مردان اکراین دارند انتقام مارا از پوتین ضد بشر وضد خدا میگیرند
مرگ بر روسیه
درود به اوکراین
زلنسکی فقط گدایی میکند عاقبتش نابودی غرب گرایان وطنی ناراحت میشن. دیگه حقیقت تلخ است باید بپذیرند
این قلم فرسایی ضد اوکراین وامریکا وستایش پوتین خونخوار وجاه طلب کجاش تفسیر جنگ است بجز طمع ورزی و.......
سیاست ایران در حمایت از روسیه کاملا اشتباه است
مثل حمایت بی دلیل از ارمنستان که هیچ نقطه مشترکی با ما ندارد
و دشمنی بی دلیل با آذربایجان
و مثل حمایت بی دلیل از حوثی ها
همه جا اشتباه
نتیجه اش عدم پیشرفت اقتصادی
مهمترین ویژگی حمله روسیه به اوکراین این است که حتی هدف مشخصی نداشت ومعلوم نشد برای چه بود. حتی به حمله صدام به ایران توجه کنیم صدام هدفی مشخص داشت که تصرف جنوبغرب ایران که بزرگترین منابع نفت وگاز دنیا است ونیز خارج کردن عراق ازبن بست دریایی بود. ولی وحوش روسیه از همان اول حمله ورشدن به اوکراین (که تاچندروز قبل قصدحمله راانکارمیکردند) اصولا نتوانسته اند هدف مشخصی راهم بیان کنند. یکروز گفتند اوکراین میخواهدعضوناتو شود که سایرجمهوریهای اروپایی شوروی هم عضوشده بودند واصولا باتوجه به قدرت اتمی روسیه مسئله مهمی نبود یکروزگفتند میخواهیم نئونازیسم را دراوکراین ازبین ببیرم که خودشان هم معنایش رانفهمیدند یکروزگفتند اوکراین باید قسمت شرقی کشورش رابما بدهد تا جنگ راتمام کنیم و....الان هم قریب 20 ماه است در جنگی که پیش بینی پایان چندروزه اش را داشتند گیرکرده وقویترین نیروی زمینی جهان با توجه به ساپورت همه جانبه اوکراین ازسوی جامعه جهانی مثل ...درگل گیرکرده وازلحاظ اقتصادی زیانهای فوق عظیم به روسیه واردشده ازلحاظ سیاسی به کشوری منفور وبدنام که جزچندکشورضعیف وبدنام دیگرمثل کره شمالی اریتره کوبا سوریه بلاروس مطرود جهانی شده و......خلاصه پوتین با روسیه چنان کرد که صدام با عراق نکرده بود.همانطورکه صدام 20 ساله بدرک واصل شده ولی عراقیها هنوز تاوان کارهایش رامیدهنددرحالیکه دیگرکشورهای نفتی عرب درناز ونعمتندو.............
پاسخ
به امید سرنگونی پوتین
همیشه کسی که داره از وطنش دفاع میکنه، با تمام توان از همه چیزش حتی جونش مایه میزاره. اونایی که مهاجم هستن انگار مزدور هستن و سعی میکنن جونشون رو برای اهداف سردمدارانشون به خطر نیاندازن. جالبه که تو این جنگ همه ما مردم ایران طرفدار مردم مظلوم اوکراین هستیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی